Beste Dirk.Allereerst mijn vriendelijke dank voor je reactie,waarop ik je nu 
zal antwoorden.  Ik ben helemaal geen Gamer.
 Open Office.org heb ik al geen tijd meer gebruikt,maar heb nu wel al versie 
2.0 gedownload zonder Installatie.

 Met die installatie wacht ik nog even totdat ik er meer over weet in relatie 
met Office 2003 die ik ook op mijn nieuwe PC heb staan.
 Hierover kom ik in een andere mail met meer gerichte vragen.  Nu gebruik ik 
Windows-programma i.v.m. het SeniorWeb.

 Voor zover ik het weet wordt door de meeste leden van mailgroepen gewerkt met 
Windows om een reden die ik niet ken.
 Aangezien ik lid ben van het SeniorWeb.nl en Seniorennet.be,hou ik mij aan het 
door hun meest gebruikte programma. (Windows)

 MicroSoft-producten krijgen door deze 2 Senioren-organisaties de meeste 
support i.p.v. Linux,die ze niet zo goed kennen.
 Dat is althans mijn verkregen indruk,want hulp bij Linux kunnen de leden van 
de mailgroepen niet of nauwelijks krijgen,zoals ik begrijp.

 Ik krijg nu ook de indruk,dat OO.o wellicht beter werkt op Linux dan op 
Windows,maar dat weet ik dus niet. Het is immers maar een indruk.
 Nu ik echter al die Windows Media Centre Edition op mijn PC heb staan en vorig 
jaar betaalde,blijf ik die gebruiken,totdat het niet meer kan.

 Met Vista zal ik echter wel wachten,totdat alle beginfouten("kinderziektes") 
er uit zijn. Hierbij wil ik het even laten en ik groet je vriendelijk.

                                                                                
                                                                                
Anton Doove.

----- Original Message ----- 
From: "Dirk Ruijne" <[EMAIL PROTECTED]>
To: <[email protected]>
Sent: Saturday, February 03, 2007 11:28 PM
Subject: Re: [gebruikers] Vragen over OO.o onder Vista.


> Beste Anton,
> 
> Anton Doove schreef:
>> Beste mensen. Na lange tijd kan ik eindelijk weer eens wat van mij laten 
>> weten.
>> Dat zal ik hieronder puntsgewijs opsommen. Ik zal proberen om het kort te 
>> houden.
>>
>> In het laatste kwartaal van 2006 zat ik enkele weken zonder PC en HD,omdat 
>> die het hadden begeven.
>> Een deel van het spaar-budget,heb ik gebruikt om een nieuwe PC te laten 
>> samenstellen.
>>
>> Mijn nieuwe PC bevat nu Windows Media Centre Edition met een HD van 160 
>> GB,werkgeheugen van 1024 MB en een Nero-Brander.
>> Ik kan hiermee nu ook DVD+RW`s branden en diverse andere schijfsoorten.  
>> Deze PC is wel klaar voor de Vista volgens de leverancier.
>>
>>  1.  Heeft iemand van jullie reeds ervaring met Open Office.org(nieuwste 
>> versie) onder Vista.
>>       Dit vraag ik,omdat ik ergens las dat dan Office 2003 niet meer zou 
>> werken.
>>
>>       De oorzaak daarvan zou het gemis in Vista zijn aan DOS-gebruik.        
>>                                                                              
>>                                        
>>       Zelf gebruik ik geen DOS,want daarvan heb ik geen kennis,maar wel 
>> gebruik ik Frontpage en Powerpoint.
>>
>>       Ik zou dan eerst die Office 2003 moeten verwijderen om die Vista te 
>> installeren en daarmee die dure Office 2007.
>>       Bij mij werkt die Office 2003 wel onder Windows Media Centre Edition. 
>> Dat ervaar ik tenminste tot op heden toe.
>>
>>       Aangezien ik van mijn AOW geen Office 2007 kan "ophoesten",ben ik dus 
>> genoodzaakt om uit te kijken naar het gratis O.O.o.
>>   
> Ik werk sinds jaren met Windows98 op een PC met een Pentium II 
> processor. Ik schat niet in, dat jij echt een hard core gamer bent. Je 
> bent bezig met programma's die relatief weinig van je PC vragen. Je zult 
> ongeveer hetzelfde doen als ik. Geloof me, daar heb je helemaal geen 
> vista voor nodig. Blijf lekker werken met je huidige besturingssysteem, 
> kun je nog jaren mee vooruit. En als je dan toch iets anders wilt, 
> oriƫnteer je dan eerder op een linux distributie. Die zijn gratis. Er 
> bestaat voldoende goede programmatuur voor, die kan doen wat jij wilt. 
> Immers, je gebruikt OpenOffice toch ook naar volle tevredenheid?
> Hou je geld in je zak. AOW is geen vetpot.
> 
> 
> Dirk
> 
> ---------------------------------------------------------------------
> To unsubscribe, e-mail: [EMAIL PROTECTED]
> For additional commands, e-mail: [EMAIL PROTECTED]
> 
>

Antwoord per e-mail aan