> merhaba,
>       * id'leriniz hiçbir zaman karışmaz. bunu düşünmeyin
>         auto_increment_increment = 10
>         
>         auto_increment_offset = 1
>         
> 
> satırları ile bu çözülüyor. Sorun farklı yerlerde çıkacaktır. Buraya
> kafayı takmayın. 
>       * Yüzbinlerce kayıt için master, slave replikasyonu iyidir.
>         Diğerinin anlık değişen bilgilerini güncellemiş olursunuz.
>       * Fakat sunucu yada internet hattı çökme durumunda diğer sunucu
>         aktif olsun derseniz iş master-master tarafına döner.
>       * Burada düşünmeniz gereken aslında master-masterın yada
>         replikasyonun durması olmalı. Aradaki bilgi akışını zaten
>         mysql gayet güzel yapıyor. Onu düşünmeyin bile. Repliksyonun
>         durduğunu çoğunlukla mysqli durdurmanız yada replikasyonu
>         durdurup tekrar başlatmanız gerekiyor. Ben öyle görmüştüm.
>         Yanlış yapmışta olabilirim. 
>       * Replikasyonu durması ve canınızın sıkılması için, makinelerde
>         yeterli cpu+bellek kapasitesi kalmaması, diskte yer kalmaması
>         gibi deneyimlerim olmuştu. En azından ben böyle düşünüyorum.

Master / Slave tamam. Ama herşeye rağmen Master Master denemeye değer.
Kaynakların tüketimi konusuna, sunucuların iyi konfigure edilmesine
dikkat edip, bir süre yakın ilgi ve alaka ile desteklersem sanırım belli
bir zamanın ardından yoluna sokabilirim.

Multi Master Replication ve Cluster konularına da bu vesile ile daha
yakından bakacağım. 

Çözümü detaylı paylaşmayı umuyorum.

İlginiz için herkese teşekkürler.. 

-
Ali Rıza Keleş


_______________________________________________
Linux-sunucu E-Posta Listesi
[email protected]

Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php  bağlantısından 
okuyabilirsiniz;

Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen 
e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 
dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu

Cevap