הי,

On 2006-08-23 23:32, Dan Armak wrote:
> On Wednesday 23 August 2006 21:00, Eran Tromer wrote:>
> כל זה נכון ואולי, עם הרבה מאוד הנחות ודרישות, ישים לגבי יצירות ווידאו/אודיו.
> מה עם יצירות ספרותיות? לא משנה איזה DRM תדרוש, ספר תמיד אפשר לייצג בפורמט
> פשוט מבוסס טקסט. מה יעצור אותי מלהפיץ טקסט באינטרנט בדרך כזו או אחרת?

כל תוכנה חוקית תסרב להעתיק טקסט בלתי מאושר, כמובן.
(שאל את אבו איך הוא מתכוון לאכוף את זה.)

> הנה רעיון לא-כל-כך ישים שלישי: אפשר להורות בחוק על שימוש בTPM בכל חומרה
> ותוכנה
> רלוונטית (במודל שבו לבעל המחשב החוקי אין שליטה על המפתח הפרטי של הTPM במחשב).
> אני מזכיר את זה כי הציעו פעם הצעת חוק כזו בארה"ב.
>
> דבר קצת יותר ישים, שהוליווד ושות' דוחפים, הוא שימוש בDRM שמסתמך על TPM.
> הרעיון
> הוא שאם לא תקנה מחשב עם TPM שהם שולטים בו, לא תוכל להציג את היצירה, והבחירה
> היא שלך.

איך זה קשור? זה לא משפיע בכלל על תוכן מוגן או שמצאת בפורמט שאינו מוגבל
ע"י DRM, ולכן לא עוזר למי שמנסה לפתח נגן מוסיקה תואם-מר"צ.

> אם מרץ יסירו מההצעה את הדרישה להסכם מפורש של בעל הזכויות ,
> ההצעה תהיה יותר ישימה

לא מההיבט בו אני דנתי.
תוכנה לא יכולה להבחין בין תוכן מותר לתוכן אסור (אלא בהנתן תשתית הזויה
מהסוג שתארתי), בלי קשר לכמה מפורשת ההסכמה. כל תוכנה המסוגלת להציג או
לשנע יצירה עצמאית שלי, מסוגלת לעשות כן גם עבור תוכן שאין לי רשיון שימוש
בו, ולכן אינה חוקית עפ"י גם עפ"י הגרסה המרוככת שהזכרת.

  ערן