Re: [Talk-cz] Kůrovec ohrožuje i značené trasy KČT

2018-05-15 Tema obsahu Jan Martinec
No, a nebylo by to pak už buřt, kdybychom měli v mapě trasy, který by nebyly proznačený v terénu? ;) Zdar, HPM Dne út 15. 5. 2018 9:03 uživatel Marián Kyral napsal: > Ahoj, > asi bychom s tím mapováním měli pohnout. Hrozí, že pak už nebude podle > čeho :-D > > > https://ostrava.idnes.cz/beskydy

Re: [Talk-cz] Tanap - nepristupne trasy

2018-05-14 Tema obsahu Jan Martinec
Dne 14.5.2018 v 10:58 Miroslav Suchy napsal(a): Dne 14.5.2018 v 10:34 Petr Voldán napsal(a): * je cesta zmapována korektně (pravděpodobně ano vzhledem k parametru access=no) Ano, je to zmapovano korektne. Maximalne bych premyslel nad tim smyslem mtb:* pri soucasne bicycle=no. Asi bych to odst

Re: [Talk-cz] Fwd: Fell3 strikes again

2018-05-05 Tema obsahu Jan Martinec
Za mě ad 2 stačí, pokud to nebude "viděl jsem to v nějaké mapě, vlevo dole to bylo," ale reálně ověřitelný zdroj. (Pořád to neřeší špatně zarovnané mapy, ale báň na ČR mi připadá moc) Zdar, HPM Dne so 5. 5. 2018 19:22 uživatel majka napsal: > Tak mám odpověď z DWG. Máme v podstatě dvě možnosti,

Re: [Talk-cz] Prušánky

2018-05-02 Tema obsahu Jan Martinec
A co si zabrat nějaké území v OpenGeoFiction? Softwarově shodné s OSM, jen to není podle reálného světa... Zdar, HPM Dne čt 3. 5. 2018 7:00 uživatel Marián Kyral napsal: > Ahoj, > jestli je řeč o tomhle sandboxu: > https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:P%C3%ADskovi%C5%A1t%C4%9B_pro_editace > ,

Re: [Talk-cz] Prušánky

2018-05-02 Tema obsahu Jan Martinec
Revertnuto, okomentováno jednoduchými slovy, snad to pochopí. Zdar, HPM Dne 2.5.2018 v 10:48 Milan Cerny napsal(a): To je zase nadělení, tentokrát dalece přesahující Prušánky a okolí. Mohl by prosím někdo revertnout tento chset? https://www.openstreetmap.org/changeset/58604007#map=15/50.0690/

Re: [Talk-cz] Májový fun fact

2018-05-01 Tema obsahu Jan Martinec
Řešilo se to s nima pár let zpátky, když začínali, jestli by jako nechtěli ta data mít rovnou v OSM. Nakonec to snad spadlo na synchronizaci nebo tak něčem. Zdar, Honza Piškvor Martinec Dne út 1. 5. 2018 22:26 uživatel Jan Macura napsal: > > 2018-05-01 22:16 GMT+02:00 Mikoláš Štrajt : > >> Zále

[Talk-cz] Syntetické názvy v cizích jazycích

2018-04-04 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, minulý rok jsme tu řešili, jestli je v Praze stanice metra Engel nebo Black Bridge...tak jsme byli zase napřed ;) Dneska začal dělat Google cosi podobného...s předvídatelnými výsledky: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10155415677386680&id=712386679 TL;DR: uživatelstvo je zmaten

[Talk-cz] Fwd: Re: [OSM-talk] Strava Cycling and Running Heatmap not working

2018-03-15 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, vypadá to, že Strava je nějak dostupná - otázka je, jestli to není jen díra, kterou zavřou. Zdar, HPM -- Přeposlaná zpráva -- Od: "Matthijs Melissen" Datum: 15. 3. 2018 21:24 Předmět: Re: [OSM-talk] Strava Cycling and Running Heatmap not working Komu: "OpenStreetMap" Kopie

Re: [Talk-cz] 3D mapa v OSM - pěkná hračka - dejte zoom

2018-03-06 Tema obsahu Jan Martinec
Dne 6.3.2018 v 17:19 Jan Macura napsal(a): Ahoj, 2018-03-06 11:33 GMT+01:00 Jan Martinec mailto:j...@martinec.name>>: Minimálně data o vrstevnicích jsou ze SRTM, to by dost pomohlo. Ze SRTM nejsou jenom vrstevnice, ale kompletní DEM. A co se Evropy týče, tak přesnější rozlišení nab

Re: [Talk-cz] 3D mapa v OSM - pěkná hračka - dejte zoom

2018-03-06 Tema obsahu Jan Martinec
Dne 6.3.2018 v 09:31 majka napsal(a): On Tue, 6 Mar 2018 at 09:26, mailto:jo...@razdva.cz>> wrote: Od 3D mapy bych cekal neco vic nez, ze mi to naklopi a udelaji z budov kostky (navic nesmyslne). No, to by taky někdo musel do mapy ty informace dát. Minimálně data o vrstevnicích jsou z

Re: [Talk-cz] Schránky - statistiky (aka progress meter ;) )

2018-02-27 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, Jo, jsem pro lifecycle prefix, to dává smysl. Přetagovat zpátky to jde vždycky :) Zdar, Honza Piškvor Martinec Dne 27. 2. 2018 10:57 napsal uživatel "Petr Vozdecký" : > Ahoj, > > při komparování dat OSM a importní sady České pošty dochází mj. i k > situaci, kdy data ČP evidují schránku a

Re: [Talk-cz] Ivan Petrovič [was: Re: Nedělitelné mezery v názvech ulic]

2018-02-13 Tema obsahu Jan Martinec
A je to tady, můžeme flejmovat do rána bílého, kdo je větší náplava a jestli se na Moravě opravdu mluví o krtkovi a Slintáku ;) > (a zrovna flame o tom, jaká je Jediná Správná Přezdívka pro IPP, a co je heretický nesmysl, který jáá nikdy neslyšel, je velmi specifické pražské téma, o kterém se lze

Re: [Talk-cz] Ivan Petrovič [was: Re: Nedělitelné mezery v názvech ulic]

2018-02-13 Tema obsahu Jan Martinec
Dne 13.2.2018 v 09:33 Karel Volný napsal(a): zdar, Díky Majko za odkaz a nakonec i za tu I. P. Pavlova. Vážně jsem za svůj už poměrně dlouhý život, neslyšel o nikom kdo by místo ípé Pavlova mluvil o náměstí Ivana Petroviče Pavlova. Nevím co na to cizinec, který přijde metrem na I. P. Pavlova a

Re: [Talk-cz] Zkratky v názvech ulic (Was: Nedělitelné mezery)

2018-02-12 Tema obsahu Jan Martinec
živatel "Mirek Dlask" : > A tohle je co? > http://vdp.cuzk.cz/vdp/ruian/ulice/463795 > > Dne 12. února 2018 22:57 Jan Martinec napsal(a): > >> Ahoj, >> ani RÚIAN nepomůže k jednoznačnosti, naopak: Ivan Petrovič promine, ale >> RÚIAN má náměstí I.P.Pavlova, ÚM

Re: [Talk-cz] Zkratky v názvech ulic (Was: Nedělitelné mezery)

2018-02-12 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, ani RÚIAN nepomůže k jednoznačnosti, naopak: Ivan Petrovič promine, ale RÚIAN má náměstí I.P.Pavlova, ÚMČ má náměstí I.P.Pavlova, na cedulích je náměstí I.P.Pavlova, v reálu se říká Í Pé Pavlova (ba i metro hlásí "I.P.Pavlova" a všechny ostatní mapy mají "náměstí I.P.Pavlova," jakkoli ani jed

Re: [Talk-cz] Používání ploch místo cest

2018-02-07 Tema obsahu Jan Martinec
Re šířka - to už JOSM dělá, resp. dělá to ten lanes plugin (docela jsem koukal). Re render: není každý renderer dlaždice na web: OSMAnd pruhy a řazení renderuje už léta. Co se týče užitečnosti - u liniových staveb bych db plochou nezatěžoval: minimální přínos za spoustu údržby navíc. Zdar, Honz

Re: [Talk-cz] ortofoto mapy.cz

2018-01-30 Tema obsahu Jan Martinec
Dne 30.1.2018 v 10:20 Lukas Gebauer napsal(a): Hajhou, - Chápu, že se něco nemá kreslit podle zdrojů, které nemají kompatibilní licenci. Ale co když to kreslím podle kompatibilního zdroje, ale třeba na ty mapy.cz se kouknu jen pro kontrolu, jestli je kompatibilni zdroj verohodny? De iure ani

Re: [Talk-cz] ortofoto mapy.cz

2018-01-29 Tema obsahu Jan Martinec
Dne 29.1.2018 v 16:23 Lukas Gebauer napsal(a): Podival jsem se na Krematora a stale mapuje co muze: Za vcerejsek 20 changesetu, dneska uz dalsich 20. Do komentare ted dava jenom "..." ale imagery_used je u vsech stale mapserver.mapy.cz :( Není to obhajoba tohoto případu, ale něčemu nerozumím, a

Re: [Talk-cz] ortofoto mapy.cz

2018-01-27 Tema obsahu Jan Martinec
Dne 27.1.2018 v 13:33 Milan Cerny napsal(a): Ahoj všem, hromadí se changesety nabádající k editacím za použití fotomapy mapy.cz https://www.openstreetmap.org/user/Kremator/history#map=13/49.8517/15.5745 Stále žiji v tom, že to licence neumožňuje. Došlo snad k nějaké změně, nebo jsou tyto edit

Re: [Talk-cz] ortofoto mapy.cz

2018-01-27 Tema obsahu Jan Martinec
Neumožňuje, Mapy nejsou legálně použitelný zdroj pro OSM, nesmíme je využít. Dne 27. 1. 2018 13:33 napsal uživatel "Milan Cerny" : > Ahoj všem, hromadí se changesety nabádající k editacím za použití fotomapy > mapy.cz > > https://www.openstreetmap.org/user/Kremator/history#map=13/49.8517/15.5745

Re: [Talk-cz] Nedělitelné mezery v názvech ulic

2018-01-18 Tema obsahu Jan Martinec
N i O mají plnou podporu Unicode, tj. měly by "vidět" všechny mezerovité znaky jako ekvivalentní. HPM Dne 18. 1. 2018 18:24 napsal uživatel "Marián Kyral" : > > -- Původní e-mail -- > Od: Petr Kadlec > Komu: OpenStreetMap Czech Republic > Datum: 18. 1. 2018 17:58:17 > Předmět:

Re: [Talk-cz] Nedělitelné mezery v názvech ulic

2018-01-18 Tema obsahu Jan Martinec
No...ulice je tam od 13.století, zatímco hospoda vznikla i zanikla v době, k níž ještě existují pamětníci - jmenovala se hospoda podle ulice, nikoli naopak (dokonce vedle Jámy byla kavárna Kyvadlo). Velké "J" by tam sice mělo být podle nového pravopisu, byť je ulice asi pojmenovaná podle morové jám

Re: [Talk-cz] Nedělitelné mezery v názvech ulic

2018-01-18 Tema obsahu Jan Martinec
Dne 18.1.2018 v 09:17 Michal Fabík napsal(a): 2018-01-18 8:45 GMT+01:00 majka : Podle mého jednoznačně loc_name. Ve chvíli, kdy se to objeví na cedulích pak přesunout do name Na cedulích? Jednou mně tady bylo řečeno, že cedule jsou irelevatní a že směrodatná jsou data ČÚZK. No, to se mi nez

Re: [Talk-cz] Nedělitelné mezery v názvech ulic

2018-01-17 Tema obsahu Jan Martinec
Na neoficiální názvy máme loc_name, ne (křižovatka U Bulhara byl taky kdysi neofiko název podle tamního trafikanta)? Minimálně Nominatim podle toho hledat umí. Co se týče logických důvodů, ty celkem neexistují - jen historické ("Vinohradská končí u vozovny, protože to je poslední výspa civilizace

Re: [Talk-cz] Jak pouzivat maxspeed tag?

2018-01-10 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, Co jsem to minule řešil, tak StreetComplete nestřihá - pouze taguje a přidává poznámky. Takže jo, je potřeba se podívat, jak dlouhý úsek vlastně taguju. Zdar, Honza Piškvor Martinec Dne 10. 1. 2018 16:42 napsal uživatel "majka" : > Osobně bych byla pro, tenhle úkol kompletně ignorovat - l

Re: [Talk-cz] Výzva k hlasování - bazény Fell3 - smazat nebo private

2018-01-05 Tema obsahu Jan Martinec
Za rok? Nevíme, co bude zítra. http://www.openstreetmap.org/way/12221515#map=16/50.1144/14.4167 Tohle tam mělo být i za deset let - a není, a nebude; mapa je vždy nutně nekompletní a neaktuální. Proto jen odhadujeme, a proto je mapa editovatelná, a proto se teď dohadujeme, jestli má cenu držet v

Re: [Talk-cz] Výzva k hlasování - bazény Fell3 - smazat nebo private

2018-01-05 Tema obsahu Jan Martinec
Dne 4.1.2018 v 17:26 majka napsal(a): Ahoj, doplnit access=*private*, Zdar, HPM ___ Talk-cz mailing list Talk-cz@openstreetmap.org https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

Re: [Talk-cz] Statistika využití CZ:IPRPraha:ortofoto

2018-01-03 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, to je super, že to aspoň pár lidí využilo. Díky za uznání, ale nějak mě nenapadá jedna velká konkrétní věc, kterou jsem s tím dělal - většinou to bylo menší využití v rámci úprav něčeho většího - budovy, průchody, vodní toky. Možná pražské mosty - přidával jsem pomocí ortofota pilíře, a

Re: [Talk-cz] Pokémoni v NJ

2017-12-21 Tema obsahu Jan Martinec
On 12/21/17 14:04, Marián Kyral wrote: Ahoj, v Novém Jičíně se objevil nám nový mapper, který změnil některé zahrady na parky. Ani vodní nádrž mu není svatá. https://www.openstreetmap.org/user/Radim19/history Napsal jsem mu tam komentář, uvidíme, zda se ozve. Marián _

Re: [Talk-cz] Žluté "oblasti" na Google maps

2017-12-20 Tema obsahu Jan Martinec
Ne, ta CAPTCHA je pro jinou AI tréninkový vstup, to je medle úmyslně složitý. Žádnou všeobecnou AI zatím nikdo nemá, jen různé modely pro specifické úkoly ("rozpoznej značku" nebo "odhadni, kde to ve městě žije"). Zdar, Honza Piškvor Martinec Dne 20. 12. 2017 2:39 odp. napsal uživatel "jzvc" : >

Re: [Talk-cz] Trojská lávka

2017-12-13 Tema obsahu Jan Martinec
80 cm se silným proudem. To V3S asi dá, pěšák odplouvá k Podbabě;) Dne 13. 12. 2017 9:45 napsal uživatel "jzvc" : > Dne 13.12.2017 v 1:11 Jan Martinec napsal(a): > >> On 12/12/17 20:05, jzvc wrote: >> >>> Dne 10.12.2017 v 13:15 Jan Martinec napsal(a): >

Re: [Talk-cz] Zastaralé trasy MHD v Praze

2017-12-12 Tema obsahu Jan Martinec
Mezi konečnými jistě ne - ale pokud známe zastávky, pak u pražských tramvají je nejkratší trasa jednoznačná, resp.obvykle jediná, která neobsahuje mezizastávky nebo běžně nevyužité koleje (Florenc - Bílá Labuť lze projet dvěma způsoby, správný je ten kratší). Zdar, Honza Piškvor Martinec Dne 12.

Re: [Talk-cz] Trojská lávka

2017-12-12 Tema obsahu Jan Martinec
On 12/12/17 20:05, jzvc wrote: Dne 10.12.2017 v 13:15 Jan Martinec napsal(a): No, vlastně to není *špatně* ani jedno, ale je to zbytečný (a pozdní) edit - přetagoval jsem to před týdnem, napíšu do toho CS. IMo to spatne je, protoze tam minimalne nejaky zbytky urcite jeste jsou, mapujeme treba

Re: [Talk-cz] Trojská lávka

2017-12-10 Tema obsahu Jan Martinec
Zajímavé. Uživatel má 31 editů, posledního půl roku nic, předtím všechno v Číně. Vypadá to na edit z křesla, uvidíme, jestli něco odepíše. Zdar, HPM Dne 10. 12. 2017 1:15 odp. napsal uživatel "Jan Martinec" : > No, vlastně to není *špatně* ani jedno, ale je to zbytečný (a

Re: [Talk-cz] Trojská lávka

2017-12-10 Tema obsahu Jan Martinec
No, vlastně to není *špatně* ani jedno, ale je to zbytečný (a pozdní) edit - přetagoval jsem to před týdnem, napíšu do toho CS. Dost možná to bude od někoho, kdo to viděl v Mapboxu nebo jiném tilesetu, který se pomalu updatuje. Zdar, Honza Piškvor Martinec Dne 10. 12. 2017 1:07 odp. napsal uživa

Re: [Talk-cz] openstreetmap.cz vs openstreetmap.org

2017-11-22 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, ad 3: Mají na to nástroj, veřejnosti dostupný, a celkem použitelný - spousta příčetných filtrů, zobrazení změn, integrace s editory (vývojáři se velmi snaží - dokonce jsme si ondyno volali, abych jim dal feedback). Jestli to používají stylem "všechno budiž před aktualizací opalečkováno," Pán

Re: [Talk-cz] Implicitní a předpokládané hodnoty

2017-11-22 Tema obsahu Jan Martinec
On 22.11.2017 16:44, Ha Noj wrote: Je někde sepsáno, které hodnoty jsou implicitní a které jsou předpokládané? Já si tím třeba nejsem jist - oneway=no je implicitní, maxspeed=50 + source:maxspeed=cz:urban je (ve městech) asi předpokládatelné... Problémy vidím v tom, že se ty předpoklady budou liš

Re: [Talk-cz] openstreetmap.cz vs openstreetmap.org

2017-11-22 Tema obsahu Jan Martinec
), zkuste případně i jiné vrstvy. S pozdravem, Jan Martinec Dne 22. 11. 2017 9:29 dop. napsal uživatel "Michal Poupa" < michal.po...@gmail.com>: Dobrý den, mám jeden dotaz jak rychle se přenese změna která je již vidět na mapě openstreetmap.org na openstreetmap.cz Mapa na open

[Talk-cz] Pravidla pro organizované mapování (was: [OSM-talk] Directed Editing Policy)

2017-11-21 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, Kdo z místních dělá mapathony nebo přispívá do OSM pracovně (Mapy.cz prý na to mají celý tým?), asi vás budou zajímat nová pravidla, která zvažuje OSMF: https://wiki.osmfoundation.org/wiki/Directed_Editing_Policy Zatím je to ve stádiu diskuse, pokud to správně chápu, ale nějaká zřejmě vznik

Re: [Talk-cz] nefunguje mi vzdálené otevírání JOSM

2017-11-13 Tema obsahu Jan Martinec
Dne 13.11.2017 v 09:27 Zdeněk Pražák napsal(a): otevírám z poslední verze firefoxu Zkusil bych otevřít https://127.0.0.1:8112/ - pravděpodobně vyskočí varování o neznámém certifikátu, tam je potřeba přidat výjimku. Pak už by to mělo fungovat. (technické detaily v https://josm.openstreetmap.de

Re: [Talk-cz] Adding housenumbers with StreetComplete

2017-11-12 Tema obsahu Jan Martinec
Hello Tobias, Almost correct: - The source we're using is the official, canonical government house registry, which is up-to-date pretty much by definition. - The update interval is fairly regular, albeit long (~monthly, see also http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Address_import_from_RUIAN ). - Th

Re: [Talk-cz] Hlášení budov (Was: Fungující transformace z Křováka!)

2017-11-12 Tema obsahu Jan Martinec
Jo, to by se hodilo. Jeden barák u Týna jsem se chystal smazat potřetí, než mi došlo, odkud se furt zjevuje (reálně už tam není minimálně desítky let). Nechal jsem ho tam tedy, přetagovaný jako demolished:building, ale připadá mi to trochu jako ugly hack. Zdar, Honza Piškvor Martinec Dne 12. 11.

Re: [Talk-cz] Fwd: [OpenStreetMap] Mateusz Konieczny okomentoval jednu z vašich sad změn

2017-11-11 Tema obsahu Jan Martinec
No, maják to byl kdysi dávno, teď už je to jen věž. Případně by se dala otagovat výška, typ konstrukce, a tak, ale maják leda s historic: prefixem. Zdar, Honza Piškvor Martinec Dne 11. 11. 2017 16:22 napsal uživatel "Marek Janata" : > Ahoj, > > myslite ze oprava na tower je ok? > > M > > ---

Re: [Talk-cz] Uživatel fell3 - podivné mapování

2017-11-07 Tema obsahu Jan Martinec
On 11/07/17 14:33, Marián Kyral wrote: Kde prosím tě mapuješ? Konflikt při nahrávání jsem už neviděl strašně dlouho. Možná to bude i tím, že jsem si zvykl před odesláním na server provést aktualizaci dat ze serveru. Marián To není problém - stačí sáhnout na něco, co je v dlouhý relaci, a může

Re: [Talk-cz] Uživatel fell3 - podivné mapování

2017-11-07 Tema obsahu Jan Martinec
ano tak ze nezna RUIAN a LPIS, > dalsi ceske zdroje dat a postupy mapovani. Coz vede k tomu ze objekty z > vyse zminenych dat spise poskodi nez vylepsi. > > M > > ------ > *From: *"Jan Martinec" > *To: *"OpenStreetMap Czech Rep

Re: [Talk-cz] Uživatel fell3 - podivné mapování

2017-11-07 Tema obsahu Jan Martinec
Jo, taky jsem s ním loni nějaké armchair-edity řešil, a chvilku se uklidnil. Když zase řádí, spíš bych to řešil na těch changesetech (pokud bude ochoten komunikovat - minule se tvářil dost všeznale), block je až krajní řešení. Co se mi vůbec nelíbí, je ten návrh "edituj jen tam, kde bydlíš" - edit

Re: [Talk-cz] multipolygony a cesty v lese

2017-11-06 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, aha, tam to je, díky! Klidně by to mohlo být zmíněný u changesetů, asi bych to tam hledal/vyhledával. Zdar, Honza Piškvor Martinec Dne 6. 11. 2017 18:53 napsal uživatel "majka" : > Pro Mariána: > > Seznam Tvých komentářů lze dohledat přes tohle >

Re: [Talk-cz] Hromadne pridani adres + jak jednoduse pridat routy busu

2017-11-05 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, co se týče hromadného bagrování dat z webů do OSM, to rozhodně _není_ licenčně kompatibilní. Je potřeba explicitní (a písemný) souhlas toho kterého webu, nebo kompatibilita tamní licence s ODbL ("všechna práva vyhrazena" je prakticky opak souhlasu). Co se týče té dopravy - od zahájení perma

Re: [Talk-cz] Modré parkovací zóny - jak mapovat?

2017-11-01 Tema obsahu Jan Martinec
On 11/01/17 10:23, majka wrote: Znovu dotaz k mapování parkovacích zón. Máme nějak vymyšlené? Totéž odstavná parkoviště, tedy park & ride, značí se nějak extra? Parkovací zóny nevím, ale v presetech k JOSMu je park_ride=[yes]; sice to - pokud vím - nikdo nerenderuje, ale jde to vyfiltrovat, min

Re: [Talk-cz] body zájmu

2017-10-22 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, Jediná licence, kterou tam vidím, je "Veškerá data jsou majetkem poi.cz (c) 2008", což by znamenalo "není kompatibilní s licencí OSM". Takže pokud od nich nemáme písemný souhlas "ano, tato data můžete použít v OpenStreetMap, uvolňujeme je k tomu pod ODbL 1.0," pak to v žádném případě použ

Re: [Talk-cz] mapovat existenci wifi v metru?

2017-10-19 Tema obsahu Jan Martinec
On 10/19/2017 10:34 AM, jzvc wrote: Dne 18.10.2017 v 10:36 Jan Martinec napsal(a): Ahoj, včera na mě v metru vyskočil hotspot "Metro - Wifi"; podle tohoto článku je pokryto 6 stanic. https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/v-metru-chytnete-wi-fi-dopravni-podnik-spustil-prip

[Talk-cz] Wikidata a roboeditace - Was: WeeklyOSM CZ 374 (Was was: [OSM-talk] Could we just pause any wikidata edits for a month or two?)

2017-10-18 Tema obsahu Jan Martinec
On 10/18/2017 11:34 AM, Tom Ka wrote: Ahoj, je dostupné vydání 374 týdeníku WeeklyOSM: http://www.weeklyosm.eu/cz/archives/9476 * Stáří zástavby podle OSM? * Posledních 15 schránek v Brně. * Statistiky slovenské DB fotek. * Telenav data v Kanadě. * PT_Assistant pro JOSM. * Mapování kanadských b

[Talk-cz] mapovat existenci wifi v metru?

2017-10-18 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, včera na mě v metru vyskočil hotspot "Metro - Wifi"; podle tohoto článku je pokryto 6 stanic. https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/v-metru-chytnete-wi-fi-dopravni-podnik-spustil-pripojeni-na/r~4ef74a5cb33511e79090002590604f2e/ Má smysl to uvádět u stanice ("stanice s wifi" podle vzoru "k

Re: [Talk-cz] Silnice I/10 v Praze?

2017-10-11 Tema obsahu Jan Martinec
On 10/11/2017 05:23 PM, majka wrote: Koukám na stránky ŘSD <https://geoportal.rsd.cz/webappbuilder/apps/7/>, a vypadá to, že je to v OSM dobře. 2017-10-11 17:09 GMT+02:00 Jan Martinec mailto:j...@martinec.name>>: Ahoj, podle OSM vede Prahou silnice I/1

[Talk-cz] Silnice I/10 v Praze?

2017-10-11 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, podle OSM vede Prahou silnice I/10. https://www.openstreetmap.org/#map=15/50.1142/14.5698 Dvakrát, paralelně. Jednou od sjezdu z dálnice D10, jako Novopacká, a podruhé v pokračování II/611, jako Chlumecká. Aby to bylo ještě veselejší, tak podle ŘSD vede I/10 pouze z Turnova do Polska, a

Re: [Talk-cz] Windy maps

2017-10-10 Tema obsahu Jan Martinec
Moje vznášedlo je plné úhořů, kde je co jakým písmem? Já našel jenom toto, schovaný v menu: https://i.piskvor.org/osm/2017-10-10%2013.27.55.png HPM On 10/10/2017 01:37 PM, Marián Kyral wrote: Spíš je otázka, zda to je OK. Takovým malilinkatým, bílým písmen. Při větších přiblíženích se to na sv

Re: [Talk-cz] Windy maps

2017-10-10 Tema obsahu Jan Martinec
No, našel jsem - ale běžný Franta uživatel nemá šanci. Jinak appka vypadá celkem ok, kupodivu i sdílí stažená data s mapy.cz, ale ještě to má pár much (spojení vidím výhradně jen na zítřek, půlku appky mám anglicky a půlku česky). Konečně, v Maps.me se to taky hledá dost blbě, a to nemají vlastní

Re: [Talk-cz] Je to či není rozcestník?

2017-10-09 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, IMHO to sice není roz-cestník, ale je to guide-post ;o) Já bych to zmapoval, klidně třeba s inscription="průchod srřediskem etc." Zdar, Honza Piškvor Martinec Dne 9. 10. 2017 21:27 napsal uživatel "Miroslav Suchý" : > Je to či není rozcestník? > > https://photos.app.goo.gl/IlTHHsfOiDwt9EQj

Re: [Talk-cz] Jak najít smazaná data?

2017-10-09 Tema obsahu Jan Martinec
> >já.. Možná jsem nepochopil k čemu je a jak funguje.. ? > > > >Co třeba nástroj, který by pro zadané území našel ne bbox celého > >changesetu, ale intersect s geometriemi, které se skutečně v té vybrané > >oblasti nachází či kdykoliv dříve nacházely? To by nebylo? :-) &

Re: [Talk-cz] Jak najít smazaná data?

2017-10-09 Tema obsahu Jan Martinec
On 10/08/2017 05:43 PM, Jan Macura wrote: Ahoj, někdo smazal cestu, a mě zajímá kdo, kdy a proč. Existuje nějaký mechanismus, jak tuto cestu (a tyto informace) nalézt, když vím jen to, kde dříve byla? Díky H. ___ Talk-cz mailing list Talk-cz@openst

Re: [Talk-cz] Maps.me zobrazení dánic

2017-09-16 Tema obsahu Jan Martinec
Není to třeba placený / neplacený úsek? Zdar, HPM Dne 16. 9. 2017 14:21 napsal uživatel "Michal Poupa" : Proč je dálnice v maps.me takto divně barevná? Michal ___ Talk-cz mailing list Talk-cz@openstreetmap.org https://lists.openstreetmap.org/list

Re: [Talk-cz] historická centra

2017-09-14 Tema obsahu Jan Martinec
Dne 14.9.2017 v 16:05 majka napsal(a): Jen jako nápad: Co zkusit jako upřesnění historická centra měst rozlišit podle kočičáků, tam, kde je stále ještě původní dlažba? Řekla bych, že tenhle povrch je uváděný... To by možná šlo, ale taky to není všude - navíc i taková Jindřišská byla dlouho v b

Re: [Talk-cz] historická centra

2017-09-14 Tema obsahu Jan Martinec
Dne 14.9.2017 v 13:49 Vladimír Semotán napsal(a): Zdravím, rád bych se zeptal, nevíte prosím někdo, zde se v OSM dají poznat historické části měst, stáří zástavby, nebo něco v tom smyslu? Případně i jiný zdroj dat? Jde mi o velice hrubé rozdělení "centrum / periferie / venkov". Podle landuse sic

Re: [Talk-cz] Nominatim - kraj v samostatném elementu

2017-09-12 Tema obsahu Jan Martinec
Dne 12.9.2017 v 10:14 Michal Červenka napsal(a): Ahoj, chci se zeptat, zda někdo neví, jak ve výsledcích reverzního hledání z Nominatim dostat kraj v ČR do samostatného elementu. Například pro následující dotaz: http://nominatim.openstreetmap.org/reverse?format=json&lat=49.0820292&lon=16.4119

Re: [Talk-cz] Pojmenovani danych souradnic

2017-09-11 Tema obsahu Jan Martinec
Střed oceánu a jiné liduprosté lokace bych možná řešil nějak jinak ("ani na zoom 1 to nic nevrací? Lookup podle nejbližších pobřežních měst, tj. Voronoi map.") Nevím ale, jestli tohle někdo vůbec poskytuje jako API, to by možná stálo za to si tu mapu předpočítat pro řádově stovku příbřežních měst,

Re: [Talk-cz] Pojmenovani danych souradnic

2017-09-09 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, Nominatim umí reverse geocoding; když mu přidáš parametr zoom=(1-18), vrací to požadovanou přesnost: 1 je "kontinent", 18 je "adresní bod", mezi tím je zhruba škála. http://nominatim.openstreetmap.org/reverse?format=xml&lat=52. 5487429714954&lon=-1.81602098644987&zoom=10&addressdetails=1 C

[Talk-cz] review_requested - nový tag k changesetu (Fwd: iD news: v2.4.0 released)

2017-09-09 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, v changesetech se začal objevovat tag review_requested - jako první ho tam začal přidávat nový iD (v2.4.0): *NEW changeset tags for improved changeset analysis* • `review_requested=yes` (“yes” if the user has checked the box) Neboli uživatel iDu (a nově i JOSMu, v josm-latest je to o

[Talk-cz] ruian budovy - kudy začít? (Was: Import dat do QGisu)

2017-09-06 Tema obsahu Jan Martinec
Dne 6.9.2017 v 13:55 Miroslav Suchy napsal(a): Dne 6.9.2017 v 12:59 Vladimír Semotán napsal(a): Rád bych se ještě zeptal: viděl jsem, že v OSM jsou některé menší vesnice nezmapované (když porovnávám třeba s DMÚ daty). Řeší se to, nebo existuje seznam takových míst? http://ruian.poloha.net/bu

Re: [Talk-cz] Chatová osada

2017-08-31 Tema obsahu Jan Martinec
Dne 30.8.2017 v 20:20 Marián Kyral napsal(a): Dne 30.8.2017 v 20:15 marek napsal(a): Už jsem našel asi správnou volbu. tourism=chalet+Jcamp takhle přesně se to zapisuje? Marián To je nějaký divný tagování; na wiki není jediný výskyt slova "Jcamp" a i na webu to na "Jcamp" dohledává tuhl

Re: [Talk-cz] Názvy vodních nádrží a water=reservoir

2017-08-31 Tema obsahu Jan Martinec
Dne 31. 8. 2017 9:06 napsal uživatel "Pavel Machek" : Ahoj! > Tech v. n. je tam hodně ale podle mne není problém dát robotem to na Vodní nádrž stačí jednoduchý filter > > water=reservoir a hledat všechny kombinace skratky v názvu bez mezer s z mezerami a malá velká písmena. Takže nevidím jediný

Re: [Talk-cz] Ilegální pěšiny v lese?

2017-08-31 Tema obsahu Jan Martinec
Tak pokud by se o tu průchodnost člověk chtěl soudit, tak asi bude v lese spíše tahat za delší konec provazu - ale to jsme zase z jiné strany došli k mapování podle fyzického stavu vs. podle jeho legálnosti ;) Pokud je tam cedule "zákaz vstupu" nebo značka "zákaz vjezdu," nebudu si ověřovat, jestli

Re: [Talk-cz] Znaceni pruchodnosti was Re: WeeklyOSM CZ 367

2017-08-30 Tema obsahu Jan Martinec
eslit (za předpokladu licenční kompatibility)? Zdar, HPM Dne 30. 8. 2017 18:44 napsal uživatel "Jan Macura" : Ahoj, 2017-08-29 14:04 GMT+02:00 Jan Martinec : > To "dost práce" je velký understatement: hleďme, na kolik desítek ploch se > rozpadne jeden středně velký les, pokud bych

Re: [Talk-cz] osm - turistika - android

2017-08-30 Tema obsahu Jan Martinec
Locus Pro + BRouter. Nejsem si ale jist, zda ho lze donutit, aby routoval přednostně po turistických trasách. Ad Mapy.cz: ty to sice umí, ale nemají v ČR a SR data z OSM - a jak sleduju diskuse kolem mapování tras KČT, tak OSM byla poslední dobou nejpřesnější. Zdar, HPM Dne 30. 8. 2017 14:18 nap

Re: [Talk-cz] Znaceni pruchodnosti was Re: WeeklyOSM CZ 367

2017-08-29 Tema obsahu Jan Martinec
Dne 29. 8. 2017 16:19 napsal uživatel "Miroslav Suchy" : Dne 29.8.2017 v 14:04 Jan Martinec napsal(a): To "dost práce" je velký understatement: hleďme, na kolik desítek ploch se > rozpadne jeden středně velký les, pokud bychom ho chtěli alespoň v > orienťáckém ro

Re: [Talk-cz] Znaceni pruchodnosti was Re: WeeklyOSM CZ 367

2017-08-29 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, To "dost práce" je velký understatement: hleďme, na kolik desítek ploch se rozpadne jeden středně velký les, pokud bychom ho chtěli alespoň v orienťáckém rozdělení "světlina/průběžný/průchodný/neprůchodný": http://www.openstreetmap.org/relation/4664360 vs http://mapy.orientacnisporty.cz/mapa

Re: [Talk-cz] Ilegální pěšiny v lese?

2017-08-29 Tema obsahu Jan Martinec
Proč o ban? Snad se o tom právě bavíme, abychom předešli edit waru. TL;DR: Pandořina skříňka, neotevírat! - Jinak teda jo, "většinový úzus mapperů se stane správným" je myslím jeden z principů OSMapy - od hledání konsenzu je tu wiki i konference. Kdo by to měl rozhodovat? Měli bychom žádat o so

Re: [Talk-cz] Ilegální pěšiny v lese?

2017-08-27 Tema obsahu Jan Martinec
Už takhle pár edit wars bylo - ale tady aspoň mají nějaký kontakt. Až jim to někdo zmapuje do Google Maps, budou jak vládní vojska v Itálii, tam se na nějaký diskuze nehraje ;) Zrovna mám v poště opačný případ: POI celkem prokazatelně existuje, ale mapper hodlá mazat a mazat a mazat, protože s pro

Re: [Talk-cz] České názvy v Banátu

2017-08-27 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, to by skoro fungovalo s name:cs, name:de a jenom name, ne? Pokud je tam nějaká ta užívaná česká transkripce z němčiny, osobně bych použil alt_name:cs. Jestli přidávat alt_name:etymology:cs ... to už asi ne, to mi připadá jako overkill. Zdar, Honza Piškvor Martinec Dne 27. 8. 2017 15:38 nap

Re: [Talk-cz] Ilegální pěšiny v lese?

2017-08-25 Tema obsahu Jan Martinec
Vymažeme Blanku, jistě - ale pouze pokud by přestala existovat (tj. pokud by byla jakožto černá stavba fyzicky odstraněna). OSM má co nejpřesněji odrážet svět, nikoli právní vztahy v něm; to nechme na veřejné správě a soudech. Pokud budeme chtít suplovat OVM (proč? jak?), pak před Táborskou bránu

Re: [Talk-cz] Ilegální pěšiny v lese?

2017-08-25 Tema obsahu Jan Martinec
To je docela dobrá otázka: má OSM obsahovat data o reálně existujících objektech, které ale existují v rozporu se zákonem? (Typický příklad: je zakázáno se přibližovat ke kolejím blíže než na 2,5 metru; reálně takových vyšlapaných pěšin máme v mapě mnoho) A máme se o to vůbec zajímat? Osobně mám z

Re: [Talk-cz] Znaceni pruchodnosti was Re: WeeklyOSM CZ 367

2017-08-23 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, Není na to u pěších cest sac_scale? Zdar, HPM Dne 23. 8. 2017 19:06 napsal uživatel "Pavel Machek" : > Ahoj! > > > Ten nápad s lesem je zajímavý, ale spíše bych šel cestou forrest=jungle > tam, > > kde je to tak husté, že se nedá normálně projít. > > No, tohle je spatny smer. On tam muze

Re: [Talk-cz] Fwd: Re: FYI: Body záchrany v pražských lesích

2017-08-14 Tema obsahu Jan Martinec
On 08/14/2017 11:11 PM, Petr Vejsada wrote: Ahoj, tak to jsi mě pobavil :-). No když Eltodo kšeftuje, proč ne. Eltodu asi ještě nikdo neprozradil, že jeho vzácné hou-nou je součástí digitální technické mapy Prahy a všechny jeho lampy včetně průběhu drátů k nim jsou součástí opendat :-))). http:

Re: [Talk-cz] Fwd: Re: FYI: Body záchrany v pražských lesích

2017-08-14 Tema obsahu Jan Martinec
On 08/14/2017 05:08 PM, Jiří Sedláček wrote: Ahoj, ve své době byly lampy dostupný v GIS IZS ČR. Bohužel ta vrstva byla před nějakou dobou zlikvidována. Je tam pořád, ale už jen pro složky - není veřejně viditelná. (A stejně byla vždycky čistě "k nahlédnutí," bez licence k použití jinde) HPM

Re: [Talk-cz] Fwd: Re: FYI: Body záchrany v pražských lesích

2017-08-14 Tema obsahu Jan Martinec
On 08/14/2017 04:48 PM, Jan Martinec wrote: -- Přeposlaná zpráva -- Od: "Jan Martinec" mailto:j...@martinec.name>> Datum: 14. 8. 2017 16:36 Předmět: Re: [Talk-cz] FYI: Body záchrany v pražských lesích Komu: "gorn" mailto:o...@kub.cz>> Kopie

[Talk-cz] Fwd: Re: FYI: Body záchrany v pražských lesích

2017-08-14 Tema obsahu Jan Martinec
-- Přeposlaná zpráva -- Od: "Jan Martinec" Datum: 14. 8. 2017 16:47 Předmět: Re: [Talk-cz] FYI: Body záchrany v pražských lesích Komu: "Michal Fabík" Kopie: Jo, to je ono, leč wiki tvrdí, že jako highway je to deprecated. No nic, zmapoval jsem to podobojí (

[Talk-cz] Fwd: Re: FYI: Body záchrany v pražských lesích

2017-08-14 Tema obsahu Jan Martinec
-- Přeposlaná zpráva -- Od: "Jan Martinec" Datum: 14. 8. 2017 16:36 Předmět: Re: [Talk-cz] FYI: Body záchrany v pražských lesích Komu: "gorn" Kopie: Bohužel ne. Takhle kompletní evidenci lamp i s veřejným označením si vede jen Eltodo (nebo kdo to teď pro P

[Talk-cz] FYI: Body záchrany v pražských lesích

2017-08-14 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, Lesy Prahy zveřejnily sadu "Bodů záchrany" (tabulky typu "jsem u bodu AA007 a hoří tady"); zatím jsem je zmapoval v kunratickém lese jako highway=emergency, ale netroufám si to mapovat "od stolu" podle těch přehledových plánků. http://www.prazskypatriot.cz/navstevnikum-prazskych-lesu-je

Re: [Talk-cz] něco se změnilo v JOSM?

2017-08-07 Tema obsahu Jan Martinec
On 08/07/2017 11:31 PM, jzvc wrote: Dne 5.8.2017 v 7:18 Marián Kyral napsal(a): Dne 5.8.2017 v 05:54 Zdeněk Pražák napsal(a): no jde o to, že jsem normálně zkusil stáhnout data do josm pomocí dálkového připojení z openstreetmap.org a napsalo mi to že josm není spuštěn

Re: [Talk-cz] Note spam v Praze?

2017-07-24 Tema obsahu Jan Martinec
it, šlo by se obrátit na DWG (?) a blokovat podle IP adresy, ale teď bych to asi řešil jen v rámci těch note - uvidíme, jestli někdo zareaguje, nebo jestli jen vygeneroval a šel pryč. Zdar, HPM 2017-07-24 12:40 GMT+02:00 Jan Martinec mailto:j...@martinec.name>>: Ahoj, nemyslím si

Re: [Talk-cz] Note spam v Praze?

2017-07-24 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, nemyslím si, StreetComplete se podepisuje. Tady note, kterou uživatel přidal ze starší verze appky (řešil jsem to s ním u podobné note asi před měsícem), https://www.openstreetmap.org/note/1000103 tady moje note ze dneška: https://www.openstreetmap.org/note/1076632 a v questech to nevidí

Re: [Talk-cz] Zmizení části I/35

2017-07-21 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, opraveno na multipolygon (les ověřen podle DigitalGlobe), okomentoval jsem mu v původním changesetu. Zdar, Honza Piškvor Martinec On 07/21/17 22:18, Jan Dudík wrote: https://overpass-api.de/achavi/?changeset=50417975 les přes rybník --- Ing. Jan Dudík projekce dopravních staveb tel. 7

Re: [Talk-cz] openflightmap was Re: Dálnice v OSM versus OFM

2017-07-20 Tema obsahu Jan Martinec
On 07/20/17 14:33, Michal Poupa wrote: Ano dá se podívat. českou republiku ještě nechci pouště ven ale na německé mapě ED3 - Nürnberg je vidět až po prahu ke stažení zd: https://openflightmaps.org/live/ed-germany/?airac=1708&language=local je třeba jít do sekce DOWNLOADS a pak Aeronautical C

Re: [Talk-cz] Dálnice v OSM versus OFM

2017-07-20 Tema obsahu Jan Martinec
-- Původní e-mail -- Od: Michal Poupa Komu: OpenStreetMap Czech Republic Datum: 20. 7. 2017 11:09:36 Předmět: [Talk-cz] Dálnice v OSM versus OFM dobrý den, starám se v CZ o projekt Open Flight Maps viz https://openflightmaps.org/live/ budeme brzy uvádět i mapu p

Re: [Talk-cz] OffTopic: weekly - překlad cat-pun-heavy?

2017-07-17 Tema obsahu Jan Martinec
Dokonce metahříčka: "úvod plný slovních hříček o kočkách." Zdar, Honza Piškvor Martinec Dne 18. 7. 2017 7:55 napsal uživatel "Marián Kyral" : > Ahoj, > trochu mimo téma. Netuší někdo, co přesně znamená spojení "The > cat-pun-heavy introduction"? Asi to bude to nějaká >

[Talk-cz] JOSM a změny popisu - TL;DR: nezavírat changesety automaticky (Was: Dlouhá stoka a pěšina kolem ní)

2017-07-12 Tema obsahu Jan Martinec
On 07/12/17 09:28, Marián Kyral wrote: BTW: je docela škoda, že popis změn datové sady nejde nějak dodatečně upravit. Ono i mistr tesař se někdy utne a pak by se to hodilo. Marián Ahoj, popis jde upravit poměrně snadno: při uploadu z JOSM na tabu changesetů *odzaškrtnout "po nahrání uzavřít

Re: [Talk-cz] Fwd: úprava mapy

2017-07-09 Tema obsahu Jan Martinec
k na tohle kouka zakon) tak by nejaky "velky mazani" klidne mohlo prijit. Dne ne 9. 7. 2017 12:24 uživatel Jan Martinec napsal: > A není to pořád ještě tak, že OSM mapuje fyzický stav on-the-ground? Pokud > se chytneme jako základu "ale není napísaný," "neexistuj

Re: [Talk-cz] Fwd: úprava mapy

2017-07-09 Tema obsahu Jan Martinec
A není to pořád ještě tak, že OSM mapuje fyzický stav on-the-ground? Pokud se chytneme jako základu "ale není napísaný," "neexistuje, ale mohl by" nebo tady "existuje, ale je to tajdův," tak jsme tam co vládní vojska: pak budeme revidovat všechny cesty a POI a relace - co až třeba SŽDC přijde, že m

Re: [Talk-cz] Fwd: úprava mapy

2017-07-07 Tema obsahu Jan Martinec
Upravím to jako access=private, to by mělo stačit, ne? Mazat existující cestu, protože se majiteli nelíbí zmínka o její existenci, už mi přijde moc. (Teda pokud to najdu - není to výřez z Mapy.cz?) Zdar, HPM Dne 7. 7. 2017 19:54 napsal uživatel "Pavel Zbytovský" : Dobrý den, přeposílám zprávu d

Re: [Talk-cz] německé, v reálu nepoužívané názvy - patří do name:de? old_name:de? Jinam?

2017-06-29 Tema obsahu Jan Martinec
tavení v hodně aplikacích. Já vydím užití třeba pro vyhledávání (ale může jich být i mnohem víc). Čtu článek o Štýrském hradci a prostě to slepě naklapu do osm nebo do nějaké aplikace a najde mi to správný místo, pokud takhle mám autonavigaci, tak je celkem můj problém, když odbočku na Graz p

Re: [Talk-cz] německé, v reálu nepoužívané názvy - patří do name:de? old_name:de? Jinam?

2017-06-29 Tema obsahu Jan Martinec
On 06/29/17 17:54, jzvc wrote: Dne 29.6.2017 v 16:46 Jan Martinec napsal(a): On 06/29/17 15:55, jzvc wrote: Dne 29.6.2017 v 14:57 Jan Martinec napsal(a): Ahoj, omylem jsem si přepnul OsmAnd do němčiny...a skoro jsem se nemohl zorientovat - Brückchen U-Bahn, kde to je? Sjezd na Königsaal, kam

<    1   2   3   4   5   >