Ernest Adrogué:

> Em sembla bé, però per criticar l'estudi primer hauríem de veure l'estudi.
> De moment l'únic que tenim és una notícia que parla d'un estudi, però
> l'estudi on és?  En aquesta llista de publicacions
> http://som-research.uoc.edu/team-publications/ no el veig.  Sense saber
> exactament la metodologia que han utilitzat és impossible dir com es podria
> millorar.

Està al correu del gilug que jo esmentava:
http://modeling-languages.com/very-large-community-software-development-erc/

> Per altra banda, a la notícia publicada a la web de la UOC l'autor fa una
> analogia amb els sistemes de govern, quan diu que els usuaris "no tenen
> manera d'influir directament en el futur del programari com sí que ho poden
> fer en l'evolució del seu entorn social", sense necessitat de "saber de
> lleis".  Com han explicat diverses persones, aquesta analogia és un error.

Estic d'acord que l'analogia no és correcta. Està clar que els
usuaris tenen forma d'influir directament en el futur del codi
de diverses formes (traduccions, informes d'error, tutorials,
desenvolupament de millores, etc.).

Seria interessant conèixer amb més detall a què es refereixen
els autors perquè al meu entorn social tampoc puc influir tant
com jo voldria moltes vegades. Potser amb algun exemple seria
més fàcil de veure què volen dir.

Salut,
Alex

Respondre per correu electrònic a