Beste mensen. Na lange tijd kan ik eindelijk weer eens wat van mij laten weten.
Dat zal ik hieronder puntsgewijs opsommen. Ik zal proberen om het kort te 
houden.

In het laatste kwartaal van 2006 zat ik enkele weken zonder PC en HD,omdat die 
het hadden begeven.
Een deel van het spaar-budget,heb ik gebruikt om een nieuwe PC te laten 
samenstellen.

Mijn nieuwe PC bevat nu Windows Media Centre Edition met een HD van 160 
GB,werkgeheugen van 1024 MB en een Nero-Brander.
Ik kan hiermee nu ook DVD+RW`s branden en diverse andere schijfsoorten.  Deze 
PC is wel klaar voor de Vista volgens de leverancier.

 1.  Heeft iemand van jullie reeds ervaring met Open Office.org(nieuwste 
versie) onder Vista.
      Dit vraag ik,omdat ik ergens las dat dan Office 2003 niet meer zou werken.

      De oorzaak daarvan zou het gemis in Vista zijn aan DOS-gebruik.           
                                                                                
                                 
      Zelf gebruik ik geen DOS,want daarvan heb ik geen kennis,maar wel gebruik 
ik Frontpage en Powerpoint.

      Ik zou dan eerst die Office 2003 moeten verwijderen om die Vista te 
installeren en daarmee die dure Office 2007.
      Bij mij werkt die Office 2003 wel onder Windows Media Centre Edition. Dat 
ervaar ik tenminste tot op heden toe.

      Aangezien ik van mijn AOW geen Office 2007 kan "ophoesten",ben ik dus 
genoodzaakt om uit te kijken naar het gratis O.O.o.

 2.  Heeft iemand van jullie al proeven gedaan met Open Office onder Vista? 
      Zo ja, hoe zijn de ervaringen daarmee?    Als OO.o 2.0 niet kan werken 
onder Vista,dan wil ik die Vista niet eens kopen.    

      Voordat ik mij aan die Vista waag,wil ik eerst wijselijk de reacties 
vernemen van hen die er reeds ervaring mee hebben.
      Bijvoorbaat mijn vriendelijke dank voor de mogelijke reacties en ik groet 
jullie vriendelijk.      Anton Doove.

   
 

Antwoord per e-mail aan