On Sat, Sep 04, 2010, Ira Abramov wrote about "Re: Plural":
> חופניים ומקביליים נפוצים כמו חתוליים. ברשימה שכחת את מאתיים. אני בהחלט עלול
> למצוא את עצמי כותב בבלוג "הודעותיים" או שפוסט מסוים קיבל תגובותיים, בשירי
> ילדים אני זוכר גם בנותיים ובובותיים, תוסיף מכנסיים.

אכן, ביאליק כתב "בובותיים" (בנות שתיים, בובותיים, צילי וגילי).
זה לא הופך את זה לעברית מודרנית. בעברית מודרנית *אסור* לכתוב בובותיים,
וגן לא תגובותיים. אגב, אם כבר היה מותר, היה צריך להיות בובתיים, תגובתיים,
ולא בובותיים, תגובותיים (כמו קומתיים, נקודותיים - ולא קומותיים, נקודותיים).

> אני לא יודע מה הבעיה פה. יש צורת רבים כזו, כעברית ספרותית או מדוברת זה לא
> משנה, זה קיים, ואם יש מנגנון לנצל את זה אז למה לא?
> אני רוצה בבלוג "תגובותיים".
> אעיר על זה הערותיים

כי אני דווקא *לא רוצה* לראות בתכנת בלוג משפט כמו "להודעה זו יש תגובתיים" במקום
"להודעה זו יש 2 תגובות". האחרון היא הצורה העברית המודרנית, הראשון נראה כמו
פרודיה על ביאליק.

--
Nadav Har'El                        |      Saturday, Sep  4 2010, 26 Elul 5770