Jerzy Bilski pisze :

> Wydaje mi sie (i mam nadzieje ze tak bedzie), ze NATO
> przeprowadzi sporo atakow z powietrza, dokona oczywiscie
> wiele zniszczen w sprzecie i ludziach, po czym oglosi
> zwyciestwo. Zwyciestwo nad NATO oglosi rowniez Jugoslawia,
> i wszyscy pozostana w miare szczesliwi. Jedynymi przegranymi
> beda Albanczycy w Kosowie, ktorzy zostana w znacznej mierze
> zgladzeni/zadreczeni przez Serbow, moze troche pozniej niz
> wczesniej.

  Zastanawiam sie jaka jest wykladnia natowskich celow stra-
  tegicznych atakow lotniczych. Zbombardowanie Serbow, zeby
  przyznali Kosowu ograniczona autonomie ? Nie wierze, ze da
  sie to osiagnac tylko poprzez bombardowania. Tym bardziej,
  ze Miloszevic od dawna dazyl do konfrontacji z NATO czujac
  rosyjskie poparcie. No i dodatkowo wiadomo, ze wszyscy
  Serbowie sa w sprawie Kosowa jednomyslni.

  A gdyby nawet Miloszevic ustapil, to co dalej ? Druga
  Bosnia, ktora jest de facto protektoratem Narodow Zjed-
  noczonych militarnie zaleznym od NATO ? Telewizja Sky
  News, ktora tym razem jest znacznie lepiej poinformowana
  niz CNN, czy BBC, podala, ze naklady finansowe na utrzy-
  manie jednego mieszkanca Bosni wynosza dzis $1000 rocznie.
  Te koszty ponosi miedzynarodowa spolecznosc.

  Solana oglosil, ze wojska ladowe NATO stacjonujace w Ma-
  cedonii nie wejda do Kosowa przed zawarciem porozumienia.
  Nie moga wejsc, bo sa po prostu za slabe na wyrzucenie
  Serbow z Kosowa. A doswiadczenie mowi, ze jedynie powazna
  grozba wkroczenia silnych natowskich wojsk ladowych do
  Kosowa moglaby zmusic Miloszewica do przyjecia warunkow
  z Rambouillet.

  Jakby na to wszystko nie patrzyc, operacja NATO jest gwal-
  tem na obecnym ksztalcie miedzynarodowej praworzadnosci.

  Serbowie wlasnie kolejny raz zagrozili atakiem na bulgarska
  elektrownie atomowa w Kozloduju. Wicepremier Serbii wezwal
  swoich rodakow, gdziekolwiek sie znajduja na calym swiecie,
  aby obywateli USA, Wielkiej Brytanii, Kanady, Niemiec,
  Francji, Holandii, Wloch i Hiszpanii uwazali za swoich
  smiertelnych wrogow.

  Ktos powiedzial, ze Balkany koncza XX wiek tak jak go zaczely.

Izabella

Odpowiedź listem elektroniczym