Merhaba,
Şurada master master replication anlatılıyor, eğer srv1 down olursa srv2
devreye girip çalışmaya devam edecek. Sağlıklı mıdır bilmiyorum, tecrübesi
olan varsa öğreniriz. Ben askerde olduğum için deneyemiyorum.
http://www.howtoforge.com/mysql_master_master_replication
Ancak bana bir master çalıştırmak ve iki taraftan da buna bağlanmak daha
sağlıklı olur gibi geliyor.
Kolay gelsin.

serkan


2010/1/28 Ali Rıza Keleş <[email protected]>

> On Thu, 2010-01-28 at 16:13 +0200, Nuri Akman wrote:
> > Merhaba,
> >
>  > Sanırım sizinkine benzer bir durum da benim başımda. Bende durum
> > şöyle: İnternette aktif olarak çalışan PHP+MySQL uygulamam var. Ancak,
> > "sunucum herhangi bir zamanda devre dışı kalırsa ne olacak?" korkum
> > var. Veritabanımda on binlerce satır veri olmasına rağmen bunların
> > sadece en son 500 - 700  tanesi GÜN İÇİNDE ekleniyor veya
> > değiştiriliyor. Eski kayıtlar olduğu gibi kalıyor ve hiç bir şekilde
> > delete/update yapılmıyor.
> >
> > Aktif sunucu üzerindeki PHP dosyalarımı fiziksel olarak uzakta bulunan
> > başka bir sunucuya da yükledim. Aynı sunucuda PHP+MySQL çalışıyor.
> > Veritabanını da olduğu gibi kopyaladım ve sistem, bu sunucu üzerinden
> > de hizmet veriyor.
> >
> > Sorun da burada başlıyor:
> > Her yeni işlemle birlikte ikinci sunucudaki veritabanım güncelliğini
> > yitiriyor. İşte tam bu noktada replikasyon ihtiyacım var diyorum.
> >
> > Senaryoyu işleme koyalım:
> > Sunucu 1 devre dışı kalmış. Kullanıcılar, bunu görüp Sunucu 2'den
> > devam ediyorlar.
> >
> > Herhangi bir metodla Sunucu 2'ye aktardığım veriler ne kadar güncelse
> > kullanıcılarım da o kadar güncel bir sistemde çalışıyorlar. Bu metod
> > manuel bir şey de olsa, replikasyon da olsa amacımıza ulaştık
> > demektir.
> >
> > Peki sonrasında ne olacak?
> > Sunucu 2 bir süre hizmet verdi ve üzerine yeni veriler eklendi /
> > güncellendi, ancak Sunucu 1 bundan habersiz.
> >
> > Acaba ihtiyaçlarımız benzeşiyor mu?
> >
> > Selamlar,
> > Nuri Akman
> >
>
> Bende iki farklı sunucuda aktif biçimde çalışıyor. Yani birisi diğerinin
> yedeği gibi değil.
>
> >
> > 28.01.2010 15:24, Ali Rıza Keleş yazmış:
> > > On Thu, 2010-01-28 at 14:49 +0200, Nuri Akman wrote:
> > >
> > > > Merhaba,
> > > >
> > > > Mesajınıza baktığımda, amacınızın replikasyon olduğunu
> belirtiyorsunuz,
> > > > ancak buna neden ihtiyaç duyduğunuzun yanıtını göremiyorum. Bu konuda
> > > > bilgi verebilir misiniz? Veritabanınızı replike edince ne olmasını
> > > > umuyorsunuz?
> > > >
> > > Daha detaylı anlatayım...
> > >
> > > Intranet çalışan bir uygulamam var. Uygulama Vertabanı ile birlikte
> > > yerel bir sunucuda. Sistem Debain Lenny. Buna srv1 diyelim üzerindeki
> > > uygulamaya app1, vertabanına ise vt1.
> > >
> > > Aynı uygulamanın daha sınırlı bir kopyası Internet üzerinde başka bir
> > > sunucuda.. Bunlara da sunucu srv2, uygulama app2, veritabanına ise vt2
> > > diyelim. Bu da aynı biçimde Debian Lenny.
> > >
> > >
> > > Esas datalar srv1 üzerinde app1 ile vt1 e işleniyor. İlk istediğim bu
> > > işlemlerin kopyaları aynen srv2 üzerindeki vt2 ye birebir kopyalanması
> > > ve app2 nin kullanımına hazır hale gelmesi.
> > >
> > > Yereldeki kadar olmasa da srv2 deki app2 bir miktar datayı bağımsız
> > > biçimde üretip vt2 ye kaydedecek. Bu vt2 ye kaydedilen datalarında
> aynen
> > > yereldeki vt1 'e kaydedilmesini istiyorum.
> > >
> > > Bunun yanında, ilerisi için soruyorum bunu, başka bir lokasyonda 3. bir
> > > sunucu eklediğimde, srv3, app3 ve vt3 diyelim, 3 sunucuyu da yukarıdaki
> > > ikisi gibi nasıl çalıştırabilirim.
> > >
> > > vt1-vt2 replikasyonu
> > > vt2-vt3 replikasyonu
> > >
> > > işimi görür mü?
> > >
> > > Eğer replikasyondan haberdar olmasaydım, şöyle çözecektim:
> > >
> > > 1- srv1 üzerindeki dataları bir biçimde ve sürekli şekilde web
> > > üzerindeki sunucuya da kaydedecek,
> > >
> > > 2- srv2 de üretilen datayı geçici tablolara kaydedip, app1 in isteği
> > > üzerine, kullanıcının tetiklemesi ya da otomatik, hem srv1 e hem de
> srv2
> > > ye kaydedecektim.
> > >
> > >
> > > Son olarak bütün bu işlemleri ssl ile yapmak istediğimi söyledim. Ben
> > > soruma yanıtımı genel olarak aldım ama güzel bir konu, daha çok
> > > paylaşabiliriz.
> > >
> > > İlginiz için teşekkür ederim.
> > >
> > > --
> > > Ali Rıza Keleş,
> > >
> > >
> > >
> > >
> > >
> > > > Selamlar,
> > > > Nuri Akman
> > > >
> > > >
> > > > 27.01.2010 18:11, Ali Rıza Keleş yazmış:
> > > >
> > > > > Merhaba,
> > > > >
> > > > > Veritabanı replication(yanıtınızda uygun gördüğünüz Türkçe
> karşılığını
> > > > > yazarsanız, bundan sonra onu kullanırım.) konusunda önerinizi almak
> > > > > istiyorum. Biraz okudum, eğer çözüm bu ise derinleşeceğim.
> > > > >
> > > > > Durum şöyle:
> > > > >
> > > > > Vt1: insert/update/delete işlemleri yoğun olacak,
> > > > >
> > > > > Vt2: Select işlemleri çok yoğun olacak ama bu işlemlerin kayıt
> altına
> > > > > alınması için gerekli olan bazı insert işlemleri de yapılacak. Vt1
> in
> > > > > işleyeceği temel tablolarda çok nadiren insert işlemleri yapılacak.
> > > > >
> > > > > Vt1 deki ve Vt2 deki her türlü değişikliğin aynı anda karşılıklı
> > > > > işlenmesini istiyorum. Bunu master-master replication ile yapabilir
> > > > > miyim?
> > > > >
> > > > > Aklıma takılan bazı problemler:
> > > > >
> > > > > 1- Bu iş için en uygun çözüm replication(master-master) mı?
> > > > >
> > > > > 2- İşlem çakışmaları yaşıyabilir miyim? AutoIncrement alanlar nasıl
> > > > > olur? Yani aynı anda vt1.tablo1 ve vt2.tablo1 e data girildiğinde
> ve
> > > > > aynı AI değeri aldıklarında veri kaybı, replikasyonun çökmesi gibi
> > > > > sorunlar yaşar mıyım?
> > > > >
> > > > > 3- Sunucular aynı lokasyonda değiller. Birisi internet üzerinde,
> > > > > diğer(ler)i yerel ağ(lar)da. Genelde aynı ağda olması yönünde
> tavsiyeler
> > > > > gördüm? Böyle olması çok zorluk çıkarır mı?
> > > > >
> > > > > 4- Vt1 özelliklerinde bir vertabanı daha (Vt3) bu kompozisyona
> > > > > eklenebilir mi? Yani Vt1-Vt2 ve Vt2-Vt3 şekline Vt2 aynı anda hem
> Vt1 ve
> > > > > Vt2 ile replikasyon yapılabilir mi?
> > > > >
> > > > > 5- Bu işlem sırasında SSL kullanabileceğimi de okudum. Aynı
> lokasyonda
> > > > > olmadıkları için sizce performansı nasıl etkiler?
> > > > >
> > > > > Teşekkür ederim.
> > > > >
> > > > > --
> > > > > Ali Rıza Keleş,
> > > > >
> > > > >
> > > > > _______________________________________________
> > > > > Linux-sunucu E-Posta Listesi
> > > > > [email protected]
> > > > >
> > > > > Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php 
> > > > > bağlantısından okuyabilirsiniz;
> > > > >
> > > > > Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden
> gelen e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini
> kullanarak 1 dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
> > > > > http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
> > > > >
> > > > >
> > > > _______________________________________________
> > > > Linux-sunucu E-Posta Listesi
> > > > [email protected]
> > > >
> > > > Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php bağlantısından 
> > > > okuyabilirsiniz;
> > > >
> > > > Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden
> gelen e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini
> kullanarak 1 dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
> > > > http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
> > > >
> > > _______________________________________________
> > > Linux-sunucu E-Posta Listesi
> > > [email protected]
> > >
> > > Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php bağlantısından 
> > > okuyabilirsiniz;
> > >
> > > Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden
> gelen e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini
> kullanarak 1 dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
> > > http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
> > >
> > _______________________________________________
> > Linux-sunucu E-Posta Listesi
> > [email protected]
> >
> > Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php  bağlantısından
> okuyabilirsiniz;
> >
> > Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen
> e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1
> dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
> > http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
>
> _______________________________________________
> Linux-sunucu E-Posta Listesi
> [email protected]
>
> Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php  bağlantısından
> okuyabilirsiniz;
>
> Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen
> e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1
> dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
> http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
>
_______________________________________________
Linux-sunucu E-Posta Listesi
[email protected]

Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php  bağlantısından 
okuyabilirsiniz;

Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen 
e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 
dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu

Cevap