On Sat, Apr 13, 2013 at 04:23:11PM +0300, Shai Berger wrote:

> אהממ, או שאני לא הבנתי משהו, או שאתה. מה שהבנתי, הוא שה„סרטיפקט שמאפשר את זה”
> (ליתר דיוק, טען שמאפשר את זה ויש לו סרטיפיקט) הוא בדיוק מה שגארט (שאותו אתה
> מצטט) כתב, והוא מאושר, ופדורה משתמשת בו (וגם אובונטו); קרן לינוקס הוציאה טען
> נוסף, שמתאים לשימוש במקרים קצת שונים; והם גם הולכים (תוך שיתוף פעולה) למזג את
> השניים.

המגבלות הנדרשות אינן רק מגבלות על הטען. המגבלות הנדרשות הן גם מגבלות על
שאר מערכת ההפעלה. מערכת ההפעלה שהטען מעלה צריכה לוודא שהיא בעצמה לא
טוענת מערכת הפעלה לא חתומה אחרת. מכיוון שלינוקס יכולה להעלות מערכת הפעלה
אחרת בעזרת kexec, זה פתאום יוצר כל מיני מגבלות על מה שמותר לליבה לעשות.

> אני עדיין לא רואה איפה יש כאן בעיה שמצדיקה התערבות של הממונה על ההגבלים.

אני לא חסיד גדול של הממונה על ההגבלים העסקיים ולא בטוח שהפניה אליו היא
הדבר הנכון. מצד שני, אני לא אוהב את כל חסידיו של SecureBoot שמהללים
אותו. הקישור שאליו הפנית היה דוגמה מוצלחת במיוחד.

--
Tzafrir Cohen         | tzaf...@jabber.org | VIM is
http://tzafrir.org.il |                    | a Mutt's