Re: [Legacy-Nederlands] opmaak persoonsblad

2015-11-21 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
De afbeelding mag niet groter zijn dan 300 kB dacht ik. Dit is een bekend probleem en ook al door Nederlandse testers (en anderen) gemeld. Het kan helpen als gebruikers dit ook rechtstreeks melden via de optie "Meld een fout" op de Legacy Basistab. Evert Op 21 november 2015 17:28 schreef Phia va

Re: [Legacy-Nederlands] data van 7 naar 8

2015-12-01 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Een normale gebruiker heeft in windows geen schrijfrechten in de map program files. Als je wijzigingen wil wegschrijven komen ze niet in die map maar in de verborgen map Virtual Store/program files en dat wil je echt niet omdat dit problemen kan geven en schept alleen maar verwarring omdat je dan e

Re: [Legacy-Nederlands] Verwijderen feitdefinities

2015-12-11 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Marjolijne, Zou je kort kunnen beschrijven wat je aan John hebt gestuurd? Misschien is dat ook interessant voor andere gebruikers (en natuurlijk voor het archief). Evert Op 11 december 2015 16:54 schreef Marjolijne : > John, > > > > Ik stuur je privé een bericht met prt screens. Wordt een beetje

Re: [Legacy-Nederlands] Verwijderen feitdefinities

2015-12-11 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
alleen veel duidelijker met print screens er bij. Mochten er > vragen zijn mail maar….. > > > > > > Marjolijne > > > > *Van:* Evert van Dijken [mailto:evert...@gmail.com] > *Verzonden:* vrijdag 11 december 2015 18:54 > *Aan:* Legacy-Nederlands@LegacyUse

Re: [Legacy-Nederlands] Foutjes?

2015-12-12 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Om dit te testen in het Samplebestand moet je wel een paar afbeeldingen toevoegen aan de feiten van Asa Clark Brown (dat kunnen natuurlijk willekeurige afbeeldingen zijn die al in het samplebestand zijn opgenomen). Evert Op 12 december 2015 14:05 schreef Evert van Dijken : > Er is een probl

Re: [Legacy-Nederlands] lijnen

2015-12-12 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
In een nakomelingenrapport zie ik helemaal geen lijnen (behalve bovenaan de pagina). Wat gebeurd er als je op Zet terug klikt en de opties opnieuw instelt? Evert Op 12 december 2015 15:36 schreef Han Beglinger : > helaas.zijn ze weer in - nakomelingen register - > > > Nederlandse

Re: [Legacy-Nederlands]

2015-12-12 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Het zijn mogelijke fouten en je kunt zelf aangeven dat het geen fout is. Legacy kan onmogelijk alle feiten herkennen. Wil je hier niet op gewezen worden dan kun je het aangeven van die mogelijke problemen uitzetten. Ik zit niet achter mijn laptop dus kan niet precies aangeven welke optie dat is. Ze

Re: [Legacy-Nederlands] Update installeert niet

2015-12-14 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
In ieder geval kan legacy niet installeren i.v.m. te weinig rechten. Waar dat aan ligt kunnen andere gebruikers niet weten dat ligt aan een probleem op jouw computer. Installeer je naar de standaardlocatie? Wil je niet vanaf de site downloaden en opnieuw installeren, dan zul je contact op moeten ne

Re: [Legacy-Nederlands] De spatie op herhaling

2015-12-14 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Melden aan support via de optie Meld een fout op de Legacy Basis tab. Evert Op maandag 14 december 2015 heeft Han Beglinger > het volgende geschreven: > Het spatie "probleem " wordt door Legacy herkend. > > 1. Voer een man en voer een vrouw in. Geef aan dat ze een relatie hebben. > 2. Geef de man

Re: [Legacy-Nederlands] wat is wijsheid?

2015-12-23 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Ik ken dropbox niet, misschien is het mogelijk alleen leesrechten te geven? Dan kan niemand iets wijzigen aan de bestanden in dropbox. Ik heb even via google gezocht en vond dit: http://www.watisdropbox.nl/hoe-werkt-het/kan-ik-read-only-geven-aan-gebruikers-in-dropbox/ Evert Op 23 december 2015 17

Re: [Legacy-Nederlands] Niet herkende Gedcom tags

2015-12-24 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Het eenvoudigst lijkt mij om die tags in het gedcombestand te vervangen door niets in een teksteditor zoals kladblok (Zoek en Vervang en dan bijv. zoeken op _SIZE en dan het vervangen veld leeglaten). Volgens mij wordt dan die regel gewoon genegeerd tijdens de import, maar ik heb dit niet getest. E

Re: [Legacy-Nederlands] Niet herkende Gedcom tags

2015-12-24 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Ja, dat kan ook maar volgens mij geldt dit dan voor alle tags en hier gaat het om twee tags en dat kan volgens mij het eenvoudigst via een zoek en vervang in het gedcombestand. Evert Op 24 december 2015 12:38 schreef Bert van Kootwijk : > Vinkje weghalen bij > Zet niet herkende items in een notit

[Legacy-Nederlands] Fwd: LTools Bulletin - Retirement

2016-01-01 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
De Deluxe versie van LTools is nu gratis. Sommige onderdelen werken niet met versie 8 van Legacy, maar de overige onderdelen zijn een mooie aanvulling op Legacy. Evert -- Forwarded message -- From: Dennis Kowallek Date: 2016-01-01 14:48 GMT+01:00 Subject: Re: LTools Bulletin - Ret

Re: [Legacy-Nederlands] Afbeeldingen zichtbaar maken in "Nakomelingen verhalend"

2016-02-01 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Legacy kan geen afbeeldingen plaatsen bij de hoofdfeiten geboorte, doop etc. Volgens de programmeurs omdat ze niet weten hoe die op zo'n manier te plaatsen dat het er in het rapport nog acceptabel uitziet. De meeste gebruikers die afbeeldingen bij geboorte etc. willen opnemen doen dat d.m.v. een fe

Re: [Legacy-Nederlands] Afbeeldingen zichtbaar maken in "Nakomelingen verhalend"

2016-02-02 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
kun je een afbeelding aan koppelen die dan in rapporten > wordt meegenomen (als ten minste de juiste vinkjes zijn aangekruist). > Theo > > Op 1 februari 2016 17:31 schreef Evert van Dijken : > > Legacy kan geen afbeeldingen plaatsen bij de hoofdfeiten geboorte, doop > etc. > > V

Re: [Legacy-Nederlands] Afbeeldingen zichtbaar maken in "Nakomelingen verhalend"

2016-02-02 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
ging moeten zijn voor de programmeurs om het mogelijk > te maken om de afbeeldingen in publicaties naderhand te kunnen bijwerken. > Alle afbeeldingen even groot willen afbeelden geeft teveel nadelen. > > > > Danny > > > > > > *Van:* Evert van Dijken [mailto:e

[Legacy-Nederlands] Re: Bevestig uw aanmelding bij Legacy-Nederlands

2016-02-16 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Gewoon negeren. Het is niet de bedoeling dat een gebruiker dit naar de groep stuurt, maar ook in andere legacygroepen zie ik deze mails langskomen. Dus ga niet allemaal op dit soort mails reageren en klik zeker niet op de link, die is alleen bestemd voor nieuwe gebruikers van deze groep. Evert Op

Re: [Legacy-Nederlands] fout in gedcom

2016-02-16 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Ik zou eerst controleren wat er in de death note staat bij Maria. Als er overlijdensgegevens ingevoerd worden dan ziet legacy dit blijkbaar bij de uitvoer naar gedcom als een overlijden. Of dat een bug is weet ik niet, misschien wel als er aangegeven is dat die persoon in leven is. Eventueel doorge

Re: [Legacy-Nederlands] Re: Bevestig uw aanmelding bij Legacy-Nederlands

2016-02-16 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Als je de mail leest kun je zien dat er een link in staat waarop een nieuw lid van deze groep moet klikken om de inschrijving te bevestigen. In dit geval is die mail echter doorgestuurd naar de groep, dat is natuurlijk niet de bedoeling, vandaar mijn opmerking om deze mail te negeren. Ik ga niet op

[Legacy-nederlands] Test

2016-02-22 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Test om te zien of deze groep goed werkt. Er waren problemen met andere groepen. Evert ___ Legacy-nederlands mailing list Legacy-nederlands@legacyusers.com http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com

[Legacy-nederlands] Tweede test

2016-02-22 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Nog een keer een test omdat ik de eerste keer ook een reactie van gmail kreeg dat er iets fout was gegaan. Evert ___ Legacy-nederlands mailing list Legacy-nederlands@legacyusers.com http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com

[Legacy-nederlands] Test

2016-02-23 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Even een test om te zien of deze groep nog werkt omdat er grote problemen waren met andere legacygroepen. Evert ___ Legacy-nederlands mailing list Legacy-nederlands@legacyusers.com http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com

Re: [Legacy-nederlands] Test

2016-02-23 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
over de Legacy Nederlandsgroep, dus dat moeten we even in de gaten houden. Evert Op 23 februari 2016 08:06 schreef Evert van Dijken : > Even een test om te zien of deze groep nog werkt omdat er grote problemen > waren met andere legacygroepen. &

[Legacy-nederlands] Een tweede test

2016-02-23 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Nog een test omdat ik na mijn eerste mail ook een vreemde reactie van gmail kreeg. Dus even testen of dat door het verzenden naar de legacy-nederlandsgroep kwam. Evert ___ Legacy-nederlands mailing list Legacy-nederlands@legacyusers.com http://legacyusers

Re: [Legacy-Nederlands] [Legacy-nederlands] test mailinglist

2016-02-23 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Het zijn vooral de mails van gebruikers die zich ooit hebben aangemeld en die nu klagen dat ze zoveel mails krijgen. Onderaan de mail staat een link (listinfo) waarmee je je af kunt melden. Als je daarop klikt kom je op een pagina met instructies waaronder een unsubscribe optie. Vergeet ook niet te

[Legacy-Nederlands] Privé mails naar mijn e-mailadres

2016-02-23 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Ik krijg steeds meer privé mails met opmerkingen over de nieuwe mailserver, daar wordt ik niet vrolijk van. Graag opmerkingen en scheldpartijen richten op diegenen die er echt iets aan kunnen doen (supp...@legacyfamilytree.com) en niet andere gebruikers hiermee lastig vallen. Dat ik anderen zo goed

Re: [Legacy-Nederlands] Toolbar/werkbalk Engels - Nederlands

2016-03-07 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Dat ligt aan het aantal onderdelen dat op die werkbalk staan. Die kun je zelf aanpassen. Zie screenshot. Evert Op 7 maart 2016 13:44 schreef Irma Lommen - Salden : > Hallo, > > Ik heb een vraag i.v.m. de toolbar c.q. werkbalk. > > Begrijp niet waarom de toolbar in de Engelse versie zoveel kleiner

Re: [Legacy-Nederlands] Toolbar/werkbalk Engels - Nederlands

2016-03-07 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
; > > > *Van:* Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] > *Namens *Evert van Dijken > *Verzonden:* maandag 7 maart 2016 16:50 > *Aan:* Dutch User List > *Onderwerp:* Re: [Legacy-Nederlands] Toolbar/werkbalk Engels - Nederlands > > > > Dat ligt

Re: [Legacy-Nederlands] Gegevens uit notities

2016-03-09 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Ja, via Zoeken > Zoek Vervang (als je alleen wilt zoeken dan vervang je natuurlijk niet) daar kies je het gewenste notitie veld achter Waar zoeken Evert Op woensdag 9 maart 2016 heeft Arie van den Bos het volgende geschreven: > Is er een mogelijkheid om in de tekst van notities te zoeken (zou >

Re: [Legacy-Nederlands] Kwartierstaat

2016-03-10 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Volgens mij kan dat niet. Bovenaan elke pagina staat voor welke persoon dat blad is gemaakt. Als je dit graag zou willen kun je een verbeteringsvoorstel indienen via Suggesties voor nieuwe functies op de Legacy Basis Tab Evert Op 10 maart 2016 16:56 schreef C Wolthers : > Beste Legacygebruikers,

[Legacy-Nederlands] Fwd: 8.0.0.544 foto's

2016-03-18 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
runtime error kreeg. Dus ik vermoed dat er met de afbeeldingen iets mis is in de nieuwe versie. Ik ga jouw melding ook doorgeven. Evert Op 17 maart 2016 22:14 schreef Han Beglinger : helaas Evert, werkt niet > > Han > > Op 17 maart 2016 21:04 schreef Evert van Dijken : > > >

[Legacy-Nederlands] 8.0.0.544 foto's

2016-03-18 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Na een update wil het weleens voorkomen dat een usr-file corrupt raakt. Dus het usr-bestand voor een nakomelingenregisterrapport wissen zou dit probleem kunnen oplossen (Descend.usr). Evert Op 17 maart 2016 15:39 schreef Han Beglinger >: > wie heeft dit ook? > > bij het produceren van een nakome

Re: [Legacy-Nederlands] 8.0.0.544 foto's

2016-03-19 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Deze problemen zijn ook door anderen gerapporteerd. De run-time error is al gerepareerd, wanneer de overlapping van de afbeeldingen gerepareerd wordt weet ik niet. Evert Op 18 maart 2016 11:44 schreef Evert van Dijken : > Ik zie mijn bericht niet aankomen in de groep, dus hierbij nog een k

Re: [Legacy-Nederlands] kopieren

2016-03-21 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Dit staat beschreven in de Help. Zie screenshot. Evert Op 21 maart 2016 19:29 schreef Gerrit Knake : Beste allen, > > > > Hoe kan ik kopiëren van het ene familie bestand naar het ander. Ik heb > meerdere bestanden waar dezelfde persoon in voorkomt en wil ze graag gelijk > aan elkaar hebben, dus d

Re: [Legacy-Nederlands] kopieren

2016-03-22 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Ja, combineren is de tweede stap. Als het om één persoon gaat dan zou ik niet twee bestanden gaan combineren maar twee bestanden openen in Legacy en de procedure volgen zoals in de Help is beschreven. Dat gaat veel sneller omdat het dan maar om één persoon gaat en niet alle personen vergeleken hoe

[Legacy-Nederlands] Attachments bij mail

2016-03-28 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Jawel maar de mail mag maximaal 300 kb zijn geloof ik. Ik zal een screenshot meesturen om dit te testen. Evert Op maandag 28 maart 2016 heeft Irma Lommen - Salden > het volgende geschreven: > Hallo, > > > > Is het nog steeds niet mogelijk attachments te sturen met een mail!? > > > > Groetjes, >

Re: [Legacy-Nederlands] Attachments bij mail

2016-03-29 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
ent aangekomen. > > Evert van Dijken wrote on 28.03.2016 23:31: > >> Jawel maar de mail mag maximaal 300 kb zijn geloof ik. >> Ik zal een screenshot meesturen om dit te testen. >> Evert >> >> >> Op maandag 28 maart 2016 heeft Irma Lommen - Sa

[Legacy-Nederlands] Oproep: Moderator, beheerder voor deze groep

2016-03-29 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Ken (programmeur) en Brian (support) hebben de vertalers gevraagd om moderator en beheerder te worden van deze groep. Geen van de vertalers is hiervoor beschikbaar. Hierbij dus de vraag of er iemand in de groep beschikbaar is voor deze vrijwilligersfunctie. Als niemand die taak op zich neemt dan b

Re: [Legacy-Nederlands] uitschrijven hinderlijke emails

2016-03-31 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Dat kan via de link onderaan de mails maar ook via de website: http://www.legacyfamilytree.com/LegacyLists_Nederlands.asp Dit is mijn laatste mail in deze groep, ik ga me nu afmelden (via de website dat lijkt me het makkelijkst ;) omdat ik teveel andere dingen te doen heb. Evert Op donderdag 31

Re: [Legacy-Nederlands] Homo's en lesbiennes

2016-11-25 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Ja, eindelijk is het dan mogelijk om relaties van hetzelfde geslacht in te voeren. De vertalers van diverse landenteams hebben daar steeds opnieuw om gevraagd. Er zullen altijd tegenstanders blijven. Wel vreemd eigenlijk omdat niemand ze verplicht om die opties te gebruiken. Meer ga ik er niet over

Re: [Legacy-Nederlands] Homo's en lesbiennes

2016-11-26 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Het enige wat ik nog wil toevoegen aan deze discussie: Legacy is niet alleen een genealogieprogramma, het is ook een programma voor familiegeschiedenis en dat gaat echt iets verder dan alleen genealogische gegevens bijhouden. Ik hoop dat deze discussie gesloten kan worden want we gaan echt niet dic

[Legacy-Nederlands] Looking for volunteers to help with Dutch translations

2016-12-02 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Hi, Some of the Dutch Translators will stop after the release of version 9, so we are looking for volunteers to help with translations of the Dutch version version of Legacy. If you are interested please email: kenmcgin...@legacyfamilytree.com Even een korte toelichting op dit bericht van Ken:

Re: [Legacy-Nederlands] Looking for volunteers to help with Dutch translations

2016-12-04 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
erlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] > *Namens *Evert van Dijken > *Verzonden:* vrijdag 2 december 2016 21:12 > *Aan:* Legacy-Nederlands@legacyusers.com > *Onderwerp:* [Legacy-Nederlands] Looking for volunteers to help with > Dutch translations > > > &g

[Legacy-Nederlands] Legacy 8 met korting en later gratis upgrade naar versie 9

2016-12-06 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Opnieuw een actie voor de komende feestdagen (nee, ik heb geen aandelen in Legacy en verdien ook niets als ik deze link post ;). Deze actie staat ook in Legacy Nieuws op de Legacy Basis Tab. http://news.legacyfamilytree.com/legacy_news/2016/12/save-10-on-all-legacy-software-plus-save-on-quickguide

Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 8 met korting en later gratis upgrade naar versie 9

2016-12-06 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
ok in aanmerking voor een gratis upgrade?" zullen rechtstreeks aan sa...@legacyfamilytree.com gesteld moeten worden onder vermelding van aankoopdatum en eventueel klantnummer en het e-mailadres waarmee besteld is. Evert Op 6 december 2016 15:51 schreef Evert van Dijken : > Opnieuw een

Re: [Legacy-Nederlands] afbeeeldingen meesturen met vraag

2016-12-13 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
De mail mag inclusief afbeeldingen maximaal 200 kb groot zijn. Op de facebookpagina is die beperking er niet. Evert Op di 13 dec. 2016 om 15:45 schreef Phia van Mil-Le Rûtte < phiavan...@home.nl> > Hoe kan ik afbeeldingen mee sturen? > > > -- > vriendelijke groeten > > Phia van Mil-Le Rûtte > phi

Re: [Legacy-Nederlands] Legacy Charting, geen foto's.

2017-01-08 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Nee, Legacy is windowsprogramma en die werken niet op een tablet. Er is wel een andere mogelijkheid: http://news.legacyfamilytree.com/legacy_news/2012/02/legacy-family-tree-on-your-phone-or-tablet.html Evert Op 8 januari 2017 om 15:03 schreef huiber : > Dag Legacy vrienden, > > Een vriendin van m

Re: [Legacy-Nederlands] Legacy Charting, geen foto's.

2017-01-08 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Nee, behalve dat je dan contact op zou kunnen nemen met support. http://www.legacyfamilytree.com/problems.asp Het liefst in het Engels, lukt dat niet dan gewoon in het Nederlands omdat ze er vaak via Google translate er wel uitkomen, anders vragen ze een Nederlandse vertaler om hulp. Evert Op 8 ja

Re: [Legacy-Nederlands] Legacy Charting, geen foto's.

2017-01-08 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
rkt Legacy wel op een tablet, maar dan moet het wel een tablet > zijn met Windows. > > > > > > Kees > > > > > > *Van:* Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com > ] > > *Namens *Evert van Dijken > > > > > *Verzo

Re: [Legacy-Nederlands] Legacy Charting, geen foto's.

2017-01-08 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
egang <https://www.tabletsmagazine.nl/2015/01/geen-desktopomgeving-voor-kleine-windows-10-tablets/>* tot de desktopomgeving en moeten het dus doen met de apps uit de Windows Store. Hoe Windows 10 op je tablet of smartphone werkt is dus afhankelijk van de grootte. Op 8 januari 2017 om 20:17 schreef Evert

Re: [Legacy-Nederlands] webpagina maken

2017-01-13 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Ik zie geen project emigratie in Legacy. Het enige wat hierop lijkt is het migratierapport en dat is alleen te printen naar Scherm/Printer of pdf. Ik zie hier geen html of csv (excel) mogelijkheid. Evert Op vr 13 jan. 2017 om 16:48 schreef Irma Lommen - Salden > OK, maar dan begrijp ik niet goed

Re: [Legacy-Nederlands] webpagina maken

2017-01-13 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
lei > misverstanden ontstaan. > > > > Kees > > > > *Van:* Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] > *Namens *Evert van Dijken > *Verzonden:* vrijdag 13 januari 2017 17:18 > > *Aan:* Dutch User List > *Onderwerp:* Re: [Legacy-Ne

Re: [Legacy-Nederlands] webpagina maken

2017-01-13 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
0 namen ingevoerd, los van elkaar onder project > emigratie. > Daarna heb ik in Legacy een webpagina aangemaakt en wil die namen daar op > invoeren. Nu wil ik in een keer die namen invoeren en niet een voor een. > Een voor een kan maar de hele bubs lukt me nog niet. > Wie weet de oplos

Re: [Legacy-Nederlands] webpagina maken via Persoon.

2017-01-13 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
> > Ik heb met Legacy zo'n 300 namen ingevoerd, los van elkaar onder project > emigratie. > > Daarna heb ik in Legacy een webpagina aangemaakt en wil die namen daar op > invoeren. Nu wil ik in een keer die namen invoeren en niet een voor een. > > Een voor een kan maar

Re: [Legacy-Nederlands] webpagina maken

2017-01-13 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
et > Antje > > Genealogie Zaanstreek > WWW.Katerstede.nl > > > > > > Met vriendelijke groet > Antje > > Genealogie Zaanstreek > WWW.Katerstede.nl > > > > *Van:* Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] > *Nam

Re: [Legacy-Nederlands] webpagina maken

2017-01-13 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
mijn Samsung-apparaat > > > Oorspronkelijk bericht ---- > Van: Evert van Dijken > Datum: 13-01-2017 20:04 (GMT+01:00) > Aan: Dutch User List > Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] webpagina maken > > Ja, dat had inmiddels gezien. Ik gebruik de internetfunctie van Legac

Re: [Legacy-Nederlands] webpagina maken via Persoon.

2017-01-15 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
maken via Persoon. > > > > Ontzettend bedankt allemaal. > > Antje, jou reactie ga ik eens uitproberen. > > Je hoort er nog van, hoor😊 > > Nogmaals ontzettend bedankt. > > > > Groet, > > Lou Huiregtsen > > > > > > > > Verzonde

Re: [Legacy-Nederlands] webpagina maken

2017-01-19 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
axy-smartphone. > > > > Oorspronkelijk bericht > > Van: huiber > > Datum: 13-01-17 17:52 (GMT+01:00) > > Aan: Dutch User List > > > Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] webpagina maken > > > > Dank allen voor het meedenken. Ik mo

Re: [Legacy-Nederlands] (no subject)

2017-01-22 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Is er een foutmelding? Start Legacy wel? Hoe wordt de stamboom geopend, vanuit Legacy of door te dubbelklikken op een bestandsnaam? Evert Op 22 januari 2017 om 09:22 schreef rita waelkens : > Beste ik heb een vraag weet u hoe het komt dat ik plots mijn stamboom niet > meer kan openen in Legacy >

Re: [Legacy-Nederlands] Batch

2012-05-04 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
downloaden: http://zippersoftware.com/wp/ltools/download-ltools/ Voordat je Ltools gebruikt om je familiebestand aan te passen *altijd* eerst een backup maken. Evert van Dijken Op 4 mei 2012 13:19 schreef Willem van den Blink het volgende: > Dag is wil graag bij alle personen in mijn bestand

Re: [Legacy-Nederlands] Klantnummer Legacy Deluxe

2012-05-05 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
, na het downloaden klikken op legacy7setup.exe Lukt het dan nog niet neem dan even contact op (in het Engels) met sa...@legacyfamilytree.com en vraag of ze je het klantnummer opnieuw willen opsturen (in de mail je e-mailadres waarmee je besteld hebt vermelden). Evert van Dijken PS ik heb een

Re: [Legacy-Nederlands] Downloaden

2012-05-05 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Als mensen problemen hebben met het installeren dan mogen wij een rechtstreekse link naar het installatiebestand sturen, het is dan niet nodig om een e-mailadres in te vullen. Zie mijn mail aan Karin. Evert van Dijken Op 5 mei 2012 13:52 schreef Lily en Kees Hessels < lilyenkees.hess...@gmail.

Re: [Legacy-Nederlands]

2012-05-14 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Dit had ik op 5 mei al beantwoord, maar omdat ik een onderwerp had ingevuld kwam het apart van de vraag. Ik stuur mijn antwoord nog maar een keer maar neem aan dat het inmiddels is opgelost. Evert Re: [Legacy-Nederlands] Klantnummer Legacy Deluxe Evert van Dijken Sat, 05 May 2012 05:15:47 -0700

Re: [Legacy-Nederlands]

2012-05-14 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Ik zie dat het e-mailadres niet volledig wordt weergegeven. Voor het @ sales, info of support invullen dan komt het bericht wel op de goede plek. Evert Op 15 mei 2012 07:38 schreef Evert van Dijken het volgende: > Dit had ik op 5 mei al beantwoord, maar omdat ik een onderwerp had > in

Re: [Legacy-Nederlands] GedCom Baptism wordt Christening

2012-05-15 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Wat je ook kiest in de Engelse versie onder Options de uitvoer in Gedcom is in beide gevallen Chr. Ik heb even gecontroleerd bij Margaret en die zegt dat er geen verschil is tussen Baptism en Christening. Meestal wordt officieel Baptism gebruikt en in de spreektaal Christening. In het Nederlands he

Re: [Legacy-Nederlands] GedCom Baptism wordt Christening => Oplossing gevonden!!

2012-05-15 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
hebben kunnen dan eenvoudig de gedcom tag aanpassen bij de export. Evert Op 15 mei 2012 20:34 schreef Evert van Dijken het volgende: > Omdat je de Engelse versie moet kiezen en dan onder Options > Customize > Baptism kiezen i.p.v. Christening, dan pas zie je die extra optie bij > Gedcom

Re: [Legacy-Nederlands] overlijdensplaats niet zichtbaar!

2012-05-24 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Irma, Ik heb geprobeerd om het te reproduceren, maar het lukt mij ook niet. Veel van de problemen in Legacy ontstaan door een corrupt usr-bestand na een update. Omdat de plaatsnaam wel op het Persoonsgegevensscherm staat is het de moeite waard om eens te kijken of het een usr-bestand is dat de prob

Re: [Legacy-Nederlands] overlijdensplaats niet zichtbaar!

2012-05-24 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
> *Irma* > > ** ** > > ** ** > > Irma Lommen - Salden > > irmalom...@home.nl > > www.limburgemigrant.nl > > ** ** > > [image: Beschrijving: facebook3a]<http://www.facebook.com/LimburgEmigrantPage> > > > ** ** > > ** ** > > *Van:* Evert van D

Re: [Legacy-Nederlands]

2012-05-30 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Je kunt op twee manieren klikken op dat fotolijstje - links of rechts. Als je rechts-klikt dan kun je de werkbalk aanpassen als je links-klikt dan opent het multimediaoverzicht en daar kun je foto's toevoegen. Evert Op 30 mei 2012 18:50 schreef Karin Pals het volgende: > Hallo, > > Ik kan geen

Re: [Legacy-Nederlands] Advies aanpassen tekst in 2 talen....

2012-06-01 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Ok. Ik zie trouwens dat geen van mijn berichten in het archief staan. De ene met bijlage was te verwachten, maar waarom de andere mail niet in het archief staat weet ik niet, misschien te lang? De mail van Bert die later is verstuurd staat er wel in. Evert 2012/6/1 Rob Vader > Evert, > > dank vo

Re: [Legacy-Nederlands] Charting Help

2012-06-04 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Het helpbestand één keer buiten Charting openen, door erop te dubbelklikken, dan krijg je waarschijnlijk een waarschuwing en als je het vinkje linksonder weghaalt dan zou het Helpbestand de volgende keer gewoon moeten werken. Dit is een veiligheidsmaatregel van windows. Evert Op 4 juni 2012 10:26

Re: [Legacy-Nederlands] genealogie printen

2012-07-05 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Dat is volgens mij niet mogelijk in Legacy. Ik vraag me ook af of zo'n rapport nog wel van deze tijd is nu de naam ook wettelijk doorgegeven kan worden in de vrouwelijke lijn, maar goed dat is een andere kwestie. Via Legacy Charting (Grafische schema's) heb je wel de mogelijkheid om Males only te k

Re: [Legacy-Nederlands] Foutmelding 3021

2012-07-15 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Lukt ook het ook niet met een verifieer/repareer probeer dan eens om het familiebestand te exporteren naar een nieuw familiebestand (je verliest dan wel de wijzigingsdatums en eventuele tags (dus niet het oude bestand meteen weggooien). Evert Op 15 juli 2012 14:31 schreef Irma Lommen - Salden he

Re: [Legacy-Nederlands] Problemen met het combineren van 2 GEDcom-files

2012-07-16 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Bovenaan het scherm zie ik twee dezelfde Gebruikers-ID nummers staan. Gewoon overslaan omdat het duidelijk niet dezelfde personen zijn. Het lijkt me wel handig om één van de personen een ander Gebruikers-ID te geven (en dat is niet hetzelfde als een RIN dat door het programma gegeven wordt en altij

Re: [Legacy-Nederlands] trouwboek

2012-07-20 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Heb je al naar het rapport Gezinsblad gekeken? Via de knop (linksonder) kun je de personen kiezen (eventueel een focusgroep maken) en via rapportopties kies je wat je wilt toevoegen. Verder is het de moeite waard om naar de printopties van de Naamlijst te kijken. In de Naamlijst kun je dacht ik ge

Re: [Legacy-Nederlands] trouwboek

2012-07-20 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Stukje tekst weggevallen: via de knop Record kiezen etc. Evert Op 20 juli 2012 14:30 schreef Evert van Dijken het volgende: > Heb je al naar het rapport Gezinsblad gekeken? > Via de knop (linksonder) kun je de personen kiezen (eventueel een > focusgroep maken) en via rapportopties ki

Re: [Legacy-Nederlands] trouwboek

2012-07-20 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Als basis kan ook een rapport van de Naamlijst genomen worden en die exporteren naar een csv-bestand. Dit csv-bestand kan dan geïmporteerd worden in Access of Excel. Evert Op 20 juli 2012 16:55 schreef Irma Lommen - Salden het volgende: > Ik denk dat je beter een Access bestand kunt maken voor e

Re: [Legacy-Nederlands] Upgrade informatie

2012-07-20 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Direct downloaden kan alleen in de Deluxe versie. De gebruikers van de standaardversie zullen via het invullen van het e-mailadres moeten downloaden, maar de overige gegevens kun je gewoon blank laten. Het invullen is in een paar seconden gebeurd en er is echt niet elke dag een update dus zoveel ti

Re: [Legacy-Nederlands] Upgrade informatie

2012-07-21 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
link met een beschrijving van de > wijzigingen op de Hollandse Site. Nu is het steeds zoeken. > > ** ** > > Bedankt > > Fred > > ** ** > > *Van:* Evert van Dijken [mailto:evert...@gmail.com] > *Verzonden:* vrijdag 20 juli 2012 21:04 > *Aan:* Legacy-Ne

Re: [Legacy-Nederlands] Upgrade informatie

2012-07-21 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
nelle verbinding hebt, is het dus verstandig om na een paar dagen of een week te updaten (soms komen er meerdere updates snel achter elkaar omdat er na zo'n update vaak nieuwe bugs gemeld worden. Evert Op 21 juli 2012 10:03 schreef Evert van Dijken het volgende: > Wij krijgen de wijzigingen

Re: [Legacy-Nederlands] Upgrade informatie

2012-07-21 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Ik vermoed dat ze wel druk bezig zijn want ik zie bijna geen enkele mail meer van de programmeurs in de testgroepen. Evert Op 21 juli 2012 12:59 schreef Bert van Kootwijk het volgende: > Geen idee. > > Er is ook nog geen Beta verschenen. > > Bert > > > - Original Message - > From: "Irma

Re: [Legacy-Nederlands] map afbeeldingen

2012-07-23 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Staat die root misschien in de lijst met Multimediapaden? (Opties > Aanpassen > Standaardmappen > Toon de lijst met Multimediapaden). Ik gebruik zelf geen externe disk dus kan dit niet controleren. Ik zie het weleens op andere plaatsen dat ik bijvoorbeeld eerst een venster moet sluiten en opnieuw o

Re: [Legacy-Nederlands] gedcom software

2012-07-28 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Als je het helemaal zelf wilt doen dan is elke teksteditor zoals Kladblok voldoende. Dan moet je wel alle gedcomtags zelf op de juiste manier invoeren. Het gebruik van een genealogieprogramma is veel eenvoudiger dat neemt je al dat werk uit handen. Zoals Bert al schreef zijn er voldoende gratis pro

Re: [Legacy-Nederlands] gedcom

2012-07-28 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
2012 19:30 schreef Evert van Dijken het volgende: > Ok, dat is een ander verhaal. > Op de website van de NGV staan instructies hoe een gedcombestand gemaakt > kan worden in diverse genealogieprogramma's onder punt 5 vind je hazadata: > http://www.ngv.nl/NGVinfo/downloads/Gedc

Re: [Legacy-Nederlands] FW: Rapport feiten

2012-08-05 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Ja, dat zou inderdaad beter zijn. We hebben daar ook al diverse keren om gevraagd. Rob Smit heeft ooit een instructie geschreven hoe hij dit probleem heeft aangepakt (in het Engels). Dit pdf-bestand staat op onze website: http://www.legacynederlands.com/bestanden/legacy_and_multiple_languages.pdf.

Re: [Legacy-Nederlands] Tagging

2012-08-11 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Hierover is een paar dagen geleden in een andere Engelstalige Legacy groep een vraag gesteld en het antwoord van support was dat dit inderdaad aangepast is omdat veel gebruikers dachten dat al hun bronnen verdwenen waren nadat ze vergeten waren dat ze een Tag (vinkje) hadden gezet bij Show Tagged (

Re: [Legacy-Nederlands] Tagging

2012-08-11 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
volgende: > ** > > Een oplossing dus voor een niet bestaand probleem, althans zo komt dit bij > mij over. > > ** ** > > Mvrgr > > ** ** > > Hans > > ** ** > ---------- > > *Van:* Evert van Dijken [mailto:evert...@gma

Re: [Legacy-Nederlands] Bug?

2012-08-12 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Ik heb in het Sample bestand een extra Asa Clark Brown aangemaakt en voor deze persoon een bladwijzer gezet in veld 2, de eerste Asa heeft bladwijzer 1. Daarna de eerste Asa ontkoppeld van Eleanor Huffman en de tweede gekoppeld aan Eleanor. Als ik nu op de bladwijzer van de eerste Asa in veld 1 kli

Re: [Legacy-Nederlands] probleem met standaardpaden

2012-08-26 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Dit is een bekend probleem. Betatesters hebben al in 2006 aangegeven dat Legacy niet naar het laatst geopende pad zou moeten gaan, maar naar de instelling voor de standaardmap. Om de één of andere reden wordt dit door de programmeurs niet aangepast. Evert Op 26 augustus 2012 19:34 schreef Arjanne

Re: [Legacy-Nederlands] aanduiding van dooppeter en doopmeter

2012-08-27 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Ja, dat begrijpen we waarschijnlijk allemaal, alleen zit geen van ons in de positie om daar echt iets aan te doen. Dat zullen de programmeurs moeten doen en als er voldoende gebruikers een verbeteringsvoorstel indienen (via de optie "Suggesties voor nieuwe functies" op de Legacy Basis Tab) dan is e

Re: [Legacy-Nederlands] standaardpaden - werkbare oplossing?

2012-08-27 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Alleen deze thread volgen is niet voldoende om de programmeurs onder druk te zetten. Het zet meer zoden aan de dijk als meer gebruikers dit melden als bug aan support (via de optie "Meld een fout" op de Legacy Basis Tab). Evert Op 27 augustus 2012 13:00 schreef Arjanne het volgende: > Jammer dat

Re: [Legacy-Nederlands] herhaalde vraag: vragen over verhalend rapport

2012-08-30 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Ik heb dit doorgegeven als bug. Het maakt trouwens niet uit of je de optie: negatief inspringen of eerste regel inspringen kiest in beide gevallen treedt de bug op. Evert Op 30 augustus 2012 09:27 schreef Evert van Dijken het volgende: > Ik zie hetzelfde bij de bronvermeldingen dus dat zal

Re: [Legacy-Nederlands] herhaalde vraag: vragen over verhalend rapport

2012-08-30 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
problem report number is 4197 http://www.legacytracking.com/Tracker/view.php?id=4197. Brian Customer Support Millennia Corporation Op 30 augustus 2012 09:44 schreef Evert van Dijken het volgende: > Ik heb dit doorgegeven als bug. > Het maakt trouwens niet uit of je de optie: negatief insp

Re: [Legacy-Nederlands] web-pagina's

2012-08-30 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Ik ga er vanuit dat je bij het genereren van de webpagina's de optie Multimedia bij de Feiten (op de Wat Tab) en de optie Afbeelding van persoon toevoegen (op de Extra Tab) hebt aangevinkt. Als je dan webpagina's maakt dan zal legacy links naar die afbeelding toevoegen en zul je de afbeeldingen bij

Re: [Legacy-Nederlands] herinstallatie legacy 6 deluxe

2012-09-03 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Nu nog een keer zonder afbeelding en een vertaling van de Engelse termen hieronder: never notify = Nooit een melding weergeven (in Instellingen voor Gebruikersaccountbeheer wijzigen). Evert Op 3 september 2012 15:35 schreef Evert van Dijken het volgende: > Het klantnummer van de Deluxe versi

Re: [Legacy-Nederlands] herinstallatie legacy 6 deluxe

2012-09-03 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Legacy 7 is officieel uitgebracht op 2 juni 2008. Ik denk niet dat iemand die in maart 2007 versie 6 heeft aangeschaft in aanmerking komt voor een gratis upgrade. Evert Op 3 september 2012 16:27 schreef Annelies van den Boom het volgende: > Ook ik heb in 2009 n.a.v. computercrash Legacy 7 geinst

Re: [Legacy-Nederlands] feitbeschrijving op gezinsblad

2012-09-10 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Rechtsklikken op Ovl. oorz. > klik daarna op Help (daar wordt uitgelegd hoe e.e.a. werkt). Als duidelijk is hoe je iets aanpast dan kies je Feit... en vervolgens het gewenste feit dat je wilt zien op het Gezinsblad. Evert Op 10 september 2012 11:03 schreef Bert BAERT het volgende: > ** ** > > We

Re: [Legacy-Nederlands] foutmelding

2012-09-20 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Zoals ik het zie is aan de Hoofdbron: Bidprent een link naar bestand gekoppeld met de naam Bidprentje Marinus Jansen.jpg. Dus die koppeling verwijderen of het ontbrekend bestand toevoegen. Evert Op 20 september 2012 20:49 schreef I d het volgende: > Bij het testen van de multimediapaden krijg ik

Re: [Legacy-Nederlands] foutmelding

2012-09-20 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
> Mvgr > > John > > Evert van Dijken schreef: >> >> Zoals ik het zie is aan de Hoofdbron: Bidprent een link naar bestand >> gekoppeld met de naam Bidprentje Marinus Jansen.jpg. Dus die koppeling >> verwijderen of het ontbrekend bestand toevoegen. >> Ever

Re: [Legacy-Nederlands] Foto bij notitie?

2012-09-22 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Legacy heeft maar beperkte mogelijkheden om afbeeldingen toe te voegen, of beter gezegd af te drukken in rapporten, want je kunt ze wel toevoegen aan bronnen, maar vervolgens kun je de afbeeldingen bij die bronnen niet in rapporten opnemen, dus daar heb je dan niet zoveel aan. Als het alleen gaat v

  1   2   3   4   >