Re: (deb-cat) SMS via internet, sense mes intermediaris

2019-06-18 Conversa Jordi Funollet
Hola Narcis,

Una solució habitual és fer servir un proveïdor que et doni una API HTTP. Així 
pots enviar el SMS amb un 'curl' i poc més.

El més conegut és Twillio (https://www.twilio.com/) però si els teus 
requeriments no són complicats i no necessites enviar molt volum de SMS 
trobaràs proveïdors més econòmics.

--
Jordi Funollet Pujol
http://www.linkedin.com/in/jordifunollet



Re: (deb-cat) Recuperar directoris

2018-11-29 Conversa Jordi Funollet
Hola Toni,

has de buscar a 'man fsck.ext3', que té opcions específiques per aquest 
filesystem. 'man fsck' sols t'ensenyarà les opcions comunes a tots els 
filesystems.

--
Jordi Funollet Pujol
http://www.linkedin.com/in/jordifunollet

On Thu, Nov 29, 2018, at 9:50 AM, Toni Mas i Soler wrote:
> Hola,
> Disculpeu la ignorància. Per curiositat. No he trobat en cap documentació
> el què implica la opció -cc del fsck (doble). Algú sap què és el seu
> significat exacte?
> 
> Gràcies.
> Toni Mas
> 
> 
> Missatge de Narcis Garcia  del dia dt., 27 de nov.
> 2018 a les 15:06:
> 
> > __
> > I'm using this express-made address because personal addresses aren't
> > masked enough at this mail public archive. Public archive administrator
> > should fix this against automated addresses collectors.
> > On 27/11/18 14:49, Eloi wrote:
> > > El 27/11/18 a les 09:48, Narcis Garcia ha escrit:
> > >> [...]
> > >> El què vaig fer és reiniciar a una unitat externa i:
> > >> $ fsck -ccyk /dev/sda1
> > >
> > > Uf. A banda de la recomanació que ja t'han fet de ddrescue per treure
> > > una imatge del disc, fer un fsck -cc sobre un disc que dóna errors i
> > > conté dades a recuperar és una *terrible* idea. La prova "no destructiva
> > > de lectura i escriptura" de badblocks consisteix a llegir un sector,
> > > guardar-lo en memòria, escriure noves dades, llegir-les, verificar que
> > > són les que just ha escrit i reescriure les dades originals.
> > >
> > > Ja no és només risc inherent d'escriure sobre un disc que ja ha donat
> > > indicis de fallada (raó per la qual és recomanable sempre muntar en
> > > només lectura particions de discs amb danys si no és possible un
> > > ddrescue), el fet de sobreescriure sobre *tots* els sectors pot haver no
> > > només augmentat els errors de lectura sinó haver destruït dades fins
> > > aleshores recuperables en cas que el cicle de llegir, escriure,
> > > comprovar i sobreescriure amb les dades originals falli en els últims
> > > passos.
> > >
> > > No puc ajudar-te en l'aspecte de recuperar directoris, només puc dir-te
> > > que no tornis a fer un fsck -cc sobre un disc amb errors i dades a
> > > recuperar. El que faria ara, per no agreujar encara més la situació,
> > > seria crear amb ddrescue una imatge del disc i fer servir eines de
> > > rescat sobre *còpies* d'aquesta imatge que has creat. El problema és que
> > > fer-ho sobre segur suposa disposar d'un mínim de 2x l'espai del disc
> > > original.
> > >
> >
> > Vaig fer la revisió de lectura+escriptura perquè he llegit que el
> > sistema SMART només reubica sectors quan falla l'escriptoria, i volia
> > poder copiar-me les dades (corruptes o no) sense que s'interrompés res
> > per fallades de lectura. També la meva intenció era que el fsck fes la
> > seva reubicació de blocs; no m'importa gaire que es perdin fitxers d'uns
> > quants blocs defectuosos; m'importa el conjunt de centenars de milers.
> >
> > No disposo d'espai per jugar amb una partició de 3TiB
> > La meva esperança és només recuperar algunes eestructures d'inodes.
> >
> > Crec que el problema amb fsck ha estat més lògic que físic: els inodes
> > illegibles (i orfes) deuen haver estat «matxacats». Però... sorpresa!
> > dins de /lost+found hi han anat a parar centenars de milers de
> > directoris i fitxers!
> >
> >



Re: Trobada tècnica l'1 de desembre a Gràcia

2018-11-26 Conversa Jordi Funollet
Hola Joan,

Jo feia servir Hamster però donava alguns problemes si no feia servir 
escriptori Gnome. Els darrers anys he fet servir Timewarrior. Fa tot el que 
necessito, que no és gran cosa. :-) És una aplicació de terminal, sense GUI (no 
sé si és important pel teu cas d'ús).

 https://packages.debian.org/search?suite=all=timewarrior
https://taskwarrior.org/docs/timewarrior/

--
Jordi Funollet Pujol
http://www.linkedin.com/in/jordifunollet

On Sat, Nov 24, 2018, at 7:53 PM, Alex Muntada wrote:
> Hola Joan,
> 
> > Jo estic pensant en que m'ensenyeu com mantenir un paquet que
> > diria que ha quedat fora de debian 9 (malgrat jo l'uso en el
> > sistema heredat de una debian 7). Gnotime es diu... Per veure
> > si és possible incorporar-lo a debian 10...
> 
> En el cas d'aquest paquet la cosa és una mica més complicada que
> un rescat perquè ja no està a sid. Per tant, suposant que totes
> les seves dependències encara siguin vàlides, hauria de tornar a
> entrar com un paquet nou.
> 
> La cosa és que en van demanar la baixa perquè sembla que està
> abandonat i per tant, hi ha pocs motius per pensar que seria
> acceptat altre cop si no ha millorat la situació:
> 
> https://bugs.debian.org/cgi-bin/bugreport.cgi?bug=797566
> http://gttr.sourceforge.net/news.html
> 
> Buscant «gnome time tracker» he trobat http://projecthamster.org/
> pel qual hi ha el paquet hamster-applet a Debian 9. No sé si és
> una nova eina o l'evolució del gnotime, però potser et seveix.
> Malauradament, també l'han eliminat de sid i per tant tampoc serà
> disponible a Debian 10, tret que algú empaqueti els diferents
> components en què han dividit el projecte els autors. Si més no,
> sembla que hi ha activitat recent.
> 
> > Però clar, m'hauria de quedar tot el finde a casa vostra només
> > per entendre com ho he de fer... Ja vorem :-p
> 
> El que calgui per Debian ;)
> 
> Salut i fins dissabte!
> Alex
> 
> --
>   ⢀⣴⠾⠻⢶⣦⠀
>   ⣾⠁⢠⠒⠀⣿⡁  Alex Muntada 
>   ⢿⡄⠘⠷⠚⠋   Debian Developer - log.alexm.org
>   ⠈⠳⣄
> 
> Email had 1 attachment:
> + signature.asc
>   1k (application/pgp-signature)



Re: (deb-cat) Programari Java amb Firefox 60

2018-10-22 Conversa Jordi Funollet
Crec que el Firefox ESR (Extended Support Release) encara té habilitats els 
NPAPI.

https://www.mozilla.org/en-US/firefox/organizations/

--
Jordi Funollet Pujol
http://www.linkedin.com/in/jordifunollet

On Mon, Oct 22, 2018, at 3:16 PM, Narcis Garcia wrote:
> Les administracions públiques d'arreu comencen a integrar bastant les
> gestions telemàtiques amb certificat digital, DNI electrònic, etc.
> En el cas de les administracions a Catalunya (començant per la
> Generalitat), el què més fan és externalitzar el desenvolupament de tot
> això a empreses que se solen enfocar a Java, i que no solen contemplar
> una altra plataforma que no sigui Microsoft Windows.
> 
> Sorprenent és que l'únic sistema operatiu (que jo sàpiga) que
> desenvolupa i distribueix la Generalitat és el Linkat, amb la qual cosa
> hi ha una gegantina contradicció amb l'exclusió dels usuaris de
> programari lliure.
> 
> Al gra: Des de M.Firefox 52 que els connectors de tipus «NPAPI» ja no
> són suportats, entre els quals hi ha el icedtea-plugin
> Als repositoris (main) de Debian estable hi ha l'anomalia de què entren
> les noves versions de programari Mozilla, amb la qual cosa també entren
> els nous problemes com aquest: que ja anem pel Firefox 60 i aquest no
> admet el icedtea-plugin del mateix repositori.
> 
> Algú coneix la solució?
> 
> Gràcies.
> 
> -- 
> 
> 
> __
> I'm using this express-made address because personal addresses aren't
> masked enough at this mail public archive. Public archive administrator
> should fix this against automated addresses collectors.
> 



Re: Excursió als Bufadors - 2018-10-20

2018-10-14 Conversa Jordi Funollet
Nosaltres venim (Eva, Pau, Jordi). La part de l'excursió que farem és la suma 
de: el tros que caminarà en Pau, el tros que l'Eva pot dur en Pau a la 
motxilla, més el tros que en Jordi pot dur en Pau a la motxilla. Total, uns 500 
metres. Estem molt contents  de que sigui circular.

Sortim de Barcelona en cotxe i podem dur més humans (disposats a compartir 
vehicle amb un humà de dos anys). Altres vertebrats poden venir però han de 
viatjar en capsa (el cotxe és de lloguer).

--
Jordi Funollet Pujol
http://www.linkedin.com/in/jordifunollet

On Sun, Oct 14, 2018, at 11:03 AM, Aniol Marti wrote:
> Bon dia!
> 
> Dissabte vinent (2018-10-20) farem una excursió als Bufadors de Beví,
> entre Santa Maria de Besora i Ripoll, després anirem a dinar a un hostal
> d'aquella mateixa zona.
> 
> Per més detalls i apuntar-vos:
> https://wiki.debian.org/LocalGroups/DebianCat/20181020ExcursioBufadors
> 
> Si teniu cap dubte podeu contactar amb mi.
> 
> 
> Fins dissabte!
> 
> 
> -- 
> Aniol Martí gpg C6F0514F
> www.aniolmarti.cat <https://www.aniolmarti.cat>
> __
> P Please consider the environment before printing this email.
> Email had 1 attachment:
> + signature.asc
>   1k (application/pgp-signature)



Re: Signatura digital PDF i d'altres

2018-01-26 Conversa Jordi Funollet
Fa un parell de dies vaig importar un PDF a l'Inkscape, hi vaig afegir un 
gargot i el vaig tornar a exportar a PDF. Però no me'n sento gaire orgullós. ;-)

--
Jordi Funollet Pujol
http://www.linkedin.com/in/jordifunollet

On Fri, Jan 26, 2018, at 1:14 PM, Lluís Gras wrote:
> He utilitzat Sinadura i ara faig anar http://portablesigner.sourceforge.net/
> 
> El dia 26 de gener de 2018 a les 12:20, Xavi Ot <xavixav...@gmail.com> ha
> escrit:
> 
> > Bon dia,
> > necessito signar PDF i d'altres documents (ODT,...). La part de
> > libreoffice encara no m'hi he posat però la part de PDF he trobat dues
> > aplicacions que fan el fet, però no m'hi sento còmode, com són Sinadura i
> > Autofirma.
> >
> > Des del punt de vista d'un usuari final sense massa coneixements
> > tècnics.Quines eines feu servir per signar digitalment pdf's?
> >
> > Salutacions,
> >
> > Xavi
> >



Re: Instalar sense adaptador grafic

2017-11-02 Conversa Jordi Funollet
On Thu, Nov 2, 2017, at 12:18 PM, Narcis Garcia wrote:

> Sempre repasso totes les opcions de configuració de la BIOS i no he
> sabut veure aquest tema; no serà que a les plaques base «domèstiques» no
> sol estar previst?

És molt probable, ho comentava per que val la pena mirar-ho.

--
Jordi Funollet Pujol
http://www.linkedin.com/in/jordifunollet



Re: Instalar sense adaptador grafic

2017-11-02 Conversa Jordi Funollet
Sobre la instal·lació desatesa:

Si tens control del DHCP de la xarxa és fàcil, les tecnologies de base
són DHCP+BOOTP+TFTP per enviar a l'ordinador una ISO que faci una
instal·lació desatesa o que, simplement, t'activi la consola SSH a
l'instal·lador de Debian. Si tens unes quantes màquines per instal·lar
paga la pena automatitzar-ho una mica més:

  http://fai-project.org/

Sobre la necessitat de tenir una VGA:

Fes una ullada a la BIOS; algunes et deixen configurar-la per fer servir
el port sèrie en lloc de la VGA. Però naturalment depèn del fabricant i
versió: si la màquina és velleta potser pots fer un upgrade de la BIOS,
suposant que et compensi.

  http://www.tldp.org/HOWTO/Remote-Serial-Console-HOWTO/rhl-biosserial.html

La resta del sistema d'arrencada (grub, kernel, consola) és fàcil de
configurar per a que funcioni via port sèrie. Trobaràs documentació de
sobres.

Fa anys fèiem servir un truc per tenir consola remota: fèiem parelles de
servidors i conectàvem el COM1 d'un al COM2 de l'altre. Així quan un
tenia un problema d'arrencada hi podíem accedir fent SSH al seu
"company" i conectant-nos al port sèrie (no sé si m'he explicat).

Ara els ordinadors de gama servidor acostumen a dur una tarja integrada
que et permet fer tot això i més via xarxa, fins i tot quan l'ordinador
està apagat. I val la pena: no he connectat un monitor a un servidor des
de fa anys. 

  https://www.hpe.com/us/en/servers/integrated-lights-out-ilo.html
  http://www.dell.com/content/topics/global.aspx/power/en/ps2q02_bell

--
Jordi Funollet Pujol
http://www.linkedin.com/in/jordifunollet

On Thu, Nov 2, 2017, at 10:30 AM, Narcis Garcia wrote:
> He tret la targeta gràfica i sembla funcionar perfectament, i Systemd no
> es queixa ni alerta de res:
> sudo journalctl -b -p err
> sudo journalctl -b -p warning
> 
> Bé, la pega de no utilitzar targeta gràfica ni tan sols per la
> instal·lació és que no es pot revisar la configuració de la BIOS. També
> seria una pega si algun dia hi ha un problema de maquinari per arrencar
> (a criteri de la BIOS, com un disc dur caigut, o la pila gastada), doncs
> no hi hauria manera de saber què passa si no es connecta targeta gràfica
> i pantalla.
> 
> Crec que és molt millor deixar un adaptador gràfic posat, ja que,
> imagina't haver-ho fet amb VGA AGP i avui que ja només es posen VGA PCIe
> no trobar-ne d'AGP per fer un cop d'ull a l'arrencada.
> 
> Gràcies.
> 
> 
> 
> __
> I'm using this express-made address because personal addresses aren't
> masked enough at this mail public archive. Public archive administrator
> should fix this against automated addresses collectors.
> El 01/11/17 a les 19:29, Josep Lladonosa ha escrit:
> > 
> > 
> > 2017-11-01 17:13 GMT+01:00 Narcis Garcia <debianli...@actiu.net
> > <mailto:debianli...@actiu.net>>:
> > 
> > És possible funcionar sense targeta gràfica?
> > Tinc una placa base sense sortida gràfica integrada, i dono per suposat
> > que la instal·lació de Debian l'haig de fer amb una pantalla al davant.
> > 
> > Però després de la instal·lació, què passa si trec la targeta gràfica
> > que he fet servir?
> > 
> > 
> > Si la màquina on s'instal·la engega, no sé perquè no ha de poder. Ho
> > comento perquè antigament hi havia bios que, en cas de no tenir gràfica,
> > es queixaven.
> > 
> >  
> > 
> > Anirà tot perfectament en mode servidor?
> > 
> > 
> > Entenc que aleshores aquesta màquina disposa de targeta de xarxa, també.
> > La meva opinió és que sí que hauria de funcionar.
> > 
> >  
> > 
> > Hi ha algun altre procediment per fer fins i tot la instal·lació sense
> > sortida gràfica física?
> > 
> > 
> > Sí, he trobat almenys dos mètodes per poder fer-ne instal·lació:
> > 
> > - per mitjà de terminal connectat per línia sèrie (1).
> > - per mitjà de terminal SSH connectat per la xarxa(2).
> > 
> > 
> > (1):
> > http://www.fantaghost.com/how-to-install-debian-6-0-6-using-serial-console
> > (2): http://www.sgvulcan.com/2010/01/06/installing-debian-using-only-ssh/
> > 
> > --
> > Salutacions,
> > Josep
> > 
> >  
> > 
> > 
> > Gràcies.
> > 
> > --
> > 
> > 
> > __
> > I'm using this express-made address because personal addresses aren't
> > masked enough at this mail public archive. Public archive administrator
> > should fix this against automated addresses collectors.
> > 
> > 
> > 
> > 
> > -- 
> > --
> > Salutacions...Josep
> > --
> 



Re: (deb-cat) Buidar una bitacola de Systemd

2017-10-19 Conversa Jordi Funollet
No et tindries prou amb un 'journalctl -f' ?

I crec que tu ja ho saps i que ho fas conscientment, però per a qui
estigui llegint: compte amb els 'sudo rm -rf' que més d'un ens hi hem
fet mal. El '-f' no cal excepte en ocasions molt especials. I
personalment intento fer 'sudo rm' en lloc de 'sudo rm -r', encara que
em calgui esborrar un parell de subdirectoris a mà.
--
Jordi Funollet Pujol
http://www.linkedin.com/in/jordifunollet

On Wed, Oct 18, 2017, at 08:34 PM, Narcis Garcia wrote:
> Acabo de canviar una configuració i vull veure només les errades o
> advertències a partir de què reinicii un servei.
> 
> Algú sap com fer l'equivalent a això:
> $ sudo rm -fr /var/log/gdm/*
> però amb Systemd / journalctl ?
> 
> Gràcies.
> 
> -- 
> 
> 
> __
> I'm using this express-made address because personal addresses aren't
> masked enough at this mail public archive. Public archive administrator
> should fix this against automated addresses collectors.
> 



Re: Linus Torvalds: 'siento que ya no puedo confiar en el sistema de inicio'

2017-07-21 Conversa Jordi Funollet
On Fri, Jul 21, 2017, at 12:09 PM, Narcis Garcia wrote:

> Em vaig gastar una pasta en llibres per LPIC, i potser ja els haig de
> museitzar.

https://www.safaribooksonline.com/

La majoria de llibres tècnics ja no els compro, els llogo.

--
Jordi Funollet Pujol
http://www.linkedin.com/in/jordifunollet



Re: (deb-cat) Sobreescriure repositori Freight

2017-04-03 Conversa Jordi Funollet
On Mon, Apr 3, 2017, at 09:04 AM, Narcis Garcia wrote:
> Se m'ha acudit que hi hauria d'haver una manera d'ELIMINAR un paquet de
> l'arxiu-repositori. D'aquesta manera, poder-lo tornar a agregar.

Això pot ser pràctic quan ets l'únic usuari del repositori. Però si és
un repositori amb més d'un usuari, el que estariem fent és "reescriure
el passat": cada versió del paquet és immutable perque algú ja podria
haver-lo fet servir.

Mentre estas empaquetant i fent proves hi ha unes quantes tècniques
habituals:

 * Pujar la release com et deia l'Àlex
 (x-1.1.1-narcis+45_amd64.deb).
 * Tenir un repositori diferent pels paquets que tens en
 desenvolupament, per a no afectar als teus usuaris.
 * Tenir un repositori local, a la teva pròpia workstation.

Amb les dues darreres opcions pots permetre't el luxe de esborrar el
paquet i tornar-lo a afegir amb la mateixà versió i release. Amb
freight, esborrar el fitxer i regenera la cache.
--
Jordi Funollet Pujol
http://www.linkedin.com/in/jordifunollet



Re: Petició de consell - Processament de correus "en massa"

2017-02-09 Conversa Jordi Funollet
Bones Orestes,

Jo faig servir 'imapfilter' just per scriptejar accions que vull fer
regularment a les meves bústies. La configuració és un fitxer Lua. Per a
que te'n facis una idea, aquestes són les meves regles per fer neteja
dels correus vells de les llistes.

options.info = True
pwd = get_password('Password: ')

fm = IMAP {
  server = 'mail.example.com',
  port = 993,
  ssl = 'tls1.2',
  username = 'm...@example.com',
  password = pwd,
}

fm['servers/cron']:is_older(10):delete_messages()
fm['lists/generic']:is_older(15):delete_messages()
fm['lists/lug']:is_older(15):delete_messages()
fm['lists/python']:is_older(15):delete_messages()
fm['lists/ubuntu']:is_older(15):delete_messages()


M'estalvia unes quantes estones avorrides. Molt recomanable.

--
Jordi Funollet Pujol
http://www.linkedin.com/in/jordifunollet



Re: Repositori caducat??

2016-07-13 Conversa Jordi Funollet
No hi havia pensat. Em sembla molt bona idea... si realment funciona en
el cas de'n Narcís.

--
Jordi Funollet Pujol
http://www.linkedin.com/in/jordifunollet



Re: Administrar remotament un PC darrere un router

2016-05-20 Conversa Jordi Funollet
http://tinc-vpn.org/

Pots muntar una VPN. 'tinc' és lleuger i molt més fàcil de muntar que el
clàssic OpenVPN.

--
Jordi Funollet Pujol
http://www.linkedin.com/in/jordifunollet



Re: Actualitzacions automàtiques?

2016-05-20 Conversa Jordi Funollet
Si no tens moltes màquines i vols llençar tu els updates, apt-dater et
dona un punt de vista centralitzat (i des del terminal).

http://www.ibh.de/apt-dater/

--
Jordi Funollet Pujol
http://www.linkedin.com/in/jordifunollet



Re: Ext2 per ordinadors antics

2016-02-22 Conversa Jordi Funollet
Bones Narcís,

No voldria començar a dir coses òbvies, però instal·lar software antic
en hardware antic no millora el rendiment. El que DE VEGADES funciona és
instal·lar software recent, al que potser s'hauran incorporat més
optimitzacions, i deshabilitar allò que no necessites.

En el cas del filesystem, jo faria servir ext4 i miraria si el meu
usuari és capaç de detectar alguna millora en deshabilitar el
journaling.

tune2fs -O ^has_journal

Però insisteixo en el que ja s'ha dit: si no podem mesurar no podem
optimitzar. Si ho creus convenient tria un paràmetre de molt alt nivell:
la satisfacció de l'usuari, o la velocitat percebuda; però és perillós
basar-nos en "assumpcions raonables". Optimitzar implica mesurar, fer un
experiment i comparar. Sense això val més quedar-nos amb les
configuracions recomanades per defecte.

-- 
Jordi Funollet Pujol
http://www.linkedin.com/in/jordifunollet



bones practiques: apt-get vs aptitude

2015-12-08 Conversa Jordi Funollet
A la trobada de Girona (si la neurona no m'enganya) vam comentar que
'aptitude' havia deixat de ser l'eina de gestió de paquets recomanada a
Debian, i ara les bones pràctiques diuen que cal fer servir 'apt-get'.
Buscant una mica em trobo això que diu just el contrari:

  https://wiki.debian.org/DebianPackageManagement

> DebianPackageManagement
> Section: Command-line Frontends
>
> [...] The primary command line tool is aptitude. apt-get fulfills a
> similar purpose and although it is no longer the recommended primary
> tool some still use it.

Algú té més documentació sobre aquest tema?

--
Jordi Funollet Pujol
http://www.linkedin.com/in/jordifunollet



Re: [deb-cat] logsave mes net

2015-10-10 Conversa Jordi Funollet
Potser et serveix el programa 'script' .

-- 
Jordi Funollet Pujol
http://www.linkedin.com/in/jordifunollet



Re: Editor pagines wiki

2015-09-17 Conversa Jordi Funollet
Plugin de Firefox: It's All Text!
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/its-all-text/


I obre-ho al teu editor de capçalera.
-- 
Jordi Funollet Pujol
http://www.linkedin.com/in/jordifunollet

On Thu, Sep 17, 2015, at 03:34 PM, Alex Muntada wrote:
> Robert Marsellés:
> 
> > Tot i això, em perdo. Tants símbols, tots juntets, amb la finestreta
> > petiteta, ... Algú me'n pot recomanar algun, senzillet si us plau.
> > Habitualment m'ho busco jo jo però avui em sento sense forces per triar
> > entre tota la munió que en deu haver.
> 
> https://packages.debian.org/jessie/editmoin
> 
> editmoin allows you to edit pages in MoinMoin wikis with your preferred
> editor instead of the (usually quite limited) web browser text areas.
> 
> It also supports configuration files to define shortcuts for URLs that
> you edit often.
> 
> This package also includes a Vim syntax file. Install vim-addon-manager
> and use "vim-addons install editmoin" to activate.
> 
> However, you can use any other editor by setting the standard $EDITOR
> environment variable.
> 
> Salut,
> Alex
> 



Re: Gestor de Biblioteca

2014-11-27 Conversa Jordi Funollet
A les biblioteques de la UAB es feia servir aquest software fet pel
CERN:

  http://invenio-software.org/

...quan encara es deia CDSware. Com pots veure estic força
desactualitzat.

A la UPC feien servir DSpace.

  http://www.dspace.org/

-- 
Jordi Funollet Pujol
http://www.linkedin.com/in/jordifunollet


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: 
https://lists.debian.org/1417110147.48330.196136557.33863...@webmail.messagingengine.com



Re: ajustar marges pantalla

2014-10-26 Conversa Jordi Funollet
A mí també em va passar amb una TV velleta (CRT) a la que li vaig
connectar una Pi. Mira't també a la configuració de la TV: alguns models
afegien el seu propi 'overscan' (ampliar una mica la imatge) per
assegurar-se de que no quedava un petit marge negre en connectar un DVD.
Segurament això feia més feliços una part dels consumidors i era difícil
de notar. Però quan el que estàs mostrant no és un vídeo sino un entorn
de finestres, canta com una almeja.

En el cas de la meva TV, es podia desactivar en algún menú.

-- 
Jordi Funollet Pujol
http://www.linkedin.com/in/jordifunollet


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: 
https://lists.debian.org/1414319029.2423739.183380477.69fc1...@webmail.messagingengine.com



Re: Copies de seguretat d'un servidor a un altre...

2014-03-06 Conversa Jordi Funollet Pujol

rsnapshot

--
Jordi Funollet Pujol
http://www.linkedin.com/in/jordifunollet


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: https://lists.debian.org/53187bf4.2020...@fastmail.fm



Re: Error a l'arrancar el PC - Cannot enable port 6. Maybe the USB cable is bad

2013-11-20 Conversa Jordi Funollet Pujol

I si vols que es rotin / esborrin automàticament, instal·lat 'logrotate'.

  http://packages.debian.org/squeeze/logrotate

--
Jordi Funollet Pujol
http://www.linkedin.com/in/jordifunollet


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/528ccb59.8060...@fastmail.fm



Re: off topic registrar domini i llogar hosting/off topic

2013-10-17 Conversa Jordi Funollet Pujol

On 10/16/2013 09:27 PM, Blackhold wrote:

hola,
pels voltants del gener estem mirant de muntar un datacenter a
barcelona, en uns dies sortirà un goteo per a financiar-lo...

estigues a l'aguaït, possiblement et pot interessar contractar el
servei en un datacenter a barcelona.


Perquè? No trobo cap avantatge a que estigui a Barcelona.

No estic intentant iniciar un flame, només aclarir el tema; per si és 
més fàcil de respondre:


Quins avantages trobeu els impulsors del projecte a que el datacenter 
estigui a Barcelona?


--
Jordi Funollet Pujol
http://www.linkedin.com/in/jordifunollet


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/525ff956.6010...@fastmail.fm



Re: off topic registrar domini i llogar hosting/off topic

2013-10-17 Conversa Jordi Funollet Pujol

On 10/17/2013 05:09 PM, Daniel Martí wrote:

Evidentment un datacenter aquí (que corri programari lliure)
és molt millor que un a Londres o als EUA.


A mi no em resulta evident, per això pregunto quins són els avantatges.

--
Jordi Funollet Pujol
http://www.linkedin.com/in/jordifunollet


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/526000cf.9080...@fastmail.fm



Re: Ajuda per Desfer RAID 1 Debian

2013-04-05 Conversa Jordi Funollet Pujol
No cal fer res de res: treus un disc i segueixes treballant. Si mires 
l'estat del RAID veuràs que està degradat, cosa que implica que si et 
falla un disc tindràs pèrdua de dades. El mateix que sense raid, vaja.


--
Jordi Funollet Pujol
http://www.linkedin.com/in/jordifunollet


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/515edba8.5010...@fastmail.fm



Re: Salutacions (nou a la llista)

2012-01-28 Conversa Jordi Funollet
On Saturday 28 January 2012 17:27:08 Lluís Gras wrote:
 Ja direu però m'agradaria recordar-vos que ja fa una eternitat que no fem
 cap trobadeta gastronòmica.

El 4 i 5 vaig de peregrinació a Brusseles (al FOSDEM). Ni se us acudeixi 
quedar just aquest cap de setmana per inflar-vos de flamenquins de bolets!

-- 
Jordi Funollet Pujol
http://www.linkedin.com/in/jordifunollet


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/2616090.vrIyHpVYZZ@suri



Re: configurar accés remot per ssh

2012-01-10 Conversa Jordi Funollet
On Tuesday 10 January 2012 13:22:40 Ernest Adrogué wrote:
 És bona idea això
 d'utilitzar un port no-estàndard, també em sembla recordar un sistema
 per detectar intrusions que era enviar un e-mail des del
 .bash_profile.

Jo he arribat a la conclusió de que no paga la pena canviar de port: no és 
garantia de que no el trobin, cal documentar-ho, cal configurar les aplicacions 
que fan servir SSH per conectar, i cal que els firewalls que tinguis per mig et 
permetin conectar a aquest port no estàndard (quan ets de visita a una wifi 
sovint tens restringits els ports de destí).

Els escaneigs de força bruta els pots evitar amb una eina com 'fail2ban' o 
'denyhosts' que deia en Jordi(V). Permet N intents de connexió i a partir 
d'aquí rebutja les conexions des de la IP sospitosa (durant una estona).

Aquest invent d'enviar un mail amb cada login... és una mica d'estar per casa, 
per dir-ho finament. :-) Sobretot quan aquesta informació ja es guarda als 
logs, independentment de amb quina shell entris. Si et sembla que et cal 
vigilar els logs, et recomano que facis una ullada a 'logcheck'.

-- 
Jordi Funollet Pujol
http://www.linkedin.com/in/jordifunollet


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/3687289.CZkNWOLR5X@suri



Re: xorg + nvidia (el no va mes en sadisme)

2011-10-03 Conversa Jordi Funollet

On 10/03/2011 01:37 PM, hub...@telefonica.net wrote:

[   647.687] (II) LoadModule: nvidia


Em sona que aquest log es refereix al mòdul 'nvidia' de les X, que no és 
el mateix que el mòdul 'nvidia' del kernel.


Em sona que els mòduls de Xorg anaven a /usr/lib/xorg/modules/ (o similar).

--
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/4e89a46f.3000...@ati.es



[OT] Sudoers-Barcelona

2011-07-29 Conversa Jordi Funollet

Hola tribu,

A les reunions de pythoneros, perl-mongers i similars, sempre trobo que 
m'interessen un 20% dels temes que es tracten. El meu problema és que 
són reunions de desenvolupadors, i un servidor és sysadmin.


Després de molt queixar-nos i moltes cerveses (i alguna orxata) amb 
l'Àlex Muntada estem organitzant unes trobades mensuals de sysadmins 
Unix per poder parlar dels temes que ens doni la gana. I que encara no 
hem decidit.


Comencem el 6 de septembre. Si algú té ganes de xerrar, o de preguntar, 
o de demostrar quants buzzwords del rotllo devops sap, hem fet una web i 
una llista de correu per avisar de les trobades.


  http://groupspaces.com/sudoers-barcelona/

--
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/4e330774.1030...@ati.es



Re: problemes amb debian

2011-07-23 Conversa Jordi Funollet

On 07/23/2011 08:36 PM, Arnau Bosch wrote:

Hola,

M'he instal·lat la distribució debian per provar que tal funciona i m'he
trobat que no em funcionen un cascos usb,

 [...]

Un altre problema que he tingut de passar de ubuntu a debian ha sigut
que no tenia el libreoffice,

 [...]

Un truc personal per aconseguir ajuda més fàcilment: quan tinc uns 
quants problemes els envio a la llista per separat; un mail, un tema.


Així els ganduls amb dèficit d'atenció (com jo) que em podrien ajudar 
sols amb un dels problemes no es despisten llegint informacions barrejades.


--
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/4e2b1cbc.6020...@ati.es



Re: problemes amb debian

2011-07-23 Conversa Jordi Funollet

On 07/23/2011 08:36 PM, Arnau Bosch wrote:

Un altre problema que he tingut de passar de ubuntu a debian ha sigut
que no tenia el libreoffice, primer he borrat l'openoffice que tenia
instal·lat amb un apt-get remove --purge openoffice*.* llavors he
intentat afegir el ppa oficial amb add-apt-repository però he vist que
no existeix. he trobat el següent script a internet hi he pogut agregar-lo:

#!/bin/bash
if [ $# -eq 1 ]
then
  ppa_name=`echo $1 | cut -d: -f2 -s`
  if [ -z $ppa_name ]
  then
   echo PPA name not found
   echo Utility to add PPA repositories in your debian machine
   echo $0 ppa:user/ppa-name
  else
   echo $ppa_name
   echo deb http://ppa.launchpad.net/$ppa_name/ubuntu natty main 
/etc/apt/sources.list
   apt-get update  /dev/null 2 /tmp/apt_add_key.txt
   key=`cat /tmp/apt_add_key.txt | cut -d: -f6 | cut -d  -f3`
   apt-key adv --keyserver keyserver.ubuntu.com
http://keyserver.ubuntu.com --recv-keys $key
   rm -rf /tmp/apt_add_key.txt
  fi
else
  echo Utility to add PPA repositories in your debian machine
  echo $0 ppa:user/ppa-name
fi

després faig un apt-get update, i al executar apt-get install
libreoffice em diu això:

S'està llegint la llista de paquets... Fet
S'està construint l'arbre de dependències
S'està llegint la informació de l'estat... Fet
No s'han pogut instal·lar alguns paquets. Això pot ser degut a que vàreu
requerir una situació imposible o a que esteu emprant la distribució
unstable i alguns paquets requerits encara no han estat creats o bé
encara no els hi han afegit.
La informació següent pot ajudar-vos a resoldre la situació:

Els següents paquets tenen dependències sense satisfer:
  libreoffice : Depèn: libreoffice-core (= 1:3.3.2-2~bpo60+1) però no
serà instal·lat
Depèn: libreoffice-writer però no serà instal·lat
Depèn: libreoffice-calc però no serà instal·lat
Depèn: libreoffice-impress però no serà instal·lat
Depèn: libreoffice-draw però no serà instal·lat
Depèn: libreoffice-math però no serà instal·lat
Depèn: libreoffice-base però no serà instal·lat
Depèn: libreoffice-report-builder-bin però no serà
instal·lat
Depèn: libreoffice-filter-mobiledev però no serà instal·lat
Depèn: libreoffice-java-common (= 1:3.3.2~) però no
serà instal·lat
E: Paquets trencats


El paquet 'python-software-properties' conté l'executable 
'apt-add-repository', però de moment sols existeix a Debian Wheezy.


A part d'això, repassem el que has fet:

 echo deb http://ppa.launchpad.net/$ppa_name/ubuntu natty main

Has instal·lat una Debian Squeeze i al 'sources.list' li has ficat amb 
calçador un repositori (ppa) d'una Ubuntu Natty.


 Els següents paquets tenen dependències sense satisfer:

I després, l'apt-get es queixa de que les versions dels paquets no 
quadren. Llògic, oi? :-)



Després he llegit a internet que als backports ja hi ha disponible
libreoffice,


Sembla cert:


http://packages.debian.org/search?suite=squeeze-backportskeywords=libreoffice



llavors he eliminat la línia a /etc/apt/sources.list, però
segueix sense funcionar,


Et podrem ajudar millor si ens copies el que veus, que no dient-nos 
simplement segueix sense funcionar. :-) Així, a la tun-tún... has 
afegit el repositori de Backports al 'sources.list'?




--
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/4e2b1bd9.7010...@ati.es



Re: Accedir a les fotos d'una càmara des d'un portàtilperò no des de l'altre

2011-04-12 Conversa Jordi Funollet

On 04/11/2011 11:34 PM, Ferran Jorba wrote:

El suggeriment del Jordi en privat també indica que el dispositiu funciona i el
kernel el detecta:


Ooops, perdó, ha estat un privat-no-intencionat. Ara ho re-envio per a 
que consti als arxius.

--
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/4da41a58.5090...@ati.es



Re: Accedir a les fotos d'una càmara des d'un portàtilperò no des de l'altre

2011-04-12 Conversa Jordi Funollet

Hola Ferran!

Estàs dient càmeres, així que assumeixo que ja n'has provat més d'una.

No sé massa d'on pot venir però, al marge del que faci el sistema de 
finestres, el kernel detecta el dispositiu? Ja saps, el típic 'lsusb' i 
'dmesg'.


--
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/4da41a7d.7060...@ati.es



Re: Presentació i consulta (open-iscsi, multipath, ocfs2)

2011-04-08 Conversa Jordi Funollet

Hola Xavi, re-benvingut,

El 'ps' que envies és d'un reboot a mig fer. Està aturant tots els 
processos i desmuntant totes les unitats, però s'ha quedat encallat en 
algun punt.


No he jugat mai amb ocfs2 + iscsi, però és el primer que comprovaria. Em 
jugo la meva dosi de cafeïna a que no aconsegueix desmuntar els sistemes 
de fitxers remots, i no acaba de tombar el sistema per no arriscar-se a 
corrompre'ls.


Segur que si entres i fas un 'umount' / 'umount -f' / 'umount -l' no et 
farà cas. Has de buscar la raó per la qual ha perdut accés als sistemes 
de fitxers de la iSCSI. Si pots recuperar la connexió, oli en un llum.


Si no ho aconseguís, jo aturaria a mà tots els daemons, per estar 
raonablement segur de que res està escrivint. I quan no pogués aturar 
res més, estiraria l'endoll de la màquina i apretaria molt fort el 
culet. Però abans de seguir aquest tractament, demana opinió a un altre 
metge.


--
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/4d9ed56f.3070...@ati.es



Re: Problema amb Slashdot

2011-03-25 Conversa Jordi Funollet

Prova a desactivar tots els 'add-ons' que tinguis instal·lats.

Si això no funciona, assegura't de que el teu perfil està en bon 
estat. Crea un perfil nou i repeteix la prova.


--
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/4d8c631b.1030...@ati.es



Re: aparellar un teclat bluetooth d'apple

2011-03-22 Conversa Jordi Funollet

On 03/22/2011 10:53 AM, Robert Garrigos wrote:

Sí, ja sé, és com fer passar pomes per peres, però el teclat bluetooth
d'apple em va molt bé i el vull aparellar amb el meu debian squeeze i no
hi ha manera.

He trobat una entrada de blog (http://ves.cat/az54) que ho explica molt
bé però que no em funciona (hi he deixat un comentari). També ho he
provat via gui però acabo sempre amb un error de configuració. Val a dir
que sí que puc enllaçar l'iphone amb el debian per compartir la connexió
d'internet de l'iphone, així que dedueixo que el bluetooth el tinc ben
instal·lat i configurat.

Algú té experiència en enllaçar aquest teclat amb l'squeeze?

Moltes gràcies.



Ni idea, ho vaig intentar fa temps i va funcionar, però no amb una 
Squeeze. Però ja que has tret el tema: com sobrevius sense la tecla de 
backspace? Has pogut reconfigurar alguna altra tecla per reemplaçar-la?


--
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/4d88761a.3010...@ati.es



Re: Port que canvia cada vegada que reinicie, que dimonis hi ha funcionant ahi????

2011-03-21 Conversa Jordi Funollet
'bastille' és una eina per detectar serveis que no ens calen, però de
forma activa. En lloc de limitar-se a fer les modificacions, explica
quines implicacions tenen i pregunta a l'usuari si vol aplicar-les.


-
Description: Security hardening tool
 Bastille Linux is a security hardening program for GNU/Linux.
 It increases the security of the system either by disabling
 services (if they are not necessary) or by altering their
 configuration.
 .
 If run in the (recommended) Interactive mode, Bastille
 educates the administrator during the hardening process:
 in each step of the process, extensive descriptions are
 given of what security issues are involved. Each step is
 optional. If run in the quicker Automated mode, Bastille
 hardens the system according the profile chosen.
 .
 Bastille Linux works for several Linux distributions.
 This package has been specifically modified to work for
 Debian GNU/Linux.
-

-- 
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/2011032541.128967c6@gong



Re: Port que canvia cada vegada que reinicie, que dimonis hi ha funcionant ahi????

2011-03-21 Conversa Jordi Funollet

On 03/21/2011 05:43 PM, GRiera wrote:

Hola:

On Mon, 21 Mar 2011 11:15:41 +0100
Jordi Funolletjord...@ati.es  wrote:


'bastille' és una eina per detectar serveis que no ens calen, però de
forma activa. En lloc de limitar-se a fer les modificacions, explica
quines implicacions tenen i pregunta a l'usuari si vol aplicar-les.


Però funciona a lenny? Jo no vaig aconseguir que funciones.  A squeezy crec que 
no hi es (si a sid).


Ni idea. :-) Em va anar molt bé per aprendre a tancar una mica una 
màquina, però no és una eina que faci servir al dia a dia (les 
polítiques les defineixo i aplico amb Puppet).


--
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/4d879459.2030...@ati.es



Re: Iceweasel + sqlite + NFS

2011-03-15 Conversa Jordi Funollet

On 03/15/2011 11:47 AM, Lluís Gras wrote:

Hola Jordi

No fa mala pinta, però sospito que hauria d'alliçonar als usuaris perquè
l'instal·lessin i et garanteixo que en el meu cas ningú dubta de
l'existència del PEBKAC.


No sé perquè vaig assumir que els donaves un perfil de Mozilla 
precuinat. Segurament, perque no vaig pensar en la feinada que 
representaria. :-)


--
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/4d7f4869.7040...@ati.es



Re: Iceweasel + sqlite + NFS

2011-03-09 Conversa Jordi Funollet

Hola Lluís,

Jo faig servir un plugin de Firefox per una altra necessitat, però 
potser et pot servir.


Fins fa poc sincronitzava els bookmarks entre els meus ordinadors a cop 
d'Unison, copiant directament els fitxers 'sqlite'. Funciona si ho fas 
amb cura, però és fàcil liar-la.


Maese Muntada em va ensenyar el Mozilla Sync, que pintava prou bé però 
no vaig aconseguir engegar-lo; potser perque no vaig amb Firefox 4.0, 
potser perque els meus bookmarks no li agraden, o potser pel clàssic PEBKAC.


Al final he trobat un plugin que fa just el que volia; sincronitza els 
meus bookmarks cap a / des de un fitxer local, automàticament: no cal 
reiniciar Firefox, no cal llençar la sincronització a mà, no cal 
especificar-li si ha d'importar o exportar.


   http://www.andyhalford.com/syncplaces/

Un cop funcionant només cal sincronitzar un a cop de Unison / rsync / 
NFS / Dropbox / beam-me-up-scottie.


--
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/4d779dea.4040...@ati.es



Re: bugs a libnss-ldap en l'upgrade a squeeze

2011-02-11 Conversa Jordi Funollet
P.S. No sóm una mica grandets per fer reply + canvi de subject en lloc de 
iniciar un fil nou?
:-P

-- 
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/201102111621.57565.jord...@ati.es



Re: configurar dreceres de teclat a l'iceweasel

2010-12-20 Conversa Jordi Funollet
On Friday 17 December 2010 19:28:03 tictacbum wrote:
 Hola,
 algú sap si es poden configurar les dreceres de teclat a l'iceweasel?
 
 he trobat això però em pregunto si hi ha alguna cosa més senzilla/elegant:
 http://www.linuxquestions.org/questions/linuxquestions-org-member-success-s
 tories-23/howto-change-keyboard-shortcuts-in-iceweasel-firefox-709925/

Jo faig servir l'extensió 'keyconfig'... però en Firefox.

-- 
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/201012201248.24325.jord...@ati.es



Re: [øŧ] l'apache està be?

2010-11-25 Conversa Jordi Funollet
On Thursday 25 November 2010 14:14:11 hubble wrote:
 Hola,
 
 Doncs ara em toca a mi ser paranoic :)
 
 He vist aquest log del apache:
 
 61.158.163.53 - - [25/Nov/2010:13:18:48 +0100] GET http://www.baidu.com/
 HTTP/1.1 200 4504 - Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 4.01; Windows NT)
 
 Sembla ser que una persona de Taiyuan (China), ho se per la ip, li ha
 demanat al meu servidor la página http://www.baidu.com/ i sembla ser que
 el meu servidor l'hi ha donat (el 200) i ha servit 4504 bytes (crec)
 
 He encertat?
 
 Tinc alguna manera de evitar-lo? Amb quines paraules hauria de buscar-lo
 pel google per saber alguna cosa més?
 
 Gràcies.

Tens l'Apache configurat com a reverse-proxy? Si és així, has de limitar 
quines pàgines serveix.

-- 
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/201011251535.04385.jord...@ati.es



Re: Tinc un problema de seguretat ??

2010-11-22 Conversa Jordi Funollet
Akamai és el CDN (Content Delivery Network) més conegut. És un hosting 
distribuït: tenen servidors repartits per tot el món i paguem per pujar-hi 
els fitxers que es descarregaràn més vegades.

A més, els seus DNS són prou hàbils per redireccionar-nos al servidor més 
proper. Així, si escoltes Catalunya Ràdio des de Barcelona et baixaràs 
l'streaming d'un servidor de Barcelona (o proper en termes de xarxa) i si 
l'escoltes des de New York t'enviarà a un altre servidor diferent.

Per tant: no t'extranyi que mentre navegues el teu ordinador descarregui coses 
d'Akamai, i no t'extranyi que en aquestes IPs no hi hagi una web típica.

  http://en.wikipedia.org/wiki/Content_delivery_network
  http://en.wikipedia.org/wiki/Akamai_Technologies

-- 
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/201011221236.18982.jord...@ati.es



Re: Busque consells per instal·lar una debian en 2 o 3 discos

2010-10-24 Conversa Jordi Funollet
On Sunday 24 October 2010 14:18:38 XAvi wrote:
 En Jordi Funollet deia que per als kernel nous no cal ficar /tmp a la RAM
 perque no es nota. Lo de utilitzar el /tmp a la RAM. De fet no sabia ni
 que es poguera fer. Com es fa això? Supose que hi aura que tocar alguna
 cosa del /etc/fstab i au, No? SI utilitze un kernel 2.6.18-6-686 es notarà
 o no? Tu que creus Jordi?

És molt simple, tal com dius has de definir al /etc/fstab un sistema de 
fitxers de tipus 'tmpfs' o 'ramfs'. Ho trobaràs explicat a molts llocs.

El es notarà o no, depèn de com ho mesuris. I per mi aquesta és la part 
important: si puc fer una optimització que per alguna raó crec que ajudarà, 
però no la puc mesurar... m'estic enganyant.

Així que tu mateix: decideix què és el que vols que millori, com ho evaluaràs, 
i llavors mesura-ho amb i sense 'tmpfs'.

-- 
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/201010241503.04047.jord...@ati.es



Re: Busque consells per instal·lar una debian en 2 o 3 discos

2010-10-21 Conversa Jordi Funollet
On Tuesday 19 October 2010 14:12:21 XAvi wrote:
 Hola llista.
 
 Fa poc vaig comprar 2 discos durs, i ara en tinc 3.
 
 Vaig pensar, si fique la swap en un altre HD que no siga el del S.O. doncs
 així anirà un poc més ràpid, a més serà millor per al disc dur, farà menys
 desplaçaments i tindrà més salud i una vida més llarga.

Nanay. Un sistema que funciona bé pràcticament no swapeja. Si no tens prou 
memòria i fa servir la swap de disc, et desesperaràs; independentment del la 
velocitat dels discos.

-- 
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/201010211357.42996.jord...@ati.es



Re: Busque consells per instal·lar una debian en 2 o 3 discos

2010-10-21 Conversa Jordi Funollet
On Wednesday 20 October 2010 23:03:20 Javier Silva wrote:
 * Si tens molta memòria (molta, molta), podries muntar /tmp a la memòria
 RAM.

Això ajudava fa uns anys, però actualment el kernel de Linux està tan 
optimitzat que no obtens cap benefici.

La memòria que no consumeixen les aplicacions, el kernel l'aprofita com a 
caché de disc. Quan fa un accés a disc no llegeix sols el fitxer que tu li has 
demanat: llegeix un tros ben gros i el guarda en memòria. El següent fitxer 
que li demanes **probablement** ja el té en memòria i no cal anar al disc.

En aquesta gràfica,

   http://www.mediafire.com/imageview.php?quickkey=j23ekux4k87szkc

la franja verda és la que consumeixen les aplicacions. És a dir, la màquina 
podria funcionar amb 512M; tota la resta no es desaprofita: el kernel en fa 
croquetes.

Fa poques setmanes vam fer justament aquesta prova. Teníem que processar 100k 
fitxers d'audio (freesound.org) i anàvem curts de temps. Vam muntar 1G de RAM 
amb 'tmpfs' per als fitxers temporals... i sorpresa, el rendiment era 
exactament el mateix que fent servir disc. :-(

-- 
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/201010211423.04917.jord...@ati.es



Re: Problemes amb Wacom

2010-09-16 Conversa Jordi Funollet
On Thursday 16 September 2010 18:13:06 Lluís Gras wrote:
 i per últim em pregunto en veu alta si hi ha algun
 araó especial per no fer evolucionar la instal·lació de Lenny a Squeeze,
 potser amb el canvi de nucli el problema és resoldria sol,

Això funciona en els dos sentits: potser amb el **proper** canvi de nucli es 
tornaria a trencar. Si tires de 'testing', acceptes que de tant en tant et 
quedaràs aturat.

-- 
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/201009161827.36431.jord...@ati.es



Re: Instal·lació dual (win / linux) en un disc dur doble de 2 TB Raid 0 Stripe (2 x 1 TB - 7.200 rpm)

2010-09-02 Conversa Jordi Funollet
On Thursday 02 September 2010 08:40:48 Pere Nubiola Radigales wrote:
 El 2 de setembre de 2010 1:14, joan calb...@pangea.org ha escrit:
  Say??? Un SAI se el que és (rollo protecció de sobretensions, bateries,
  etc.), però un say??? (com és que hi ha tantes coses noves! :-p ).  Em
  pots fer 5 cèntims o googlejo?
 
 Perdó volia dir una SAI. Fa temps que vaig descobrir que la majoria de
 errors de disc es produïen per caigudes de tensió. Per això vaig
 instal·lar un SAI a casa i oli amb un llum. Abans els discs només
 aguantaven un any. Ara amb el SAI están aguantán 3/4 anys sense
 problemes. Normalment, per un ordenador de sobre taula amb un de 500
 vats ni ha de sobres i el preu pot rondar sobre els 60 euros

Jo vaig arribar a la conclusió (empírica i, si voleu, en direm autosugestió) 
de que el problema era la font d'alimentació; per casa acostumo a comprar els 
PCs més senzills que trobo, i si mires l'escandall et trobes amb que la font 
costa, com a molt, 15 euros.

Segueixo comprant PCs subdesenvolupats, però els canvio la font per una més 
presentable. Deu fer sis anys que la vaig comprar, la migro cada cop que 
compro un PC nou, va costar 50 euros, fa menys soroll que les habituals i el 
PC (discs inclosos) funciona més feliç.

Tot i que fa molts anys que no em miro les especificacions d'un SAI per casa, 
em sembla que el consum és força alt. Si algú m'ho confirma em sentiré millor 
català, pensant que a sobre els escatimo calers a Fecsa/Endesa. 

-- 
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/201009021222.42728.jord...@ati.es



Re: usilio DNS flood

2010-08-20 Conversa Jordi Funollet
On Friday 20 August 2010 18:15:09 Lluís Gras wrote:
 PD: Tot aprofitant que estava a EuroDisney ( visita que no us recomano pas
 ) he firat de souvenir, un set de figuretes de Toy story, hi ha tres
 Squeezes ;-)

Deixa-les al congelador fins l'any vinent. }:-)

-- 
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/201008201821.45401.jord...@ati.es



Re: Per a la posteritat ...

2010-07-25 Conversa Jordi Funollet
On Sunday 25 July 2010 12:06:32 Lluís Gras wrote:
 Jordi, recordo que algun cop i com a mostra d'agraïment per alguna
 orientació en el bon camí, m'havia ofert a llepar-te la clepsa, però la
 recordava completament rasurada, així que penso que potser que busquem
 alguna alternativa de cara a futures mostres d'agraïment :-D
 
 Eva, ets la prova fefaent de que fins i tot els debianites poden
 relacionar-se amb dones eixerides :-)

Prometo no comentar cap d'aquests dos paràgrafs amb la teva dona.
:-P

-- 
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/201007251324.53302.jord...@ati.es



Re: Divendres 16 ( avui ) - enotrobada debianita

2010-07-16 Conversa Jordi Funollet
On Friday 16 July 2010 14:26:25 Xavier De Yzaguirre i Maura wrote:
 Vindré sol, la dona així que ha escoltat el mot Linux acompanyat de freaks
 i altres galindaines, molt educadament, m'ha dit que m'ho faci sol.

Doncs jo del darrer sopar no recordo res relacionat amb Linux, només vinet i 
flamenquins de bolets. Em sembla que no li has venut bé. :-)

-- 
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/201007161443.51042.jord...@ati.es



Re: Divendres 16

2010-07-15 Conversa Jordi Funollet
Per si de cas: reconfirmo la meva assistència, acompanyat.
-- 
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/201007160014.10270.jord...@ati.es



Re: Don't drink and dupload ;-) ( Colla de sosos !!! ... i potser alguna sosa. #2 )

2010-07-07 Conversa Jordi Funollet
Servidor s'apunta. Faré una pancarta per penjar a l'entrada de la piscina, per 
a que tot-hom sàpiga què celebrem.


Què celebrem???
-- 
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/201007071724.36113.jord...@ati.es



Re: Instruccions per crear un USB d'instal·lació de Squeeze?

2010-07-03 Conversa Jordi Funollet
On Friday 02 July 2010 18:16:51 Ferran Jorba wrote:
 Hola Jordi,
 
  La mini-distro GRML (http://grml.org/) pot instal·lar-se a disk; em
  sembla que  està basada en la 'unstable'. A més, té la opció de fer un
  'debootstrap' (de la release que vulguis).
 
 Segurament no teníeu perquè entendre el que no vaig dir: els HP Mini són
 netbooks, i per tant tan petits que li treuen tot el que poden.  Aquest,
 concretament, no té CD.

No et cal: la GRML és una distro de rescat en un USB.
-- 
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/201007031202.48243.jord...@ati.es



Re: Instruccions per crear un USB d'instal·lació de Squeeze?

2010-07-02 Conversa Jordi Funollet
La mini-distro GRML (http://grml.org/) pot instal·lar-se a disk; em sembla que 
està basada en la 'unstable'. A més, té la opció de fer un 'debootstrap' (de 
la release que vulguis).

-- 
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/201007021559.05720.jord...@ati.es



Re: vi

2010-06-23 Conversa Jordi Funollet
Jo també m'apunto; si tardem una mica més a fer un sopar, podrem dir que és el 
sopar de la dècada.

Fa una setmana vaig estar a Lisboa i vaig veure un vi que també semblava 
interessant. Però no us en vaig dur, vaig pensar que a alguns debianites els 
podria resultar indigest.

  http://img121.imageshack.us/i/imgp541901.jpg/

Estic segur de que el vi de'n Serni és d'una anyada més antiga: no cullen el 
raïm fins que està apunt, tardi els anys que tardi. :-)
-- 
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/201006231348.19021.jord...@ati.es



[OT] oferta de feina: sysadmin al MTG (UPF)

2010-05-11 Conversa Jordi Funollet
(Perdó pel cross-posting).

A la meva feina estem buscant un sysadmin de Unix. La institució és el Music 
Technology Group de la Univ. Pompeu Fabra (a Barcelona, prop de Glòries). Per 
qui vulgui xafardejar,

http://mtg.upf.edu/

Està format per una trentena d'investigadors d'una cinquantena de països 
diferents, extremadament geeks i educats. Imprescindible el nivell C++ de 
spanglish (suficient per participar en una reunió).

Les tecnologíes amb que treballarà, grosso modo:

 * Servidors Linux, preferiblement Debian.
 * Màquines virtuals, preferiblement KVM i Linux-vserver.
 * Servidors de fitxers Samba i NFS.
 * Servidors web Apache i Nginx. Reverse-proxy amb Nginx.
 * Aplicacions web PHP i Python (mod_php, FastCGI).
 * Administració de bases de dades Mysql.
 * Deployment de Drupal. Administració de continguts.
 * Firewalls per màquina (iptables, Shorewall).
 * Repositoris de codi: SVN, Git, Trac.
 * Scripts amb Bash, Python.
 * Automatització de configuracions amb Puppet.
 * Monitorització amb Nagios i Munin.
 * Administració d'un petit cluster HPC i el sistema 
   de cues (Sun Grid Engine).
 * Gestió de volums de disc grans (70TB).

Us agrairé que re-envieu el missatge a qui considereu que pugui estar 
interessat.

Si algú vol més detalls, que m'escrigui directament o que envii el CV a 
l'administració de l'MTG: mtg-i...@llista.upf.edu

-- 
### Jordi Funollet
### http://es.linkedin.com/pub/jordi-funollet/15/b4b/33b


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/201005111610.29882.jord...@ati.es



Re: permisos dels dispositius USB

2010-04-13 Conversa Jordi Funollet
On Monday 12 April 2010 21:53:06 tictacbum wrote:
 He comprovat els grups dels usuaris i
 tots dos estan igual, em podeu donar alguna pista per solucionar-ho?
 

No ens ho creiem, ho volem veure. ;-)
-- 
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


-- 
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/201004131518.34881.jord...@ati.es



Re: Redirigir ports amb IPTABLES

2010-03-17 Conversa Jordi Funollet
Ja que estem en el tema...

Per muntar firewalls als servidors faig servir 'shorewall' [1]. Coses com NAT, 
redirecció de ports i balanceig venen força precuinades i no he de patir tant 
per si em deixo un guionet en invocar 'iptables'.

Els fitxers de configuració són molt més llegibles que el clàssic xurro de 
rules que escup 'iptables'. El principal desavantatge que li trobo és que la 
configuració acaba escampada en uns quants fitxers.

Com que per la majoria de servidors acaba sent overkill estic provant 'ferm' 
[2] que resulta molt més minimalista. Segurament acabaré fent servir 'ferm' 
per al firewall local de cada màquina i 'shorewall' quan hagi de fer funcions 
de routing.


[1]: http://www.shorewall.net/
[2]: http://ferm.foo-projects.org/

-- 
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/201003171248.06806.jord...@ati.es



Re: Redirigir TOT amb IPTABLES

2010-03-17 Conversa Jordi Funollet
A i B són adreces de la mateixa xarxa. C i D són adreces d'una altra xarxa, 
suposo?

-- 
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/201003171427.23908.jord...@ati.es



Re: Redirigir ports amb IPTABLES

2010-03-15 Conversa Jordi Funollet
On Monday 15 March 2010 14:09:56 Marc Olive wrote:
 El tallafocs té dues tarjes de xarxa, una endollada al switch amb la IP 
 (interna) 192.168.1.2 i una altra endollada al router adsl amb la IP 
 192.168.1.10.
 

Tot a la 192.168.1.0??? Això és un error al picar el mail o realment ho tens 
així?

-- 
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/201003151458.16985.jord...@ati.es



Re: Redirigir ports amb IPTABLES

2010-03-15 Conversa Jordi Funollet
On Monday 15 March 2010 15:38:06 Marc Olive wrote:
  Tot a la 192.168.1.0??? Això és un error al picar el mail o realment ho
  tens així?
 
 Ho tinc així de forma provisional, un cop funcioni correctament podré
  crear  vàries sub-xarxes, que és la idea.

Em sembla que amb això estàs enganyant al firewall. Li dius que té dues 
interfícies, endollades a dues xarxes diferents, que després resulta que són 
la mateixa.

Si li dones informacions incoherents difícilment farà la feina.

  De fet el router adsl té un port
  cap el switch general per donar servei i un altre cap el tallafocs,
  lògicament el cable cap el switch el treuré així que pugui.

Cada port del firewall ha d'estar a una xarxa IP diferent. Això sols implica 
reconfigurar un port del router i un del firewal, no hauria d'afectar la resta 
de la xarxa. Per exemple,

eth0 - 192.168.2.0
eth1 - 192.168.1.0

No sé si el problema vé d'aquí, però per enrutar d'una xarxa a una altra cal 
que hi hagin dues xarxes, i tu sols en tens una. :-)

 El problema és que tenim varis serveis externs funcionant que han de
  seguir  fent-ho, 

Me'n faig el càrrec.

-- 
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/201003151623.06532.jord...@ati.es



Re: comprovar hash programes dins de paquets

2010-03-10 Conversa Jordi Funollet
No coneixia el 'debsums'. Me l'apunto. :-)

I això vol dir que m'equivocava en assumir que sols tenim hash del .deb però 
no dels fitxers que el composen. Hubble, perdona per la campanya de 
desinformació.

-- 
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/201003101313.20750.jord...@ati.es



Re: Extrany problema amb chroot i scponly

2010-02-11 Conversa Jordi Funollet
On Wednesday 10 February 2010 08:53:52 Marc Olive wrote:
 Quan intenten connectar s'ha de provar 3 o 4 cops, anar insistint fins que 
 finalment connecta. Als logs apareix un debug1: Received SIGCHLD quan no 
 connecta, adjunto el logs complet amb dos intents fallits i un de bo.
 
 El que em descuadra és que al final aconsegueix connectar...

Hi ha alguna part del sistema que pugui tardar una mica? Coses com una 
validació d'usuari, un sistema de fitxers NFS, una resolució de noms DNS, un 
mapeig de username/UID via LDAP...

Això podria explicar el comportament: connectes el primer cop, no aconsegueix 
accés al recurs immediatament i talla la connexió. La tercera vegada que ho 
proves ja li ha donat temps de preparar-ho tot.

Al marge d'aquesta elucubració: no trobo el teu mail original i no sé si ja 
vas enviar el 'sshd.conf'. M'agradaria fer-li una ullada.

Has provat amb altres clients a part del WinSCP? I... sense chroot funciona?
-- 
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: errors d'execució

2010-01-12 Conversa Jordi Funollet
On Monday 11 January 2010 20:10:35 JManel Grifoll wrote:
 El 11 de gener de 2010 17:27, Jordi Funollet jord...@ati.es ha escrit:
 
 Hola la sortida  de  netstat -lt es :
 Active Internet connections (only servers)
 Proto Recv-Q Send-Q Local Address   Foreign Address State
 tcp0  0 *:5901  *:* LISTEN
 tcp0  0 *:5902  *:* LISTEN
 tcp0  0 *:sunrpc*:* LISTEN
 tcp0  0 *:x11-1 *:* LISTEN
 tcp0  0 *:x11-2 *:* LISTEN
 tcp0  0 *:ftp   *:* LISTEN
 tcp0  0 *:ssh   *:* LISTEN
 tcp0  0 localhost:smtp  *:* LISTEN
 tcp0  0 *:afs3-volser   *:* LISTEN
 tcp0  0 *:33373 *:* LISTEN
 tcp6   0  0 [::]:ssh[::]:*  LISTEN
 tcp6   0  0 [::]:afs3-volser[::]:*  LISTEN

Els dos primers assumeixo que són el 'tightvnc'. El que no entenc és que n'hi 
hagi dos. De totes maneres, és un muntatge que (personalment) no m'agrada: si 
faig servir un client SSH dins d'una sessió 'tightvnc', el meu password viatga 
en clar des del meu teclat fins al servidor remot!

Com és que hi han DOS 'tightvnc'???

'sunrpc' és un servei que acostuma a instal·lar-se per al NFS. No sé si algun 
dels altres serveis en depèn, ho dubto. Tu prova. :-)

Els ports 'x11-1' i 'x11-2' corresponen a 6001 i 6002 (pots mirar-ho a 
'/etc/services'). No és bona cosa tenir-los escoltant a la xarxa. Pots accedir 
remotament a les X amb un túnel 'ssh', és trivial: ssh -X. Si algun dels 
altres serveis (tightvnc, NX) requereixen que les X estiguin escoltant, 
configura-les per a que sols escoltin a la interfície 127.0.0.1. Així no 
hauràs de patir pels accessos des de la xarxa.

Just així és com tens configurat el 'smtp' (veus que diu localhost en lloc 
de *?). Ideal, pots enviar mail però no hi ha perill de que et facin servir 
per re-enviar-ne.

Segur que et cal el 'vsftp'? Qui té compte a la màquina pot fer servir el 
'sftp', no has de configurar rés extra, també t'ho dona el mateix 'ssh'. El 
protocol FTP és un perill, els passwords van en clar.

No tinc ni idea de què són els ports restants (33373, 7005). Llença un 'sudo 
netstat -ltp' i tindrem una mica més d'informació.

-- 
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: errors d'execució

2010-01-12 Conversa Jordi Funollet
A mi em sona bé. Em xoca que el 'tightvnc' obri les X cap a la xarxa, però un 
cop el treguis de circul·lació et quedarà la màquina força endreçada.
-- 
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: errors d'execució

2010-01-11 Conversa Jordi Funollet
On Monday 11 January 2010 16:59:33 JManel Grifoll wrote:
 Hola a tots:
 
 Moltes gràcies per totes les indicacions.
 
 No vaig poder instal·lar el chkrootkit, tampoc anava la connexió a  xarxa,
 al final  vaig passar de tot, he formatar i no he esbrinat que va passar.
 He instal·lat el fail2safe i estic provant el nx.

Ben fet: reinstal·lar de zero és la única sortida segura quan no saps fins on 
han arribat.

Pots fer una ullada a quins programes tens escoltant a la xarxa amb 
'netstat -lt'. Assegura't de que la instal·lació no t'ha deixat engegat res 
que no necessitis.

El programa 'bastille' és una bona manera de revisar la seguretat de la 
màquina i és molt didàctic: t'explica què recomana i perquè ho recomana.

També et pot anar bé aquesta documentació de can Debian, per començar:

http://www.debian.org/doc/manuals/securing-debian-howto/

-- 
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: errors d'execució

2010-01-06 Conversa Jordi Funollet
JManel,

amb el que has vist fins ara no cal que passis el 'chkrootkit' ni el 
'rkhunter'. Està molt clar que t'han colonitzat la màquina.

Potser han entrat endevinant un d'aquests passwords tirats o potser per 
alguna aplicació no actualizada o mal configurada, però ara no cal que t'hi 
trenquis molt el cap.

Com que han remplaçat alguns dels teus binaris (i no hi ha manera de saber 
quins) no queda altre sol·lució que reinstal·lar tot el servidor. Quan tinc 
una d'aquestes alegries i no puc reinstal·lar immediatament acostumo a 
deixar la màquina desendollada. Així evitem que el mal s'estengui; qui s'ha 
pres la feina de colonitzar la teva màquina l'estarà fent servir per alguna 
cosa: atacar altres màquines, enviar spam... Tot un sector industrial en que 
probablement no vols participar. ;-)

A més de reinstal·lar no t'oblidis de canviar tots els passwords. A hores 
d'ara el teu okupa els deu tenir tots ben guardats. Avisa els teus usuaris 
de que deixin de fer servir aquest password, en cas de que féssin servir el 
mateix en altres llocs.

Al marge d'això, em sembla que en un altre mail has dit que fas servir 
'xtightvnc'. Em confonc o els passwords no van encriptats? Això sol ja seria 
un forat d'entrada, hauràs de buscar una alternativa si no vols tornar a tenir 
visites.

I, per xafarderia: com és que feu servir ROMS? Ets oceanògraf?

-- 
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: sudo amb usuaris ldap

2009-12-12 Conversa Jordi Funollet
On Saturday 12 December 2009 00:06:18 Leopold Palomo Avellaneda wrote:
 després, no sé com t'ho has manegat, però jo li vaig haver de donar tots
 els permisos a l'usuari ldapadmin, ja que si no no aconseguia que cregui
 els homes dels usuaris. A tu et funciona això?

No cal que ho faci el ldap. Pots fer servir el 'pam_homedir' al 
'/etc/pam.d/common-session':

   session requiredpam_mkhomedir.so skel=/etc/skel/ umask=0022

Quan un usuari intenti logar-se (i no existeixi la seva $HOME) la crearà abans 
d'obrir-li la sessió.
-- 
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: Errors detectats per rkhunter

2009-12-11 Conversa Jordi Funollet
On Thursday 10 December 2009 22:35:08 ferran juanos wrote:
 Fa un dies que el rkhunter em dona el següent error:

 Warning: Application 'exim', version '4.69', is out of date, and
 possibly a security risk.
 Warning: Application 'gpg', version '1.4.9', is out of date, and
 possibly a security risk.
 Warning: Application 'openssl', version '0.9.8g', is out of date, and
 possibly a security risk.
 Warning: Application 'sshd', version '5.1p1', is out of date, and
 possibly a security risk.

 Em preocupa especialment sshd ja que ho faig servir bastant per
 sincronitzar el portàtil amb l'ordinador d'escriptori.
 Tinc instal.lat Lenny.

 ¿ M' haig de preocupar o es que aquest rkhunter és un exagerat ?.

L'rkhunter no té en compte les actualitzacions de seguretat de Debian. T'avisa 
de que les aplicacions 'upstream' han tret versió nova, cosa que no ens 
importa el més mínim.

  http://bugs.debian.org/cgi-bin/bugreport.cgi?bug=560157

Al bug suggereixen un parell de formes de fer-lo callar.
-- 
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: sudo amb usuaris ldap

2009-12-11 Conversa Jordi Funollet
On Friday 11 December 2009 18:15:15 Lluís Gras wrote:
 adminldap All=NOPASSWD: /usr/share/ldap-account-manager/lib/lamdaemon.pl

Aquest 'All' és tipogràficament correcte però jo provaria a posar-hi un 'ALL', 
encara que es vegi lleig.

-- 
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: sudo amb usuaris ldap

2009-12-11 Conversa Jordi Funollet
On Friday 11 December 2009 18:42:07 Lluís Gras wrote:
 Ostia !!!

 Jordi quina vista, justa la fusta, punyetera mania de fer anar fonts
 microscòpiques, ha estat corregir el typo i sudoar com il faut :)
 ... àcies, si algun dia aconseguim organitzar algun soparet recorda'm que
 et llepi la clepsa que segur que dona sort :P

Espero que la clepsa sigui el que em penso. No facis més oferiments d'aquests 
i et diré que pots comprovar la sintaxis del '/etc/sudoers' amb 'visudo -c'.

-- 
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: pinning de debian-multimedia.org

2009-12-10 Conversa Jordi Funollet
On Wednesday 09 December 2009 22:54:50 Ferran Jorba wrote:
 Ja saps que el pinning no l'he arribat a entendre mai.  Bé, la idea sí,
 però el funcionament no.

 En canvi, sempre m'ha anat molt bé posar el -t:

  $ apt-get -t lenny-backports install elquetoqui

En aquest cas no em serveix de res. El problema és que els paquets de Debian-
multimedia s'instal·len per defecte, en lloc dels de Debian, perque són 
versions més noves.

Els de Backports són més curosos i ja et donen els paquets amb el pinning 
posat a '1', per això no canvien res si no ho forces.

-- 
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: pinning de debian-multimedia.org

2009-12-10 Conversa Jordi Funollet
On Thursday 10 December 2009 10:35:01 Carles Muñoz Gorriz wrote:
 Prova amb:
   Pin: release orig www.debian-multimedia.org,n=lenny

 o, si fas servir l'estat de la versió (stable, testing...):
   Pin: ...,a=stable

Tampoc. Però gràcies.
-- 
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: pinning de debian-multimedia.org

2009-12-10 Conversa Jordi Funollet
On Thursday 10 December 2009 16:13:42 Carles Muñoz Gorriz wrote:
 El que pot passar és que al /etc/apt/sources.list tinguis lenny (que no
 funciona amb a=stable i sí amb n=lenny). Fent la prova i afegint
   deb http://www.debian-multimedia.org lenny main

Aquí l'has clavat. Al `/etc/apt/apt.cond.d/10release` tenia:

   APT::Default-Release stable;

i tot ha començat a comportar-se més raonablement ara que hi tinc:

   APT::Default-Release lenny;

Però això és només mig problema. Poso això al 'preferences':

  Package: *
  Pin: release o=Unofficial Multimedia Packages,n=lenny
  Pin-Priority: 1

  Package: lame
  Pin: release o=Unofficial Multimedia Packages,n=lenny
  Pin-Priority: 999

i **tot** queda amb Pin-Priority=1 fins i tot el 'lame'. Mira que és tiquis-
miquis, el 'preferences'. He provat a canviar l'ordre; res.

 ¿Pot ser que tinguis alguna entrada malament al fitxer de preferències?
 Algun cop m'havia passat que no funcionava i al final era per coses que
 no estaven ben escrites i deixava de tractar les opcions del fitxer.

Si li poso una línia en blanc que no li agrada (verídic!) m'ho canta el apt-
get / apt-cache.

-- 
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: Per cert ... divagacions fora de de tema, o no :)

2009-12-08 Conversa Jordi Funollet
Sobre les calcetes negres amb espiral vermella no opinaré, però consti en acta 
que els maqueros també tenen paquets:

  http://en.wikipedia.org/wiki/Fink

-- 
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



pinning de debian-multimedia.org

2009-11-25 Conversa Jordi Funollet
Hola silenciosos companys, ;-)

Tinc 'debian-multimedia.org' al '/etc/apt/sources.list' d'algunes màquines. 
Com que les versions són més noves, per defecte instal·larà qualsevol paquet 
de 'debian-multimedia' abans que l'oficial.

Vull que es comporti al revés, i per aconseguir-ho intento fer pinning. He 
afegit al '/etc/apt/preferences':

 Package: *
 Pin: origin www.debian-multimedia.org
 Pin-Priority: 1

Però ho ignora sobiranament:

# apt-cache policy ffmpeg
ffmpeg:
  Installed: (none)
  Candidate: 3:20080706-0.3lenny1
  Version table:
 3:20080706-0.3lenny1 0
990 http://www.debian-multimedia.org lenny/main Packages
 0.svn20080206-18 0
990 http://ftp.caliu.cat lenny/main Packages

Alguna idea?

També he provat aquest pinning:

 Pin: release o=Unofficial Multimedia Packages, l=Unofficial Multimedia
   Packages

-- 
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: Permisos dels dispositius d'emmagatzematge de dades tipus USB

2009-10-13 Conversa Jordi Funollet
On Tuesday 13 October 2009 19:58:53 Daniel wrote:
 He fet una altra cosa: he descobert que al menú Sistema / Administració
 / Usuaris i Grups, entrant a Propietats / Privilegis de l'usuari, hi han
 una colla d'opcions com és la 1ª Accés automàtic a dispositius
 d'emmagatzematge externs i d'altres, que n'hi havien de marcades i n'hi
 havien que no. He marcat totes les opcions i ara funcionen correctament
 alguns processos relacionats amb dispositius USB que em feien parar boig
 (p.ex. el scanner i els llapis de memòria).

I, per curiositat, algú sap què fa aquesta eina gràfica per sota? Afegeix 
l'usuari a un grup? Configura SELinux?...
-- 
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: Permisos dels dispositius d'emmagatzematge de dades tipus USB

2009-10-13 Conversa Jordi Funollet
On Tuesday 13 October 2009 22:43:17 Daniel wrote:
 Jo m'he trobat el meu usuari afegit a un grup anomenat scanner, després
 d'haver passat el programa.

Merci!
-- 
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: Arraid amb dos discos SATA idèntics

2009-10-05 Conversa Jordi Funollet
On Friday 02 October 2009 19:04:20 Daniel wrote:
 Gràcies! És veritat, a mig fer la còpia amb dd alguna cosa ha fallat i
 m'he quedat sense còpia. Aleshores he intentat fer funcionar el raid,
 però tant les instruccions que indica en Pep Nieto com les de'n Ferran
 parlen en un determinat moment del mkinitrd.conf i del mkinitrd que, pel
 que es veu, devien existir en el kernel 2.4.27 però en el 2.6.30-1-686
 no, i m'he quedat a mig. Estic en el punt que demana editar el
 mkinitrd.conf posant-hi allò del ROOT=/dev/md1 i després crear el
 mkinitrd.conf amb mkinitrd -o /boot/initrd.img-2-4-27 etc.etc.

 Tinc els discos /dev/md126 i /dev/md127 creats i plens de dades, però no
 puc continuar.

Si t'he seguit, vols convertir a RAID el disc que té les dades originals i el 
disc nou. Suposo que ja tens una còpia de seguretat en algun altre lloc, ¿oi? 
Aquestes coses no sempre surten a la primera. ;-)

Convertir a RAID l'arrel del sistema operatiu implica un fotimer de passos 
complicadets. És un dels pocs casos en que (personalment) prefereixo 
reinstal·lar. No vull dir que sigui impossible, però et prendrà temps.
-- 
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: Arraid amb dos discos SATA idèntics

2009-10-05 Conversa Jordi Funollet
On Monday 05 October 2009 18:16:21 Daniel wrote:
 He seguit les instruccions que em va enviar en Pep Nieto
 (http://www.itais.net/2005/11/04/tutorial_para_montar_un_raid_en_debian_s/)
 per engegar un raid en un sistema en marxa, i un cop solventat el
 problema del mkinitramfs (en les instruccions figura com mkinitrd)
 sembla que ara funciona correctament. Si més no, ara arranca a
 /dev/md126 i els fitxers que canvien o s'afegeixen al directori / també
 canvien o s'afegeixen a /dev/sda1/, que serien les còpies per
 entendre'ns. Per veure aquestes còpies he de muntar /dev/sdax sobre
 els corresponents /mnt/sdax; suposo que vaig bé. Ja ho veurem quan peti
 algun disc...

Xafarderia pura: m'ensenyes que surt del 'cat /proc/mdstat'? I posats a 
demanar, un 'mount'; no estic segur d'haver entès el tutorial.
-- 
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: Arraid amb dos discos SATA idèntics

2009-10-02 Conversa Jordi Funollet
On Friday 02 October 2009 13:13:59 Daniel wrote:
 Uf! De moment he començat una còpia del disc amb dd.

Et recomano que **no** facis servir 'dd'. Amb aquesta utilitat copies tot el 
filesystem. Si per alguna raó es corromp en el primer disc, tindràs els 
mateixos problemes al segón.

Fés servir una utilitat que treballi per sobre del sistema de fitxers, com 
'rsync' (que sols còpia les parts dels fitxers que han canviat). Així en cas 
d'error et trobaràs amb algun fitxer corromput en lloc de tot un sistema de 
fitxers corromput.

-- 
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: el so a kde4

2009-09-27 Conversa Jordi Funollet
Fa molt temps m'hi vaig trobar, i no estic segur de si ho vaig resoldre 
simplement potinejant el 'alsamixer' o si em va caler fer servir el 
'asoundconf'.
-- 
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


-- 
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: Una de SSH

2009-09-09 Conversa Jordi Funollet
On Tuesday 08 September 2009 16:51:24 Jaume Sabater wrote:
 El Sunday 06 September 2009 17:51:16 Orestes Mas va escriure:
   Per provar, pots deshabilitar completament l'autenticació per
   password, que si no recordo malament era posant:
   PasswordAuthentication no
 
  No m'atreveixo, perquè probablement aleshores em quedaré sense poder
  entrar- hi.

 Deixa't un telnetd obert mentre proves...

...o un altre sshd corrent en un port diferent del 22.
-- 
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: Una de SSH

2009-09-08 Conversa Jordi Funollet
On Monday 07 September 2009 18:46:13 Orestes Mas wrote:
 Com que això és empipador, haig de mirar si es podria muntar automàticament
 el /home xifrat tot just després d'haver fet el login amb clau pública. Al
 capdavall la clau pública és potser més segura que el password per
 assegurar que l'usuari és qui diu ser...

man pam_exec
-- 
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: enèssim intent de sopar ( la ciencia lo dice y yo no miento )

2009-06-15 Conversa Jordi Funollet
Jordi Codina Lligoña dixit:
 porto com un any o dos seguint la llista i m'agradria possar cara a algúin
 dels noms

Doncs quan vegis com som de lletjos te'n arrepentiràs. :-)

Jo també sóc de la opinió de que setembre està molt lluny. Assumeixo que les 
nits que tindrem menys pressa per anar al llit seran les de divendres i 
dissabte. Com que dubto que l'Orestes trigui més de dues setmanes en corregir 
tots els exàmens, faig una proposta concreta:

  Divendres 26 de juny del 2009

Alguna objecció galopant?
-- 
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: enèssim intent de sopar ( la ciencia lo dice y yo no miento )

2009-06-15 Conversa Jordi Funollet
hubble dixit:
 El Mon, 15 Jun 2009 14:07:38 +0200

 Pere Nubiola Radigales pere.nubi...@gmail.com va dir:
  El tinc compromes. que tal el 3 de juliol

 per mi val, fins al 30 no hi serè per aquestes terres.

És la setmana de les Jornades de Programari Lliure. El divendres es fa el 
sopar de les Jornades.

  Divendres 10 de juliol de 2009?

-- 
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: Crash del kernel

2009-05-29 Conversa Jordi Funollet
Leopold Palomo-Avellaneda dixit:
 A Divendres 29 Maig 2009, Pere Nubiola Radigales va escriure:
  El 29 / maig / 2009 10:38, Leopold Palomo-Avellaneda
 
  l...@alaxarxa.net ha escrit:
   PS recorda que casa meva té més de set portes 
 
  Això vol dir que ens convides a sopar?

 collons

 a qui qui no corre vola!

 home, podem fer quelcom .

 S'ha de celebrar la sortida de Lenny 

Per mi encantat, tots els plan que impliquen anar a moure el bigoti a ca'l Leo 
i l'Ade em semblen bons plans.

Gràcies per provar l'animalada aquesta de la consola per cable sèrie; sempre 
havia volgut saber si realment funcionava però em feia mandra muntar-ho. :-P

-- 
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: Crash del kernel

2009-05-28 Conversa Jordi Funollet
Leopold Palomo-Avellaneda dixit:
 Sí, ha de ser creuat.

 Però encara no ho he aconsseguit  (el que funcioni ..)

 Leo

I si poses un gtkterm a cada punta del cable? Així sols testejaràs la 
comunicació sèrie.

-- 
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: Crash del kernel

2009-05-28 Conversa Jordi Funollet
Leopold Palomo Avellaneda dixit:
 A Dijous 28 Maig 2009, Jordi Funollet va escriure:
  Leopold Palomo-Avellaneda dixit:
   Sí, ha de ser creuat.
  
   Però encara no ho he aconsseguit  (el que funcioni ..)
  
   Leo
 
  I si poses un gtkterm a cada punta del cable? Així sols testejaràs la
  comunicació sèrie.

 val, poso un gtkterm i després què?

 echo?

El gkterm et deixa escriure i llegir, oi? En poses un al principi del cable i 
escrius hola tu. En poses un altre al final del cable, i hauries de tenir 
l'equivalent de l'onanisme en comunicacions sèrie.

Si t'arriba el missatge aparques els problemes de comunicacions i mires noḿes 
la configuració de la consola. O vicervesa.

-- 
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: Crash del kernel

2009-05-26 Conversa Jordi Funollet
1. Configures una consola a un port sèrie
2. Et busques un cable creuat i el connectes a una segona màquina.
3. Comproves que pots llegir del port sèrie (el 'minicom' va de perles per  
   configurar velocitat i totes aquestes històries).
4. cat /dev/ttyS0  /var/tmp/patapum
5. Puteges el servidor sensible fins que rebenti.
6. Li pagues un sopar al 7 portes a en Jordi.

Els errors en el disseny del procediment o la impossibilitat d'acomplir 
qualsevol dels passos descrits no eximeix del compliment del #6.
-- 
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: Crash del kernel

2009-05-26 Conversa Jordi Funollet
Leopold Palomo-Avellaneda dixit:
 3) no fet. Com ho puc fer? tinc configurar el gtkterm, però com
 aconsegueixo res ...

 com puc fer una prova?

Si el tens configurat a 38400 bps i 8N1 t'hauria d'aparèixer el login. Ara 
em fas dubtar de si el cable ha de ser creuat o no...

-- 
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: ext4 en una SSD de 4Gb

2009-04-21 Conversa Jordi Funollet
hubble dixit:
 una cosa tonta. Podria ser que tens suport per a ext4 en el teu kernel,
 però al teu sistema no, es a dir, el particionador amb el que treballes té
 opció per a ext4?

 No se jo, per que no ho se, si debian funciona amb ext4 (tot i que el
 kernel el soporti).

La versió de les 'e2fsprogs' que duu Lenny ja suporta ext4:

  # which mkfs.ext4
  /sbin/mkfs.ext4

Em sembla que ext4 va estar marcat com experimental fins el kernel 2.6.28, 
però suposo que ja funcionava acceptablement en versions anteriors.

-- 
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: --SPAM--::Re: Fwd: Re: Bloqueig de determinats programes

2009-04-16 Conversa Jordi Funollet
Daniel dixit:
 Sí, tens raó, els canvis al sources.list els vaig fer en diferents ocasions
 per a carregar paquets que m'interessaven. Per exemple, el Denemo, que vaig
 baixar de la web del Denemo i em va demanar actualitzar alguna llibreria
 (si mal no recordo, la libaubio i alguna altra) i així d'altres.

 Adjunto el fitxer amb els paquets newer than version in archive.

Doncs si ens guiem pel primer de la llista,

  acpi 1.3-1 newer than version in archive

i ho comparem amb els paquets que hi ha a http://packages.debian.org,

  lenny (stable)  1.1-2
  squeeze (testing)   1.4-1
  sid (unstable)  1.4-1

suposo que, en algun moment, vas instal·lar paquets de la 'testing'. 
Conscientment o no, més de 500 paquets es van actualitzar a 'testing' 
(acostuma a passar per les dependències). Però segueixes tenint 'stable' en el 
'/etc/apt/sources.list'.

Com seguir? Jo et desaconsello fer un downgrade. És una aventura, ningú ho 
recomana i tens força punts de quedar-te a mitges. Preu per preu, prefereixo 
reinstal·lar.

També pots quedar-te a viure en 'testing'. Hi ha força gent de la llista que 
hi té els seus PCs d'escriptori i n'estan contents. No és el meu cas, no 
m'agrada viure en 'testing' i per això tinc Ubuntu als escriptoris, però segur 
que hi ha gent a la llista que et pot aconsellar.

Si tires cap aquí, corregeix el teu '/etc/apt/sources.list' a 'squeeze' i fes 
un upgrade.

-- 
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: L'Ubuntu no es vol connectar al router d'ADSL

2009-04-14 Conversa Jordi Funollet
pau dixit:
 un altre cosa força molesta és que, si fas servir el network-manager, la
 xarxa no et funciona fins que has iniciat les X-Window.. inexplicable, però
 el teu usuari ha d'activar el network-manager i després ja pots fer el que
 vulguis. suposo que la solució passa per o bé tunejar l'applet aquest, o
 directament desinstal·lar-lo i tirar dels interfaces...

El 'wicd' fa el que demanes.

-- 
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: Festa de llançament de la Ubuntu Jaunty Jackalope. Crida a la participació

2009-03-29 Conversa Jordi Funollet
papapep dixit:
   Debianites belicosos (entre els quals em puc incloure...) aquesta és
 una oportunitat per a poder fer una activitat pro-Debian i no haver
 d'anar repetint alló de veu_conyeta_onnomés es fan festes per
 l'Ubuntu i mai per Debian o què???veu_conyeta_off

 Podem compartir ocasió, i no queixar-nos tant... :P

Ah, no! Jo vull anar-hi a queixar-nos! De fet, podríem fer una xerrada amb 
motius per emprar Debian. :- O, si ha de ser una lightning talk, enumerant 
les contribucions d'Ubuntu al kernel.

-- 
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: --SPAM--::Re: Fwd: Re: Bloqueig de determinats programes

2009-03-27 Conversa Jordi Funollet
Daniel dixit:
 Ara començo a entendre alguna cosa. Abans sí que hi havia un apt-get
 downgrade (surt pels fòrums) però ara ja no hi és. Si jo tenia algun paquet
 del sid, vol dir que ara deu haver quedat com a sid (o squeeze? No m'he
 aclarit mai amb les nomenclatures Debiàniques).

Home, si dius que tens instal·lats paquets de diferents versions, hauries de 
saber de quines versions els has instal·lat. El sources.list el deus haver 
modificat per alguna raó, no?

En tot cas, està explicat de sobres: http://www.debian.org/

Amb 'apt-show-versions' veuràs les versions de tots els paquets instal·lats. 
Si algun és d'una versió superior a la 'lenny' t'apareixerà un newer than 
version in archive.

A veure quina pinta fa.

-- 
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



--SPAM--::Re: Problemes amb nfs

2009-03-27 Conversa Jordi Funollet
Lluís Gras dixit:
 que per donar d'alta els usuaris utilitzo el cpu,
 http://cpu.sourceforge.net/ i almenys a mi em va de conya.

Me l'apunto!
-- 
##
### Jordi Funollet
### http://www.terraquis.net


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



  1   2   3   >