חברים,

אני רואה שכרגיל, כל דיון על תפקוד הועד הנוכחי (שאני חלק ממנו) מתפתח למסע
הטחת האשמות וירידה לפסים אישיים - וחבל!

אני מודה שטעיתי בכך שלא הודעתי מראש על כך שאני מתכוון לחסום את הגישה לשרת
בו שוכן הפלאנט - הייתה זו טעות תמימה ללא כל אג'נדה נסתרת כלפי אף אחד. רוב
החשבונות בשרת לא היו פעילים כבר תקופה ארוכה.

להלן כמה נקודות להבהרת עמדת הועד:

1. עד היום נוהלו משאבי העמותה (בכללם השרתים) בצורה ספורדית וללא תיעוד מסודר
על ידי אנשים שונים.

2. כשהועד הנוכחי נכנס לתפקידו התחלנו ללמוד את המצב הקיים טפח אחר טפח. מחסור
בתיעוד מסודר ונוהל "העברת תפקיד" - מוביל בדיוק למה שקורה עכשיו.

3. כולנו חלק מהקהילה וכולנו רואים את הקהילה דרך העיניים שלנו - וזה לגיטימי.
אבל על כן קיים הועד - שנבחר באסיפה הכללית על ידי כל הנוכחים שטרחו להגיע (9
סה"כ, אם אני זוכר נכון)...
ישנה אימרה ביהדות: "מי שטרח בערב שבת יאכל בשבת"...

4. אף אחד לא האשים את ליאור בזדון כלשהו - לא הייתה כאן תקיפה ממוקדת ואישית
- פשוט קרה והוא היחיד שהמשתמש שלו בשרת הזה היה עדיין פעיל.

5. אני חש צורך להבהיר את הצד של הועד בעניין ליאור קפלן - אם ליאור בעצמו
החליט לשתף את כולנו: פניתי לליאור במייל אישי בו שאלתי שאלות ברורות
וממוקדות: "עבור מה אתה משתמש בחשבון בשרת?",  "האם אתה חייב גישת רוט לניהול
הפלנט?" - התשובות שקיבלתי היו יותר ברוח "למה לך לדעת? זה לא עניינך" התשובה
הברורה היחידה שקיבלתי ממנו הייתה שהוא משתמש בחשבון על מנת לנהל את הפלאנט
וכדי להתחבר דרך חשבון זה לניהול אתרי המראה בשרתי אגודת האינטרנט...

6. אם ליאור מנהל את אתרי המראה בשרתי אגודת האינטרנט - לשם מה הוא צריך לגשת
אליהם מתוך שרת העמותה?! מה הקשר?!
כששאלתי אותו מה כרוך בניהול הפלאנט, מתוך עניין וסקרנות אישית - הוא פירש זאת
כביקורת וענה לי בשאלה: "בשביל מה אתה צריך לדעת?"
שוב - *אין לועד כל בעיה עם ליאור קפלן באופן אישי*. התהלותו היא זו שהביאה
ליחס שקיבל. זכותו של הועד לשאול שאלות רלוונטיות ולקבל עבורן תשובות. לא יתכן
שכל אחד יעשה במשאבי העמותה כבשלו...

7. הוחלט על ידי הועד למנוע מחברי הקהילה שידידותם / חברותם לא בתוקף (=השנה
עבורה שילמו - הסתיימה) גישה למשאבי העמותה (שרתים, למשל) ברמת ניהול. לדעתינו
זו החלטה לגיטימית לגמרי וזו זכותו של הועד.

8. ישנו בלבול גדול בין המושג "ידיד העמותה" ו"חבר העמותה". לפי הבנתי - חבר
הינו מי ששלח בקשה לועד המכהן עם פרטיו האישיים ותיאור תרומתו לקהילה על מנת
שיוכל לקבל מעמד של חבר ולהבחר כחבר ועד או ועדת ביקורת. כל פריוילגיה אחרת
ניתנת לו כחבר הקהילה (= ידיד) משום ששילם את 100 השקלים באותה שנה.
ברגע שפגה השנה עבורה שילם בפעם האחרונה - פגה ידידותו / חברותו של אותו חבר
קהילה ואיתה זכויותיו.
אנחנו נפנה לעו"ד קלינגר על מנת לברר את ההגדרות האלו ונפעל על פי הנחייתו על
מנת להבהיר ו/או לשנות את מה שצריך בתקנון על פי חוקי רשם העמותות - ואם יהיה
צורך באסיפה כללית עבור זה - נקיים אותה.

9. אנחנו בעצומן של הגדרת נהלים ברורים, שדרוג השרתים, מיפוי מצב קיים והסדרת
הרשאות. כל זאת בין עיסוקינו ביום יום עם עבודה, בית ילדים...

10. בשל הבלאגן הרב ששורר במשאבי העמותה, אנו עוסקים ביצוב המצב ושיפורו - ועל
כן הוחלט על "הקפאת מצב" עד שהכל יתייצב. לכן נחסמה הגישה לשרתים ברמת ניהול
עד שנגיע ליישור קו. עד אז משאבי העמותה - באחריות הועד.

11. נכון שעמוד "החלטות הועד" לא עודכן, נכון שלא נשלח מייל מקדים - כל זאת
משום הסיבות שצויינו לעיל בסעיף 9 וכן משום העובדה שאנחנו עסוקים בללמוד את
המצב הקיים "על הדרך" (On the fly) - פשוט כי אין ברירה.

12. לאחר שנסיים עם יישור הקו - נוציא מייל מסודר ונעדכן את העמודים
הרלוונטיים ב-Wiki ובאתר העמותה.

13 אנחנו מזכירים שכל אחד יכול להציע רעיון לרשימת הדיון או לועד ובתיאום מלא
- להרים כל מיזם בו הוא חפץ. בשרת שאותו אנו מעדכנים מחר (הודעה נפרדת על כך
תצא לרשימת הדיונים) תתוקן מערכת לניהול פרוייקטים בדיוק למטרה זו - בין השאר.

אני מקווה שהצלחתי להשליט מעט סדר בבלאגן,

כתמיד - אתם יכולים להגיב - בצורה עניינית!

עמיחי רוטמן.