From: Arhitectura <d...@dsclex.ro>
To: protest-ro@yahoogroups.com
Sent: Mon, July 11, 2011 9:00:22 AM
Subject: Re: [protest-ro] Re: panorui pe blocuri

Domnu linjinier DTC,

Mereti sa va dati doftoratul in termodinamica  caldirilor.
Va garantez succesurei ireparabile !

Pana atunci poate ne spuneti si noua care  sunt acei UNII pereti cu STRUCTURA
compozita, care  respira.
Asaaaaa, ca sa vedem daca aveti notiunea  termenilor, nu de altceva. :)))
Pana va lamuriti dvs cu gogole si seful  Vanghelie : materialele pot fi
compozite iar peretii sunt portanti sau  de umplutura (de inchidere).

Peretii, de caramida, beton, rigips, lemn,  etc.  RESPIRA !
In funtie de materialele mentionate mai sus,  acestia respira mai mult sau mai
putin.
Ideal este ca peretele sa respire cat mai  mult, adica sa preia excesul de
vapori din camere atunci sunt prea  multi si sa ii redea atunci cand sunt prea
putini.
Din acest motiv peretele din caramida zidit si  tencuit cu mortar de var, apoi
zugravit tot cu var este cel mai  sanatos.
Umiditatea normala intr-o casa este de  50-60%.

Punctul de roua NU are NICI o legatura cu  respiratia peretilor, ci cu
diferenta
de temperatura (delta t) dintre  suprafata interioara si cea exterioara a unui
perete, DACA EXISTA VAPORI de apa  !
Cu cat sunt mai multi vapori, cu atat delta t  trebuie sa fie mai mare.
Condensul si implicit mucegaiul apar doar la  sub-linjinierii eco care uita ca
trebuie sa incalzeasca casa si usuca rufele pe  aragaz. :)))
Apropo, un mc de gaz ars produce un litru de  apa sub forma de vapori, asa ca
intelegeti de ce la idiotii utili apare si  condensul si mucegaiul in bucatarie.

Si iar, doar sub-linjinierii  pedeserizati si-au pus termopane de plastic, fara
canale de  aerisire prin convectie si si-au astupat grila de aerisire de
10x10 din  bucatarie, ca sa nu ii traga curentul la alt partid.
Una peste alta, incalziti-va casele si nu o sa  aveti nici o treaba cu
mucegaiul
sau condensul, chiar daca nu le aerisiti  niciodata. :))))

http://arid.wordpress.com