-------- Original Message --------
Subject: Re: [Fwd: Re: Re: A professional Musician's View]]
Date: Sun, 20 Aug 2006 11:16:23 +0200
From: Drora Bruck <[EMAIL PROTECTED]>
To: Uri Bruck <[EMAIL PROTECTED]>

ועוד משהו...
כשמישהו קונה דיסק עם היצירה שלי - הוא לא קנה את היצירה שלי, הוא סך הכל קנה
את הזכות לשמוע אותה.

תראו - גם אני כאומנית מבצעת צריכה לשלם זכויות יוצרים...למשל כשאני מוציאה
דיסק, אני משלמת למוציאים לאור של התוים...אני רואה בזה דבר הוגן, שכן לו הם לא
היו שם...לא הייתי יכולה להגיע לתווים.
המבצעים הם סוג של מתרגמים...אני למשל לא צריכה מתווך ביני ובים הפרטיטורה על
מנת שאדע איך תוים נשמעים...מבחינתי אני גם לא חושבת שכל יצירה צריך לנגן...אני
שומעת אותן היינו הך בתוך ראשי מקריאה של הפרטיטורה בעיני...אתם אלה שזקוקים
למבצעים על מנת שתודעו איך משהו נשמע...
איש אינו מונע מבעדכם להכנס לארכיון להוציא את כתב ידו של המלחין ולסמפל אותו
במחשב...זו זכותכם הבלעדית...

אבל זה עבודה...וזהל לוקח זמן...ובעצם אתם צריכים לזכור שיוצרים ואומנים משרתים
צורך של הקהילה האנושית וכמו לכל איש שרות - גם להם זריך לשלם.
בעניין הזכויות  של מספר השנים שלאחר מכן...זה על אותו עקרון של ביטוח חיים,
ושל פנסיה...שיש לכל אחד - ורבים מכם שנהנים מפיצויים שהגרמנים נתנו לניצולי
השואה וליורשיהם...וכמה מכם - מעניין אותי, מתנגדים לפספורט גרמני או אירופיאי
כלשהוא בזכות זה שהוריכם \ סביכם היו שם ונולדו שם?
העיקרון הוא כזה...לאומנים עצמאיים אין פנסיה, אים שכר קבוע וכל מיני דברים
כאלה המקבעים את זכויותיהם הסוציאליות. הם לא מקבלים שכר קבוע וגלובלי - כמו
שכירים רבים. הם מרויחים אך ורק בדיעבד - ויש  מספר שנים שמוגדרים בחוק
כנורמלים כפי שמוגדר ביטוח חיים ליורשים ורכוש ליורשים.
ילדים שגדלו בבית שלא היה בו הרבה כסף משום שההורה האומן לא תוגמל כראוי מאלף
ואחת סיבות, כשפתאום מגיעה רווחה (ואתם יודעים מה, לדאבוננו, רוב האומנים נעשים יקרי ערך לאחר מותם, משום שברגע שמתו אוצר יצירתם נעשה מוגבל ואנשים מבינים שלא
יבוא משם עוד)
הם אלה שזכאים להרויח מזה בראש ובראשונה ובטח לא כלל האנושות.
ושוב - אני מעלה את עניין הפספורט....לכמה מכם יש פספורט זר בעקבות משפחתכם?