Kedves Pancsaa!

Nem akarok ujra vitaba bocsatkozni, mar csak azert sem,
mert (legalabbis eddig) a konkret jogszabalyi hivatkozas
ertelmezesere meg egyszer sem reagaltal :-((
[Persze nem is en lennek, ha kiallnam szo nelkul ...:-))]

Azt ugyanis figyelmen kivul hagyod, hogy mi a sorrend:
Torveny - rendelet - .... - gyakorlat!
Szoval mindenkepp a gyakorlat az utolso :-)))
Ennek ellenere megis ezt fogadjak el legtobben :-(((

Azt azonban latni kellene, hogy ha valaki (akar ellenor)
valamilyen gyakorlatra nem mondja, hogy hibas, attol
meg az nem valik "jo"-va !

> Na ez az amire mar irtuk itt tobben is a listan, hogy ahany haz, annyi
> szokas. Ezek szerint nem mindegyik APEH ertelmezi ugy a rendeletet,
> ahogy a masik. Engem a tizenegynehany ev alatt egyszersem
> rangattak be e miatt. Kb. 10 elotarsasagot csinaltam, de
> egyetlenegyszer sem e miatt az idopont miatt. lehet Kelet-budapest
> ezt igy ertelmezi, mert zomevel odament mindegyik be.

Ez - sajnos - nem jelent semmit. :-(((
[Legfejebb azt, hogy nem is foglalkoztak vele - mert nem ertenek hozza.]

> Ha a hatosag sem kezeli ezt egyforman, akkor miert jutnank pont mi
> ebben dulore?:))))

Igen :-((
Ezert nehez a mi feladatunk. Nekunk ugy kell csinalni, hogy a
birosag elott is megaljon az amit csinalunk, akkor is ha a hatosag
az ellenkezojet allitja :-))

Ha erre a levelemre reagalni akarsz, akkor a kovetkezo ket
jogszabaly reszletre is reagalj legyszives, kulonben erdektelen a dolog :-((

Szamviteli tv.
"11. § (1) Az uzleti ev az az idotartam, amelyrol a
          beszamolot kell kesziteni. ...
          (5) Uzleti ev a jogelod nelkul alapitott vallalkozonal alapitasa
           idopontjatol (...) letrejottenek (a cegjegyzekbe valo
bejegyzesenek),
           ... napjaig - mint merlegfordulonapig - terjedo idoszak, ...
             (elotarsasagi idoszak)."

"35. §  (4) A ... jegyzett toke-valtozast a cegjegyzekbe valo bejegyzes
           alapjan, a bejegyzes idopontjaval kell a konyvviteli,
           nyilvantartasokban rogziteni."

Meg mindig kivancsi lennek arra, hogy az idezett bekezdeseket hogyan
lehet maskepp ertelmezni. (nekem eleg egyertelmunek tunik)

Kulonosen erdekelne, hogy az elotarsasag merlegeben mekkora jegyzett
toket mutatsz ki, figyelemmel a 35.§. (4) bekezdesre ....

Udv:
  Feri