Re: [Talk-cz] mapnik v obci

2010-04-30 Tema obsahu Petr Morávek
Ano, většina lidí tomu u nás řekne zahrada, ale o to vůbec nejde. Otázkou je jestli tato oblast naplňuje definici tagu leisure=garden. A to podle mě ošetřovaný trávník není ani náhodou a ještě jednou - mnohem více se blíží wiki definici pro leisure=park. Petr Morávek PS: doufám, že se nikdo

[Talk-cz] tagovaní: vodní plochy, landuse ... a ještě jednou zahrady

2010-05-08 Tema obsahu Petr Morávek
/neubrali... Navíc je myslím takto konkrétní informace pro většinu uživatelů stejně nezajímavá. Jako celkem dobrý se mi jeví proposed návrh residential=garden, ale kdyby se vymyslelo něco jiného bez zavádění nového tagu, tak bych se taky nebránil. S pozdravem, Petr Morávek

Re: [Talk-cz] Import adresních bodů - Nekonzisten ce cuzk:km a mvcr:adresa

2010-10-02 Tema obsahu Petr Morávek
Hned na začátek se přiznám, že nevím co se má správně psát do adresy... Když jsem se to před časem snažil dohledat na webu pošty tak jsem moc neuspěl. Ale s tím členěním je to strašný bordel, protože č.p. je unikátní v rámci části obce a jméno ulice jestli se nepletu v rámci obce. Hranice části

Re: [Talk-cz] dibavod A04 = ditch

2011-02-20 Tema obsahu Petr Morávek
Ahoj, já jsem našel asi jeden, který k něčemu byl, zbytek jsem mazal. Myslím, že smazat všechny cesty, které se od importu nezměnily, by mapě prospělo. Petr 20/02/2011, Jan Masopust masopust@gmail.com: Ahoj, já už jsem to navrhoval hned po importu (

Re: [Talk-cz] rúian - struktura dat adresních bodů

2012-08-05 Tema obsahu Petr Morávek
Já myslím, že neměly... Vy jste je někdy v adrese viděli? K čemu by tam byly... Navíc tohle už se dá celkem spolehlivě vytáhnout z polohy bodu. Jinak kraje stále existují ;) my je máme v osm jako admin_level=6. Regiony soudržnosti jsou v osm taky, jako admin_level=4. Petr 05.08.12, Miroslav Šulc

Re: [Talk-cz] rúian - struktura dat adresních bodů

2012-08-05 Tema obsahu Petr Morávek
Ještě bych se přimlouval za úplné vypuštění tagu is_in (alespoň pro administrativní jednotky od obce výš). Přijde mi zbytečné tam znova vypisovat informaci, která už je jednou na relacích hranic (když už je tu v nás máme tak hezky komplet). Petr 05.08.12, Miroslav Šulc fordf...@fordfrog.com:

Re: [Talk-cz] opentrackmap - hrady a další

2010-04-11 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
Karel Volný napsal(a): Zdravím, bylo by prosím možno renderovat v OTM značky hradů a zámků, a další turistické užitečnosti? V této souvislosti ovšem vzniká otázka, jak vlastně správně tagovat ... Wiki uvádí (...), že pro příliš rozpadlé ruiny se nemá používat historic=castle ale

[Talk-cz] mapnik vs. rozsáhlé polygony

2010-04-11 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
je toto způsobenu, resp. jak tento bug odstranit? [1] http://www.openstreetmap.org/browse/relation/24731 [2] http://opentrackmap.no-ip.org/?zoom=13lat=50.16376lon=16.87516layers=B0 Petr Morávek attachment: xificurk.vcf___ Talk-cz mailing list

Re: [Talk-cz] mapnik vs. rozsáhlé polygony

2010-04-12 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
cesty. Nevím ale, jestli je to ta chyba. Pokud je u outer, tak to většinou nevadí (i když to není echt), ale pokud je i na inner, tak to třeba v osmarendereru neudělá díru, to ale není tento případ. Mike On 11.4.2010 18:12, Petr Morávek [Xificurk] wrote: Ahoj, renderuju mapy ČR s mapnik

Re: [Talk-cz] mapnik vs. rozsáhlé polygony

2010-04-13 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
jzvc napsal(a): Dne 12.4.2010 10:28, Petr Morávek [Xificurk] napsal(a): Koukám, že jsem zapomněl zdůraznit jednu věc - ten les se nevykresluje jen při větším zoomu (cca 13 a více). Takže problém se špatným otagováním se mi moc nezdá. Zdravim, mozna to bude tim, ze pokud engine najde

Re: [Talk-cz] mapnik v obci

2010-04-30 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
Michal Grézl napsal(a): 2010/4/30 Petr Morávek [Xificurk] xific...@gmail.com: Tagování každého kousku zeleně za barákem jako leisure=garden mi osobně přijde padlé na hlavu. Když mi v rybníčku plavou dvě zlaté rybky ještě to neznamená, že mám za barákem tourism=zoo, když tam mám záhon mrkve

Re: [Talk-cz] mapnik v obci

2010-04-30 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
Měl jsem namysli otevřený = nezarostlý vegetací, nikoliv volně přístupný. Zdeněk Pražák napsal(a): Ve skutečnosti nejedná o otevřený travnatý prostor ale o oplocené soukromé zahrady, v žádném případě nejsou volně přístupné Původní zpráva Od: Petr Morávek [Xificurk

Re: [Talk-cz] Izometrická 3D mapa z OSM

2010-05-04 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
mýlím, ale neměla by mít zastřešená sportoviště tag building=* ? V takovém případě by mělo smysl je renderovat 3D (např. odlišnou barvou), ale prohlásit paušálně každý běžecký ovál za 3D strukturu je přehnané. S pozdravem, Petr Morávek Aleš Janda napsal(a): Zdravím, po nějaké době jsem trochu

Re: [Talk-cz] tagovaní: vodní plochy

2010-05-10 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
Hahá, koukám, že v tom je teda pěkný maglajz... protože ty strohé definice na wiki říkají něco jiného: A) natural=water Description: Used to mark body of standing water, such as a lake or pond. Used to tag an area of permanent water. If the body of water is used as a reservoir, it also gets

Re: [Talk-cz] tagovaní: vodní plochy, landuse ... a ještě jednou zahrady

2010-05-18 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
zahrady. Na základě diskuze a wikipedie jsem dal dokupy první návrh http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/Garden_specification tak pokud máte, co říci na dané téma, zapojte se do diskuze ;-) Zdraví, Petr Morávek signature.asc Description: OpenPGP digital signature

Re: [Talk-cz] tagovani bazenu a koupalist

2010-05-19 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
plavání, což spousta (obzvláště) venkovních koupališť/tobogánišť úplně nesplňuje. (Ne)kryté odlišuje tag budovy, jak už bylo řečeno. Zdraví, Petr Morávek Pavel Pilát napsal(a): Já bych řekl to samé co u krytého. U krytého je ten rozdíl, že je tam navíc building=yes. 2010/5/19 hanoj eha

[Talk-cz] tagování sídel

2010-06-03 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
shodné. * village - větší vesnice * hamlet - malé vísky, samoty * locality - oblasti bez trvalého osídlení Abych to shrnul, tak si myslím, že oficiální údaje - počty obyvatel, status obce, apod. - by měly být nezávislé na hodnotě tagu place. Zdraví, Petr Morávek signature.asc Description

Re: [Talk-cz] tagování sídel

2010-06-04 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
podobně jako bychom neměli tagovat pro renderery, bychom neměli podřizovat tagování navigačním softwaru. Vesnička kdesi na Vysočině, odkud jsou to k většímu městu desítky kilometrů, prostě není suburb. Zdraví, Petr Morávek attachment: xificurk.vcf signature.asc Description: OpenPGP digital signature

Re: [Talk-cz] tagování sídel

2010-06-04 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
/Nominatim/Development_overview Zdraví, Petr Morávek signature.asc Description: OpenPGP digital signature ___ Talk-cz mailing list Talk-cz@openstreetmap.org http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

Re: [Talk-cz] tagování sídel

2010-06-04 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
hanoj. [1] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:place%3Dsuburb [2] http://en.wikipedia.org/wiki/Suburb [3] http://www.google.cz/search?q=define%3Asuburb Petr Morávek signature.asc Description: OpenPGP digital signature ___ Talk-cz mailing list Talk-cz

Re: [Talk-cz] tagování sídel

2010-06-04 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
Mike napsal(a): Tak jak je to v současnosti, tak definování adres funguje docela dobře. Osobně to dělám takto: (MC Navi) 1. najdu všechny relace boundary s admin_level=8 2. najdu nody s tagem place=village/town/city (suburb ignoruju), pokud je jeho jméno shodné s relací 1 a je uvnitř, je to

Re: [Talk-cz] tagování sídel

2010-06-05 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
Petr Morávek [Xificurk] napsal(a): Pokud to někoho zajímá, tak doporučuju metodiku ze stránek ČSÚ: http://www.czso.cz/csu/rso.nsf/i/metodicka_dokumentace_registru_doc/$File/metodika%202009_v1.zip Mimochodem v tomto dokumentu jsou i dvě zajímavé kapitolky ohledně užívání dat. 1.4. Ochrana

Re: [Talk-cz] OpenTrackMap - Aktualizace stavu projektu

2010-06-09 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
=311129 Petr Morávek attachment: xificurk.vcf signature.asc Description: OpenPGP digital signature ___ Talk-cz mailing list Talk-cz@openstreetmap.org http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

Re: [Talk-cz] OpenTrackMap - Aktualizace stavu projektu

2010-06-14 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
Radek Bartoň napsal(a): Dne pondělí 14 Červen 2010 13:24:11 Petr Morávek [Xificurk] napsal(a): Mně blby vrstevnice generované gdalem - přesně tenhle posun (odpovídá to 0.5px v původních tiff souborech)... na nápravu by mělo stačit: psql -d postgis db name -c 'UPDATE contours SET way

Re: [Talk-cz] OpenTrackMap - Aktualizace stavu projektu

2010-06-21 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
, ale netestoval jsem to. Petr Morávek signature.asc Description: OpenPGP digital signature ___ Talk-cz mailing list Talk-cz@openstreetmap.org http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

Re: [Talk-cz] footway vs. path (bylo: Návod na z akreslování turistických tras)

2010-08-23 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
Aleš Janda napsal(a): Ideální je, pokud data odrážejí skutečný stav. A skutečný stav je takový, že omezení rychlosti dané zákonem je omezení *v obci*, což je už z principu plocha. Tedy landuse=residential (nebo obdobný) je ta správná cesta. Chyba, z hlediska silniční dopravy není rozhodující

Re: [Talk-cz] tagování soch

2010-09-21 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
alik dolezal napsal(a): Existuje něco jako tourism=artwork + artwork_type=sculpture [1], a dokonce sou už alespoň dva takový nody v CŘ [2][3]. Nu sám nevím co s tím... 1: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:tourism%3Dartwork 2: http://www.openstreetmap.org/browse/node/722730919 3:

Re: [Talk-cz] Import adresních bodů - Nekonzisten ce cuzk:km a mvcr:adresa

2010-10-04 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
Ondrej Zajicek napsal(a): On Mon, Oct 04, 2010 at 01:56:28PM +0200, Mike wrote: Máš nějaký příklad? Tak treba obec Mladonovice v okrese Chrudim. Sklada se z nekolika casti obce (Mladonovice, Pohled, Zbyhnevice a dalsi) a ve vsech techto uvedenych castech je dum s c.p. 2 a 4. Protoze jde o

Re: [Talk-cz] import dibavod C02 -- koupaci oblasti

2010-10-23 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
Pavel Machek napsal(a): Ahoj! Uvazuju jak importovat koupaci oblasti. Tenhle import je generovan ponekud jednodussim hackem, ale jsou to jenom body - melo by to byt ok. Aktualni verse je: ?xml version='1.0' encoding='UTF-8'? osm version='0.5' generator='JOSM' node id='-264'

[Talk-cz] rybníky potoky

2010-10-24 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
Ahoj, předně díky moc za rozsáhlý import vodních ploch ;-) Chtěl bych se zeptat, jak správně tagovat potoky/řeky protékající rybníkem - především, co se stavidlem a odtokem z rybníka. Typicky vede po hrázi nějaká cesta, tj. je nutné nějak vyřešit její křížení s potokem. Jediné, na co jsem podle

Re: [Talk-cz] import dibavod

2010-10-25 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
MP napsal(a): Mozna bych casem mohl napsat neco co projde dump a vyplivne vsechny cesty co se nejak nekde s necim krizi nebo na tohle uz existuje nejaky nastroj? http://keepright.ipax.at signature.asc Description: OpenPGP digital signature

[Talk-cz] duplicity v dibavod-baziny

2010-10-31 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
Právě jsem zjistil, že některé bažiny se naimportovaly vícekrát, viz např. http://www.openstreetmap.org/browse/way/82858253 http://www.openstreetmap.org/browse/way/82791642 Teď co s tím? Je to jen nějaká lokální anomálie, nebo je problém většího rozsahu? Asi by to chtělo poopravovat nějak

Re: [Talk-cz] Fwd: [OpenStreetMap] duplicate nodes

2010-11-14 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
Jo, určitě... mě jen zajímalo jestli to někdo nemá zautomatizované. Na duplicitní cesty jsem si něco napsal, tak to použiuju na bažiny. Ale hledání duplicitních nodů takhle v místech dělení cest moc snadné není. honny napsal(a): Ve volných chvílích (v místech, kde zrovna něco mapuju) promazávám

Re: [Talk-cz] Fwd: [OpenStreetMap] duplicate nodes

2010-11-14 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
Lukas Kabrt napsal(a): Az mi skript dobehne na cele republice, tak nekam uploduju vysledek, kdyby se chtel nekdo podivat a zkontrolovat to predtim nez to uploduju. Tenhle postup asi není zrovna ideální - mezitím se celkem jistě některé cesty z dumpu změní. Při updatování je imho potřeba

Re: [Talk-cz] Fwd: [OpenStreetMap] duplicate nodes

2010-11-14 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
MP napsal(a): Jinak duplicitních bažin je asi 5000, při hromadném odstraňování by to chtělo být opatrný, aby se nakonec neodstranily obě kopie (někdo smaže první z těch duplicit, někdo tu druhou a nebude tam ani jedna). Na tohle mám skript - už jsem to minulý týden pouštěl na část ČR, ještě

Re: [Talk-cz] UHUL:ortofoto vs. CUZK:KM

2011-01-19 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
Věřil bych orotofotu, obzvláště pokud se jedná o nějakou méně významou obci - staré skeny katastrálních map jsou v některých oblastech dost mimo, dokonce na sebe občas nenavazují sousední mapové listy :-) Petr Jakub Rychlý napsal(a): Zdravím, v jedné obci mám šouplou katastrální mapu

Re: [Talk-cz] dibavod A04 = ditch

2011-02-20 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
Jachym Cepicky napsal(a): meliorace je určitě zajímavá informace ... ale není to ditch (příkop). V ČR jsou to většinou na zemědělských půdách trubky v zemi, takže na povrchu se to moc neprojevuje Problém je, že na data tohoto importu se nedá absolutně spolehnout - a to ani v tom jestli tam

Re: [Talk-cz] dibavod: vodní toky uvnit? vodních ploch

2011-02-23 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
Stanislav Brabec napsal(a): Všiml jsem si, že na mapě vodní toky pokračují i uvnitř rybníků. Domníval jsem se, že dibavod je natolik chytrý, a mapuje i vypouštěcí kanály. Ale není tomu tak. Při porovnání s ortofoto jednoho vypuštěného rybníku to vůbec nesedí, přestože části toku mimo rybník

Re: [Talk-cz] import adres pardubice

2011-02-23 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
MP napsal(a): Problém pak ale může vznikat, pokud si někdo (např. přes XAPI) stáhne nějaké adresní body a pak s nimi začne hýbat. Pokud je bude posouvat např. iniciativně do středu budovy, může nechtěně zmrvit geometrii budov. Tohle ale přeci není možné používat jako rozumný argument - podobně

Re: [Talk-cz] dibavod: vodn? toky uvnit? vodn?ch ploch

2011-02-24 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
MP napsal(a): , že často optimální cesta vede někde uvnitř plochy, mimo zakreslené linie toku, které mi někdy přijdou dost divné, nejspíš by neodpovídaly realitě pokud by se rybník opravdu vypustil. V některých případech pak naopak mohou odpovídat realitě a pak místo 5 km trasy z jednoho konce

Re: [Talk-cz] dibavod: vodn? toky uvnit? vodn?ch ploch

2011-02-27 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
Mike napsal(a): Tohle je snad první rozumný argument. Ale pak to chce vymyslet nějaký nový tag pro waterway, který bude značit nějaké koryto nebo dno nebo jak to nazvat (stream-bed, river-bed nebo jen bed). Protože uprostřed rybníka nebo nádrže to prostě řeka nebo potok není. A pak klidně

Re: [Talk-cz] dibavod: vodn? toky uvnit? vodn?ch ploch

2011-02-27 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
MP napsal(a): Zachoval by se strom vodního toku a rendererům a jiným nástrojům by to pomohlo, protože by věděli, že tenhle kus toku je schován pod hladinou nějaké větší vodní plochy a tedy ho nemají renderovat, případně počítat navigaci nějak jinak nebo tak něco. Ze je ta cast cesty pod vodni

Re: [Talk-cz] dibavod: vodn? toky uvnit? vodn?ch ploch

2011-02-28 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
Tomáš Tichý napsal(a): A co takhle ty linie řek a potůčků v nádržích označit layer=-1 ? Pomůže to rendererům, bude to víceméně správně i sémanticky (řeka je skrytá pod hladinou přehrady) a nemusíme zavádět nový tag. TT Asi jste se nikdo do toho jediného problémového stylu

Re: [Talk-cz] dibavod: vodn? toky uvnit? vodn?ch ploch

2011-02-28 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
Mike napsal(a): Ne ne, hlavní argument je: 1. jinde se to tak nedělá, budeme mít zase něco extra, někdo tu psal, že to tak je v Rakousku, ale co jsem koukal na jezera v Alpách, tak tam to tak není (link?), možná je to po nějakém importu a budou to opravovat Já jsem teda celý svět neprocházel,

Re: [Talk-cz] dibavod A04 = ditch

2011-03-02 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
MP napsal(a): BTW v mapě je pořád celkem dost duplicitních vodních toků (vždycky jeden z dibavodu a jeden původní), i když celkem ubývají. Napadlo mne, jestli někdo nevíte o nějakém nástroji, co by je dokázal najít (dalo by se možná využít toho, že se cesty často navzájem mnohokrát kříží -

Re: [Talk-cz] dibavod A04 = ditch

2011-03-02 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
hanoj napsal(a): Ono je to možná skoro lepší - znovu nakreslit těch 1% něčeho (a tentokrát přesně), kde ty data aspoň trochu odpovídala realitě dá asi v součtu méně práce, než procházet těch 99 procent, kde ty čáry jsou buď nesmysl, nebo přibližná duplikate okolních potoků. *** kdyby to bylo

Re: [Talk-cz] dibavod: vodní toky uvnit? vodních ploch

2011-03-07 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
Mike napsal(a): Mazal jsem je proto, že to tak je všude a zavedený postup. Skutečně? To by mne tedy moc zajímalo, kde to všude je? Kde všude krom ČR proběhl takto kompletní import vodních toků a následně se ty části v nádržích mazali? dodávám - je dobré mít označené, kde je to opravdu řeka a

Re: [Talk-cz] dibavod: vodní toky uvnit? vodních ploch

2011-03-07 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
MP napsal(a): Předpokládám, že se všíchni asi shodneme, že části pod vodou (v rybníce, přehradě), pokud by měly zůstat, tak je musí být možné odlišit od částí tekoucích nad vodou, a to pokud možno bez toho, aby se počítaly průsečíky Asi tu budu za neskutečného rýpala, ale... proč? Navíc i

Re: [Talk-cz] dibavod: vodní toky uvnit? vodních ploch

2011-03-11 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
Karel Volný napsal(a): Dne Čt 10. března 2011 Aleš Janda napsal(a): Netřeba nic počítat. Mapnik používá „malířův algoritmus“ - nakreslí všechno, přičemž pozdější objekty (ty co jsou výše) přepíšou všechny objekty níže. hm, takže pokud tomu rozumím správně, tak s layer logikou by les nebo

Re: [Talk-cz] dibavod: vodní toky uvnit? vodních ploch

2011-03-16 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
Jakub Rychlý napsal(a): narazil jsem na další chybku. Když je vodní plocha patřičně zahnutá, vykreslí se její název klidně do lesa (nejspíš težiště). Oba problémy viz: Známý problém mapniku [1], který by měl být vyřešen v budoucí verzi. Momentálně je jediným řešením preprocesing OSM dat. [1]

Re: [Talk-cz] omezení tagu na 255 znaků

2011-03-28 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
Karel Volný napsal(a): Dne Po 28. března 2011 jzvc napsal(a): Dne 27.3.2011 15:01, Karel Volný napsal(a): zdravím, jakpak se řeší, když někam chci jako hodnotu tagu nacpat řetězec delší než 255 znaků? Fujtajxl, tag je tag, ne povidani, tag ma obsahovat jednu hodnotu, jakmile ma vic, je to

[Talk-cz] Šumava

2011-07-21 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
Ahoj, netušíte někdo, kde se vzala na Šumavě obrovská paseka [1]? Myslel jsem, že se jedná jen o nějak jednoduše poškozenou relaci, ale po té, co jsem asi hodinu zkoumal changesety a současné cesty a relace, tak z toho moc rozumný nejsem... k nějakému kixu došlo pravděpodobně už před delší dobou a

Re: [Talk-cz] Šumava

2011-07-22 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
Mike napsal(a): Protože je zmršená relace http://www.openstreetmap.org/?relation=1461184 Z ní zmizely vnější cesty - někdo je smazal, ty zřejmě neměly žádné tagy a tak si dotyčný myslel, že jsou tam zbytečné, ale neuvědomil si, že jsou součástí relace - konkrétně uživatel Waldschwamm To

Re: [Talk-cz] posunuté cesty

2011-08-24 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
Jiří Parkan napsal(a): Ahoj, Taky jsem narazil na pěknou divočinu: http://mtbmap.cz/?zoom=13lat=49.80675lon=13.40312layers=FB00 ale ať koukám jak koukám, chybu v datech jsem nenašel. Nejvíc je pomuchlaná ta železnice a vždycky někde na mostě. JP To bylo velmi pravděpodobně v datech a

Re: [Talk-cz] posunuté cesty

2011-08-25 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
Petr Dlouhý napsal(a): Revertoval jsem to já na žádost uživatele jik. Způsobil to uživatel urquellplzen v sadě změn [1] - je to ale jeho jediná editace. Mohlo jít o omyl/experimentování nebo o záměrné ničení mapy. Pokud je podobných ničících editací víc pod různými účty, mohl by to dělat

[Talk-cz] administrativní hranice

2011-09-12 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
Ahoj, právě kontroluju administrativní hranice - jak se dalo čekat, sem tam něco se rozbilo v průběhu času... ale to se snad snadno opraví. Ale při prohlídce mě zarazila jedna věc - spousta obcí (admin_level=8) má nesouvislá území - skutečně to tak je? Odkud se tahle data brala? Petr Morávek aka

Re: [Talk-cz] administrativní hranice

2011-09-13 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
jzvc napsal(a): Dne 12.9.2011 21:57, Petr Morávek [Xificurk] napsal(a): Cus, data vlastnich hranic jsou import z prehledky Když jsem na pár místech opravoval různe chyby, tak jsem zjistil, že některé původní cesty moc nesedí na to, co je teď ve WMS CUZK, přesně jak psal Libor - netušíte někdo

Re: [Talk-cz] administrativní hranice

2011-09-13 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
Petr Kadlec napsal(a): 2011/9/13 Petr Morávek [Xificurk] xific...@gmail.com: ad renderovani - jenže, co je hranice kraje má bohužel momentálně každý stát jinak... BTW3 chtělo by to zkusit nějak sjednotit ty admin_levely po Evropě... aspoň ve státech, kde jsou kompletnější hranice. Tak ono

[Talk-cz] administrativní hranice a place=*

2011-09-14 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
Petr Morávek [Xificurk] napsal(a): jzvc napsal(a): co je horsi (a nevim jak moc to jeste zustalo) ze nektery uzemi byly spatne zarazeny do struktury (rodic - potomek) takze sem napr narazel na uzemi nejen mimo dany okres, ale i kraj ... Tohle se mi snad podaří odchytnout, už jsem na pár

Re: [Talk-cz] administrativní hranice a place=*

2011-09-15 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
jedna chalupa, kde občas někdo je, ještě neznamená, že to nesmí být locality... takže pokud to člověk na daném místě nezná, tak je to skutečně hodně o pocitu. Zdraví, Petr Morávek aka Xificurk [1] http://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_m%C4%9Bst_v_%C4%8Cesku_podle_po%C4%8Dtu_obyvatel signature.asc

Re: [Talk-cz] administrativní hranice a place=*

2011-09-15 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
jzvc napsal(a): Co se tyce vykreslovani, tak by stejne nejlepsi bylo pouzit administrativni cleneni = administrativni centra vetsich celku sou dulezitejsi nez mensich a vse co neni administrativni centrum je naprosto na poslednim lv zobrazovani. S tímhle úplně nesouhlasím. Problém je u obcí,

Re: [Talk-cz] administrativní hranice

2011-09-21 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
potřeba opravit ručně :/ Zdraví, Petr Morávek aka Xificurk signature.asc Description: OpenPGP digital signature ___ Talk-cz mailing list Talk-cz@openstreetmap.org http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

Re: [Talk-cz] administrativní hranice

2011-09-22 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
administrativní hranice. To klidně vygeneruju ze své lokální databáze... ale tady je trochu problém v tom, že ta data jsou prostě moc podrobná - bez nějakého zjednodušení před vykreslením bude mít takové svg klidně desítky MB. Zdraví, Petr Morávek aka Xificurk signature.asc Description: OpenPGP digital

Re: [Talk-cz] administrativní hranice

2011-09-22 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
Frettie napsal(a): mně se povedlo vygenerovat z nějaké starší mapy okresů právě tu svg mapu okresů. Pak se mi povedlo přes API stáhnout kus ČR, ale to je tak pomalé, že bych to tahal hrozně dlouho. Jeden tip z nedávné doby - Overpass API [1] - je to read-only, umí to odpovídat na poměrně

Re: [Talk-cz] administrativní hranice

2011-10-05 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
druhou stranu spousta měst tam nepatří. Potom by tag place nesl aspoň trochu relevantní informaci o významu daného sídla (vůči svému okolí). Co vy na to? S přáním krásné noci, Petr Morávek aka Xificurk [1] http://cs.wikipedia.org/wiki/Obec_s_pov%C4%9B%C5%99en%C3%BDm_obecn%C3%ADm_%C3%BA%C5%99adem

Re: [Talk-cz] administrativní hranice

2011-10-06 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
důležitosti, ze kterého se dá vyjít. Jen tak pro orientaci, v ČR je: 10 place=city 615 place=town -- 23 statutárni města 570 města 207 městyse -- 389 obce s POÚ Zdraví, Petr Morávek aka Xificurk signature.asc Description: OpenPGP digital signature

Re: [Talk-cz] administrativní hranice

2011-10-07 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
výsledku by měl součet hodnot population z nodů dát hodnotu, která bude na relaci obce. Petr Morávek aka Xificurk signature.asc Description: OpenPGP digital signature ___ Talk-cz mailing list Talk-cz@openstreetmap.org http://lists.openstreetmap.org

Re: [Talk-cz] administrativní hranice

2011-10-08 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
kriterium. A na to, že se zbytečně opakuje informace z tagu population říkám, že to není zbytečné - je třeba nějaké (byť primitivní) porovnání sídel, které nemají uveden počet obyvatel. Navíc je to celé podobné např. s tracktype=grade1-5, tady je taky zbytečné uvádět highway=track ;) Petr Morávek aka

Re: [Talk-cz] administrativní hranice

2011-10-09 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
Petr Morávek [Xificurk] napsal(a): Jasně, pro status obce (pokud ho tam budem chtít dostat) je jedinou možností nový tag - a osobně si myslím, že by měl být na relaci obce. Jméno tagu bych volil anglické (asi city_status), byť jeho hodnoty budou česky. V Německu jsem viděl, že používají

Re: [Talk-cz] administrativní hranice

2011-10-12 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
jzvc napsal(a): Dne 9.10.2011 22:18, Petr Morávek [Xificurk] napsal(a): Petr Morávek [Xificurk] napsal(a): Jasně, pro status obce (pokud ho tam budem chtít dostat) je jedinou možností nový tag - a osobně si myslím, že by měl být na relaci obce. Jméno tagu bych volil anglické (asi city_status

Re: [Talk-cz] administrativní hranice

2011-10-12 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
řešení tedy vlastně navrhuješ. Zdraví, Petr Morávek aka Xificurk signature.asc Description: OpenPGP digital signature ___ Talk-cz mailing list Talk-cz@openstreetmap.org http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

Re: [Talk-cz] administrativní hranice

2011-10-16 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
/browse/relation/439976 Zdraví, Petr Morávek aka Xificurk signature.asc Description: OpenPGP digital signature ___ Talk-cz mailing list Talk-cz@openstreetmap.org http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

[Talk-cz] UIR-ZSJ - části obce, základní sídelní jednotky

2011-12-22 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
. [2] je momentálně jediný import provedený popsaným způsobem. Pokud se dohodneme, že toto je rozumná cesta, tak jako další krok dám k dispozici popsané skripty k otestování. Po odladění případných bugů přesunu stránku na wiki a můžem začít importovat ve větší míře. Petr Morávek aka Xificurk PS

Re: [Talk-cz] UIR-ZSJ - části obce, základní sídelní jednotky

2011-12-24 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
... WikiProject_Czech_Republic/freemap/Import_UIR-ZSJ Určitě provedu... až to dotáhnu do nějaké použitelného stavu. Petr Morávek aka Xificurk [1] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Users:Xificurk/Import_UIR-ZSJ#Postup_p.C5.99i_importu attachment: xificurk.vcf signature.asc Description: OpenPGP

Re: [Talk-cz] UIR-ZSJ - části obce, základní sídelní jednotky

2011-12-27 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
čistě formální záležitost, nevyplývají z něj žádné dodatečné povinnosti ani pravomoci... a z historických důvodů tento titul obce ani nelze použít k rozlišení venkovský vs. městský typ sídla. Petr Morávek aka Xificurk [1] http://www.dvs.cz/clanek.asp?id=6384068 attachment: xificurk.vcf

Re: [Talk-cz] UIR-ZSJ - části obce, základní sídelní jednotky

2011-12-27 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
poloautomatickým importem v místech, kde jsou ochotní mapeři, importovaná data tak budou řádově vyšší kvality než když by se to vzalo jedním šmahem celá republika (k takovému kroku se může přistoupit kdykoliv). Petr Morávek aka Xificurk attachment: xificurk.vcf signature.asc Description: OpenPGP

Re: [Talk-cz] UIR-ZSJ - části obce, základní sídelní jednotky

2011-12-27 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
zvolil jen jako vhodnou ukázku). Petr Morávek aka Xificurk attachment: xificurk.vcf signature.asc Description: OpenPGP digital signature ___ Talk-cz mailing list Talk-cz@openstreetmap.org http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

Re: [Talk-cz] UIR-ZSJ - části obce, základní sídelní jednotky

2011-12-28 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
podobně křiklavý nesoulad. Petr Morávek aka Xificurk [1] http://mapy.cz/s/2K37 [2] http://mapy.cz/s/2K3i attachment: xificurk.vcf signature.asc Description: OpenPGP digital signature ___ Talk-cz mailing list Talk-cz@openstreetmap.org http

Re: [Talk-cz] UIR-ZSJ - části obce, základní sídelní jednotky

2011-12-28 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
v takové šedé zóně město-vesnic), tak nemá cenu vymýšlet nějaké zběsilosti, těch pár případů se dá vyřešit dohodou a ruční opravou. Petr Morávek aka Xificurk attachment: xificurk.vcf signature.asc Description: OpenPGP digital signature ___ Talk-cz

Re: [Talk-cz] UIR-ZSJ - části obce, základní sídelní jednotky

2012-01-02 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
takovém případě jsou obyvatelé těchto sídel započítáni dvakrát. A není tomu možné rozumně zabránit, protože ZSJ není hierarchicky podřízeno části obce. Petr Morávek aka Xificurk signature.asc Description: OpenPGP digital signature ___ Talk-cz mailing list

Re: [Talk-cz] UIR-ZSJ - části obce, základní sídelní jednotky

2012-01-02 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
place=village. Podobně dělených obcí je v republice kupa a v některých případech dokonce ani není vesnice, která nese jméno obce, tou největší. Petr Morávek aka Xificurk PS: Tím rozhodně nechci hanět práci tvoji a dalších lidí na doplňování údajů o počtu obyvatel! Je super, že tam už teď aspoň

Re: [Talk-cz] MTB mapa

2012-01-04 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
označení jakékoliv oblasti, které se říká náměstí a to nehledě na to, že ve skutečnosti se jedná třeba o park po jehož obvodu jde silnice a pak budovy (třeba Karlovo náměstí v Praze). Už jsem to na několika místech (kde vím, co tam v reálu je) opravoval převodem na multipolygon nebo překreslením. Petr

Re: [Talk-cz] UIR-ZSJ - části obce, základní sídelní jednotky

2012-01-04 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
, tak je to jen ve zlomku případů a z datasetu ZSJD se dá zjistit do jaké části obce patří dominantní díl ZSJ. Takže i tento problém půjde odstranit. Petr Morávek aka Xificurk signature.asc Description: OpenPGP digital signature ___ Talk-cz mailing list

[Talk-cz] UIR-ZSJ import - last call ;-)

2012-01-04 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
a COBE. A taky na různých místech wiki upravil popisky pro tag place. Dobrou noc ;-) Petr Morávek aka Xificurk [1] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Users:Xificurk/Import_UIR-ZSJ [2] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Czech_Republic/freemap attachment: xificurk.vcf signature.asc

Re: [Talk-cz] UIR-ZSJ import - last call ;-)

2012-01-05 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
otázečka: Jsou nějak řešeny duplicity? Ano, viz popis skriptů. Petr Morávek aka Xificurk signature.asc Description: OpenPGP digital signature ___ Talk-cz mailing list Talk-cz@openstreetmap.org http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

Re: [Talk-cz] MTB mapa

2012-01-07 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
toho, co je vevnitř. Na náměstí je potom např. park, parkoviště, vydlážděná pěší zóna, což by se taky mělo podle toho otagovat. Petr Morávek aka Xificurk signature.asc Description: OpenPGP digital signature ___ Talk-cz mailing list Talk-cz

Re: [Talk-cz] UIR-ZSJ import - last call ;-)

2012-01-08 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
Petr Morávek [Xificurk] napsal(a): Zapracoval jsem připomínky a sloučil původní návrh s návrhem hanoje. Stránku s popisem importu jsem přesunul na [1] a doplnil odkaz do WikiProject Czech Republic/freemap [2]. Prosím tedy o poslední kolo připomínek... Pokud nebudou vážné námitky, rád bych

Re: [Talk-cz] OSM Inspector a stav přijetí licence

2012-01-25 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
podíváte na statistiky, tak nebýt rozhodnutí pavla a jkjk, tak ztráta dat je prakticky nulová... Ale mají na to rozhodnutí právo, a zbytek komunity se holt bude muset nějak se vzniklou situací vypořádat. Petr Morávek aka Xificurk attachment: xificurk.vcf signature.asc Description: OpenPGP digital

Re: [Talk-cz] OSM Inspector a stav přijetí licence

2012-01-25 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
changesety uvedené na wiki [2] převede na jiný účet a data budou moci být zachována i po změně licence. Zdraví, Petr Morávek aka Xificurk [1] http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/2011-September/006826.html [2] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Quick_History_Service/Changeset_Lists

Re: [Talk-cz] OSM Inspector a stav přijetí licence

2012-01-26 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
. Petr Morávek aka Xificurk signature.asc Description: OpenPGP digital signature ___ Talk-cz mailing list Talk-cz@openstreetmap.org http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

Re: [Talk-cz] OSM Inspector a stav přijetí licence

2012-01-26 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
licencí jakou chceš, ale publikuj vylepšenou verzi dat. 6) V čem bude OSM lepší než FOSM? FOSM bude obsahovat více dat, protože žádná neztratí, ne? Letmým pohledem na statistiky - především velikostí komunity, tj. rychlostí zlepšování databáze. Petr Morávek aka Xificurk signature.asc Description

Re: [Talk-cz] OSM Inspector a stav přijetí licence

2012-01-26 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
ovšem nerozumím, jaký důvod vede k mazání dat uživatelů, kteří se změnou licence nesouhlasili. K čemu je to dobré? Vždyť by stačilo data v databázi patřičně označit a například je jen odfiltrovat z některých výstupů. Jak bys řešil konzistenci dat mezi jednotlivými větvemi? Petr Morávek aka

Re: [Talk-cz] OSM Inspector a stav přijetí licence

2012-01-26 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
. Petr Morávek signature.asc Description: OpenPGP digital signature ___ Talk-cz mailing list Talk-cz@openstreetmap.org http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

Re: [Talk-cz] OSM Inspector a stav přijetí licence

2012-01-27 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
a jestli ODbL (+CT) ochrání databázi lépe než CC. Ale vzhledem k tomu, že většina z nás postrádá potřebné právnické vzdělání, tak to velmi pravděpodobně dopadne asi jako když by se slepice v kurníku začli dohadovat o nadsvětelných neutrinech a narušení Lorentz invariance. Petr Morávek aka Xificurk

Re: [Talk-cz] OSM Inspector a stav přijetí licence

2012-02-02 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
renderovat mashupy OSM dat s datasetem, který není svobodný (ať už je k tomu jakýkoliv důvod). Petr Morávek aka Xificurk attachment: xificurk.vcf signature.asc Description: OpenPGP digital signature ___ Talk-cz mailing list Talk-cz@openstreetmap.org http

Re: [Talk-cz] OSM Inspector a stav přijetí licence

2012-02-02 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
vždycky re-importovat; nanejvýš tedy dosáhneš toho, že bude zahozena práce spousty lidí, kteří původní import dále opravovali a vylepšovali. Petr Morávek aka Xificurk signature.asc Description: OpenPGP digital signature ___ Talk-cz mailing list Talk-cz

Re: [Talk-cz] river/stream

2012-02-07 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
-stream a ne naopak, tak výsledek bude rozhodně lepší než současný stav... a až se najde někdo místně znalý (nebo ochotný to vykoukat z leteckých snímků), tak ten bod zlomu stream/river zpřesní. Petr Morávek aka Xificurk attachment: xificurk.vcf signature.asc Description: OpenPGP digital signature

Re: [Talk-cz] river/stream

2012-02-07 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
jako zmínění instituce jako přispěvatele na webu OSM (jako např. australské importy ze státních databází [1]). Petr Morávek aka Xificurk [1] http://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-au/2011-September/008453.html attachment: xificurk.vcf signature.asc Description: OpenPGP digital signature

Re: [Talk-cz] Import chráněných území z EEA

2012-02-15 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
neotrávil licenčně nekompatibilním uzlem, relaci cestou apod. Zdraví, Petr Morávek aka Xificurk [1] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Tag:boundary%3Dprotected_area attachment: xificurk.vcf signature.asc Description: OpenPGP digital signature ___ Talk-cz

Re: [Talk-cz] Import chráněných území z EEA

2012-02-17 Tema obsahu Petr Morávek [Xificurk]
. Pavel To sice ano, ale s daty, která půjdou pryč se dá stále manipulovat, tzn. je tu možnost přidat uzel, který brzo zmizí do cesty/cestu do relace. Petr Morávek aka Xificurk signature.asc Description: OpenPGP digital signature

  1   2   3   >