Re: [Talk-cz] Databáze telefonních automatů

2014-04-07 Tema obsahu Jan Martinec
Dne 7.4.2014 13:55, Marián Kyral napsal(a): -- Původní zpráva -- Od: Jethro xtom...@gmail.com Komu: talk-cz talk-cz@openstreetmap.org Datum: 7. 4. 2014 13:39:51 Předmět: [Talk-cz] Databáze telefonních automatů Zdravím, ČTÚ nedávno uvolnil seznam všech telefonních

Re: [Talk-cz] zaplevelení mapy riverbank

2014-04-16 Tema obsahu Jan Martinec
No, o nemapovat pro renderer zrejme neslysel; pokud i na to bude reagovat obdobne, je to medle na tropicke ovoce, jmenovite banan - to je expresni cesta do horoucich pekel, tohle. Dne 16.4.2014 13:03 Karel Volný ka...@seznam.cz napsal(a): príma, sotva jsem to odeslal, tak tu mám odpověď, ze

Re: [Talk-cz] Změna ve vykreslování tramvají na silnici (?)

2014-08-17 Tema obsahu Jan Martinec
Dne 08/17/2014 v 07:31 PM Michal Pustějovský napsal(a): Ano, oddělování tramvají od silnic v Ostravě (komplet) a v Brně (napůl dokončeno) je moje práce. Uvažoval jsem o tom už delší dobu, ale nový způsob renderování mapniku mě k tomu tak říkajíc dokopal. Podle toho co vím, tak na cestách s

Re: [Talk-cz] Změna ve vykreslování tramvají na silnici (?)

2014-08-18 Tema obsahu Jan Martinec
Podle toho co vím, tak na cestách s kombinací highway+railway mapnik nově vykresluje highway NAD railway. Jinak se nic nezměnilo. Dle wiki jsou povolené oba způsoby tagování, ale doporučuje se ten se zvláštními cestami pro highway i railway.

Re: [Talk-cz] Změna ve vykreslování tramvají na silnici (?)

2014-08-19 Tema obsahu Jan Martinec
On 08/19/2014 12:49 AM, Michal Pustějovský wrote: -- Původní zpráva -- Od: Jan Martinec j...@martinec.name Komu: OpenStreetMap Czech Republic talk-cz@openstreetmap.org Datum: 18. 8. 2014 23:02:27 Předmět: Re: [Talk-cz] Změna ve vykreslování tramvají na silnici

Re: [Talk-cz] Kontrola a doplnění ulic

2014-08-28 Tema obsahu Jan Martinec
Dne 28.8.2014 v 12:09 Marek Chlup napsal(a): Ahoj. Jsem jen občasný přispěvatel a OSMi jsem neznal. Děkuji za info. Již jsem se párkrát a nyní i znovu s užitím OSMi setkal s problémem velkých a malých písmen v názvech ulic. Například v Olomouci je ulice: Na Střelnici To je pojmenování

Re: [Talk-cz] Kontrola a doplnění ulic

2014-08-28 Tema obsahu Jan Martinec
Dne 28.8.2014 v 13:30 Václav Řehák napsal(a): Dne 28. srpna 2014 13:00 Petr Morávek [Xificurk] p...@pada.cz mailto:p...@pada.cz napsal(a): Dne 28.8.2014 12:51, Jan Kouba napsal(a): Na té ceduli to stejně nejspíš bude všechno velkýma (NA STŘELNICI). Zdá se mi, že

Re: [Talk-cz] Kontrola a doplnění ulic

2014-08-31 Tema obsahu Jan Martinec
Dne 08/31/2014 v 11:26 AM Matěj Cepl napsal(a): On 2014-08-28, 19:02 GMT, Jan Dudík wrote: On je hlavní problém s ulicemi pojmenovanými po lidech. Dvořákova / A. Dvořáka / Ant. Dvořáka / Antonína Dvořáka - vše je de-facto správně. příklad z ČB: Rudolfovská / Rudolfovská tř. / rudolfovská třída

Re: [Talk-cz] Haleluja, tramvaje!

2014-08-31 Tema obsahu Jan Martinec
Dne 08/31/2014 v 01:11 PM Matěj Cepl napsal(a): (s odkazem na http://www.youtube.com/watch?v=xU1M9pmMgCQ, pochopitelně) Koukal jsem na http://www.openstreetmap.org/note/225863 a postupně jsem se začal nořit do problematiky tratí, relací apod. Pak jsem objevil

Re: [Talk-cz] Haleluja, tramvaje!

2014-08-31 Tema obsahu Jan Martinec
Dne 08/31/2014 v 06:58 PM Matěj Cepl napsal(a): On 2014-08-31, 15:54 GMT, Jan Martinec wrote: Jinými slovy, vypadá to pěkně, ale je to už v okamžiku vypořádání požadavku zoufale neaktuální, protože JŘ a LV se mění jak fusekle (že by i tohle byl účel?). Asi by to chtělo počkat na návrat k

[Talk-cz] Botič teče do kopce - inspekce směru waterway?

2014-09-07 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, úplně náhodou jsem narazil na blbě otočený Botič - otočil jsem tedy směr dvou cest v https://www.openstreetmap.org/changeset/25290361 (obojí byly tunely, možná proto si jich nikdo nevšiml). Nikde ale (v OSMi ani v KeepRight.at, ani ve validaci v JOSM) jsem nenašel kontrolu pro správný

[Talk-cz] Jak opravit podle DIBAVOD? aneb Punkvotič a jiné kuriozity Říčanského krasu

2014-09-07 Tema obsahu Jan Martinec
V souvislosti s otočeným Botičem jsem si prošel jeho povodí v OSMi a koukám, že nejenže tekl do kopce (fixed), ale místy se ponořuje a zase vyvěrá ( https://www.openstreetmap.org/node/2239824274 ), byť podle přehledové mapky DIBAVODu by měl být vidět po celém toku; hádám, že jsme o tyhle ways

Re: [Talk-cz] Jak opravit podle DIBAVOD? Chybějící části toků aneb Punkvotič a jiné kuriozity Říčanského krasu

2014-09-07 Tema obsahu Jan Martinec
Dne 09/07/2014 v 07:49 PM xkomc...@centrum.cz napsal(a): Tento problém se zrovna nedávno řešil tady - http://www.openstreetmap.org/user/Peda/diary/23632 Asi jsem to napsal nejasně - tu inspekci směru zatím řeším pohledem do mapy podle OSMi layeru waterways, to je spíš detail (a jiné

Re: [Talk-cz] Skolni projekty pro OSM

2014-09-08 Tema obsahu Jan Martinec
On 09/07/2014 09:14 AM, Kasparek Tomas wrote: Ahoj, tak pomalu nam zacina novy semestr, tak je pro mne aktualni otazka temat pro studenty. Zatim jsem tam cvicne hodil neco, aby se mi pripadne lidi ozvali: * Tvorba vlastnich map z podkladu OSM Ahoj, v tomto směru mi tu visí jeden takový

Re: [Talk-cz] ctu - telefonni budky

2014-09-08 Tema obsahu Jan Martinec
On 09/08/2014 05:18 PM, Martin Landa wrote: Zdravim, na zahajeni souteze Otevirame data [1] tiskovy mluvci CTU zminoval dataset telefonnich budek [2], kam pry v horizontu dni/tydne pridaji i GPS souradnice. V nasledne diskuzi vyplynulo, ze to nejsou vsechny telefonni budky na uzemi CR,

Re: [Talk-cz] Jak opravit podle DIBAVOD? aneb Punkvotič a jiné kuriozity Říčanského krasu

2014-09-08 Tema obsahu Jan Martinec
On 09/08/2014 01:51 PM, Karel Volný wrote: zdar, V souvislosti s otočeným Botičem jsem si prošel jeho povodí v OSMi a koukám, že nejenže tekl do kopce (fixed), ale místy se ponořuje a zase vyvěrá ( https://www.openstreetmap.org/node/2239824274 ), byť podle přehledové mapky DIBAVODu by měl

Re: [Talk-cz] cyklostezky a pěškaři

2014-09-16 Tema obsahu Jan Martinec
Dne 16.9.2014 v 11:01 Marek Chlup napsal(a): Ahoj. Používám pro plánování cest GraphHopper na vlastním serveru. Většinou plánuji pěší cesty (config: osmreader.acceptWay=car,foot; ve web url: vehicle=foot). Ahoj, to vypadá jako užitečný nástroj, to se mi zrovna bude hodit - díky. Bohužel

Re: [Talk-cz] Preklad terminu o mostech?

2014-12-02 Tema obsahu Jan Martinec
On 12/02/2014 10:53 AM, Dalibor Jelínek wrote: Ahoj, díky všem za rady. Doopravil jsem to podle tohoto návrhu a dojel překlad JOSM na 100% (samozřejmě k dnešku). Chtěl bych požádat všechny, kdo pracují s JOSM v češtině, aby dávali pozor na chyby a neobratné překlady a posílali mi je a já

Re: [Talk-cz] Preklad terminu o mostech?

2014-12-02 Tema obsahu Jan Martinec
On 12/02/2014 03:15 PM, Marián Kyral wrote: Taky bych občas něco přeložil, ale Lauchpad nemám rád, přesun na Transifex nevyšel a náhradní řešení (JOSM Trac) zatím není a asi ještě dost dlouho nebude. Marián V Launchpadu lze vyžádat export do formátu PO, ten lze poměrně komfortně editovat

Re: [Talk-cz] Preklad terminu o mostech?

2014-12-04 Tema obsahu Jan Martinec
On 12/04/2014 12:30 PM, jzvc wrote: Dne 2.12.2014 v 15:23 Jan Martinec napsal(a): On 12/02/2014 03:15 PM, Marián Kyral wrote: Taky bych občas něco přeložil, ale Lauchpad nemám rád, přesun na Transifex nevyšel a náhradní řešení (JOSM Trac) zatím není a asi ještě dost dlouho nebude. Marián

Re: [Talk-cz] Mapování železnic - rozšířené schéma

2014-12-12 Tema obsahu Jan Martinec
Dne 12/12/2014 v 07:55 PM Matěj Cepl napsal(a): On 2014-12-12, 14:31 GMT, Michal Pustějovský wrote: už nějakou dobu se věnuji překladu tagovacího schématu železniční (resp. kolejové) dopravy z OpenRailwayMap (http://www.openrailwaymap.org/ (http://www.openrailwaymap.org/); schéma

Re: [Talk-cz] Preklad wiki - surface

2014-12-18 Tema obsahu Jan Martinec
On 12/18/2014 01:15 PM, Marián Kyral wrote: Ahoj, místo těch Kočičích hlav bych asi použil kameny (kamenná dlažba). A pro cobblestone:flattened pak rovné(zarovnané) kameny. Kočičí hlavy bych pak dal do závorky). Dle wiki jsou kočičí hlavy pouze lidový termín. A třeba u nás se s tímhle

Re: [Talk-cz] Osmose Česká republika

2014-12-29 Tema obsahu Jan Martinec
v JM jsou to trochu divna oznaceni na letistich. Nasel jsem, ze v turanech to delal pred 2 roky uzivatel Jezevec, zkusim i tady: http://www.openstreetmap.org/node/1043174301 Tag ele pro runway by mel mit vyznam nadm. vysky jako jinde, tady je divne cislo koncici apostrofem. Nevite o tom

Re: [Talk-cz] Licence OSM

2015-02-04 Tema obsahu Jan Martinec
On 02/04/2015 10:43 AM, Pavel Machek wrote: On Wed 2015-02-04 07:34:35, jiri2 wrote: Zdravím, před pár dny sem byl na lyžích a narazil sem na stejný případ: http://bilestopy.cz/cs(http://bilestopy.cz/cs) Mapa je také evidentně OSM, ale zmínku sem nenašel. V zápatí hlavní stránky

Re: [Talk-cz] Licence OSM

2015-02-10 Tema obsahu Jan Martinec
On 02/10/2015 04:15 PM, Lukas Gebauer wrote: Já jen abychom neprudili podobně, že si každý pak raději vezme mapy od třeba Googlu. Tak treba ten Google tam v podminkach uzivani vyzaduje mit nejen ten copyright, ale dokonce i logo. Mapy.cz taktez. Jo, je to čtení na dlouhé zimní večery

Re: [Talk-cz] weeklyosm.eu - týdeník o dění v OSM

2015-01-14 Tema obsahu Jan Martinec
On 01/14/2015 12:39 PM, Marián Kyral wrote: Díky, díky, díky. Já to nejprve louskal německy na blogu, pak zjistil, že je i anglická verze a teď je to i v češtině ;-) Marián Ahoj, jo, ta německá verze je originál, ostatní jsou překlady :) JPM

[Talk-cz] weeklyosm.eu - týdeník o dění v OSM

2015-01-14 Tema obsahu Jan Martinec
Pánové Dalibor, Jan, Petr a Tomáš mají čest vám předvést Týdeník OSM - shrnutí zajímavých událostí, které se v týdnu přihodí kolem OpenStreetMap. Začali jsme překládat do češtiny; budeme rádi, pokud vám výsledek bude k užitku. http://www.weeklyosm.eu/cz/ (Pochopitelně budete-li mít něco

Re: [Talk-cz] Licence OSM

2015-02-10 Tema obsahu Jan Martinec
On 02/09/2015 07:39 PM, Petr Vejsada wrote: Ahoj, Dne Po 9. února 2015 19:09:20, Marián Kyral napsal(a): Sice už weby hodně dlouho nedělám, navíc teď jsem se moc OSM nevěnoval, ale resty co jsem měl jsem už dohnal, takže v příštích týdnech by se to mělo změnit. Možná na to mrknu. Určitě

Re: [Talk-cz] Licence OSM

2015-02-09 Tema obsahu Jan Martinec
http://byznys.lidovky.cz/foto.aspx?r=ln-dopravac=A150206_155242_ln-do prava_pavefoto=PAV59176e_ema.jpg Vidim tam mapovy podklad OSM, info o licenci zadne... jako by pridani tech par slov do rohu mapy byl neprekonatelny problem. :-( Je zajímavé, že na iDnes to jde:

Re: [Talk-cz] Licence OSM

2015-02-09 Tema obsahu Jan Martinec
Já vím. Tohle byl jen příklad, že jinde s těmi několika slovy problém nemají. (Nevím, jestli jsou tak uvědomělí, nebo je někdo v minulosti ohledně toho kontaktoval). Když tak nad tím přemýšlím, možná by nebylo na škodu, udělat někde stránku, kde by se tato porušení licence dala

[Talk-cz] www.weeklyosm.eu v češtině - hledám dva korektory

2015-01-08 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, předpokládám, že víte o existenci http://www.weeklyosm.eu/ , totiž týdenního shrnutí zajímavých zpráv okolo OSM; napadlo mě, že by se to hodilo i v češtině: není těch zpráv příliš (cca stránka týdně), a rozhodl jsem se to překládat. Odepsali mi, jak je můj zájem těší, ale že každý překlad

Re: [Talk-cz] www.weeklyosm.eu v češtině - hledám dva korektory

2015-01-08 Tema obsahu Jan Martinec
On 01/08/2015 04:21 PM, Kasparek Tomas wrote: On Thu, Jan 08, 2015 at 04:00:42PM +0100, Jan Martinec wrote: předpokládám, že víte o existenci http://www.weeklyosm.eu/ , totiž týdenního shrnutí zajímavých zpráv okolo OSM; napadlo mě, že by se to hodilo i v češtině: není těch zpráv příliš (cca

Re: [Talk-cz] Licence (zase)

2015-03-10 Tema obsahu Jan Martinec
On 03/10/2015 06:10 PM, Petr Vejsada wrote: Ahoj, google API to umí, viz http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Google_Maps_Example No technicky to umí, což o to (zobrazí libovolnou mapovou vrstvu, když ji dostane ve správným formátu). Jenom zrovna tenhle příklad je pro změnu v rozporu s

Re: [Talk-cz] Rozdíl mezi road a track?

2015-03-26 Tema obsahu Jan Martinec
On 03/26/2015 08:37 AM, Miroslav Suchý wrote: Teď jsem narazil v Brně-Bystrci v Kočičím žlebě na cestu která je: highway=track sufrace=asphalt Což mě zarazilo. Vždycky [*] jak na cestě byl asfalt, tak jsem ji značil jako [service,minor] road. Track jsem nechával jenom pro lesní a polní

Re: [Talk-cz] Mapy.cz s openstreetmap daty

2015-04-14 Tema obsahu Jan Martinec
On 04/14/2015 06:22 PM, Miroslav Suchý wrote: On 04/14/2015 05:51 PM, Jan Martinec wrote: OSM data používá Seznam i v ČR, úplně potichu s tím vyjeli - jakýkoli changeset z OSM se obratem objevuje na Mapy.cz - poprvé jsem si náhodou všiml před pár měsíci tady, za OSM planet lagují cca o pár

Re: [Talk-cz] Mapy.cz s openstreetmap daty

2015-04-14 Tema obsahu Jan Martinec
On 04/14/2015 03:21 PM, jzvc wrote: Dne 14.4.2015 v 13:32 Marián Kyral napsal(a): Ahoj, kdyby náhodou někdo nezachytil, mapy.cz rozšiřují své pokrytí na celý svět. Mimo ČR budou používat data OpenStreetMap. Prý budou do OSM i aktivně přispívat. Bohužel pouze mimo ČR. Takže ta zůstane jen a

Re: [Talk-cz] Rekonstrukce ulice

2015-06-29 Tema obsahu Jan Martinec
On 06/29/2015 05:17 PM, jzvc wrote: Dne 29.6.2015 v 15:31 Jethro napsal(a): Ahoj, jak správně značit ulici, která prochází rekonstrukcí? Typicky zavřená na rok, omezeně průchodná, neprůjezdná. Značí se jenom jako highway=construction, což mi ale přijde nepřesné, protože novostavba typicky není

Re: [Talk-cz] Žďákovský most

2015-07-28 Tema obsahu Jan Martinec
On 07/23/2015 09:03 PM, Matěj Cepl wrote: Jsme teď v Písku na dovolené a tak jsem dosti citelně zaznamenali, že Žďákovský most je uzavřen pro rekonstrukci. Podle http://budejovice.idnes.cz/oprava-zdakovskeho-mostu-0y6-/budejovice-zpravy.aspx?c=A150608_175529_budejovice-zpravy_jkr je tato oprava

Re: [Talk-cz] Žďákovský most

2015-07-28 Tema obsahu Jan Martinec
b) http://thread.gmane.org/gmane.comp.gis.openstreetmap.osmand/9003/focus=9011 doesn’t give me much hope... are really download files over two years old? How often are they refreshed? A co se týče aktualizace dat, to je problém _každé_ aplikace, která si je tahá offline - pokud to

Re: [Talk-cz] Používání tagu crossing u míst bez vyznačení přechodu

2015-11-11 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, Tohle je podle ceske vyhlasky "misto pro přecházení, chodníky bych určitě propojil. Ja bych osobne jeste otagoval krizovatku az po prechody jako traffic_calming=table misto toho bodu uprostred. Crossing=zebra (pelican, etc.) Je britské označování: v db to je celkem často, chyba to není,

Re: [Talk-cz] jizdni rady: vysledky porovnani Praha

2015-09-04 Tema obsahu Jan Martinec
Dost z toho jsou aktuální výluky, kvůli měsíci NAD mi připadá zbytečné mapovat zastávky, které zase zmizí s obnovením provozu trám (Bertramka a spol.) Honza Piškvor Martinec Dne 4. 9. 2015 13:04 napsal uživatel "Pavel Machek" : > Ahoj! > > > Ty "missing" nebudou presne, ricany jsem

Re: [Talk-cz] dotaz na funkčnost openstreetmap

2015-10-01 Tema obsahu Jan Martinec
Poruga na vássyem aparátula ;) Aktuálně viz http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Platform_Status Dne 1. 10. 2015 13:21 napsal uživatel "Zdeněk Pražák" : > Chtěl jsem se zeptat, zda se Vám také v poslední době stává, že je > nedostupná stánka openstreetmap.org nebo zda je problém

Re: [Talk-cz] Otevřená data IPR a mapa Prahou na kole

2015-10-04 Tema obsahu Jan Martinec
OSM. > > -- > Petr Dlouhý > petr.dlo...@email.cz > Mob: +420 736 108 424 > > -- Původní zpráva -- > Od: Jan Martinec <j...@martinec.name> > Komu: talk-cz@openstreetmap.org > Datum: 4. 10. 2015 23:44:46 > Předmět: Re: [Talk-cz] Otevřená data IPR a m

Re: [Talk-cz] Otevřená data IPR a mapa Prahou na kole

2015-10-04 Tema obsahu Jan Martinec
On 10/04/2015 11:07 PM, Petr Dlouhý wrote: Ahoj všichni, pražský Institut plánování rozvoje začal dávat k (téměř) volnému užití velké množství různých zajímavých dat: http://www.geoportalpraha.cz/cs/opendata Začal jsem pracovat na využití přesných výškových dat pro naší mapu Prahou na kole.

Re: [Talk-cz] [Pro Pražáky] Z Vinohradský do Rubešovy to nejde ... jak to namalovat?

2015-12-01 Tema obsahu Jan Martinec
On 12/01/2015 10:25 PM, Matěj Cepl wrote: Včera mě OSMAnd poslala když jsem jel k Muzeu po Vinohradské a chtěl zahnout směrem k náměstí Míru do Rubešovy (viz. značka u http://osm.org/go/0J0lSyzb_?m= ), což je ovšem nemožné, protože Rubešova nevede až k Vinohradské. Chtěl jsem to opravit v mapě,

Re: [Talk-cz] polder vykreslený jako vodní plocha

2016-01-09 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, možná bude stačit Mapniku nápověda, že tam voda není furt (do kódu jsem nehleděl). Přidal jsem tag http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:intermittent - uvidíme, jak se to vyrenderuje. HPM Dne 9. 1. 2016 16:23 napsal uživatel "Pavel Pilát" : > Ahojte, > > narazili

Re: [Talk-cz] Fwd: Vandalismus v důsledku výuky Informatiky u vás na škole

2015-12-29 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, Zatím vždy taková diskuse došla závěru "není to žádná katastrofa - kdyby se to dělo masově, bylo by třeba možné se bavit o utahování šroubů; dosud výhody 'každý s registrací může plnohodnotně editovat' převažují, a DWG si nestěžuje, že by ji to zahlcovalo." (Shrnutí na anglické wiki pod

Re: [Talk-cz] Dalsi preklady wiki

2016-01-13 Tema obsahu Jan Martinec
"odbočte vpravo na silnici 8"/"zůstaňte vlevo na silnici 13". http://www.openstreetmap.org/way/9834696#map=15/50.6305/13.8316 Dne 13. 1. 2016 14:24 napsal uživatel "jzvc" <j...@tpfree.net>: > Dne 13.1.2016 v 13:08 Jan Martinec napsal(a): > >> Tak

Re: [Talk-cz] Dalsi preklady wiki

2016-01-13 Tema obsahu Jan Martinec
To je případ, kdy třeba E50 a E55 vedou část cesty po D1 (zanedbejme, že jsou to dva paralelní systémy značení) - nebo hypoteticky třeba tak, jako by I-8 neskončila v Praze, ale pokračovala z Chodova na jih po D1, a u Modletic se odpojila a dál pokračovala přes Říčany. Zkusím se podívat po nějakém

Re: [Talk-cz] Dalsi preklady wiki

2016-01-13 Tema obsahu Jan Martinec
Tak to je opravdu radikální výklad - ale ne, opravdu to znamená "tady ta silnice je zároveň US 30 i I-80, byť je tu fyzicky jenom jeden kus asfaltu." S pomocí Wikipedie jsem jeden takový úsek dohledal, a jde skutečně jen o ta dvě čísla. US 30 přichází ze SZ, I-80 z JZ, a společně pokračují asi 20

Re: [Talk-cz] LunaRender + přístup na git

2016-01-12 Tema obsahu Jan Martinec
Tak lokální *prohlížení* bez sítě zas takový problém není, ne? Mám tu skript, který skrze osmosis a pgsql generuje vektorovou mapu, a tu mám v mobilu - bez browseru i bez netu. Ostatně soudím, že http://osm.paws.cz/ používá velmi podobný proces, a provozuje ho dokonce někdo z místních

Re: [Talk-cz] WeeklyOSM CZ 303

2016-06-07 Tema obsahu Jan Martinec
Nojo - už je na to od doby SOTM issue na githubu, ba i oprava, ale z nějakýho důvodu není nasazená: https://github.com/osmcz/osmcz/issues/129 HPM Dne 7. 6. 2016 13:03 napsal uživatel "Matěj Cepl" : > On 2016-06-07, 08:54 GMT, Tom Ka wrote: > >

Re: [Talk-cz] WeeklyOSM CZ 303

2016-06-07 Tema obsahu Jan Martinec
Z HTTP to redirectuje :( HPM Dne 7. 6. 2016 13:13 napsal uživatel "Marián Kyral" : > Ahoj, > určitě koukáš přes http? Nemáš nějaký doplněk, který to přepíná na https? > Je tam bohužel mixed content a novější prohlížeče s tím mají existenční > problémy :-( > > http mi jinak jede

Re: [Talk-cz] Fwd: mapping party

2016-05-26 Tema obsahu Jan Martinec
Já to teda pochopil jako "na Slovensku se bude pořádat (na SotM zmiňovaná) mapping party" - aneb diakritikou a interpunkcí k lepším zítřkům;o) HPM Dne 26. 5. 2016 11:03 napsal uživatel "Martin Ždila" < martin.zd...@freemap.sk>: > 2016-05-26 10:33 GMT+02:00 Tom Ka : >

Re: [Talk-cz] licence odvozenin

2016-06-21 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, Právě proto je vhodný uvádět kontext. Já to chápu tak, že tady nedochází ke spojování dvou datových zdrojů, jen tu, analogicky s mapou, "leží dvě různé vrstvy na sobě": data z OSM a komentář k nim/přimalovaná ouška - je zřejmé, že data nejsou smísena, a označil bych to za Collective

Re: [Talk-cz] vyskove profily (was Re: Rozcestníky cyklotras a cykloturistickych tras)

2016-06-25 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, už jsem to někde viděl i webově, v PHP snad. Zkusím pohlodat. Honza "Piškvor" Martinec Dne 26. 6. 2016 0:25 napsal uživatel "Pavel Machek" : > Ahoj1 > > > Jo, ale ne vždy se mi chce ty vrstevnice počítat. A softwarově to zatím > > neumíme. Nechcete někdo doprogramovat

Re: [Talk-cz] Pomoc s zeleznicnimi vyhybkami

2016-02-09 Tema obsahu Jan Martinec
Je to samovratná výhybka. Dne 9. 2. 2016 11:15 napsal uživatel "Jethro" : > Něco jsem doplnil, u resetting switch si mylím, že jde o samovratnou > výhybku, ale nenašel jsem dost podkladů pro to, nechal jsem tam tedy i > anglický text. > Jethro > > 2016-02-09 9:51 GMT+01:00

Re: [Talk-cz] OSM hospůdka Praha

2016-02-25 Tema obsahu Jan Martinec
Jo, akorát před vchodem vždycky stojí hlouček vyhnanců. Kuchyně je taková česko-německá, tak akorát k pivu - ale to fakt nevím, jak bych otagoval ;) Honza P.M. Dne 26. 2. 2016 8:31 napsal uživatel "Pavel Zbytovský" : > Prý Kompletně nekuřácké restaurace, tak to beru. Za mě

Re: [Talk-cz] jak značit výkopové práce?

2016-02-29 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, pro dlouhodobé uzavírky jsem použil opening_date=datum_do vehicle:conditional=no @ (datum_od-datum_do), například tady: http://www.openstreetmap.org/way/344081477/history (tady to byl reálného času cca rok, jestli se nepletu). I s ohledem na offline data bych nemapoval uzavírku kratší půl

[Talk-cz] RUIAN - příliš mnoho podlaží (aneb Utajený Manhattan)

2016-02-26 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, celkem náhodou jsem v mapě našel tuhle skupinu mrakodrapů v Praze na Košíku: http://osmbuildings.org/?lat=50.04562=14.51788=16.2=0=30 - podle dat nejvyšší budovy v ČR. Pohledem do RÚIANu je evidentní, co je špatně - 9 podlaží krát 8 vchodů vedle sebe je 72 podlaží nad sebou :D Z Overpassu

Re: [Talk-cz] RUIAN - příliš mnoho podlaží (aneb Utajený Manhattan)

2016-02-26 Tema obsahu Jan Martinec
e.cuzk.cz/formular/index.php > Nezkoumal jsem to, ale zdá se,že zrovna počet podlaží se reklamovat nedá. > > Dne 26. února 2016 14:27 Jan Martinec <j...@martinec.name> napsal(a): > >> Ahoj, >> >> celkem náhodou jsem v mapě našel tuhle skupinu mrakodrapů v Praze na >&g

Re: [Talk-cz] Linka 461 a linky pražské MHD

2016-02-25 Tema obsahu Jan Martinec
Pozoruhodné. Upřímně řečeno, stav PID v mapě mě děsí - ideální by bylo ho vyházet a namalovat znova, přinejmenším busy. Leč s ROPIDem, který na jednu stranu data od dopravců nežádá ni otevřeně nevydává, a na druhou stranu co půl roku celou síť překope...to se mi k nějakému přemapování v OSM moc

Re: [Talk-cz] Officiální subjekt české OSM

2016-02-18 Tema obsahu Jan Martinec
Nabídnout můžeme jistě leccos, ale obávám se, že by to byl pro Mapy.cz danajský dar: musely by přejít na ODbL, kdyby začaly využívat OSM data (tj. Derivative Database)? Jsem si celkem jist, že to striktní oddělení "tohle je cz/sk mapa a tohle jsou ty ostatní mapy" mají právně zdůvodněný (neboli že

Re: [Talk-cz] OSM hospůdka Praha

2016-02-18 Tema obsahu Jan Martinec
Jsem pro. Docela dobrý je třeba Kulový blesk na IPPavlova: http://www.openstreetmap.org/node/2407687575#map=17/50.07395/14.42979 Dne 18. 2. 2016 19:15 napsal uživatel "Marián Kyral" : > V Brně už letošní první setkání proběhlo. Co Praha? > >

Re: [Talk-cz] Aplikace pro pořizování základních dat v terénu

2016-03-01 Tema obsahu Jan Martinec
Přesnost závisí na HW v zařízení - tablety obecně bývají méně přesné, se Samsungem S5 jsem v otevřené krajině s přesností +-1m, ve městě +-5m (se starou Xperií jsem byl rád za +-10m) Dne 1. 3. 2016 19:06 napsal uživatel "Marek Janata" : > já narazil na problém s přesností

Re: [Talk-cz] Aplikace pro pořizování základních dat v terénu

2016-03-01 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, na Androidu nedám dopustit na Locus Pro (free verze je s reklamou), ktery uz pouzivam dlouha leta. Je to appka mnoha možností: Záznam trasy do GPX umí, včetně možností pojmenovaných waypointů, fotek a obecně příloh k waypointům, automatický upload dokončené trasy na Dropbox/GDrive/etc,

Re: [Talk-cz] JOSM down/up load connection timeout

2016-03-15 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, Jenom na divnopřipojení přes proxy a VPN a SSH tunel: měl jsem problém, že mi timeoutovalo uzavření changesetu (buď se nezavřel vůbec, nebo jsem jen nedostal lokálně potvrzení, že byl nahraný), a vůbec věci vyžadující TCP spojení >10 sec. Když zkusíš změnit server na vývojový. dělá to tam

Re: [Talk-cz] může být jak highway=crossing tak railway=crossing?

2016-04-07 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, railway=crossing je přechod přes trať (tj. železniční stavbu na samostatném tělese), což je úplně jiný druh zvířete než přechod pro chodce na ulici - a v pražské tramvajové síti jich je jen hrstka: http://www.openstreetmap.org/node/1553825203 Tudíž z podstaty věci (a v ČR drážního zákona a

Re: [Talk-cz] Aplikace pro pořizování základních dat v terénu

2016-03-03 Tema obsahu Jan Martinec
Vůbec. Jen mi Locus vyhovuje více - a jestli to někoho potěší, na telefonu mám obojí (po mnoha letech a několika telefonech jen s Locusem). OSMAnd má zabudovanou offline navigaci, a do auta je mi výrazně příjemnější Locusu (navigace v L.nemá ani zdaleka tolik možností, takže ji nepoužívám).

Re: [Talk-cz] Aplikace pro pořizování základních dat v terénu

2016-03-07 Tema obsahu Jan Martinec
No...Locus? ;) Když kliknu při záznamu trasy na "přidat objekt", nabídne mi to možnosti "bod/fotografie/video/audio". Možná máš nastaveno "defaultně fotky". HPM Dne 7. 3. 2016 14:59 napsal uživatel "Václav Řehák" : > Já používám Locus v kombinaci s fotkami, ale rád bych ten

[Talk-cz] OpenStreetMap.cz nelze pochromovat (HTTP/S mixed content)

2016-05-24 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, Úvodní stránka openstreetmap.cz přestala fungovat v Chromu - evidentně změnili "mixed content" z warningu na error, takže se nenačtou ani fonty, ale hlavně ani JS. Linkovat elementy přes "://blah.example.com/" místo " http://blah.example.com/; by mohlo pomoct. Bohužel nejde ani fallback na

Re: [Talk-cz] Fwd: Re: edity z maps.me

2016-07-14 Tema obsahu Jan Martinec
vs bus_station, jako ten dnešní na Florenci). > > HPM > Dne 8. 7. 2016 3:20 odp. napsal uživatel "Miroslav Suchy" < > miros...@suchy.cz > >: > > > Dne 8.7.2016 v 14:35 Jan Martinec napsal(a): > > > Číňanům v Praze je to fuk a mydlej to tam hlava nehla

[Talk-cz] Missing Maps a urgentní prosba o tracování budov v Demokratické republice Kongo

2016-07-27 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, dovoluju si v návaznosti na včerejší mapathon crosspostnout z FB Missing Maps (Lékaři bez hranic): "Jan Böhm Mám jednu odměnu pro všechny, kdo včera bloudili po snímkách Sierry Leone v zoufalé snaze najít aspoň jeden proklatý tukul. Psal jsem kolegům, jestli není potřeba zmapovat

Re: [Talk-cz] Červencový mapathon Missing maps - právě jsme otevřeli registraci

2016-07-27 Tema obsahu Jan Martinec
Tak stručný report ze včera: - pražské mapathony MSF/Missing Maps jsou každé poslední úterý v měsíci - K10 je vskutku neuvěřitelně příjemné místo (barokní vila poblíž Grébovky) - sešlo se odhadem tak 30 lidí - u tasku http://tasks.hotosm.org/project/1855 (základní zmapování vesnic) jsme

Re: [Talk-cz] Červencový mapathon Missing maps - právě jsme otevřeli registraci

2016-07-29 Tema obsahu Jan Martinec
On 07/28/16 08:47, Marián Kyral wrote: Ahoj, díky za report. Někdy bych se taky chtěl zúčastnit, ale nejsem z Prahy a den má jen 24 hodin ;-( Můžeš trochu rozepsat to skřípání trasování v JOSM? Díky, Marián Hm, tak to evidentne byla jen neznalost - buildings_tools se na budovy ukazuje jako

Re: [Talk-cz] Červencový mapathon Missing maps - právě jsme otevřeli registraci

2016-07-29 Tema obsahu Jan Martinec
On 07/29/16 13:44, Marián Kyral wrote: Tak pokud jsou všechny budovy zarovnány s cestou, tak stačí nakreslit jednu budovu, tu vybrat, pak aktivovat režim budov a další budova bude zarovnána podle té vybrané budovy. Takže všechny budou hezky v lajně. Marián Jo, to je uzitecny v bohatych

Re: [Talk-cz] WeeklyOSM CZ 314

2016-08-14 Tema obsahu Jan Martinec
Jo, ta diskuse se rozhorela u toho Herrmann-ova postu na OSM. Říct "někteří nesouhlasí" je dost slabý výraz - i autor to původní vyjádření zmírnil. (V následujícím postu řeší využití OSM dat a autonomních dronů při záchranných operacích - zjevně mu nechybí fantazie, proč ne, od toho konečně ty

Re: [Talk-cz] Pár dotazů

2016-08-13 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, S tím druhým nevím, nicméně k updatům: Renderuje se to s nějakým zpožděním, ale jakým přesně, závisí na spoustě faktorů - ve které oblasti to je, na jaké úrovni přiblížení, a konečně i na zátěži na renderovacích serverech. No a navíc - map je spousta, nejrychleji se aktualizuje ta na

Re: [Talk-cz] Pár dotazů

2016-08-13 Tema obsahu Jan Martinec
dyž dám na www.openstreetmap.org <http://www.openstreetmap.org> refresh v prohližeči tak se to znovu vytenderuje... 13. 8. 2016 v 22:23, Jan Martinec <j...@martinec.name <mailto:j...@martinec.name>>: Ahoj, S tím druhým nevím, nicméně k updatům: Renderuje se to s nějakým zpožděn

Re: [Talk-cz] Tabulky na konci tur. tras

2016-07-13 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, Připadá mi to jako zbytečné rozlišování. Skutečně tam mnohdy končí značená cesta - ale když to vezmu z opačné strany, tak tam cesta naopak *začíná* - síť KČT nevisí ve vakuu, je napojená na fyzické cesty, a i tohle mi připadá jako rozcestník - byť říká "odtud se jde napojit na síť, tady je

Re: [Talk-cz] edity z maps.me

2016-07-08 Tema obsahu Jan Martinec
n dnešní na Florenci). HPM Dne 8. 7. 2016 3:20 odp. napsal uživatel "Miroslav Suchy" <miros...@suchy.cz >: > Dne 8.7.2016 v 14:35 Jan Martinec napsal(a): > > Číňanům v Praze je to fuk a mydlej to tam hlava nehlava. > > Jj. Hlavně píšou poz

Re: [Talk-cz] edity z maps.me (was: Poznámky uživatelů)

2016-07-08 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, situace s maps.me se IMHO trochu lepší - z changesetů vytvořených přes maps.me je problematická jen menší část - ale zdá se, že konkrétně Číňanům v Praze je to fuk a mydlej to tam hlava nehlava. Nejčastější je právě duplicitní POI: http://www.openstreetmap.org/changeset/40340725 Nicméně -

Re: [Talk-cz] Nájezd Brumlovka?

2016-07-28 Tema obsahu Jan Martinec
Jo, je to zcela bezpochyby ono. (Tetelil jsem se, jak to zmapuju - a nezmapuju, uz je to tam). Mimochodem, to je kompletni stav - najezd pouze od Brumlovky, nikoli od Budejovicke; vic toho ani nebude, jen to nekdo pak musi prehodit z construction=*. HPM On 07/28/16 12:37, Marián Kyral wrote:

Re: [Talk-cz] kvartální piva

2016-08-16 Tema obsahu Jan Martinec
Hmm, nejak to propadlo do hlubin mailboxu. Za mne super napad - obvykle jsem v Praze a okoli. Honza Piskvor Martinec Dne 16. 8. 2016 8:08 dop. napsal uživatel "Ladislav Nesnera" < nesn...@email.cz>: > Myšlénku mám za dobrou, klíč za geniální (y) a reakce za překvapivě > nulové.. :-OOO > > > >

Re: [Talk-cz] Nedělitelná mezera v OSM datech - poznámka na okraj

2017-01-31 Tema obsahu Jan Martinec
ak než tou konvencí, kterou si tady my vzájemně řekneme. TL;DR: nemáme vliv na všechna vstupní data, a nic s tím nenaděláme. Pokud jsou validní, musíme s nimi žít. Dne 31. 1. 2017 12:43 odp. napsal uživatel "Pavel Machek" <pa...@ucw.cz>: On Fri 2017-01-20 20:19:31, Jan Martinec wr

Re: [Talk-cz] Fwd: Využití Ortofotomapy pro OpenStreetMap

2017-02-08 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, To je nějaký divný: Když ten link "OGC:WMS" zkusím přidat jako WMS do JOSM, tak zařve, že tam žádný vrstvy nevidí :( Kde dělám chybu? (Lezu z IP mimo jakoukoli veřejnou správu - ze by?) HPM Dne 4. 2. 2017 10:19 napsal uživatel "Jethro" : > Zdar, > dá se to přidat jako

Re: [Talk-cz] Missing Maps na E15.cz

2017-01-24 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, zase jsem zapomněl hodit na to pozvánku, dík za připomenutí: další mapathon v Praze už příští úterý v podvečer v coworkingu Opero (u Staromáku): https://www.eventbrite.co.uk/e/pravidelny-prazsky-mapathon-tentokrat-v-opero-registration-31288371361 Přijďte přijďte: uvidíte co jste neslyšeli,

Re: [Talk-cz] Stav openstreetmap.cz v prohlížečích

2017-01-24 Tema obsahu Jan Martinec
ernativní jména, takže bych očekával, že > ten certifikát bude fungovat pro všechny zadané domény. > > Marián > > ------ Původní e-mail -- > Od: Jan Martinec <j...@martinec.name> > Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz@openstreetmap.org> >

Re: [Talk-cz] Stav openstreetmap.cz v prohlížečích

2017-01-24 Tema obsahu Jan Martinec
ebo chrome. Třeba můj Firefox na > Androidu 7 s tím nemá problém. > > Marián > > ------ Původní e-mail -- > Od: Jan Martinec <j...@martinec.name> > Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz@openstreetmap.org> > Datum: 24. 1. 2017 12:50:45 > Předmět

Re: [Talk-cz] Nedělitelná mezera v OSM datech - poznámka na okraj

2017-01-20 Tema obsahu Jan Martinec
(A když jsme u toho párování, porovnávání a podobných mňamek, __normalizace velkých písmen už teď zdaleka nestačí__ - je třeba používat nástroje, který má daný jazyk pro Unicode. Ne proto, že by to jinak nešlo, ale proto, že to tuhle práci udělá samo, i pro případy, který by mě ani nenapadly. Což

Re: [Talk-cz] Česká pošta - konvence pro název

2017-02-08 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, já bych to viděl na operator="Česká Pošta, s.p." name="Praha 025" alt_name="depo Malešice" Přesně na tohle ten operator=* je, dávat ho do name to medle zbytečně zaplevelí. HPM Dne 9. 2. 2017 7:30 napsal uživatel "Vladimír Domes" < vladimir.do...@gmail.com>: Ahoj, v poslední době se tu

Re: [Talk-cz] Stav openstreetmap.cz v prohlížečích

2017-01-24 Tema obsahu Jan Martinec
To je zatím řešený tím crossignem - jak vidíme tady, LE je jako podřízená CA. Trochu jsem si s tím LE hrál, a přesně - když nepošlu spolu s certem ten ssl chain, desktop si poradí, ale android držkuje. HPM Dne 24. 1. 2017 13:52 napsal uživatel "honny" : > Zdar, > > časem

Re: [Talk-cz] Nedělitelná mezera v OSM datech

2017-01-18 Tema obsahu Jan Martinec
Zrovna co se týče vyhledávání, tak není třeba se obávat: pokud má Nominatim Unicode collation (spoiler: má), tak můžeš zadávat nejen normální mezery, ale dokonce můžeš zadat "usti nad labem" bez diakritiky, a stejně to matchne "Ústí nadLabem", páč whitespace jako whitespace. Máme už století

Re: [Talk-cz] Nedělitelná mezera v OSM datech

2017-01-18 Tema obsahu Jan Martinec
Takže "hrůza z bílých znaků, protože Word je přesně jako OSM db"? ;) Na rozdíl od Wordu je celá OSM infrastruktura na Unicode, tohle je argument "předtím to tak nebylo, nový špatný." Stejnou logikou bychom vlastně měli používat jenom ASCII - já sám mám hromadu strašidelných historek o Wordu a

Re: [Talk-cz] Nedělitelná mezera v OSM datech

2017-01-17 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, On 01/17/17 11:13, Miroslav Suchy wrote: Dne 17.1.2017 v 08:45 Lukáš Karas napsal(a): Moje otázka zní, zda-li je žádoucí do OSM přidávat na taková místa nedělitelné mezery (v xml "", unicode znak U+00A0) Osobně bych byl proti. To bychom tam pak mohli pridavat i hinty, kde rozdelovat

Re: [Talk-cz] Nedělitelná mezera v OSM datech

2017-01-20 Tema obsahu Jan Martinec
On 01/20/17 13:18, Lukáš Karas wrote: Ano, lidé na to budou zapmínat a dělat chyby. Stejně jako nyní se může stát že někdo napíše název bez diakritiky. Jak chceš indickému nebo čínskému vývojáři vysvětlit že by měl do svého rendereru integrovat processor pro vkládání pevných mezer do českých

Re: [Talk-cz] Nedělitelná mezera v OSM datech

2017-01-20 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, To jsme zase zpátky hledání problému pro řešení - pokud je ten datový zdroj s jakoukoli Unicode collation (mimo *_bin), tj. stávající stav, tak to bude hledat i porovnávat bez ohledu na diakritiku, velká a malá písmena, a dokonce i "exotické" whitespacy. (Exhibit A: Nominatim, zkuste si v

Re: [Talk-cz] Zpracování vrstevnic pro mapy

2016-08-19 Tema obsahu Jan Martinec
Phyhgtmap to tahá právě z viewfinderpanoramas, mám na to skript. Licenci nevím, řešil jsem to tehdy pro os . užití, tam je to ok. Honza Piškvor Martinec Dne 19. 8. 2016 21:11 napsal uživatel "Ladislav Laska" < la...@kam.mff.cuni.cz>: > Ahoj, > > jak píšou ostatní, obsahují mnoho voidů a možná i

Re: [Talk-cz] Přijďte na pravidelný pražský mapathon v úterý 28. února do K10

2017-02-27 Tema obsahu Jan Martinec
Ahoj, průšvih: ráno jsem se vzbudil znovu s virem. Nejsem ve stavu někam chodit, ale můžu být nápomocen přes Skype. Mrzí mě to - navíc takhle na poslední chvíli. Nevím, kdo všechno tam dnes chtěl dorazit, ale snad qeef nebo pschonmann by to zvládli. Ještě jednou se omlouvám, H.Martinec Dne

Re: [Talk-cz] Fwd: Česká komunita OpenStreetMap | OpenStreetMap.cz

2016-09-06 Tema obsahu Jan Martinec
Jako první krok určitě - ale některé moje poznámky v zahraničí poněkud hnijí. HPM Dne 6. 9. 2016 13:03 napsal uživatel "Matěj Cepl" : > On 2016-09-06, 09:35 GMT, Jan Dudík wrote: > > našel jsem chybu v mapách, ale neumím s tím - můžete můj > > podnět předat dál nebo to opravit?

  1   2   3   4   >