Emre Sevinc <[EMAIL PROTECTED]> writes:

> [...]
> cok deneyimli degilse pek fazla önyargili ve anlam yüklü gelmiyor
> ama eger aksi durum sözkonusu ise ister istemez "pekiyi filanca ortamda
> suna karsilik gelen sey bu ortamda hani nerede" sorulari cikiyor
> ortaya ve genellikle bunlar biraz negatif bir havada soruluyor. Cok
> basitce söylemek gerekirse gerek Emacs gerek VIM tavsiye ettigim
> zaman insanlarin ilk tepkilerinden biri "e bu sözdizim renklendirme
> yapmiyor!". Sonra anlatiyoruz o özelligin nasil acilacagini. Bu
> simdi bazi seylere alistiktan sonra cok salakca gelebilir ama iste

Bu söylediğini anlayabiliyorum. İstekler, sorular geldikçe belgelere
yeni bölümler ekleyerek sanırım zamanla bu sorulara cevap
verebiliriz. Onun dışında sorusu olan varsa cevaplamak ve
değerlendirmeyi de kendi altyapısı kadarıyla soru sorana bırakmak
lazım sanırım.

> Bu durumda ya elitist davranip, "böyle sacma muhabbetlere giriyorsa
> ugrasmaya degmez" denip gecilir gidilir ya da olabildigince diger
> IDE ortamlarindaki özelliklerin muadillerinden bahsedilir, en azindan
> varliklarina dair ipucu serpistirilir baslangic belgesine.

Bence yazılımcılara güvenmeliyiz. Soruları saçma olabilir, hatta
kendileri başka bir yöntemi savunarak bu soruları soruyor olabilirler,
ancak zamanla kendileri için neyin daha iyi olduğunu
seçebilecekler. Senin de söylediğin gibi, bize düşen sanırım mümkün
olduğunca EMACS ve Lisp konusunda örnekler, belgeler, projeler
üreterek yazılımcılara bir alternatifin olduğunu göstermeye çalışmak
olacak.

> Aklima gelmisken, bir özellik daha yazayim: Insanlarin beklentilerinden
> biri de "proje" yönetimi IDE ortaminda. Yani bir grup dosya, resource
> vs. tek bir isimle iliskilendirilecek, projeyi ac dendiginde bunlar
> acilacak, Emacs bunlarin iliskili oldugunu bilecek filan. Kisaca
> bir nevi "session" yönetimi. Evet, bu Common Lisp'e özgü bir sey
> degil ama aklinizda bulunsun, baska ortamlarda bu güzel özellige
> alismis olan insanlarin aklina gelen sorulardan biri.

Bunun için ilk adımda speedbar-frame-mode örneği verebiliriz
sanırım? Bahsettiğin şeyi tam olarak karşılamıyor ancak fare kullanmak
isteyenler için kolaylık sağlıyor. En azından dosyaları ve içerdikleri
nesneleri bir miktar görebilirler.

> Yine benzer kategoride bir soru: Belli bir buffer semasi olusturmusum
> misal iki tane yatay, solda da bir tane dikey. Buna bir isim verip
> etiketlemek istiyorum. Sonra bu düzenegi bozup mesela bu sefer 3
> yatay buffer iki tane de dikey actim, bu duruma da bir isim vermek
> istiyorum. Sonra bir buffer'dan digerine gec degil de bir buffer
> düzeneginden diger buffer düzenegine gec demek istiyorum.

Bunu EMACS belgesine "Pencereler" başlığı altına ekledim, teşekkürler.

> [...]
> epey müdahale ettim Emacs ile cakistikca. Yeni fluxbox sürümünde
> de yeni kombinasyonlar gelmis midir, onun disinda diger pencere
> yöneticileri ya da KDE, GNOME'un kendi kombinasyonlari, vs.
>
> Belgenin bununla ilgili kisminda tek tek kombinasyonlara dair
> bir sey söylemek yerine, bir cakisma olabilecegi ve bunun Emacs
> tarafinda nasil degistirilebilecegi anlatilabilir ya da
> anlatan yere link verilebilir (pencere yöneticisinin tus kombinasyonlarina
> müdahele etmek daha iyi olabilir ama bu Emacs ve CL anlatan bir
> belgenin sorumlulugunda olmaz herhalde).

Bu konuda da EMACS belgesine bir parağraf ekledim. Teşekkürler.

Ayrıca CL belgesine paredit ve hyperspec bölümlerini de ekledim. Göz
atarsanız sevinirim.

Sevgiler...

--
Aycan iRiCAN