On donderdag 28 juli 2016 20:38 Karel Adams wrote:
> Wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen: er moet toch ergens een "howto" of
> een "preferred practice" zijn voor het mappen van een courant en
> essentieel landschapselement als een rivier?
>
> Enne, jawel, het ging er me over dat er op tijd van enkele uren galant
> een twintigtal berichten rondgingen met evenzovele meningen of toch
> minstens ideeën. Ik had verwacht dat binnen de kortste keren iemand had
> verwezen naar "How to map rivers, streams, and other natural flows of
> surface waters". Meer dient er toch niet gezegd?

Welkom bij OpenStreetMap. Dat is dus totaal niet het geval hier. :p

Als je wat minder van dit soort discussies, en wat minder hevig wil, en wat
minder berichten snel op elkaar, raad ik je aan je te abonneren op de
Tagging-mailing-list.

(Voor alle duidelijkheid: dat was anti-advies. Ik sta niet in voor de gevolgen
als je dat doet.)

> En inderdaad, met de technische details van het mappen wil ik me niet
> inlaten, ik heb enkel een klein beetje zicht op het mappen van
> vliegvelden, euh, "luchtvaarttereinen" :) Maar ik stelde me toch wat
> vragen bij onze aanpak oftewel metodiek, (...)

Ik ook, ik wens wel eens dat er een authoriteit was, dan werd er niet zoveel
tijd aan dit soort dingen verspild. Want inderdaad maakt het niet zo heel veel
uit, zo lang het maar een beetje consequent is. Dat consequent krijgen is dus
het moeilijkst aangezien iedereen zijn eigen ding wil doen. :p