-----Mensaje original-----
De: [EMAIL PROTECTED]
[mailto:[EMAIL PROTECTED] nombre de Josep M Puig
Enviado el: lunes, 22 de noviembre de 2004 17:33
Para: [EMAIL PROTECTED]
Asunto: Re: [Internauta] Olives

Hola Guillem,

Interessant explicació, si senyor. Però hi ha un fet que m'ha sorprés
moltíssim, doncs jo hagués jurat i perjurat que la sal alcalinitzava
l'aigua, i no pas la tornava bàsica.

Pel que fa a la recepta que li he proporcionat al Pere és la que s'ha
utilitzat a la meva família des dels temps dels meus avis. La meva
família materna és de Cambrils, terra d'arbequines, i avui en dia
encara les fem així. Per la quantitat de sal que posem, calculo que la
salmorra està entre 12-13%, i sempre la posem en el moment d'envasar
les olives, no abans. Amb aquestes dades, pots fer una valoració del
procediment que utilitzem?

D'altra banda, Pere, hi ha botigues d'aquaris que fan medicions de ph.
Ho poden fer mitjançant un sistema de coloració (incapaç de precisar
tan exactament un valor entre 3,8 i 4,5, és més aviat a grosso modo) o
amb un mesurador digital, molt més exacte. Actualment no podria dir-te
de cap botiga que disposi d'aquest aparell, ja que fa temps que tinc
oblidat l'aquari.

Salutacions
Josep Maria Puig