    BM> [...]
    ES> Ben yaklasik iki hafta önce baktigimda 30 ila 40'larda
    ES> geziniyordu diye hatirliyorum. Dolayisi ile 58 gercekten de
    ES> bir artisa isaret ediyor.

    BM> Bu yeni 18 kisiden birisi cikip da sunu teyid edebilir mi
    BM> acaba?

 Sanirim ezici bir "lurker" halet-i ruhiyesi hakim ortamlara! ;-)

 http://www.google.com/search?q=define%3A+lurker

 Bir de "simdi cok basit sorular sorup insanlari mesgul, kendimi rezil
 etmeyeyim  önce cok iyi ögreneyim bu isleri kimseye sormadan
 ya da özelden sorarak sonra milletin  dudagini ucuklatacak sorular sorarim"
 tarzi var.

 Gülmeyin. Var böyle bir tarz. Cok görüyorum.

 Diger yandan mesela benim son blog girdisini okuyup "vallahi Lisp
 ögrenip bir seyler yapmak icin heyecanlandiriyorsun insani FZ!" diyen
 programcilar da var.

 Acaba e-posta listesine üye olanlara giden hosgeldiniz mesajina "merhaba,
 listeye Lisp ile ilgili her türlü salakca soruyu yazabilirsiniz, simdiye
 dek bu yüzden kimseyi isirmadik yahu dövmedik" filan demeli ;-)

> [...]
    ES> CLISP ile duvara toslamis. (Ubuntu da varmis makinada ama
    ES> ondada ALSA ile ilgili bir konf. sorunu yasadigi icin ses,
    ES> cizirti, vs. problemi varmis).

    BM> O kadar cok seye toslaniyor ki bu iste.  MS-win ile hic
    BM> alakasi olmamis, *NIX kullanan, zaten emacs ile hasir nesir,
    BM> belki biraz akademik tarafi da kapsayan bir CS gecmisi olan
    BM> insanlar icin dahi belki alpha tadindaki (o paketi bilmiyorum
    BM> ama McCLIM oyle) paketleri, ms-win + o seneki populer ve yarim
    BM> calisan linuxu olan, belki visual-birsey ile hasir nesir
    BM> insanlara gosteriyoruz.  Netice sIkIlmIs insanlar olabiliyor.

Hak ya da haksizliktan ziyade iste alismis olma meselesi. Kurcalamayi
seven, programcilik yapan insanlar dahi pek cok farkli ortamin biraz
daha yumusak gecis olmasina alismislar sanirim.

Tabii ayni insanlara 1994 yilindaki GNU/Linux kurulumlarini ve
ayarlamalarini hatirlatmak lazim diye düsünmüyor degilim bazen!

    ES> McCLIM'in binary out-of-the-box demo dosya linkini verdim,
    ES> SBCL filan dedim, Debian dedim, cs-lisp dedim, comp.lang.lisp
    ES> dedim, #lisp dedim, bakalim eger gercekten hevesli ise düzgün
    ES> bir gelistirme ortamina kavusacak ama bir kez daha görüyoruz
    ES> ki giris esigi biraz (!) yüksek ;-)

    BM> Evet.  Ozellike isin icine o paketler girince oyle.  Belki
    BM> birisi su bedava vmware makinesi filan gibi 'al kardesim
    BM> windowsunda oyna' paketi yapar diye dusunuyorum, o zaman o
    BM> isler kolaylasir.

Bir ara bir LiveCD projesi vardi diye hatirliyorum, fazlamesai.net'te
de haberini gecmis olmaliyiz. O ne durumda bilmiyorum. Tabii hic
Windows'u kapatmadan dogrudan ücretsiz bir vmware imajini cakip
bir pencere icinde son sürüm Emacs'indan SLIME'ina, McCLIM'ine filan
oynama imkani cok daha eglenceli, heveslendirici, kolay erisilebilir
olacaktir elbette.

eMBA Software Developer         Actively engaged in:
http:www.bilgi.edu.tr           http://ileriseviye.org
http://www.bilgi.edu.tr         http://fazlamesai.net
Cognitive Science Student       http://cazci.com