Kalau bacarito tantang tagak-managakkan Islam, tantu sanak tahu pulo
baso nan bisa managakkan Islam tu adolah urang nan shalat nan sabana
shalat. Parameter nan dipakai manilainyo adolah tingkah lakunyo. Indak
bisa bagai asa urang Islam nan duduak jadi wakil, Islam ko akan tagak.
Babaliak ka masalah wakil, bilo memang urang kapia tu ahli dibidang
kedokteran dan lolos samacam property tes, indak ba-a bagai doh. Takana
di ambo baso hadist nabi tu tanyato alah diimplementasikan jo prinsip 3
tungku sajarangan. Alim ulama, Niniak Mamak sarato Cadiak Pandai nan
manjadi suluah bendang dalam nagari kito saisuak.

> [...]
>pandapek lain nan bertentangan.

>Definisi shahabat tu kan muslim nan sempat batamu jo
>Rasulullah dan inyo
>meninggal dalam keadaan muslim. Urang-urang setelah maso itu harus
>dicaliak sasuai apo indak jo Al-Qur'an dan Sunnah.
>
>Ambo agak kurang mangarati bagian "Mirip jo pandapek Jaringan Islam
>Liberal." Jauah bana pandapek imam-imam tu dari JIL karano mereka
>bausaho menggunakan metode nan dipagunoan Rasulullah jo para
>shahabatnyo
>indak taka JIL nan bangga bana jo akal-akal inyo surang.

Cubolah caliak, ba-a imam-imam tu manyikapi pandapeknyo surang.
Pandapeknyo sabagai manusia, indak lapeh dari kodrat sabagai manusia,
nan bisa salah, sahinggo nilai pandapek atau tafsirnyo, salain ado
kamungkinan bana, ado juo kamungkinan salah (lihek pandapek JIL). Kito
se nan kini agak keterlaluan basikap. Ulama pewaris nabi kadang kiro
aratian mewarisi sagalo-galonyo tamasuak sipaik tahinda dari kasalahan
(maksum?).

> [...]
>semua yang kami dapatkan dalam kitab Allah itulah yang kami ikuti (HR.
>At-Tirmidzi). Dalam riwayat lain dia berkata : apa yang kami dapatkan
>dalam kitabullah pengharaamannya, akan kami haramkan." Maka Rasululah
>bersabda : " ketahuilah bahwasanya aku diberi Al-Qur'an dan yang
>semisalnya bersamanya (yakni As-Sunnah) (HR. Ahmad 4/131 dan
>Abu Daaud 5/11)
>
>Ambo juo indak urang bailmu dan hanyo mancaliak ka sumber-sumber
>terjemahan nan ado. Mohon bagi nan bailmu mangoreksi kok ado salah
>kutipan/terjemahan. Mohon maaf kok salah, semoga tatap ado manfaatnyo.

Ambo kutip " ... Aku telah membaca Al-Qur'an dari  awal sampai akhir
tetapi aku tidak menemukan apa yang kamu katakan. Maka ibnu mas'ud
berkata : 'jika kamu betul-betul membacanya maka kamu akan
menemukannya".
Sauai jo pandapek ambo, kan.
Al-Quran itu alah lengkap. Nabi Allah itu alah 'bagaransi' sahinggo apo
nan liau baco dari Al-Quran tu, mangimplementasikannyo pado suatu kasus,
wajib pulo kito ikuti, karano itulah perintah Allah. Ayat ko mungkin nan
di mukasuik ayat mushabihaat tu.
Bilo ambo sabagai atasan aselon II, mandapek parentah dari aselon I.
Apokah wajar bilo ambo sampaikan itu perintah dari ambo atau parentah
ambo basamo-samo jo aselon I? Indak, bukan.
Jadi indak ado parentah Allah dan Rasul, do. Tapi parentah Allah sajo.
Rasulullah hanyo sabagai penyampai. Jadi taatlah pado parentah Allah nan
disampaikan Rasulullah, sarato Ulil Amri kito. Khusus mengenai Ulil
Amri, kito harus agak kritis, apokah parentah Allah nan disampaikan itu
bana-bana dari Allah, sabok hanyo Rasulullah nan bagaransi.

Manuruik ambo. Tafsiran manusia thd kandungan Al-Quran, salain tafsiran
Rasululah, mengandung kemungkinan bana dan kemungkinan salah. Suatu
tafsiran, dilakukan oleh akal dan tidak mutlak benar. Kebenaran manuruik
akal, hanyo sabatas informasi nan nyo deteksi dek pancaindera.

>Allahu a'lam wa billahit taufiq.
>

>Wassalaamu 'alaikum warahmatullahi wabarakatuh,

Ambo maraso diskusi ko ado manfaatnyo bagi ambo.

Wassalam
ymz