From: [EMAIL PROTECTED] [mailto:[EMAIL PROTECTED] On Behalf Of Razvan Sandu
Sent: Wednesday, August 01, 2007 12:41 PM
To: tic-lobby@agora.ro
Subject: Re: TIC-Lobby: OOXML: trageti (da' numa-n pianist) !

Microsoft ni-l bagă pe gât tuturor, prin poziţia lor de monpol de facto pe
piaţă. Este situaţia în care trimiţi un CV unui angajator, în format
OpenDocument (standard ISO în vigoare !) şi ţi se răspunde „n-aţi putea să ne
trimiteţi un fişier Word „normal” ?”

Bună ziua, Zoli & all,

Am încercat să fac testul propus, dar nu mi-a ieșit...  ;-)

Până acum, nu am văzut nici un angajator care să-mi impună să-i trimit CV-ul în nu-știu-ce format Lotus obscur. Cei mai mulți, însă, „mârâie” dacă le trimiți OpenDocument în loc de .doc, iar pe site-urile lor se lăfăie un anunț: „This site is best viewed with Internet Explorer” („best viewed” e o ipocrizie, fiindcă dacă încerci cu orice alt browser W3C-compliant, lipsesc unele funcții).

Nu-mi fac prea mari probleme. Tot așa făceau, acum câțiva ani, dacă le trimiteai PDF în loc de sufocantul Word. Și asta numai pentru că nu știau că trebuie să aibă Adobe Reader instalat. Acum toți trimit/primesc PDF (format de fișier public) și nimănui nu i se mai pare ciudat...

Aștept cu interes momentul când, la propunerea Microsoft, vom avea, separat, „medic de picior stâng” și „medic de picior drept” - poate pentru „menținerea unei compatibilități backward de 100% cu sistemul de sănătate din Epoca Ceaușescu” sau, dimpotrivă, pentru „dreptul de a inova” ;-) Că „imprimante Windows-only”, modemuri „designed for Windows 95” și „scannere de Windows” avem deja...

Numai bine,
Răzvan