ההצעות שלי באות בעקבות פרשיות כמו:
א. נמרוד ברנע שהועף ממר"צ בגלל מעשים שיוחסו לו ושלא בוצעו במהלך
פעילויות של מר"צ.
http://rotter.net/forum/scoops1/551018.shtml
ב. לארי גארפילד שהועף מהעמותה שמנהלת את פרויקט דרופל בגלל התנהגות מינית
שהיתה בהסכמה הדדית אבל לא היתה מקובלת על מנהיגי העמותה.
https://www.inc.com/sonya-mann/drupal-larry-garfield-gor.html

כמו כן, לדעתי שלומם ובטחונם של משתתפים בפעילויות של עמותת המקור זה לא
רק בטחון מפני אלימות והטרדות, אלא גם מפני האשמות שווא.

הערות נוספות - להלן, מסומנות ב-"[עומר]".

On Thu, 2019-06-20 at 09:04 +0300, doron wrote:

> היי עומר,
> התייחסויותיי בגוף המייל .

>  התחייבות להליך תקין כבר קיימת בכל עמותה מעצם היותה עמותה. ההתחייבות
> היא כלפי המדינה דרך רשם העמותות .

[עומר] הכוונה שלי היא להתחייבות לתהליך תקין כלפי כל המשתתפים בפעילויות
של העמותה - יהיו אלה חברים, ידידים, או אנשים מהרחוב ששילמו דמי כניסה
לפעילויות של העמותה.

שלא יקרה, למשל, שיעיפו אדם ביום הראשון של כנס בן 3 ימים, שאליו הוא נרשם
וטס מחו"ל לארץ במיוחד כדי להשתתף בו, בגלל תלונה מידידה קנאית על נגיעות
לא הולמות שבעצם התקיימו בהסכמה הדדית.

הליך תקין יכול להתממש כאן, למשל, על ידי שימוע מהיר, שבו הוא יסביר שהיתה
לו מערכת יחסים קודמת עם המתלוננת ושיש כאן סיפור של נקמנות בגלל קנאה, כי
היא תפסה אותו משוחח בהתלהבות עם מישהי אחרת.

ואז ברגע שמארגני הכנס משתכנעים שהוא אינו מהווה סכנה למשתתפים או משתתפות
אחרים של הכנס, יתנו לו להישאר בכנס - כי אין ממנו סכנה מיידית למשתתפי או
משתתפות הכנס. כמו כן, הם יסייעו למתלוננת להגיש תלונה במשטרה כך שהעניין
יעבור לטיפולה מכאן והלאה.

> למה העמותה צריכה להצהיר שהיא אינה אחראית על מעשיי ? הרי ממילא מעולם
> היא לא היתה אחראית עליהם , כך גם על מעשיך ומעשי אחרים .
> היא אפילו לא יכולה להיות אחראית למעשינו בכאשר יש אירוע של עמותה , לכל
> היותר יכולים לזרוק אותנו החוצה אם לא נתנהג כיאות - זו הסנקציה היחידה
> שיש לה

[עומר] למרבה הצער, בשנים האחרונות מאז התחיל הסיפור של תקינות פוליטית,
עמותות רואות את עצמן אחראיות באחריות שילוחית למעשים של פעילים שלהן מחוץ
לפעילויות העמותה. גם אם עמותה אינה רואה את עצמה אחראית למעשי פעיליה,
דעת הקהל לעתים קרובות דורשת מהעמותה לקחת אחריות.

לכן צריך הצהרה חד משמעית בתקנון של העמותה שהעמותה אחראית למה שקורה
בפעילויותיה, ואינה אחראית למעשי פעיליה מחוץ לעמותה. כמו כן, בפרסומים
רשמיים של העמותה צריכה להופיע הצהרה כזו, לשם ניהול ציפיות הציבור.

> פה אתה קצת מסתבך . מהי התנהגות לא הולמת ומי אמור להאשים ?

[עומר] לצורך העניין, התנהגות לא הולמת זו התנהגות שהיתה עלולה לסכן את
שלומם ובטחונם של משתתפים בפעילות של העמותה, אם היתה קורית במהלך פעילות
של העמותה.
סוג נוסף של "התנהגות לא הולמת" לצורך העניין זה התנהגות, שאינה מקובלת על
רוב הציבור (או חלק גדול ממנו, או על קבוצת לחץ צעקנית) ושקרתה מחוץ
לפעילות העמותה.

דוגמא: מאן דהוא משתתף בפעילות של העמותה. יש נגדו תלונה שהוא, לא עלינו,
פדופיל שפגע מינית בכמה ילדים.
האם להעיף אותו מפעילויות העמותה? אם אין ילדים מתחת לגיל 18 בפעילויות
העמותה - לפי ההצעה שלי, אין להעיף אותו, כי זה אינו דרוש לשמירה על שלומם
ובטחונם של המשתתפים בפעילויות.
ואם הוא פעיל של העמותה, העמותה אינה אחראית למעשיו מחוץ לפעילויות
העמותה. זה עניין למשטרה ולבתי המשפט של המדינה, לא לעמותה.

>  הרי אין כזו עבירה בחוק של התנהגות לא הולמת וממילא אין יכולת להאשים
> בצורה רשמית משפטית אדם במשהו שאינו עבירה על החוק . האם הכוונה שסתם
> מישהו יאשים ? כלומר אם אני מאשים אותך בהתנהגות לא הולמת , במקום שזה
> יתברר היכן שזה צריך להתברר אתה רוצה שעמותה תנקוט עמדה בטרם יהיה משהו
> רשמי ?

[עומר] קודי התנהגות בכנסים ובפעילויות של עמותות לקידום תוכנה חופשית
עוסקים בדיוק בהתנהגות לא הולמת, שאינה מהווה עבירה על החוק, אבל גורמת
להרגשת אי-נוחות וחוסר בטחון בשכבות אוכלוסיה מוחלשות מסוימות.

ההצעה שלי היא להגדיר במפורש שקודי ההתנהגות למיניהם אינם חלים על התנהגות
מחוץ לפעילויות של העמותה והעמותה מסירה מעל עצמה כל אחריות לאכיפתם מחוץ
לפעילויות של העמותה.

> [...]
> משתתפים , כמו בכל אירוע ציבורי , כגוף שיוזם את האירוע , העמותה אמורה
> לדאוג בצורה אקטיבית לשלום המשתתפים ולא לנקוט בגישה מינימאלית , לכן
> עושים את הכנסים באולם מסודר (בעצם שכירת האולם מבצעים יותר מצד
> מינימאלי ) כי אחרת אפשר היה לעשות את הכנסים על שפת הים .. (שגם שם
> היינו אמורים להיות אחראים ולעשות דברים שיבטיחו את שלום המשתתפים).
> אגב, זה לא משהו שכל עמותה וכל גוף מגדיר לעצמו .. יש חוק ויש תקנות
> ובכל פעם שיש התכנסות של כמות גדולה אז זה צריך להיות במקומות שעברו
> אישור מכבי אש וכו' (דבר שממילא קיים באותם אולמות כינוס מעצם זה שיש

[עומר] כאשר בוחרים בין שכירת אולם להתכנסות בחוף הים, אין כאן סתירה בין
הבטחת בטחונם ושלומם של משתתפים לבין פגיעה אפשרית באדם שלכאורה מסכן את
שלומם ובטחונם.

אבל כאשר מגיבים לתלונה נגד אדם שלכאורה פגע במשתתפים אחרים בפעילות,
וקיים הצורך לאזן בין הפגיעה בהם לבין הפגיעה בו - צריך שהפגיעה בו תהיה
המינימום שדרוש להבטחת שלומם ובטחונם של שאר המשתתפים.

> לא רק שהיא לא מתיימרת היא גם לא יכולה - אז למה להצהיר את זה ? אף אחד
> בישראל לא יכול להחליף את המשטרה או בתי המשפט בישראל .

[עומר] למרבה הצער, זה בדיוק מה שעמותות עשו בפרשיות שציינתי בתחילת מכתבי
זה, ויש עוד פרשיות.

--
"Prior to capitalism, the way people amassed great wealth was by
looting, plundering and enslaving their fellow man. Capitalism made it

My opinions, as expressed in this E-mail message, are mine alone.
They do not represent the official policy of any organization with
which
I may be affiliated in any way.
WARNING TO SPAMMERS:  at https://www.zak.co.il/spamwarning.html