Re: [talk-cz] Podivne tagy v Mlade Boleslavi

2020-10-30 Per discussione Lukáš Karas
Na první pohled to vypadá jako chyba editoru... A taky že jo, už je to nahlášené... https://github.com/openstreetmap/iD/issues/8130 Ale nestudoval jsem detaily: Lukáš Dne pátek 30. října 2020 15:51:47 CET Tom Ka napsal(a): > Ahoj, na ceste https://www.openstreetmap.org/way/329818627 se

[talk-cz] cykoztezky s state=proposed nebo complete=proposed

2020-10-27 Per discussione Lukáš Karas
Ahoj, do libosmscout jsem dopsal podporu pro "route" relace a začal importovat turistické a cyklo trasy. Což je sice fajn, ale teď ve svém okolí vidím několik tras které nikdy neexistovaly (nejsou značeny standardní žlutou značkou s číslem). Třeba tato:

Re: [talk-cz] zpomalení JOSM

2020-07-08 Per discussione Lukáš Karas
Ahoj. Překvapuje že po 26 letech co tu s námi Java je stále existují lidé kteří neví ani základy jak funguje memory management JVM. Asi trpím profesní slepotou :-) Java si při svém startu ukousne poměrně velký kus paměti na uložení objektů (té paměti se říká heap). Počáteční velikost heapu se

[talk-cz] Multipolygon relace

2019-09-30 Per discussione Lukáš Karas
Ahoj, při refactoringu OSMScout rendereru jsem narazil na prapodivný typ multipolygonu který má outer ring uvnitř inner. Na wiki je tenhle případ zmíněn jako "Island within a hole" [1] V datech jsem podobný případ našel třeba tady [2] a Mapnik tu vloženou outer cestu 314945870 vesele vykreslí

Re: [talk-cz] Problém s navigací - Černý Důl

2019-07-31 Per discussione Lukáš Karas
Je možné že jsou špatně zadané povolené rychlosti, navigace nepřidává penalizaci za odbočení a pak jí prostě vyšla tahle cesta jako rychlejší... L Dne středa 31. července 2019 21:56:23 CEST Marián Kyral napsal(a): > Ahoj, > Nevíte někdo, proč mě OsmAnd tlačí v Černém dole ( 50.63496° N,

Re: [talk-cz] Dataset českých názvů v OSM

2019-05-11 Per discussione Lukáš Karas
Mohu nabídnout debug dump stromu lokací/adres z posledního importu osmscout: http://osmscout.karry.cz/europe/czech-republic-19-20190509-0148/ location_full.txt Pro bližší zkoumání by bylo potřeba se podívat přímo do dat (pomocí C++ api libosmscout). Ale otázka je co si představujete pod

Re: [talk-cz] sjezdovky

2019-03-09 Per discussione Lukáš Karas
Ahoj. Na vlek bych rozhodně "piste:*" nedával. Většinou se lanovka/vlek značí jako cesta "aerialway" směrem nahoru a pak sjezdovka jako cesta směrem dolů nebo plocha s klíči "piste:*". A ano, na standardním stylu se sjezdovky nevykreslují, musíš použít specializovanou mapu. Třeba

Re: [Talk-cz] Národní archiv leteckých snímků

2018-11-05 Per discussione Lukáš Karas
Minimálně by šlo použít ke zmapování přibližného stáří budov ;-) https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:Key:start_date L Dne pondělí 5. listopadu 2018 21:13:25 CET Pavel Machek napsal(a): > On Sat 2018-11-03 12:35:33, Michal Pustějovský wrote: > > Ahoj, > > > > Pro spoustu lidí z téhle skupiny

Re: [Talk-cz] geograficke regiony v CR

2018-08-14 Per discussione Lukáš Karas
S bodem je trochu problém že když budeš mít "Alpy" a "Šumava" jako body, tak podle čeho se má renderer rozhodnout jaké pohoří zobrazit při zoomu čtyři? Pokud bych chtěl zobrazit název pootočený a vycentrovaný, také se nemám čeho chytit... Ale jinak souhlasím že by taková data v OSM byla

[Talk-cz] Typ relace a jak by měla být vykreslena

2018-06-29 Per discussione Lukáš Karas
Ahoj, řeším drobný bug v OSM Scout rendereru: https://github.com/Framstag/libosmscout/issues/622 A narazil jsem přitom na Pražskou Štvanici: https://www.openstreetmap.org/relation/3366544 Která má v relaci uvedeno "leisure=park" a v outer cestě "place=islet" a moc si s tím nevím rady. Pokud má

[Talk-cz] Parkovací automaty v Pražských otevřených datech

2018-06-19 Per discussione Lukáš Karas
Ahoj, poslední dobou jsem si všiml že nám v Praze vyrosla hromada nových parkovacích automatů. Několik jsem jich přidal ručně, ale přišlo mi to nesystémové. Tak jsem pohledal a tu jsou přímo na dlani [1] Chápu to správně že data z geoportal můžeme importovat? :-) V datasetu mají 805 automatů,

Re: [Talk-cz] Nacase zmenit lokal - MS koupil github

2018-06-06 Per discussione Lukáš Karas
Ahoj, už jsem to asi pochopil :-) > Zeby proto, ze predavas treti strane tu (nejen) IP adresu, a nemas na to > souhlas? Podotykam, ze to je vysledek pomerne dlouhodobych konzultaci > jak s ruznyma byrokratama tak pravnikama. Ty linkováním asi myslíš že v kódu stránky je přímo

Re: [Talk-cz] konec Strava heatmap?

2018-03-14 Per discussione Lukáš Karas
Neexistuje podobná heatmapa z gps logů nahraných na openstreetmap.org? Odhaduji že těch dat bude asi méně, ale přecijen je to pěkná sbírka... Lukáš Dne úterý 13. března 2018 20:53:05 CET Milan Cerny napsal(a): > Strava se, jak se zdá, rozhodla omezit zobrazení heatmap. > Neomezeně je nově k

Re: [Talk-cz] Jindřichův Hradec - mapuje tam někdo z nás?

2018-02-28 Per discussione Lukáš Karas
Ahoj, já z Jindřichova Hradce pocházím a objevím se tam tak jednou za dva měsíce. Jak tak procházím jeho editace, tak krom toho nesmyslného tagu na tobogán a duplicitních autobusových zastávek [1] tam nevidím nic fakticky špatně. Těch pár drobností se dá podle mě opravit od stolu. Vidíš tam

Re: [Talk-cz] Nedělitelné mezery v názvech ulic

2018-01-25 Per discussione Lukáš Karas
že domyslet renderer... Lukáš Dne čtvrtek 25. ledna 2018 8:55:05 CET Michal Fabík napsal(a): > 2018-01-24 22:17 GMT+01:00 Lukáš Karas <lukas.ka...@centrum.cz>: > >> Jinak za mě taky nedělitelné mezery do tagů nedávat, ať si to ošetří > >> renderer, zas taková věda to snad není.

Re: [Talk-cz] Nedělitelné mezery v názvech ulic

2018-01-24 Per discussione Lukáš Karas
> Jinak za mě taky nedělitelné mezery do tagů nedávat, ať si to ošetří > renderer, zas taková věda to snad není. Tohle mi přijde hrozně lokální pohled na problematiku (podobně jako spousta jiných věcí co se zde na listu řeší). Já bych rád aby se české názvy rozumě zalamovaly a zobrazovaly i v

Re: [Talk-cz] Nedělitelné mezery v názvech ulic

2018-01-18 Per discussione Lukáš Karas
Overpass to bere s přesností na znak nebo na binární iterpretaci? Ptám se protože i pitomá česká diakritika se dá v unicode zapsat různou sekvencí bytů... Pokud nějaký software neumí pracovat s unicode, je to chyba toho softwaru. Pokud ale v nějakém jazyce nemá být nějaká sekvence znaků

Re: [Talk-cz] dotaz na pyramidu v rybníku Svět

2017-05-03 Per discussione Lukáš Karas
Y-contours.osm.pbf rm tmp/*.osm Dne středa 3. května 2017 13:12:41 CEST Lukáš Karas napsal(a): > Ahoj, > > SRTM data obsahují spoustu artefaktů, nejhorší to je v oblastech kde jsou > hory pokryté ledovci, třeba v Alpách. > > Nedávno jsem řešil vrstevnice pro OSMScout mapy, ne

Re: [Talk-cz] dotaz na pyramidu v rybníku Svět

2017-05-03 Per discussione Lukáš Karas
Ahoj, SRTM data obsahují spoustu artefaktů, nejhorší to je v oblastech kde jsou hory pokryté ledovci, třeba v Alpách. Nedávno jsem řešil vrstevnice pro OSMScout mapy, nejlepší volně dostupný zdroj DEM dat co jsem našel je http://viewfinderpanoramas.org/dem3.html , člověk co za tím stojí si

[Talk-cz] Dotaz k natural=coastline

2017-04-05 Per discussione Lukáš Karas
Ahoj, posledních pár týdnů jsem pracoval na knihovně OSMScout, aby správně zobrazovala pevninu/moře/ostrovy. Při importu Albánie jsem ale narazil na chyby způsobené ostrovy s tagem natural=coastline, které se ale nachází v laguně (natural=water) která leží "na pevnině" (vlevo od pobřeží).

Re: [Talk-cz] OSM pivo Praha 1.3.2017

2017-03-02 Per discussione Lukáš Karas
Děkuji za zápis. Omlouvám se za neúčast. K těm ferratám, kdo nezná tak tady je jedna krásná mapa: https://www.xctrails.org/map/map.html Lukáš Dne čtvrtek 2. března 2017 10:39:26 CET Milan Cerny napsal(a): > Ahoj, krátký zápis z pražského piva. > > Sešli jsme se jen dva, já a Martin Hejna, v

Re: [Talk-cz] Zalamování řádků v názvech

2017-02-08 Per discussione Lukáš Karas
Děkuji za odkaz. Prostuduji. To zalamování čínštiny vypadá jako pěkně zapeklitý problém... Některou z okazovaných knihoven bychom mohli začlenit do importu. Lukáš Dne středa 8. února 2017 10:09:01 CET Mikoláš Štrajt napsal(a): > Zdar, > nedávno se tu řešilo zalamování řádků v názvech (a

Re: [Talk-cz] Stav openstreetmap.cz v prohlížečích

2017-01-24 Per discussione Lukáš Karas
U mě Let's Encrypt vygeneroval několik souborů: cert.pem chain.pem fullchain.pem privkey.pem v konfiguraci apache mám "SSLCertificateFile" nasměrovaný fullchain.pem a zdá se že to celé funguje... Lukáš Dne úterý 24. ledna 2017 13:26:03 CET Jan Martinec napsal(a): > S konfigurací jsem nic

Re: [Talk-cz] Stav openstreetmap.cz v prohlížečích

2017-01-24 Per discussione Lukáš Karas
Jak píšeš, mělo by se to chytit na alternative name a ověřit jako validní... Firefox na linuxu nemá nic proti, ale curl a openssl s_client certifikát neověří... $ curl -vvv "https://openstreetmap.cz/; * Trying 85.255.11.55... * Connected to openstreetmap.cz (85.255.11.55) port 443 (#0) *

Re: [Talk-cz] Nedělitelná mezera v OSM datech

2017-01-20 Per discussione Lukáš Karas
296700722 3) https://www.openstreetmap.org/relation/426770 4) https://www.openstreetmap.org/node/198686670 Dne pátek 20. ledna 2017 16:45:07 CET jzvc napsal(a): > Dne 19.1.2017 v 21:36 Jan Macura napsal(a): > > //pardon, odeslal jsem mail předčasně > > > > 2017-01-19 9:01 GMT+

Re: [Talk-cz] Nedělitelná mezera v OSM datech

2017-01-20 Per discussione Lukáš Karas
Ano, lidé na to budou zapmínat a dělat chyby. Stejně jako nyní se může stát že někdo napíše název bez diakritiky. Jak chceš indickému nebo čínskému vývojáři vysvětlit že by měl do svého rendereru integrovat processor pro vkládání pevných mezer do českých názvů? Jak chceš v rendereru detekovat

Re: [Talk-cz] Nedělitelná mezera v OSM datech

2017-01-19 Per discussione Lukáš Karas
Souhlasím, ale mám pocit že oba máme na mysli něco jiného. Dne středa 18. ledna 2017 22:35:16 CET Jan Macura napsal(a): > Ahoj, > > 2017-01-18 10:03 GMT+01:00 Karel Volný : > > obecně souhlas, akorát se neshodneme v tom, co je obsah a co je forma > > Zalomení řádku je

Re: [Talk-cz] Nedělitelná mezera v OSM datech

2017-01-18 Per discussione Lukáš Karas
t; nedělitelná mezerax x 0160 > narození * > úmrtí † 0134 > euro € 8364 > copyright © 0169 > registrovaná značka ® 0174 > m2㎡ 13217 > > Dne 17.1.2017 v

Re: [Talk-cz] Nedělitelná mezera v OSM datech

2017-01-17 Per discussione Lukáš Karas
zjednodušit a dát nedělitelnou mezeru za všechna jednopísmenná slova... Lukáš Dne úterý 17. ledna 2017 11:13:05 CET Miroslav Suchy napsal(a): > Dne 17.1.2017 v 08:45 Lukáš Karas napsal(a): > > Moje otázka zní, zda-li je žádoucí do OSM přidávat na taková místa > > neděliteln

[Talk-cz] Nedělitelná mezera v OSM datech

2017-01-16 Per discussione Lukáš Karas
Ahoj, o víkendu autor OSM Scout knihovny přidal užitečnou funkcionalitu - zalamování dlouhých popisků do více řádků. Dle očekávání se ale názvy zalamují v místech kde vykreslovací engine uzná za vhodné, nikoliv tam kde je to správně (předložky zůstávají na konci řádku), například: Libčice nad

Re: [Talk-cz] vánoční vtípek od F4

2016-12-16 Per discussione Lukáš Karas
Západní věž V-Tower na Pakráci je nějaká robitá, východní je vykreslena vpořádku. Kdyby měl někdo dlouhou chvíli... Lukáš Dne pátek 16. prosince 2016 10:38:41 CET Milan Cerny napsal(a): > Je to jen vtípek, ale ukázal nám, jak máme špatně otagované sochy. > Karlův most by měl taky vypadat trochu

Re: [Talk-cz] Outdated Geofabrik?

2016-11-16 Per discussione Lukáš Karas
Poslední zpráva o problémech na jednom download serveru z pondělka... https://twitter.com/geofabrik L Dne středa 16. listopadu 2016 13:30:33 CET Jan Martinec napsal(a): > Ahoj, > už jsem jeden výpadek updatů zaznamenal před týdnem, tenhle druhý trvá > několik dní (poslední update odpovídá

Re: [Talk-cz] WeeklyOSM CZ 328

2016-11-09 Per discussione Lukáš Karas
Podle těch statistik a diskuze mi nepřijde že by bylo možné ukázat na jasného viníka. Na mnoha platformách/knihovnách nemají vývojáři možnost změnit user-agenta (iOS?). Se zaříznutím libwww-perl bych klidně souhlasil, ale v tomto konkrétním případě by to pomohlo pouze 2% requestů... Pokud mají

[Talk-cz] Mapování lyžařských středisek

2016-10-18 Per discussione Lukáš Karas
Ahoj, jako přípravu na zimu bych rád do knihovny/aplikace OSMScout přidal styl pro zimní sporty. S tím souvisí vytvoření pravidel importu objektů z OSM. Lanovky už máme, sjezdovky nebudou problém. Rád bych ale při menším přiblížení zobrazoval jména středisek, podobně jako opensnowmap.org. Při

Re: [Talk-cz] Patra a nákupní galerie ...

2016-09-19 Per discussione Lukáš Karas
No to potěš koště. Nechci ani domyslet jak mi tohle vykreslí OSMScout až udělám nový import... Vyzná se tu někdo v indoor mapování? Je to tohle správně? Lukáš Dne pondělí 19. září 2016 14:48:12 CEST Matěj Cepl napsal(a): > Dobrý den, > > tohle není z mé serie „koukejte co nám tam ti … narvali

Re: [Talk-cz] cenová skupina

2016-09-12 Per discussione Lukáš Karas
Ahoj. Osobně jsem z této myšlenky rozpačitý. Bylo by super kdyby podobná otevřená databáze existovala, ale myslím si že taková hodnocení do OSM nepatří, protože jsou hodně subjektivní a časem se výrazně mění. Přenechal bych je specifickým aplikacím typu Tripadvisor... Myslím si že pro

Re: [Talk-cz] dotaz na vrstevnice

2016-09-05 Per discussione Lukáš Karas
No, o žádném zdroji dlaždic pouze s vrstevnicemi nevím a ty co jsem teď v rychlosti vygooglil, tak nefungují. Ale můžeš si relativně jednoduše vytvořit OSM soubor s vrtevnicemi a ten otevřít společně s jinými daty... Zde je návod pro Ubuntu 16.04 (část "Adding contour lines")

Re: [Talk-cz] Zuzanka

2016-08-25 Per discussione Lukáš Karas
Těmi modříny jsi mi připomněl že v řůzných místech německa jsou modříny vysázeny do hákových křížů. Mnoho z nich se zachovalo dodnes. ...jsou věci které bych do mapy nazanášel, ale určitě je to dobré téma k pivo jak to zmapovat aby to renderer rozlišil od okolí :-) landuse=forest,

Re: [Talk-cz] Zuzanka

2016-08-25 Per discussione Lukáš Karas
Těmi modříny jsi mi připomněl že v řůzných místech německa jsou modříny vysázeny do hákových křížů. Mnoho z nich se zachovalo dodnes. ...jsou věci které bych do mapy nazanášel, ale určitě je to dobré téma k pivo jak to zmapovat aby to renderer rozlišil od okolí :-) landuse=forest,

Re: [Talk-cz] Zpracování vrstevnic pro mapy

2016-08-20 Per discussione Lukáš Karas
kde je svah hodně strmý, a tudíž těžko průchozí :-) > > > > Dej vědět, jestli najdeš nějaké dobré řešení, zajímalo by mě to! > > > > PS: Prý existuje nějaký nový tool místo srtm2osm: > > http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Phyghtmap &

Re: [Talk-cz] Zpracování vrstevnic pro mapy

2016-08-16 Per discussione Lukáš Karas
; > Dne 16.8.2016 v 13:18 Lukáš Karas napsal(a): > > Děkuji za shrnutí. Můj problém spočívá právě v tom dávkovém zpracování. > > SRTMv4 vyžaduje pro stažení ověření účtem, což jsem ještě schopen do > > Srtm2Osm dopsat. Ale pokud i SRTMv4 obsahuje "černá místa" v něja

Re: [Talk-cz] Zpracování vrstevnic pro mapy

2016-08-16 Per discussione Lukáš Karas
žno přes http://earthexplorer.usgs.gov/ > > K > > Dne 16.8.2016 v 09:37 Lukáš Karas napsal(a): > > Ahoj, měl bych dotaz na lidi kolem projektu openstreetmap.cz: > > Vrstevnice které jsou součástí map si zpracováváte sami, nebo stahujete > > předpřipravené z nějaké služ

[Talk-cz] Zpracování vrstevnic pro mapy

2016-08-16 Per discussione Lukáš Karas
Ahoj, měl bych dotaz na lidi kolem projektu openstreetmap.cz: Vrstevnice které jsou součástí map si zpracováváte sami, nebo stahujete předpřipravené z nějaké služby? Zkoušel jsem do svých mobilních map (postavených nad OSM Scout knihovnou) přidat vrstevnice, použil jsem Srtm2Osm tool pro

Re: [Talk-cz] osmap.cz - nefunguje vrstva Chybných rozcestníků - CORS

2016-08-11 Per discussione Lukáš Karas
No jo no... Pro Mozillu holt není VUT důvěryhodnou autoritou. podepsal: Brno University of Technology CA sha-256: 3E 9B 91 D6 56 62 7A 1B 6F 31 C9 87 91 EE 06 B5 2D 55 78 5F E6 76 7C EA 88 90 E1 C9 B5 66 08 BF Řešení se nabízí několik. Zatlačit na VUT CA aby získali podpis od nějaké

Re: [Talk-cz] Špatná velikost písmen v názvech ulic importovaných z UIR-ADR

2016-07-06 Per discussione Lukáš Karas
dy. Ve škole musíš PČP dodržovat, pokud zasedneš v obecní komisi pro > pojmenování ulic, můžeš se na pravidla vybodnout. > > Dne 6. července 2016 9:41 Lukáš Karas <lukas.ka...@centrum.cz> napsal(a): > > Ahoj, možná se toto téma již v listu řešilo, ale žádné vlákno jsem > > ne

Re: [Talk-cz] Špatná velikost písmen v názvech ulic importovaných z UIR-ADR

2016-07-06 Per discussione Lukáš Karas
Dne středa 6. července 2016 10:00:36 CEST Marián Kyral napsal(a): > Dne 6.7.2016 v 09:41 Lukáš Karas napsal(a): > > Ahoj, možná se toto téma již v listu řešilo, ale žádné vlákno jsem > > nenašel. > > Případně mě omluvte. > > > > Píšu aplikaci nad knihovnou OSM

[Talk-cz] Špatná velikost písmen v názvech ulic importovaných z UIR-ADR

2016-07-06 Per discussione Lukáš Karas
Ahoj, možná se toto téma již v listu řešilo, ale žádné vlákno jsem nenašel. Případně mě omluvte. Píšu aplikaci nad knihovnou OSM Scout, při importu Česka jsem si všiml že ve výsledné databázi chybí mnoho adres. Po dalším zkoumání jsem zjistil že hodnota "addr:street" neodpovídá žádné blízké