On Thu, 2010-01-28 at 16:13 +0200, Nuri Akman wrote:
> Merhaba,
> 
> Sanırım sizinkine benzer bir durum da benim başımda. Bende durum
> şöyle: İnternette aktif olarak çalışan PHP+MySQL uygulamam var. Ancak,
> "sunucum herhangi bir zamanda devre dışı kalırsa ne olacak?" korkum
> var. Veritabanımda on binlerce satır veri olmasına rağmen bunların
> sadece en son 500 - 700  tanesi GÜN İÇİNDE ekleniyor veya
> değiştiriliyor. Eski kayıtlar olduğu gibi kalıyor ve hiç bir şekilde
> delete/update yapılmıyor. 
> 
> Aktif sunucu üzerindeki PHP dosyalarımı fiziksel olarak uzakta bulunan
> başka bir sunucuya da yükledim. Aynı sunucuda PHP+MySQL çalışıyor.
> Veritabanını da olduğu gibi kopyaladım ve sistem, bu sunucu üzerinden
> de hizmet veriyor. 
> 
> Sorun da burada başlıyor: 
> Her yeni işlemle birlikte ikinci sunucudaki veritabanım güncelliğini
> yitiriyor. İşte tam bu noktada replikasyon ihtiyacım var diyorum. 
> 
> Senaryoyu işleme koyalım: 
> Sunucu 1 devre dışı kalmış. Kullanıcılar, bunu görüp Sunucu 2'den
> devam ediyorlar. 
> 
> Herhangi bir metodla Sunucu 2'ye aktardığım veriler ne kadar güncelse
> kullanıcılarım da o kadar güncel bir sistemde çalışıyorlar. Bu metod
> manuel bir şey de olsa, replikasyon da olsa amacımıza ulaştık
> demektir.
> 
> Peki sonrasında ne olacak?
> Sunucu 2 bir süre hizmet verdi ve üzerine yeni veriler eklendi /
> güncellendi, ancak Sunucu 1 bundan habersiz. 
> 
> Acaba ihtiyaçlarımız benzeşiyor mu?
> 
> Selamlar,
> Nuri Akman
> 

Bende iki farklı sunucuda aktif biçimde çalışıyor. Yani birisi diğerinin
yedeği gibi değil.

> 
> 28.01.2010 15:24, Ali Rıza Keleş yazmış: 
> > On Thu, 2010-01-28 at 14:49 +0200, Nuri Akman wrote:
> >   
> > > Merhaba,
> > > 
> > > Mesajınıza baktığımda, amacınızın replikasyon olduğunu belirtiyorsunuz, 
> > > ancak buna neden ihtiyaç duyduğunuzun yanıtını göremiyorum. Bu konuda 
> > > bilgi verebilir misiniz? Veritabanınızı replike edince ne olmasını 
> > > umuyorsunuz?
> > >     
> > Daha detaylı anlatayım... 
> > 
> > Intranet çalışan bir uygulamam var. Uygulama Vertabanı ile birlikte
> > yerel bir sunucuda. Sistem Debain Lenny. Buna srv1 diyelim üzerindeki
> > uygulamaya app1, vertabanına ise vt1. 
> > 
> > Aynı uygulamanın daha sınırlı bir kopyası Internet üzerinde başka bir
> > sunucuda.. Bunlara da sunucu srv2, uygulama app2, veritabanına ise vt2
> > diyelim. Bu da aynı biçimde Debian Lenny.  
> > 
> > 
> > Esas datalar srv1 üzerinde app1 ile vt1 e işleniyor. İlk istediğim bu
> > işlemlerin kopyaları aynen srv2 üzerindeki vt2 ye birebir kopyalanması
> > ve app2 nin kullanımına hazır hale gelmesi. 
> > 
> > Yereldeki kadar olmasa da srv2 deki app2 bir miktar datayı bağımsız
> > biçimde üretip vt2 ye kaydedecek. Bu vt2 ye kaydedilen datalarında aynen
> > yereldeki vt1 'e kaydedilmesini istiyorum. 
> > 
> > Bunun yanında, ilerisi için soruyorum bunu, başka bir lokasyonda 3. bir
> > sunucu eklediğimde, srv3, app3 ve vt3 diyelim, 3 sunucuyu da yukarıdaki
> > ikisi gibi nasıl çalıştırabilirim. 
> > 
> > vt1-vt2 replikasyonu
> > vt2-vt3 replikasyonu 
> > 
> > işimi görür mü? 
> > 
> > Eğer replikasyondan haberdar olmasaydım, şöyle çözecektim:
> > 
> > 1- srv1 üzerindeki dataları bir biçimde ve sürekli şekilde web
> > üzerindeki sunucuya da kaydedecek,
> > 
> > 2- srv2 de üretilen datayı geçici tablolara kaydedip, app1 in isteği
> > üzerine, kullanıcının tetiklemesi ya da otomatik, hem srv1 e hem de srv2
> > ye kaydedecektim. 
> > 
> >  
> > Son olarak bütün bu işlemleri ssl ile yapmak istediğimi söyledim. Ben
> > soruma yanıtımı genel olarak aldım ama güzel bir konu, daha çok
> > paylaşabiliriz. 
> > 
> > İlginiz için teşekkür ederim. 
> > 
> > --
> > Ali Rıza Keleş,
> > 
> > 
> > 
> > 
> >   
> > > Selamlar,
> > > Nuri Akman
> > > 
> > > 
> > > 27.01.2010 18:11, Ali Rıza Keleş yazmış:
> > >     
> > > > Merhaba,
> > > > 
> > > > Veritabanı replication(yanıtınızda uygun gördüğünüz Türkçe karşılığını
> > > > yazarsanız, bundan sonra onu kullanırım.) konusunda önerinizi almak
> > > > istiyorum. Biraz okudum, eğer çözüm bu ise derinleşeceğim.
> > > > 
> > > > Durum şöyle:
> > > > 
> > > > Vt1: insert/update/delete işlemleri yoğun olacak,
> > > > 
> > > > Vt2: Select işlemleri çok yoğun olacak ama bu işlemlerin kayıt altına
> > > > alınması için gerekli olan bazı insert işlemleri de yapılacak. Vt1 in
> > > > işleyeceği temel tablolarda çok nadiren insert işlemleri yapılacak.
> > > > 
> > > > Vt1 deki ve Vt2 deki her türlü değişikliğin aynı anda karşılıklı
> > > > işlenmesini istiyorum. Bunu master-master replication ile yapabilir
> > > > miyim?
> > > > 
> > > > Aklıma takılan bazı problemler:
> > > > 
> > > > 1- Bu iş için en uygun çözüm replication(master-master) mı?
> > > > 
> > > > 2- İşlem çakışmaları yaşıyabilir miyim? AutoIncrement alanlar nasıl
> > > > olur? Yani aynı anda vt1.tablo1 ve vt2.tablo1 e data girildiğinde ve
> > > > aynı AI değeri aldıklarında veri kaybı, replikasyonun çökmesi gibi
> > > > sorunlar yaşar mıyım?
> > > > 
> > > > 3- Sunucular aynı lokasyonda değiller. Birisi internet üzerinde,
> > > > diğer(ler)i yerel ağ(lar)da. Genelde aynı ağda olması yönünde tavsiyeler
> > > > gördüm? Böyle olması çok zorluk çıkarır mı?
> > > > 
> > > > 4- Vt1 özelliklerinde bir vertabanı daha (Vt3) bu kompozisyona
> > > > eklenebilir mi? Yani Vt1-Vt2 ve Vt2-Vt3 şekline Vt2 aynı anda hem Vt1 ve
> > > > Vt2 ile replikasyon yapılabilir mi?
> > > > 
> > > > 5- Bu işlem sırasında SSL kullanabileceğimi de okudum. Aynı lokasyonda
> > > > olmadıkları için sizce performansı nasıl etkiler?
> > > > 
> > > > Teşekkür ederim.
> > > > 
> > > > --
> > > > Ali Rıza Keleş,
> > > > 
> > > > 
> > > > _______________________________________________
> > > > Linux-sunucu E-Posta Listesi
> > > > [email protected]
> > > > 
> > > > Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php  
> > > > bağlantısından okuyabilirsiniz;
> > > > 
> > > > Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden 
> > > > gelen e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini 
> > > > kullanarak 1 dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
> > > > http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
> > > >    
> > > >       
> > > _______________________________________________
> > > Linux-sunucu E-Posta Listesi
> > > [email protected]
> > > 
> > > Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php  bağlantısından 
> > > okuyabilirsiniz;
> > > 
> > > Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen 
> > > e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 
> > > dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
> > > http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
> > >     
> > _______________________________________________
> > Linux-sunucu E-Posta Listesi
> > [email protected]
> > 
> > Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php  bağlantısından 
> > okuyabilirsiniz;
> > 
> > Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen 
> > e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 
> > dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
> > http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
> >   
> _______________________________________________
> Linux-sunucu E-Posta Listesi
> [email protected]
> 
> Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php  bağlantısından 
> okuyabilirsiniz;
> 
> Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen 
> e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 
> dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
> http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu

_______________________________________________
Linux-sunucu E-Posta Listesi
[email protected]

Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php  bağlantısından 
okuyabilirsiniz;

Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen 
e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 
dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu

Cevap