İlk dediğiniz şekilde. Ancak 5 dakika değil 1 saniyede bir, ayarlanabiliyor
ama oldukça kısa bir zaman.

serkan


2010/1/29 Nuri Akman <[email protected]>

> Merhaba Atıf Bey,
>
> Master-slave replikasyonu şu şekilde mi çalışıyor?:
> Örneğin 5 dakikada bir, o ana kadar master'da gerçekleştirilen update ve
> insert komutları slave'e gönderiliyor ve bu komutlar slave üzerinde
> çalıştırılıyor.
>
> Yoksa; Master'daki her bir update/delete anlık olarak mı güncelleniyor?
>
> Selamlar,
> Nuri Akman
>
>
> 29.01.2010 00:32, Atıf CEYLAN yazmış:
> > Merhaba,
> > konunun tamamını takip edemedim malesef, buradaki yazdıklarınıza
> > istinaden nacizane tavsiyem, master-slave replication olacak. yanlış
> > hatırlamıyorsam mysql ndb vardı bir zamanlar. zahmetsiz bu işi
> > hallediyor diye biliyorum.
> > yazdığınızdan anladığım kadarı ile değişen veriniz hayli az. bu nedenle
> > master-slave replication işinizi fazlası ile görecektir. temel mantığı;
> > slave olan db belirlediğiniz sürelerde kendini, master db'den günceller
> > (örn. her dakikada). aynı uygulamanızın iki kopyası var sanırım,
> > uygulamanızda insert, uğdate, delete işlemlerini master db'den select
> > işlemlerini oransal olarak her  ikisinden yaparsınız. böylece hem
> > poolingde yapmış olursunuz. uygulama içinde bağlantı noktasında if
> > (!$db1) baglan(db2) benzeri bir kontrolle kullanıcılarınızın aksaklıktan
> > haberdar olmadan işlerine devam etmelerinide sağlamış olursunuz.
> >
> > kolay gelsin.
> >
> > Nuri Akman wrote:
> >
> >> Merhaba,
> >>
> >> Sanırım sizinkine benzer bir durum da benim başımda. Bende durum
> >> şöyle: İnternette aktif olarak çalışan PHP+MySQL uygulamam var. Ancak,
> >> "sunucum herhangi bir zamanda devre dışı kalırsa ne olacak?" korkum
> >> var. Veritabanımda on binlerce satır veri olmasına rağmen bunların
> >> sadece en son 500 - 700  tanesi GÜN İÇİNDE ekleniyor veya
> >> değiştiriliyor. Eski kayıtlar olduğu gibi kalıyor ve hiç bir şekilde
> >> delete/update yapılmıyor.
> >>
> >> Aktif sunucu üzerindeki PHP dosyalarımı fiziksel olarak uzakta bulunan
> >> başka bir sunucuya da yükledim. Aynı sunucuda PHP+MySQL çalışıyor.
> >> Veritabanını da olduğu gibi kopyaladım ve sistem, bu sunucu üzerinden
> >> de hizmet veriyor.
> >>
> >> *Sorun da burada başlıyor: *
> >> Her yeni işlemle birlikte ikinci sunucudaki veritabanım güncelliğini
> >> yitiriyor. İşte tam bu noktada replikasyon ihtiyacım var diyorum.
> >>
> >> *Senaryoyu işleme koyalım: *
> >> Sunucu 1 devre dışı kalmış. Kullanıcılar, bunu görüp Sunucu 2'den
> >> devam ediyorlar.
> >>
> >> Herhangi bir metodla Sunucu 2'ye aktardığım veriler ne kadar güncelse
> >> kullanıcılarım da o kadar güncel bir sistemde çalışıyorlar. Bu metod
> >> manuel bir şey de olsa, replikasyon da olsa amacımıza ulaştık demektir.
> >>
> >> *Peki sonrasında ne olacak?*
> >> Sunucu 2 bir süre hizmet verdi ve üzerine yeni veriler eklendi /
> >> güncellendi, ancak Sunucu 1 bundan habersiz.
> >>
> >> Acaba ihtiyaçlarımız benzeşiyor mu?
> >>
> >> Selamlar,
> >> Nuri Akman
> >>
> >>
> >> 28.01.2010 15:24, Ali Rıza Keleş yazmış:
> >>
> >>> On Thu, 2010-01-28 at 14:49 +0200, Nuri Akman wrote:
> >>>
> >>>
> >>>> Merhaba,
> >>>>
> >>>> Mesajınıza baktığımda, amacınızın replikasyon olduğunu
> belirtiyorsunuz,
> >>>> ancak buna neden ihtiyaç duyduğunuzun yanıtını göremiyorum. Bu konuda
> >>>> bilgi verebilir misiniz? Veritabanınızı replike edince ne olmasını
> >>>> umuyorsunuz?
> >>>>
> >>>>
> >>> Daha detaylı anlatayım...
> >>>
> >>> Intranet çalışan bir uygulamam var. Uygulama Vertabanı ile birlikte
> >>> yerel bir sunucuda. Sistem Debain Lenny. Buna srv1 diyelim üzerindeki
> >>> uygulamaya app1, vertabanına ise vt1.
> >>>
> >>> Aynı uygulamanın daha sınırlı bir kopyası Internet üzerinde başka bir
> >>> sunucuda.. Bunlara da sunucu srv2, uygulama app2, veritabanına ise vt2
> >>> diyelim. Bu da aynı biçimde Debian Lenny.
> >>>
> >>>
> >>> Esas datalar srv1 üzerinde app1 ile vt1 e işleniyor. İlk istediğim bu
> >>> işlemlerin kopyaları aynen srv2 üzerindeki vt2 ye birebir kopyalanması
> >>> ve app2 nin kullanımına hazır hale gelmesi.
> >>>
> >>> Yereldeki kadar olmasa da srv2 deki app2 bir miktar datayı bağımsız
> >>> biçimde üretip vt2 ye kaydedecek. Bu vt2 ye kaydedilen datalarında
> aynen
> >>> yereldeki vt1 'e kaydedilmesini istiyorum.
> >>>
> >>> Bunun yanında, ilerisi için soruyorum bunu, başka bir lokasyonda 3. bir
> >>> sunucu eklediğimde, srv3, app3 ve vt3 diyelim, 3 sunucuyu da yukarıdaki
> >>> ikisi gibi nasıl çalıştırabilirim.
> >>>
> >>> vt1-vt2 replikasyonu
> >>> vt2-vt3 replikasyonu
> >>>
> >>> işimi görür mü?
> >>>
> >>> Eğer replikasyondan haberdar olmasaydım, şöyle çözecektim:
> >>>
> >>> 1- srv1 üzerindeki dataları bir biçimde ve sürekli şekilde web
> >>> üzerindeki sunucuya da kaydedecek,
> >>>
> >>> 2- srv2 de üretilen datayı geçici tablolara kaydedip, app1 in isteği
> >>> üzerine, kullanıcının tetiklemesi ya da otomatik, hem srv1 e hem de
> srv2
> >>> ye kaydedecektim.
> >>>
> >>>
> >>> Son olarak bütün bu işlemleri ssl ile yapmak istediğimi söyledim. Ben
> >>> soruma yanıtımı genel olarak aldım ama güzel bir konu, daha çok
> >>> paylaşabiliriz.
> >>>
> >>> İlginiz için teşekkür ederim.
> >>>
> >>> --
> >>> Ali Rıza Keleş,
> >>>
> >>>
> >>>
> >>>
> >>>
> >>>
> >>>> Selamlar,
> >>>> Nuri Akman
> >>>>
> >>>>
> >>>> 27.01.2010 18:11, Ali Rıza Keleş yazmış:
> >>>>
> >>>>
> >>>>> Merhaba,
> >>>>>
> >>>>> Veritabanı replication(yanıtınızda uygun gördüğünüz Türkçe
> karşılığını
> >>>>> yazarsanız, bundan sonra onu kullanırım.) konusunda önerinizi almak
> >>>>> istiyorum. Biraz okudum, eğer çözüm bu ise derinleşeceğim.
> >>>>>
> >>>>> Durum şöyle:
> >>>>>
> >>>>> Vt1: insert/update/delete işlemleri yoğun olacak,
> >>>>>
> >>>>> Vt2: Select işlemleri çok yoğun olacak ama bu işlemlerin kayıt altına
> >>>>> alınması için gerekli olan bazı insert işlemleri de yapılacak. Vt1 in
> >>>>> işleyeceği temel tablolarda çok nadiren insert işlemleri yapılacak.
> >>>>>
> >>>>> Vt1 deki ve Vt2 deki her türlü değişikliğin aynı anda karşılıklı
> >>>>> işlenmesini istiyorum. Bunu master-master replication ile yapabilir
> >>>>> miyim?
> >>>>>
> >>>>> Aklıma takılan bazı problemler:
> >>>>>
> >>>>> 1- Bu iş için en uygun çözüm replication(master-master) mı?
> >>>>>
> >>>>> 2- İşlem çakışmaları yaşıyabilir miyim? AutoIncrement alanlar nasıl
> >>>>> olur? Yani aynı anda vt1.tablo1 ve vt2.tablo1 e data girildiğinde ve
> >>>>> aynı AI değeri aldıklarında veri kaybı, replikasyonun çökmesi gibi
> >>>>> sorunlar yaşar mıyım?
> >>>>>
> >>>>> 3- Sunucular aynı lokasyonda değiller. Birisi internet üzerinde,
> >>>>> diğer(ler)i yerel ağ(lar)da. Genelde aynı ağda olması yönünde
> tavsiyeler
> >>>>> gördüm? Böyle olması çok zorluk çıkarır mı?
> >>>>>
> >>>>> 4- Vt1 özelliklerinde bir vertabanı daha (Vt3) bu kompozisyona
> >>>>> eklenebilir mi? Yani Vt1-Vt2 ve Vt2-Vt3 şekline Vt2 aynı anda hem Vt1
> ve
> >>>>> Vt2 ile replikasyon yapılabilir mi?
> >>>>>
> >>>>> 5- Bu işlem sırasında SSL kullanabileceğimi de okudum. Aynı
> lokasyonda
> >>>>> olmadıkları için sizce performansı nasıl etkiler?
> >>>>>
> >>>>> Teşekkür ederim.
> >>>>>
> >>>>> --
> >>>>> Ali Rıza Keleş,
> >>>>>
> >>>>>
> >>>>> _______________________________________________
> >>>>> Linux-sunucu E-Posta Listesi
> >>>>> [email protected]
> >>>>>
> >>>>> Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php bağlantısından 
> >>>>> okuyabilirsiniz;
> >>>>>
> >>>>> Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden
> gelen e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini
> kullanarak 1 dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
> >>>>> http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
> >>>>>
> >>>>>
> >>>>>
> >>>> _______________________________________________
> >>>> Linux-sunucu E-Posta Listesi
> >>>> [email protected]
> >>>>
> >>>> Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php bağlantısından 
> >>>> okuyabilirsiniz;
> >>>>
> >>>> Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden
> gelen e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini
> kullanarak 1 dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
> >>>> http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
> >>>>
> >>>>
> >>> _______________________________________________
> >>> Linux-sunucu E-Posta Listesi
> >>> [email protected]
> >>>
> >>> Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php bağlantısından 
> >>> okuyabilirsiniz;
> >>>
> >>> Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden
> gelen e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini
> kullanarak 1 dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
> >>> http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
> >>>
> >>>
> >> ------------------------------------------------------------------------
> >>
> >> _______________________________________________
> >> Linux-sunucu E-Posta Listesi
> >> [email protected]
> >>
> >> Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php bağlantısından 
> >> okuyabilirsiniz;
> >>
> >> Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden
> gelen e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini
> kullanarak 1 dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
> >> http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
> >>
> >>
> >
> >
> _______________________________________________
> Linux-sunucu E-Posta Listesi
> [email protected]
>
> Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php  bağlantısından
> okuyabilirsiniz;
>
> Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen
> e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1
> dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
> http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
>
_______________________________________________
Linux-sunucu E-Posta Listesi
[email protected]

Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php  bağlantısından 
okuyabilirsiniz;

Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen 
e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 
dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu

Cevap