Re: [Internauta] El major r obatori de la història2

2005-08-17 Conversa hrnzt
El dimecres 17/08/05, a les 18:00 (+), Eduard Pertíñez va escriure:

[...]

 I sobretot, explica'm les proves de la versió oficial (ja que, pel que 
 sembla, tot el que està escrit a castella en un passat ho hem de considerar 
 cert).

No té sentit discutir això aquí. Això són els historiadors
els que ho han de fer (i els únics que ho poden fer). Em
sembla molt bé que algú plantegi una hipòtesi nova sobre
el descobriment d'Amèrica, però francament, no pot(s)
pretendre que ens el creguem així com si res. La versió
oficial no existeix. N'hi ha moltes de versions, i totes
més o menys coincideixen en els punts importants, de
manera que són les que tenen més credibilitat. Si és un
error o no, ja ho veurem. Però com dic, és una feina que
han de fer els que s'hi dediquen. Per nosaltres és
impossible de dir si tot això que diu té alguna
possibilitat de ser cert o és completament inventat.

Per altra banda, coincideixo amb els altres que és
relativament poc important la nacionalitat de Colom. La
hostilitat dels castellans contra Catalunya, si és això
el que et preocupa, és ben coneguda al llarg de la
història i arreu del món.

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] com plegar una samarreta

2005-08-17 Conversa hrnzt
El dimecres 17/08/05, a les 22:23 (+0200), laura va escriure:
 llastima de flash :'( , ara ja tinc una excusa per no fer jo les
 maletes, jeje: Mamá, es que no puc vore la web on s'ensenya a doblar
 una samarreta!

http://www.emanshack.com/Pics/T-Shirt_Folding.gif

adéu excusa...

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] I les fabriques de seda?

2005-08-15 Conversa hrnzt
El dilluns 15/08/05, a les 08:58 (+0200), Dolsa- va escriure:
 Monday, August 15, 2005, 12:28:37 AM, escrius:
  El diumenge 14/08/05, a les 23:00 (+0200), Josep Payo va escriure:
  En/na [EMAIL PROTECTED] ha escrit:
  
  Aixo de les plantes no en tinc ni idea, pero diria que
  no senten dolor. El dolor l'unica utilitat que te es
  avisar l'organisme perque prengui mesures contra alguna
  cosa, ara be, com tothom sap una planta no es pot moure
  i per tant no pot reaccionar, i per tant el dolor i el
  
  Jo encara en tinc menys d'idea, però les conegudes com 'carnívores', no
  es mouen?
 
  pse, pero no es inteligencia, es com una trampa per
  rates que es dispara en determinades circumstancies,
  no quan ella vol... (m'ho estic inventant tot)
 
 
 I com saps que no vol ?

Ara mateix no ho se (no he fet l'experiment)...

Pero es podria saber; la voluntat es la capacitat de
decidir. Llavors si una planta es mou NOMES quan i SEMPRE
que rep un estimul determinat, crec que es podria dir amb
tota seguretat que no te voluntat.

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] I les fabriques de seda?

2005-08-15 Conversa hrnzt
El dilluns 15/08/05, a les 08:56 (+0200), Dolsa- va escriure:
 No senten dolor com nosaltres ho sentim pero qui t'assegura que no
 senten altres sensacions ?

Mmm, home, que es una sensacio? Un estat de consciencia.
Llavors sense consciencia no hi pot haver sensacions. Les
plantes no poden tenir consciencia ja que no tenen els
organs necessaris: cervell i sistema nervios; en
consequencia tampoc poden tenir sensacions.

-- 
hrnzt
___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] I les fabriques de seda?

2005-08-14 Conversa hrnzt
Hola,

El diumenge 14/08/05, a les 09:49 (+0200), Dolsa- va escriure:
 I sobre les reaccions dels ficus. Sabeu que hi han estudis que moltes
 plantes desenvolupen toxines anti insectes quant son atacades par
 aquests ? Per exemple la tomatera.
 Pero el mes curios es que s'ha comprobat que plates veines, que no han
 estat atacades encara, tambe desenvolupen aquestes toxines ?
 Tot això esta encara molt fosc.

Vaig veure un reportatge d'una ecologista extremista 
que no nomes era vegetariana: tambe estava contra matar
plantes. Que menjava? Nomes fruita, perque segons ella
es l'unic aliment que esta fet per la naturalesa amb
aquest fi.

Aixo de les plantes no en tinc ni idea, pero diria que
no senten dolor. El dolor l'unica utilitat que te es
avisar l'organisme perque prengui mesures contra alguna
cosa, ara be, com tothom sap una planta no es pot moure
i per tant no pot reaccionar, i per tant el dolor i el
plaer no tenen sentit en una planta. Per altra banda
no tenen sistema nervios, amb la qual cosa es dubtos
que tinguin ni tan sols sensacions.

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] I les fabriques de seda?

2005-08-14 Conversa hrnzt
El diumenge 14/08/05, a les 23:00 (+0200), Josep Payo va escriure:
 En/na [EMAIL PROTECTED] ha escrit:
 
 Aixo de les plantes no en tinc ni idea, pero diria que
 no senten dolor. El dolor l'unica utilitat que te es
 avisar l'organisme perque prengui mesures contra alguna
 cosa, ara be, com tothom sap una planta no es pot moure
 i per tant no pot reaccionar, i per tant el dolor i el
 
 Jo encara en tinc menys d'idea, però les conegudes com 'carnívores', no 
 es mouen?

pse, pero no es inteligencia, es com una trampa per
rates que es dispara en determinades circumstancies,
no quan ella vol... (m'ho estic inventant tot)

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] El major r obatori de la història

2005-08-12 Conversa hrnzt
eduard at pertinez.net wrote:

 [...]


Aixi d'entrada em sembla una mica sensacionalista. Que
Colom, Columbus, o com es digui, podia ser catala, em
sembla que ja fa anys que es diu, igual que la dubtosa
legalitat de l'annexio del Nou Mon per part de Castella.

Ara be, la teoria de la conspiracio es bastant
estrambotica (ja no parlem de lo de Cervantes) i si no
te proves irrefutables corre el risc de fer un ridicul
bastant considerable. Es basa en detalls que interpreta
com a ell li conve. Els documents que el contradiuen estan
manipulats i censurats, pero els que li van be per la seva
teoria no. Per posar un exemple, agafa un quadre de
l'epoca on hi surt gent amb barretines. Quina fiabilitat
te aixo? Esta pintat al natural, en plena batalla? O esta
pintat basant-se en les histories que circulen i la
imaginacio del propi pintor? Es bastant facil, i aixo es
una pura conjectura, que un holandes que hagues de pintar
espanyols els pintes amb barretina pel fet que els
holandesos tenien una llarga tradicio de relacions amb els
catalans i ben poca amb els castellans. Nomes es un
exemple.

Resumint, esta be questionar-ho tot, pero les coses son
un pel mes complicades del que sembla...

-- 
hrnzt
___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


[Internauta] llibre interessant: un antropoleg innocent

2005-08-12 Conversa hrnzt
Crec que es dels millors que he llegit. Son les aventures
i (mes notablement) desaventures d'un antropoleg angles que
viatge a l'Africa per conviure durant uns mesos amb una
tribu de salvatges en una regio remota del Camerun.

Copio un paragraf que dona una idea bastant aproximada del
llibre:

Amb certa sensacio d'alleujament me'n vaig anar a l'hotel, bo
i acomiadant-me mentalment de la musica de guitarra africana
enllaunada que sonava dia i nit, i passant entre la filera de
putes per ultima vegada. Aquestes dames potser son els membres
menys subtils de la seva professio que he vist mai. Un sistema
perfectament acceptat d'aproximacio es dirigir-se al mascle
pretes i engrapar-lo amb força entre les cames; sempre s'ha
d'evitar trobar-se tancat en un ascensor en aquestes
circumstancies.

Nigel Barley
L'antropoleg innocent.
Edicions 62.

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


[Internauta] els efectes devastadors del cafe

2005-08-11 Conversa hrnzt
Ja intuia que una beguda amb un gust tan repugnant no
podia ser bona per l'organisme

http://www.caffeineweb.com/NASA%20Study.htm
http://www.cannabis.net/weblife.html

-- 
hrnzt
___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] per a l'absurd? de diferencials, vaques i articles de broma!

2005-08-08 Conversa hrnzt
El dilluns  8/08/05, a les 12:02 (+0200), [EMAIL PROTECTED] va escriure:
 Per cert, a ningú de petit li venia el graciós de la classe, amb un 
 encenedor elèctric desmontat, li ho posava al cul, i prèmia el botonet:
 alló si que et despertava de cop i volta.

No se, jo quan era petit vaig fotre els dits a l'endoll
per comprovar si passava algo. Me'n recordo uns milisegons
abans de la descarrega quan els dits no feien bon contacte
encara, que vaig pensar veus com no passa res...

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


[Internauta] El subcomandante Marcos convoca a Oleguer

2005-08-05 Conversa hrnzt
http://www.elmundodeportivo.es/20050802/NOTICIA200565865.html

-- 
hrnzt
___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] radio rara

2005-08-05 Conversa hrnzt
El divendres  5/08/05, a les 10:07 (+0200), laura va escriure:
 estic sentint una emissora de FM que está unicament dedicada a
 ensenyar angles, diu que tenen un lloc on la gent espanyola es junta
 amb anglesos durant un periode curt de temps. Si no fora tan
 desconfiada m'agradaria la idea, pero el tema em sona a aquelles
 comunitats(sectes) on te mengen el tarro. L'emissora de moment no
 sembla perillosa, pero qui sap
 
 
 La web es: http://www.vaughanradio.com/

Per FM nomes s'escolta a Madrit. Tambe tens la BBC, pero
necessites una radio que agafi ona curta. Tambe si busques
audio book en alguna xarxa P2P pots trobar uns quants
llibres en MP3, per exemple jo tinc el Naked Lunch llegit
per William S. Burroughs en persona :)

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] distros linux i programes per compartir arxius

2005-08-02 Conversa hrnzt
Also sprach JOANRIUDAVETS at infonegocio.com:
 he provat algun cop configurar mldonkey el problema és poder configurar 
 la carpeta incoming i la temp, que les tinc a dues particions diferents 
 d'allà on tinc el sistema. 
 Pots dir com es poden configurer les dixoses carpetes?

En el fitxer downloads.ini es pot canviar.

El que em posa negre d'aquest programa es que busca els
fitxers de configuracio en el directori on et trobes, cosa
que es idiota IMHO; t'obliga a executar el dimoni sempre
en el mateix directori (i l'omple de purria o sigui que
millor no fer-ho al $HOME).

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] CD d'Ubunt u (era cursos -bàsics- de linux i prog. lliure)

2005-07-31 Conversa hrnzt
El diumenge 31/07/05, a les 11:04 (+0200), Miquel Puig Pey va escriure:
 La questio es que no entenc el sistema d'instalar programes. Segons el que 
 he anat llegint en aquesta llista es un comandament que es diu apt-get, si 
 no m'equivoco.
 Volia instal·lar l'aMule. Em baixo el paquet (un .tar.gz , suposo que es 
 aquest). i ara que? Intento:
 apt-get install aMlue-2.0.3.tar.gz
 No va. Obro el paquet i veig uns quants fitxers executables. Els executo 
 casi tots i ho torno a provar. Tampoc.
 Algu em podria dir que faig malament?

Es molt senzill... els programes normalment es distribueixen
en forma de codi font (son arxius .tar.gz normalment) i per
tant els has de compilar abans de poder-los fer servir. Per
compilar-los basicament es anar al directori on has
descomprimit l'arxiu i executar

./configure
make
make install

Aixo fabrica els fitxers executables, documentacio, etc i els
posa a /usr/local. Que passa? Que aquest sistema nomes es
per situacions exepcionals, ja que no es massa practic a
l'hora d'actualitzar i amb programes grans la cosa es
complica molt. Llavors per aquesta rao cada distribucio
distribueix els programes precompilats en fitxers .deb o
.rpg que son molt mes senzills de manegar. Per exemple per
instal.lar un paquet .deb seria

dpkg --install nom_del_fitxer.deb

L'apt-get l'unic que fa es baixar el paquet que li diguis
d'un servidor d'internet i dir-li al dpkg que l'instal.li.
En el teu cas seria

apt-get install amule

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


[Internauta] pelicula graciosa: this is spinal tap

2005-07-30 Conversa hrnzt
es una satira-documental musical d'un grup de heavy
fictici que es diu spinal tap. es bonissima, d'aquelles
que les pots mirar 10 o 20 vegades i continuen fent
gracia... les cançons son genials, la musica es normal
pero les lletres son completament idiotes i fan morir
de riure. com ara, una estil yardbirds que diu

stop wasting my time
you know what I want
you know what I need

i la tornada es

give me some money
give me some money

resumint, als que us agrada el rock'n'roll no us la
podeu perdre... no la fan als cines normalment, pero
es pot trobar a on us imagineu...

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Sobre Escriptori XFCE

2005-07-26 Conversa hrnzt
El dimarts 26/07/05, a les 22:45 (+0200), Benjamí Villoslada va escriure:
 El Dimarts 26 Juliol 2005 20:29, Pere Pie va escriure:
  Sembla força interessant, mes lleuger que Gnome i KDE, tot i que poder
  encara tingui algunes mancances.
 
 No creguis, és prou bo.  Els nins s'hi fan ràpid.
 
 És pels amants del minimalisme, com GNOME, només que XFCE sí que va ràpid --i 
 els gnomeros s'emprenyen quan ho dic ;))
 
 És el 3er dins el món dels escriptoris, perquè la resta (com Fluxbox) són 
 entorns de finestres i el quart (CDE) no és lliure.
 
 Aquí hi són tots   http://xwinman.org/

Tots no... veig que no surt GNUstep.

El GNUstep es una replica del sistema operatiu antecessor de
l'actual Mac OS X, el NEXTstep. Es una desgracia que hagi atret
tan poc interes aquest projecte (crec que esta maleit) perque
a hores d'ara podriem tenir una especie de OS X lliure funcionant
amb el kernel Linux...

En fi... de moment ens hem de conformar amb el Window Maker:
http://www.telefonica.net/web/eac/01102004-shot.png

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Accident a Londres

2005-07-25 Conversa hrnzt
El dilluns 25/07/05, a les 16:34 (+0200), Pere Castells va escriure:
 P.D.: Ens han fotut en un bon lio on serà molt difícil sortir-ne. Ara no 
 mes cal un atemptat en qualsevol lloc que no sigui capital coneguda i tots 
 acollonidos amb el carnet a la boca (o el codi de barres a la front). Que 
 no? apostes . oti, no serà que es el que pretenen? 

Ei tu, moro.

Vols guanyar 100 lliures? Ara estem amb tot aixo del
terror, l'unic que has de fer es portar aquesta motxila
inofensiva amb una bomba de broma dins dema quan vagis a
treballar, nomes per veure si els del metro t'agafen o
no. Ei, aixo es tema de seguretat nacional, no ho diguis
a ningu!


http://www.google.com/groups?hl=calr=selm=O9SBe.11284%246e3.740317%40news20.bellglobal.com

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Una mala noticia

2005-07-19 Conversa hrnzt
El dimarts 19/07/05, a les 17:20 (+0200), Benjamí Villoslada va escriure:
 El Dimarts 19 Juliol 2005 08:49, Pere Castells va escriure:
 
  Mai he parlat malament de la competència, mai ho faré, no tinc motius, son
  bons i ja està, han fet la seva feina i ara em tocava fer-la a mi  .
  tinc que fer la meva i acostumar-los, fer-los canviar d'hàbits.
 
 Si no és per patents o privacions artificials, el que deia ahir no serveix.
 
 Com dius tot està inventat, i quan es tracta de trencar hàbits creats per 
 *empreses que ho fan bé* cal oferir diferències en qualque detall important.  
 No és fàcil quan a l'altre costat ho fan bé; molta sort a l'hora de trobar 
 allò que has de potenciar per ser diferent.

Aixo em recorda l'euforia que hi va haver a Catalunya a finals
del segle XIX provocada per la falsa creença que a Catalunya es
trobarien grans quantitats de carbo. La questio es que es van
construir les fabriques _abans_ de trobar el carbo, aixi que quan
van veure que no n'hi havia la decepcio va ser general, ja que
haurien de fer servir carbo angles que era molt mes car que el
que utilitzaven els anglesos, a causa del transport. De totes
maneres la industria va sobreviure gracies al fet que es van
especialitzar molt (e.g. construien maquines de vapor amb unes
caracteristiques molt concretes), tant que no tenien competencia
en la seva especialitat. Aixo es un exemple de com tenir una
visio equivocada de la realitat pot ser millor que tenir una
visio _encertada_ de la realitat

(ara no se a quin fil va aixo)

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] miracle!!!

2005-07-16 Conversa hrnzt
Hola,

El dijous 14/07/05, a les 09:46 (+0200), laura va escriure:
 Recordeu que aquell dia era el tema de la votació a Europa de les
 patents, era el dia quan es triava lloc per a  Olimpiades  i per als
 mitjans era molt important, també començava el G8, les protestes dels
 contraris al G8, manifestacions, concerts per la pau, el mon estava
 convulsionat per aquell dia a nivell de previsió era un dia molt
 important, despres va ser desastrós a molts nivells... pero el q va
 passar despres el va tapar en gran mesura.

 Per cert, segur que aquell dia no es va acabar el mon tal i com el
 coneixiem fins llavors?

Mmm... tots els dies son importants. El que passa avui es
consequencia del que va passar ahir, que a la vegada es
consequencia del que va passar abans d'ahir, i aixi
successivament des del principi... si es que hi ha un
principi. Res te un final; perque on hi ha un final tambe
i ha un principi. (Avui estic mistic)

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] no me'n surto

2005-07-13 Conversa hrnzt
El dimecres 13/07/05, a les 12:39 (+0200), Albert Que va escriure:
 estic fent servir l'openoffice 1.1.0 en català amb WinXP.
 
 He configurat a inicio -- configuracion -- panel de control --
 configuracion regional y de idioma -- personalizar que m'escrigui els
 números 123.456,78 (milers amb punts i decimals amb coma).
 
 Malgrat això m'ho continua fent al revés: 123,456.78 (milers amb coma i
 decimals amb punt).

No ho puc comprovar perquè no tinc Windows, però mira això:

Eines - Opcions - Paràmetres d'idioma - Idiomes

Prova de posar-li Sistema o Català a on diu Configuració
local i Moneda per defecte.

Si no funciona encara hi ha una solució però no és gaire
elegant: Senyales totes les cel·les que necessitis, i vas
a Format - Cel·les, pestanya Números i allà ho pots
configurar com vulguis; l'única cosa és que només afecta a
les cel·les seleccionades.

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


[Internauta] miracle!!!

2005-07-12 Conversa hrnzt
Un any mes el gran J.R. Bob Dobbs ha demostrat el
seu poder sobrenatural impedint miraculosament la
Fi del Mon que estava prevista pel 6 de juliol de
2005, despres que l'any passat un altre miracle del
gran mestre de l'Slack aconseguis evitar a l'ultim
moment la Fi del Mon, prevista pel 6 de juliol de
2004, despres que contra tot pronostic
l'intervencio providencial de Bob va aturar
l'inminent Apocalipsi el 6 de juliol del 2003, que
s'havia aplaçat un any a partir del 6 de juliol de
2002 quan Bob va obrar com ens te acostumats
evitant la hecatombe, i aixi successivament des del
del 6 de juliol de 1998, dia en que s'hauria acabat
tot si no fos pel grandios Bob, l'home que podia
vendre _qualsevol_ cosa. O sigui que, donem gracies
a Dobbs per aquest any extra de vida que ens ha
concedit. Amen.

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Londres 7-7

2005-07-10 Conversa hrnzt
Hola,

El diumenge 10/07/05, a les 13:23 (+0200), Pere Castells va escriure:
 Però com ella no veig el terrorisme com lluita de classes, de religions, 
 d'independència ... potser els de la base, els guerres, guerriller, etc., 
 si que ho s'ho creuen, però el que volia dir (i crec que vaig dir) es que 
 s'ha de mirar mes amunt ... els pobres desgraciats que rebem els atacs i 
 els que els fan no som ningú .. es *qui mou el fils*, qui encén la metxa, 
 qui anima i qui ho fa amb interessos ...

No hi estic d'acord... a veure, tot aixo que dius pot ser cert, pero no es
el mateix que amb els nostres exercits? Tu creus que un soldat que va a
l'Afganistan lluita per uns ideals i te un sentit de l'etica: que ha de fer
i que no ha de fer? Es obvi que no: fa el que li ordenen els de dalt, els
que mouen els fils, no? I no maten innocents tambe? Home, si comencem a
comptar les victimes innocents que han matat els occidentals des del 2001 i
les que han assassinat els terroristes no se quin dels dos bandols seria el
pitjor. Si vols la diferencia es que els exercits regulars no van
obertament contra la poblacio civil i els terroristes si, ara no se fins a
quin punt aixo legitima a uns i deslegitima als altres. Quan els americans
tiren un missil en una plaça d'un poble, o en un casament, encara que sigui
per error, el que compta es la gent que han matat. I els terroristes, es
obvi que fan el que fan perque no tenen mitjans. Si tinguessin missils
intercontinentals i portavions suposo que no perdrien el temps posant
bombes al metro. Se'ls pot acusar que no respecten les normes de la
guerra. No les respectaran mai si respectar-les (no matar civils)
redueix totes les seves possibilitats de victoria a zero. De totes maneres
jo particularment no acabo d'entendre aixo de les convencions de guerra,
si es tracta de matar o que et matin no veig quin sentit poden tenir
normes aqui.

Salutacions,

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] gravar DVDs i renombrar arxius

2005-07-08 Conversa hrnzt
El divendres  8/07/05, a les 14:31 (+0200), Benjamí Villoslada va escriure:
  Per acabar d'arrodonir la feina, com li puc dir que em renumeri les
  fotos amb números correlatius? ara la numeració és una mica caòtica
  perquè he esborrat fotos intermitges i a més n'hi ha de 3 targetes
  diferents, m'interessa que les numeri correlativament seguint l'ordre
  cronològic. M'imagino que caldria dir-li que anés sumant 1 al valor
  inicial 001 i que ho afegís al final del nom enlloc del ${FOTO:4}
 
 Exacte, un sumadoret i ja està.  D'aquí la importància d'1, entendre què fa 
 el 
 codi :)

No... si vol ennumerar els fitxers _per ordre cronològic_ 
(ordenant a partir de les dates de les capçaleres EXIF) és
una mica més complicat. Aquí he fet un script que ho fa:


#!/bin/bash

for FOTO in *.{jpg,JPG}; do

DATA=`jhead $FOTO | grep ^Date | cut -c 16-25 | tr -d :`
LLISTA=$LLISTA$'\n'istambul-$DATA $FOTO

done

numero=1

echo $LLISTA | grep -v '^$\|\*' | sort | while read linia; do

num=$numero

[ $num -lt 10 ]  num=0$num
[ $num -lt 100 ]  num=0$num
[ $num -lt 1000 ]  num=0$num

NOM_VELL=`echo $linia | cut -d   -f 2`
NOM_NOU=`echo $linia | cut -d   -f 1`-$num.jpg

echo mv $NOM_VELL $NOM_NOU

let numero++

done; exit


Atenció, perquè funcioni realment s'ha d'esborrar l'echo de
la 3a linia començant pel final. Tal com està ara, només diu
què faria, però sense fer-ho:

mv 100-0078_IMG.JPG istambul-20041216-0001.jpg
mv 100-0079_IMG.JPG istambul-20041216-0002.jpg
mv 100-0080_IMG.JPG istambul-20041216-0003.jpg
mv 100-0081_IMG.JPG istambul-20041216-0004.jpg
mv 100-0082_IMG.JPG istambul-20041216-0005.jpg
mv 100-0084_IMG.JPG istambul-20041220-0006.jpg
mv 100-0085_IMG.JPG istambul-20041220-0007.jpg
mv 100-0086_IMG.JPG istambul-20041220-0008.jpg
mv 100-0087_IMG.JPG istambul-20041227-0009.jpg
mv 100-0088_IMG.JPG istambul-20041227-0010.jpg
mv 100-0089_IMG.JPG istambul-20041227-0011.jpg
mv 100-0090_IMG.JPG istambul-20041227-0012.jpg
mv 100-0091_IMG.JPG istambul-20050102-0013.jpg
etc.

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Contra les patents de programari

2005-07-04 Conversa hrnzt
El dilluns  4/07/05, a les 09:14 (+0200), Ermengol Bota va escriure:
 Si algú coneix a (o algun altre eurodiputat que se m'hagi passat per alt )
 
 Sr. Ignasi GUARDANS CAMBÓ 
 Sra. María BADÍA i CUTCHET 
 Sra. María SORNOSA MARTÍNEZ
 Sr. Raimon OBIOLS i GERMÀ
 Sr. Bernat JOAN i MARÍ
 Sr. Raül ROMEVA i RUEDA
 Sr. Josep BORRELL

Sra. Teresa Riera Madurell

Suposo que et refereixes di-putats catalans que no
siguin del PP, no?  Perquè del PP n'hi ha uns quants
més...

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Tot é s relatiu

2005-07-03 Conversa hrnzt
El diumenge  3/07/05, a les 20:01 (+0200), Esteve Valentí va escriure:
 En/na Benjamí Villoslada ha escrit:
 El Diumenge 03 Juliol 2005 13:38, Esteve Valentí va escriure:
  
 
 Més pel ex pink Roger Waters que pel David Gilmour i companyia
 ja que amb els darrers discs i gires en devien fer un munt d'eurons.

 
 
 Cal reconèixer que al doble CD del led estan prou bé, però ja té 10 
 anys --com passa el temps, era l'any 1 d'Internet, per mi-- i les fotos 
 del llibret ja s'els veu prou granadets.
  
 
 Si no recordo malament el del led era el Pulse que era un recopilatori
 de lo milloret de pink floyd.

No és un recopilatori, és un concert que van fer el 1994.
Surten totes les bones, l'únic problema és que és una mica
massa llarg, pel meu gust: 2 hores i 30 minuts.

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Tot é s relatiu

2005-07-03 Conversa hrnzt
El dilluns  4/07/05, a les 00:17 (+0200), Esteve Valentí va escriure:
 En/na [EMAIL PROTECTED] ha escrit:
 No és un recopilatori, és un concert que van fer el 1994.
 Surten totes les bones, l'únic problema és que és una mica
 massa llarg, pel meu gust: 2 hores i 30 minuts.
 
 Així deu ser el directe de la gira mundial que van fer el 94 i que va 
 passar per barcelona, no?

Suposo...

 No tinc el disc per que llavors valia una pasta.
 Hi vas anar?
 Va ser impressionant!!!

No hi vaig anar, en aquella època crec que encara
anava a l'E.G.B. :)

 Quins discs dels pink floyd són els teus preferits?

Mmm, potser el que m'agrada més és Animals però la
temàtica la trobo una mica cursi si vols que t'ho
digui, un disc sobre animals de granja, no sé... a no
ser que tingui un doble sentit (no m'hi he fixat).

Llavors, Wish you were here, la primera i l'última
cançó (Crazy diamond) m'agraden molt, el problema
és que Wish you were here està mal feta, i les
altres dues són un desastre, o sigui que el disc en
conjunt no m'agrada gaire.

Al Dark side of the moon li tinc mania.

Els altres discos que tinc (Piper at the gates,
Ummagumma, Meddle i Relics) tots estan bé, més
o menys, i es poden escoltar, tot i que tampoc són
res de l'altre món.

 T'agrada Radiohead?

És possible, no els conec.

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] motos i as segurançes ?

2005-06-30 Conversa hrnzt
El divendres  1/07/05, a les 00:38 (+0200), Ramon va escriure:
 PARLANT DE MOTOS
 
 ON PODEN FER-SE LES ASSEGURANÇES A UN BON PREU ???
 (EL MILLOR PREU QUE SAPIGUEU ???)

No se si es el mes barato, pero jo la tinc al
Consorcio de compensacion de seguros que es un
organisme de l'Estat (no hi ha afany de lucre, en
teoria). Em costa 340€ per un vespino i crec
que reuneixo totes les caracteristiques del
conductor de risc. Per cert, aquest seguro
nomes cobreix lo minim (obligatori), que
exactament no se que significa. Si ho vols mirar
la pagina es aquesta: www.consorseguros.es

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] I ara enCl apés ... i ja en van dos

2005-06-29 Conversa hrnzt
El dimecres 29/06/05, a les 13:45 (+0200), Ermengol Bota va escriure:
 2005/6/29, Benjamí Villoslada [EMAIL PROTECTED]:
  El Dimecres 29 Juny 2005 10:37, Jun va escriure:
   A aquest pas acabarà fent tota la programació La Lloll... quina por u_u'
  
  Hòstia, sí.  Quan comença a fer la monea i personatges amb la veu, haig
  d'apagar la ràdio o canviar de cadena.
 
 Osti! a mi també! sincerament no puc amb el seu programa... em passa
 una mica com amb el de sardandes de diumenge al matí, que l'únic que
 fa és posar-me de mala llet. Per sort, ara la locutora ha canviat, pq.
 la que hi havía abans tenia una veu que no hi havía manera, m'obligava
 a aixecar del llit per no sentir-la. ...h

Ostia, doncs una de les sensacions mes horripilants
que recordo es algun cop que se m'ha engegat la radio
el diumenge al mati, precisament quan feien aquest
programa de sardanes. A mi la veu de la locutora no
em fa res, es la musica infernal de les sardanes que
es totalment insuportable.

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


[Internauta] Alejandro Jodorowsky

2005-06-27 Conversa hrnzt
L'altre dia vaig veure el Topo i ara Holy Mountain.

El balanç és... L.S.D.?

Si només fos això encara, però és obvi que hi ha alguna
cosa importantíssima en el fons. No em pregunteu què.

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] =?iso-8859-1?Q?oz?= =?iso-8859-1?Q?=F3?= troposferic

2005-06-19 Conversa hrnzt
El diumenge 19/06/05, a les 01:09 (+0200), laura va escriure:
 Mes que res, volia saber si algu havia viscut una alerta, se suposa
 que han d'avisar, que s'ha de fer si et trobes en un cas aixi?

Van dir a la tele que quan superava el nivell maxim la
recomanacio era no fer exercici fisic a l'aire lliure.

Per cert, l'ozo aquest es inflamable?

-- 
hrnzt
___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


[Internauta] prou de comandaments

2005-06-16 Conversa hrnzt

 aix a la linea de comandaments?

No, no, no, no

_LINIA d'ORDRES_ aixi es com es diu!!

Estic negre amb tant de comandament i comanda
que no son res mes que una traduccio barata
(i EQUIVOCADA) de l'angles COMMAND.

A l'ordinador se li donen ORDRES i no pas
comandes o comandaments (en aquest ultim cas, a
mes, no te sentit).

Es increiblement obvi que d'aqui 30... que dic,
10 segons ja ho haureu oblidat per complet i
tornareu a parlar (i pensar) malament, pero com
a minim jo ja m'he quedat descansat.

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] VALGAM DEU !!!

2005-06-16 Conversa hrnzt
El dijous 16/06/05, a les 20:18 (+0200), eduard muoz va escriure:
 L'iglesia esta perden el nord.. o potser el busquen a la dreta...

Per perdre el nord, primer l'has de tenir.

En el cas de l'Esglesia no el pot perdre perque no
l'ha tingut mai. Si llegeixes a un tal Nietzsche sabras
de que parlo...

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] P3 (P50) de Linux ... a, e, i .....

2005-06-13 Conversa hrnzt
El dilluns 13/06/05, a les 21:03 (+0200), Pere Castells va escriure:
 Crec que te 128 .. ja ho miraria .. però que es modo consola? ... soc 
 usuari, no informàtic. No se que es KDE o Gnome ...

A veure... ho intentare explicar de la forma mes senzilla
possible. Un sistema operatiu te la maquinaria (el que no
es veu) i la interficie (el que es veu, els menus, les
finestres... la manera de relacionar-se amb l'usuari)

En el Windows les dues parts son inseparables.

En el GNU/Linux no. Pots posar la interficie que mes
t'agradi, n'hi ha que son tipus teletip (estil MS-DOS) o
n'hi ha que son grafiques (estil Windows).

El modo consola deu ser l'interpret d'ordres, aquesta
interficie de text de que et parlava, que normalment la
gent l'anomena consola o terminal.

De interficies grafiques n'hi ha moltes tambe: El Gnome
i el KDE son les mes famoses, pero en el teu ordinador no
crec que sigui el mes apropiat (gasten molt)... n'hi ha una
que es diu Xfce que es mes senzilla i mes lleugera...
potser et pot anar be.

 Hi ha algun disc per arrancar? .. un que instali tot?  jo no se de 
 mecànica (per això hi son) vull conduir, a cadascú lo seu. Potser 
 tindré que esperar a que ho tingueu mes clar ... mes resolt. 

Si, normalment les distribucions porten la majoria de
programes inclosos (o els mes populars) i tu l'unic que
has de fer es triar-los d'una llista... clar que els has
de coneixer, o com a minim tenir-ne una mica d'idea.

Jo, si vols que t'ho digui, crec que GNU/Linux encara no
esta preparat per la gent normal, pero per provar no s'hi
perd res (a part del temps).

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] P3 (P50) de Linux ... a, e, i .....

2005-06-13 Conversa hrnzt
El dilluns 13/06/05, a les 22:52 (+0200), Pere Castells va escriure:
 Sempre he dit que si algú ven mes que nosaltres es que en algo (o en molt)
 ens equivoquem . no culpem als demés, es massa ... infantil, diu poc de 
 nosaltres.

Bueno, espero que no t'enfadis pero a mi em sembla que es molt
mes infantil veure el mon com una carrera o una especie de
competicio, a veure qui arriba primer, qui te mes vendes, qui
domina el mercat... (a part que s'hauria de veure si, en aquest
cas, el primer no ha fet trampes)

A mi m'agradava quan li van dir el Lou Reed que no se quin
critic havia dit que el seu disc era molt bo, i ell va
contestar que digui el que vulgui. Cony, aixo si que deia a
favor seu, no feia musica per agradar als critics, ni tant
sols al public... la feia per altres motius... ara m'he
desviat una mica del tema.

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


[Internauta] george starostin

2005-06-12 Conversa hrnzt
La pagina de reviews de discos classics de rock-n-roll
del George Starostin torna a estar oan-line:

http://starling.rinet.ru/music/

L'altre dia en vaig trobar una semblant en catala, pero
es tipus bleaug:

http://tagomago.lamevaweb.info/

-- 
hrnzt
___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Hamburgueses

2005-06-12 Conversa hrnzt
El diumenge 12/06/05, a les 16:54 (+0200), Pere Castells va escriure:

[...]

 No, no es antinatural .. perquè ho ha de ser? Poso dos llesques de pa
 sobre la taula ... una es floreix i l'altra no  que ha passat? 

Interessant, pero l'experiment de les hamburgueses estava
fet en plan de conya... com dient aixo no s'ho mengen ni
els animals.

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Sobre l'intent linux

2005-06-09 Conversa hrnzt
El divendres 10/06/05, a les 00:01 (+0200), Jordi Durban va escriure:
 Ah! Mireu que em diuen a Lexmark:
 Hello,
   Thank you for your inquiry to our technical support center.  Currently
 Lexmark International does not support inkjet printers in a UNIX/Linux
 environment.  We provide the Linux Printer Driver Development Kit (LLPDDK)
 as a courtesy to our customers.  You may find this software at the
 following location:
 
http://www.lexmark.com/US/products/info/linux/
 
 I la meva no apareix! :(

Les impressores normalment no porten gaires problemes...

Aqui pots veure si surt la teva:
http://www.linuxprinting.org/printer_list.cgi?make=Lexmark

-- 
hrnzt
___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Xerrades de programari lliure

2005-06-08 Conversa hrnzt
Hola,

El divendres  3/06/05, a les 20:07 (+0200), Carles Pina i Estany va escriure:
 
 Passo això:
 
 http://catux.org/index.php?num=309
 
 Crec que és molt interessant per molta gent d'aqui.
 
 En Jorge Cortell té molts amics, i tans enemics com amics.
 
 L'Stallman doncs s'ha de veure :-)
 
 Fins aviat!

El primer no m'ha agradat gaire... anava molt rapid i una
mica de 7-ciencies, pero amb arguments no massa convincents.

El barbes es diferent. Potser no es un geni i fa una mica
el pallasso, pero com a minim te les idees clares (poques
pero clares) i no es complica la vida. Ara, amb el caracter
que te, entenc que molts no el puguin veure :-)

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] CD's sense canon

2005-06-07 Conversa hrnzt
El dimarts  7/06/05, a les 22:09 (+0200), Miquel Puig Pey va escriure:
 En la pàgina en que hi ha la noticia surt un anunci (de Microsoft,of course) 
 que pregunta:
 ¿Que cuesta mas?
 -Pasarse a Linux
 -Permanecer con Windows
 Tu li poses un dols dos i que diu???
 Pasarse a Linux puede costar tres o cuatro veces mas
 Es que no tenen vergonya, et fan pagar pel seu software i et diuen que si et 
 pases a software lliure et costara mes...
 Alguna cosa a dir els linuxeros de la llista??

Doncs si, tu ho has dit: no tenen vergonya.
Per fer determinades feines, com ara publicista, no pots
tenir vergonya, i escrupols tampoc.

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


[Internauta] catala antic

2005-06-06 Conversa hrnzt
Com parlaven els catalans fa 500 o 600 anys:
http://www.tdx.cesca.es/TESIS_UdL/AVAILABLE/TDX-0425101-170810/mbajet_pt2.pdf

Aqui una llei que prohibia riffar coses al carrer:

que algun hom de qualque Conditio o, stament sia no gos riffar
algunes coses en algunes de les Plaçes de la dita Ciutat e, aço
per tal com se segueixen tot dia en les dites plaçes grans
desordinations, mals, e scandols sots ban de V sous a cascu, e,
per cascuna vegada. Dels quals bans etc. Retenen se empero los
dits honorables etc.

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] 3D

2005-06-03 Conversa hrnzt
El divendres  3/06/05, a les 13:14 (+0200), Dolors Fuster va escriure:
 A veure si em se explicar per que em pugueu ajudar
 
 Estem mirant de fer reconstruccions 3D de talls seriats d'embrions. Són 
 talls histologics, fem fotos microscopiques, les magatzemema l'ordinador i 
 voldriem reconstruir despres l'embrió en 3D. La idea és que despres es 
 pugui veure el tall de la zona seleccionada en la imatge 3D, la imatge 
 real, no un dibuix.
 
 A una llista d'histotecnics vaig veure que recomenaven aquesta pagina
 http://www.bitplane.com/. L'hem estat mirant i ens sembla que és això el 
 que buscavem, pero no tenim clar si en tenim prou am l'Autoaligner o 
 necessitem tambe l'Imaris.
 
 Em podeu ajudar?.sabeu d'algun altre programa que ens pugues anar be?

No en tinc ni idea, pero m'he recordat d'un programa que
vaig veure esmentat fa temps en una llista:

http://homepage.mac.com/rossetantoine/osirix/Index2.html

Diu: OsiriX is an image processing software dedicated to DICOM images
(.dcm / .DCM extension) produced by medical equipment (MRI, CT, PET,
PET-CT, ...) and confocal microscopy (LSM and BioRAD-PIC format). [...]
OsiriX has been specifically designed for navigation and visualization
of multimodality and multidimensional images: 2D Viewer, 3D Viewer ...

No se si es aixo el que busqueu. L'unica cosa es que es
per Mac OS X (deien que el volien portar a GNUstep, o
sigui que tambe funcionaria en Windows i GNU/Linux, pero
no se com esta el tema).

Es distribueix gratuitament sota els termes de la
llicencia GPL, of course.

Salut,
-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] descarregar o no descarregar

2005-06-02 Conversa hrnzt
El dijous  2/06/05, a les 16:23 (+0200), Benjamí Villoslada va escriure:
 El Dijous 02 Juny 2005 11:23, Pau Casellas Castells va escriure:
  ahh.. doncs juraria que a les opcions del thunderbird hiha l'opció...
 
 Doncs sembla que sí, que el POP també ho té.  No ho sabia.
 
  bé, en qualsevol cas ja estaria content si pogués evitar que es
  descarreguessin.
 
 i que GMail no ho té bé:
 http://www.gmailforums.com/lofiversion/index.php/t8066.html
 (llegit en diagonal quasi vertical)

No m'ho he mirat pero es de sentit comu: El POP3 l'unica
informacio que et dona es la mida de cada missatge, o sigui
que es amb l'unica cosa que pots discriminar (no baixis
missatges de mes de 75KB (normalment son virus)).

O sigui que no hi ha manera humana de dir-li que baixi tots
els missatges exepte els que venen de tal o qual lloc, etc.

Salut,
-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] descarregar o no descarregar

2005-06-02 Conversa hrnzt
Hola,

El dijous  2/06/05, a les 23:34 (+0200), Carles Pina i Estany va escriure:
 On Jun/02/2005, [EMAIL PROTECTED] wrote:
  El dijous  2/06/05, a les 16:23 (+0200), Benjamí Villoslada va escriure:
   El Dijous 02 Juny 2005 11:23, Pau Casellas Castells va escriure:
ahh.. doncs juraria que a les opcions del thunderbird hiha l'opció...
   
   Doncs sembla que sí, que el POP també ho té.  No ho sabia.
   
bé, en qualsevol cas ja estaria content si pogués evitar que es
descarreguessin.
   
   i que GMail no ho té bé:
   http://www.gmailforums.com/lofiversion/index.php/t8066.html
   (llegit en diagonal quasi vertical)
  
  No m'ho he mirat pero es de sentit comu: El POP3 l'unica
  informacio que et dona es la mida de cada missatge, o sigui
  que es amb l'unica cosa que pots discriminar (no baixis
  missatges de mes de 75KB (normalment son virus)).
  
  O sigui que no hi ha manera humana de dir-li que baixi tots
  els missatges exepte els que venen de tal o qual lloc, etc.
 
 el pop3 té una comanda, que és top NUM_MISSATGE NUM_LINIES (o al revés)
 que et permet veure les N primeres línies del missatge (on hi haurà el
 subject)
 
 no sé si és comanda estàndard o què (suposo que sí)

Aahhh... ehem, retiro lo de no hi ha manera humana... :)

 m'estic fent vell... abans em mirava habitualment els mails amb telnet
 al port 110, fa anys que no faig aquestes coses :-o

Tranqui, a tots ens passa... jo ho vaig deixar perque al
final a tots els servidors ja demanaven la contrasenya
encriptada (MD5 o no se que) i era massa pesat
encriptar-ho a ma :)

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] programari gnu - Linux

2005-06-01 Conversa hrnzt
El dimecres  1/06/05, a les 12:38 (+0200), Fusté Sánchez, Cesar va escriure:
 Una pregunta de programari en Linux,
 
 Amb windows faig servir una sèrie de programes per a convertir arxius Avi 
 divx a mpg (tmpgenc - Virtualdub) i despres per gravar com a VCD (nero) o DVD 
 amb mútliples mpg (tmpgenc dvd author)
 
 Hi ha equivalents en linux?

Si... per convertir de divx a mpeg normalment
s'utilitza un reproductor per descodificar (per
exemple, mplayer), les mjpegtools per codificar el
video, el dvdauthor per fer el DVD, i el cdrecord o
algun altre per cremar el disc.

Es una mica complicat si ningu t'ho explica, pero
quan ho has fet un parell de cops ja esta.

 On puc trobar llistes de programaris en linux? amb equivalencies amb 
 programes windows?

Em sembla que la Laura va passar un enllaç l'altre dia.
Si no a freshmeat.net o buscant directament amb el
Google sempre trobes algo.

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Berga

2005-05-31 Conversa hrnzt
El dimarts 31/05/05, a les 23:27 (+0200), Eduard va escriure:
 Veig que ningú n'ha dit res, i jo no me'n puc estar, sols volia
 manifestar la meva tristesa infinita pel que ha succeït a la Patum.

Doncs, ja en som 2... jo m'estimo mes no dir res pq
ja he sentit massa tonteries. Com a minim hi ha un
article del cantant de brams que val la pena llegir:

Quan les llagrimes apaguen el foc
http://barcelona.indymedia.org/newswire/display/182682/index.php

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Rerendum a França ... NO, i que?

2005-05-30 Conversa hrnzt
El dilluns 30/05/05, a les 15:35 (+0200), Pere Castells va escriure:
 Si es perquè el resultat surti afirmatiu, no cal fer referèndums? La gent 
 ha votat NO ... quin es el problema? cap, que senzillament a alguns no els 
 hi agrada, tan difícil es entendre-ho? hi ha algo dolent en dir que NO? ...

Molt ben dit... es com el tipic ase nacionalista espanyol
que diu que autodeterminacio es un eufemisme per dir
independencia (aixo ho he sentit mes d'un cop), que ve a
ser com dir que judici es un eufemisme per dir culpable,
suposo... en fi...

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Istambul - Bizanci - Constantinoble

2005-05-25 Conversa hrnzt
El dimecres 25/05/05, a les 20:12 (+0200), Albert Que va escriure:
 
 Suggeriments?

No apartis la vista de la cartera.

L'enemic pot venir disfressat de qualsevol cosa i quan
menys t'ho esperis.

Estas avisat.

-- 
hrnzt
___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] fàcil, molt fàcil...

2005-05-25 Conversa hrnzt
El dimecres 25/05/05, a les 20:14 (+0200), Albert Que va escriure:
 I ja posats... per traduir també la debian, m'espero la setmana vinent a
 que alliberin la última versió?

En una terminal, escrius dpkg-reconfigure locales i tries
el local ca_ES que es el catala.

 Ei, expliqueu-ho com si fos un absolut passerell, eh.

Debian no es massa reconable pels absoluts passarells pero.

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Correccio politica

2005-05-23 Conversa hrnzt
dolsa1 at emporion.net:

[...]

 S'han fotografiat posant-se una corona d'espines rient i
 fent-se fotografies.

Si... va estar be aquesta.

 I despres direm que hem de respectar totes les religions i creences.

Si no ho tinc mal entes es un impossible metafisic o
algo aixi, com pujar cap avall o baixar cap amunt...

Perque si s'han de respectar totes les creences, tambe
s'ha de respectar la creença de que no s'ha de respectar
la creença X (una creença com qualsevol altre), llavors
es una contradiccio perque per una banda s'hauria de
respectar la creença X (respectar totes les creences) i
al mateix temps no respectar-la (no respectar la creença
X) la qual cosa es impossible.

Salut,
-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Cap de setmana a London

2005-05-19 Conversa hrnzt
El dijous 19/05/05, a les 22:53 (+0200), Francesc Garí Lleixà va escriure:
 Necessitaria valuosos consells sobre que fer un grupet de persones (amb 
 nens) a London en un parell de dies.
 Que veure? Transports? Adreces?

Home, no si quins consells esperes que et donin,
a Londres tothom va veure el mateix... la torre
Eiffel i aquestes coses...

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] imatge per engrandir

2005-05-17 Conversa hrnzt
El dimarts 17/05/05, a les 21:43 (+0200), Albert va escriure:
 Un que se suposa toca campanes del tema diu que s'ha de vectoritzar
 per poder engrandir sense distorsionar, ?¿?¿?¿, algú sap si aixó és
 relativament senzill de fer??

Mes o menys senzill en funcio del dibuix. El mes dificil
de fer diria que son les ombres i els colors. El mes facil
es la forma.

 amb quin programari?? el Potoshop en prou feines el se
 obrir i el gimp el mateix, es que no m'ha fet mai falta fer
 aixó i no en tinc ni punyetera idea... :-( Alguna sugerència?

Si, inkscape. Requereix una mica de practica, eh, no crec
que et surti a la primera. Pista: a vegades va be importar
el jpeg i resseguir la imatge. Un cop fet el pots escalar,
girar, deformar, etc, sense perdre qualitat.

www.inkscape.org

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Joc: 20 preguntes

2005-05-15 Conversa hrnzt
El divendres 13/05/05, a les 19:19 (+0200), Pere Castells va escriure:

 http://www.20q.net/

Esta be... em recorda el generador postmodernista, una
maquina que genera textos aleatoris sense sentit, pero
que semblen reals:

http://www.elsewhere.org/cgi-bin/postmodern/

(nomes en angles)

Va increiblement be quan has de fer un treball i no saps
que posar...

-- 
hrnzt
___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Ubuntu instalat pero...

2005-05-12 Conversa hrnzt
El dimecres 11/05/05, a les 22:59 (-0700), janton va escriure:
 La tarja gr?fica es: NVIDIA Gforce2 MX/MX400
 
 Les resolucions que admet el meu monitor no les se per? han de ser les
 habituals dic jo.
 
 Quin editor puc utilitzar i com poso l?ordre?

El nano diuen que es facil de fer anar.

Aixo de la configuracio, el mes facil es fer:

  sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg

I anar contestant les preguntes. El sudo es per executar ordres
com a root. Els drivers que pots provar son nv i vesa. Ara, amb
aquests drivers no et funcionara l'acceleracio grafica 3D, pero si
no jugues amb jocs que l'utilitzin no es nota.

-- 
hrnzt
___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Es tant Absurd

2005-05-12 Conversa hrnzt
Pere Castells va escriure:
 ha reconegut que mai hi ha estat en un camp de concentració i que tot
 el que ha explicat (fins hi tot al congrés de diputats) es mentida ...
 que no hi ha estat mai.

Ja ho sabia... aquestes coses es noten de seguida. El vaig veure
en una conferencia d'aquestes i al primer cop d'ull ja vaig veure
que era massa teatral per ser veritat. A part que la seva edat no
em quadrava, massa jove, vaig pensar. En realitat no es que fos
massa jove, pero els que han passat per una experiencia
traumatica com aquesta els hi queda reflexat el patiment a la
mirada la resta de la seva vida. I la seva mirada no tenia res
d'especial. En resum, no se de que s'escandalitzen. Ara, tambe em
pensava que els altres ho sabien, i que aixo de parlar en 1a
persona era pura retorica, com qui diu, pero es veu que la gent
s'empassa tot el que li diuen com si res.

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] xacolata

2005-05-10 Conversa hrnzt
El dilluns  9/05/05, a les 23:39 (-0700), na mi va escriure:
 --- Josep Payo [EMAIL PROTECTED] wrote:
  I que em dieu del 'coulant'?
  
  Oi que es diu aix? d'all? que ?s fred per fora i t?
  'una explosi?' de 
  xocolata fosa calenta a dins?
 
 Crec que s?, tamb? ho he vist com a volc? de
 xocolata. 
 
 Em van passar la recepta per fer-ho a casa i ?s una
 bomba, porta un munt de rovells d'ou... 
 
 El truc est? en calcular b? la temperatura del forn,
 perqu? quedi fet de fora per? l?quid de dins. Jo ho he
 provat 2 vegades i una va quedar tot fet, com una
 magdalena, i la segona massa l?quid, ho tocaves amb la
 cullera i la massa no estava presa... haur? de
 practicar m?s, jeje

N'hi ha una altra mes facil pero es al reves: calent
per fora i fred per dins: simplement agafes un tros de
gelat d'aquests i li tires la xocolata fosa per sobre.

L'unic inconvenient es que la temperatura de les dues
masses s'iguala en questio de minuts o segons, o sigui
que has d'anar per feina.

-- 
hrnzt
___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


[Internauta] pandora (era: una altra cosa)

2005-05-01 Conversa hrnzt
El dissabte 30/04/05, a les 21:26 (+0200), laura va escriure:
 on puc trobar la historia de la caixa de pandora?, m'ha fet pensar un
 dels missatges escrits a aquest fil

No se on pots trobar l'original, si existeix...
Jo he trobat alguns resums:

http://lvalverde.net/index.php/arxiu/2005/02/28/37/

http://www.xtec.es/~ifigols/mitologia/mites/episodis.htm

-- 
hrnzt
___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Dubtes sobre ¿programari?. On comença el lliure?

2005-05-01 Conversa hrnzt
El diumenge  1/05/05, a les 12:57 (+0200), Josep M Puig va escriure:
 Tots aquests simuladors tenen una cosa en comú, però posaré l'exemple dels 
 ferroviaris que és el més conec. Aquests simuladors permeten afegir tot el 
 que és adient a l'entorn que tracta: es poden afegir linees ferroviàries 
 (rutes), locomotores, vagons. Per a les linees ferroviàries es dissenyen 
 estacions, senyals, textures de l'entorn, vegetació, ...
 
 Per a les rutes cal utilitzar l'editor de rutes del propi simulador, i per a 
 la creació d'objectes i material ferroviari s'utilitzen programes com Abacus 
 Train Sim Modeler, 3D Studio Max, 3D Canvas, Gmax... 
 
 Els creadors d'aquest material distribueixen el seu treball, de forma 
 majoritària, gratuitament, però amb una llicència de distribució que cal 
 acceptar per poder instalar-ho a l'ordinador. Aquest material es coneix a la 
 xarxa com add-ons.
 
 Els dubtes que tinc són:
 
- Aquests add-ons es poden considerar software? Ells sols no poden ser 
utilitzats, necessiten del programa, i en cap cas li afegeixen utilitats 
noves.

No sé si es poden considerar software, pero crec no té massa
importancia. La categoria de lliure es pot aplicar a altres
coses, a part del software: documentació, música, dades, etc.

- Les llicències de distribució que acompanyen aquest material fan 
constar restriccions vers el seu ús. En el cas de què no plantejés cap 
 mena 
de restricció, i segons la filosofia del programari lliure, podria pasar 
 de 
la categoria de gratuït a lliure tenint present que han estat 
 desenvolupats 
amb programari privatiu i per ser utilizats també amb programari privatiu?

Sí.

- Finalment, si fos aprobada la llei de patents europea, aquest tipus 
de material hauria de ser patentat? Suposo que tindrà a veure amb la 
 primera 
pregunta, però la incloc per si es mereix comentari apart.

Depèn... les patents són una altra cosa, no s'apliquen a coses
concretes, sinó a procediments i coses així. Algú podria patentar
cosa que permet afegir tot el que és adient a l'entorn que
tracta el simulador (utilitzant la teva definició) i en el cas
que li donin la patent podria exigir una quantitat de $$$ a tots
els que fan coses d'aquestes.

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Dubtes sobre ¿programari?. On comença el lliure?

2005-05-01 Conversa hrnzt
El diumenge  1/05/05, a les 18:35 (+0200), Josep M Puig va escriure:
 La primera pregunta era per intentar esbrinar quin és el nom apropiat per 
 aquests treballs, sense entrar en el tema de si és o no lliure. També he de 
 dir que abans de les vostres respostes creia que les patents només afectaven 
 el programari, i d'aqui l'interés de posar-li el nom adequat.

Aaahh, no ho havia entès.

No, les patents afecten a invents. Llavors és un tema
bastant complicat, perquè la llei diu quins invents es
poden patentar i quins no (entre els quals fins ara hi
havia el software), però la Oficina de Patents (els que
concedeixen les patents) aparentment té uns altres
criteris que no se sap d'on surten. Ara el que fan es
reformar aquesta llei... diuen que el que volen es fer
legals les patents que ha concedit la OP que actualment
són il·legals. Això és el que tinc entès...

 Dius que la utilitat pràctica ve definida per la possibilitat de l'usuari de 
 poder modificar un treball determinat per poder satisfer les seves diferents 
 necesitats, i si es poden usar sense modificar parles de cosa sense utilitat 
 pràctica.
  En el cas que plantejo, les modificacions més habituals són repintats de 
 locomotores o vagons, però sempre amb l'autorització de l'autor. De totes 
 maneres, aquests repintats tenen com a finalitat ampliar la col.leció de 
 material. 
  Un exemple: un mateix model de locomotora pot tenir durant la seva vida 
 laboral diferents dissenys de pintura segons la feina que ha realitzat. Si 
 el disseny 3D es considera bó, s'efectuen repintats de tots els dissenys que 
 ha tingut. No sé si això entraria dins de la utilitat pràctica que comentes.

No sé, no sé... pel que dius és com una creació artística,
però no en tinc ni idea.

 En aquest cas la resposta és no. Allò que tothom voldria modificar és el 
 simulador, que és un autèntic corsé, i a més a més, sense possibilitat d'una 
 segona versió que millori notablement el producte. D'aquí que preguntés si 
 la filosofia del programari lliure considera suficient una llicència 
 totalment permissiva per considerar aquell treball com a lliure.

Aaahh, depèn com t'ho miris. O sigui no hi ha una resposta
sí o no. Per una banda el treball és lliure, perquè té
una llicència lliure, però per altra banda per fer-lo
servir necessites un programa que no és lliure. Si això ho
consideres suficient o no és cosa teva. Si vols altres
opinions, el Richard Stallman crec que diu que no.

Per cert, la filosofia del programari lliure crec que no
existeix. El que hi ha és la filosofia de ls FSF, i de
altres organitzacions o individuals que no sempre
coincideix... de fet hi ha discussions bastant
espectaculars :)

 La por dels autors d'aquest material, i de tots els usuaris, és que si 
 aquesta llei s'arriba a implantar i el seu treball s'hi veu afectat, res 
 serà el mateix. La primera conseqüència és que la gratuïtat en la seva 
 distribució tindrà els dies contats, i el payware tindrà el camí abonat per 
 convertir-se en la forma de distribució habitual. Les empreses que ara es 
 dediquen a vendre els seus productes seran les grans beneficiades, ja que 
 els seus treballs gaudeixen d'una qualitat superior (les serioses) als 
 treballs que s'ofereixen gratuïtament.

No ho acabo de veure... és a dir, si són dibuixos o
plànols, o similars dubto que es puguin patentar. Però
això ho hauria de dir un advocat.

Salut,
-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Linux Show

2005-04-27 Conversa hrnzt
El dimecres 27/04/05, a les 11:49 (-0700), jagtu va escriure:
 Lo de traduir jo l?ajuda de Gimp dons ?va ser que no? aix? es feina dels que
 han tradu?t el programa no per que jo no ho pogu?s fer si sabes prou angles
 per? si diuen  Gimp est? en catal? s?ent?n que si necessites ajuda tamb? la
 tinguis en catal? es b?sic crec jo.

Aquí et dono la raó.

 Per treballar en Linux has de defensar-te be en angles, dons gaireb? totes les
 8000 aplicacions (mes menys ) que te la Debian son en angles i com to fas 
 aix?.

També és cert, però d'aquests 8000 aplicacions n'hi ha
30 o 40 (tirant llarg) que són les que utilitzes cada
dia. I d'aquestes potser el 90% estan traduïdes.

Com a mínim parlo per mi: tots els programes que
utilitzo habitualment estan traduïts, i si n'incorporo
un de nou al repertori tard o d'hora l'acabo traduïnt
jo mateix.

Ara, estem parlant de l'interfície d'usuari, la
documentació és una altra cosa, tot i que a vegades hi
ha ajuda que està inclosa a la interfície, com els
missatges flotants, o la sortida de --help.

De totes maneres a mi no m'agrada quan sento algú que
diu Linux està en català, perquè és obvi que no.

 
 Els Corel, Photo-Paint, 7 comprads de fa anys en espanyol i ara tinc la 9 
 tambe
 en espanyol i son programes facils per a fer anar, per retocar una fotografia
 tinc mes per ma i domino mes el Photo-Paint com he dit el Gimp no m?agrada 
 tan,
 amb el Photo-Pain retoco al mateix temps Brillo, contrast i Saturaci? amb el
 Gimp sols Brillo i contrar, la saturaci? es a banda.

Bueno, jo tinc una teoria sobre el Gimp... és que el
Windows no serveix per treballar amb més d'una finestra.

Sembla una tonteria, però és així. Ho dic per
experiència pròpia i pel que observo de la gent. Amb
GNU/Linux és molt més fàcil controlar les finestres,
passar d'una a l'altra, i tranquilament en pots tenir
6 o 7 obertes al mateix temps, cosa que amb Windows
normalment només en tens una maximitzada i les altres
minimitzades.

Llavors el Gimp és lògic que sigui més pràctic de fer
anar amb GNU/Linux, perquè depèn de puguis utilitzar
moltes finestres alhora. A part hi ha altres coses, per
exemple, els menús i submenús es poden desenganxar i
portar-los a on vulguis de la pantalla, cosa que no sé
si funciona amb Windows.

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] temps era temps

2005-04-25 Conversa hrnzt
El dilluns 25/04/05, a les 14:27 (+0200), Carles Pina i Estany va escriure:
 per cert, el Divendres abans de setmana santa vaig veure a l'UPC un noi
 que, o bé em va recordar a tu, o bé erets tu. Crec que la primera
 opció... (aprop de FIB, dins l'entorn de l'upc, assentat...)

Deu ser un doble... perque que jo recordi no he posat els
peus a la UPC des de... des de... mai, ara que hi penso.

 (sóc força desmemoriat per les cares...)

Si, jo tambe. En realitat ara no recordo que ens haguem
vist mai, eh, pero, et veig tan convençut que potser
m'equivoco...

8-)

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Najwa

2005-04-24 Conversa hrnzt
El diumenge 24/04/05, a les 14:17 (+0200), Esteve Valentí va escriure:
 
 I també Void (Salto al Vacio)

Es el que anava a dir, pero no recordava el titol.

Quin tip de riure amb aquesta... es una especie de
Trainspotting pero a Bilbao en lloc d'Edimburg. Per
cert que el Calparsoro aquest (el director) que
semblava la gran promesa va caure en picat despres
d'aixo... pero aquesta encara li va quedar be.

I la Najwa Nimri amb el cabell rapat esta...
imponent jajajaja.

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] temps era temps

2005-04-24 Conversa hrnzt
El diumenge 24/04/05, a les 17:45 (+0200), laura va escriure:
 Si, el recordeu? encara ens llegirà?, aquell entranyable
 i estimadissim Biel??

jo no se res...

pero si et fa il.lusio, crec que si que ens llegeix  O:-)

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


[Internauta] 2005...

2005-04-19 Conversa hrnzt
...encara hi ha Papes???

-- 
hrnzt
___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Pelis en dual

2005-04-18 Conversa hrnzt
El dilluns 18/04/05, a les 05:02 (+0200), Lluís va escriure:
 He trobat el BSPlayer, l'he instal·lat i, oh maravella, pots triar l'idioma
 i algunes 'features' més.

Veig que la llicència val 30 euros...

La del VLC [1] (que també et deixa triar l'idioma entre altres
features) es una mica més barata i francament bastant més
recomanable, almenys per mi...

[1] http://www.videolan.org/vlc/

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Un anunci estúpid

2005-04-18 Conversa hrnzt
El dilluns 18/04/05, a les 15:53 (+0100), Albert va escriure:
 O sigui que a vegades si que sobreestimem el nivell dels anuncis: no en 
 saben més i nosaltres ens trenquem les banyes intentant descobrir-hi el 
 missatge ocult.

Per què et trenques les banyes?

No els pots ignorar i prou?

Una tàctica bastant bona és contestar (això seria resistència
activa, que només s'ha de utilitzar com a últim recurs). Per
exemple, molts anuncis comencen amb una pregunta estúpida, la
resposta de la qual es dóna per suposada.

Ara no se me'n acut cap, però són com una cosa així Vols ser
un desgraciat la resta de la teva vida?. Doncs es tracta de
contestar el contrari del que s'esperen, en aquest cas SÍ.
Llavors l'anunci ja deixa de tenir sentit.

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Un correu de 3 Gb

2005-04-17 Conversa hrnzt
El dissabte 16/04/05, a les 21:22 (+0200), Josep M Puig va escriure:
  Però jo em continuo preguntant el mateix, què guanyen amb aquestes ofertes? 
 On és el benefici?

Això depèn de cada cas. La majoria suposo que poden
viure de la publicitat. (És curiós que sempre he odiat
els publicistes, i encara ho continuo fent, però ara amb
la satisfacció que em paguen Internet (a canvi de res,
perquè jo bloquejo tota la seva púrria)).

Altres són una tapadora per arreplegar adreces de correu
per fer spam.

Hotmail és diferent. Microsoft va comprar Hotmail quan
era el servei de correu amb més usuaris i llavors van
canviar el sistema per tal que només funcionés amb el
seu programa de correu electrònic. Una tàctica típica
del gran geni de la informàtica, el nostre estimat
amic Billy Boy.

En fi, hi ha de tot. Fins i tot n'hi ha que no tenen
cap mena de benefici.

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Un correu de 3 Gb

2005-04-16 Conversa hrnzt
El dissabte 16/04/05, a les 14:12 (+0200), Pere Castells va escriure:
 
 Potser encara no es el moment, però comptes gratis de correus? fins quant?

Visitar pàgines web gratis? Fins quan?

Jo crec que a aquestes alçades qualsevol pàgina o negoci
que fos econòmicament inviable ja hauria desaparegut del
mapa. I això de que estàn esperant el moment oportú per
començar a cobrar em costa de creure. Ho podrien fer si
fossin un monopoli, però em temo que no és el cas.

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


[Internauta] el pingüí

2005-04-11 Conversa hrnzt
Sóc jo, o el conseller Joaquim Nadal és clavat al Pingüí,
el dolent de Batman?

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] La diferència - la porra

2005-04-10 Conversa hrnzt
El diumenge 10/04/05, a les 10:41 (+0100), Albert va escriure:
 Bé, i nosaltres què? que no hem de fer una porra com cada any?
 Jo dic que 1-2, però ja no entro si a pròpia porta ni res més.
 
 S'accepten resultats fins 5 minuts abans de començar el partit, va.

0-1

Gol de Kluivert.

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Foragitar ratolins

2005-04-07 Conversa hrnzt
El dijous  7/04/05, a les 21:35 (+0200), dolsa va escriure:

 Tambe es molt efectiva una serp pito.

Efectiva potser si pero que passa si despres de
menjar-se el ratoli es queda amb gana...?

-- 
hrnzt
___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] TERESA strikes back (Era: Re: Fwd: [Bulma ] Para los que se sentían tan felices...)

2005-04-04 Conversa hrnzt
El dilluns  4/04/05, a les 18:01 (+0200), Josep M Puig va escriure:
 Per tant, series tan amable d'explicar-me d'una manera clara i
 entenedora, què he d'entendre del teu missatge on només apareix la
 paraula putxinelis?

Crec que es refereix a unes especies de titelles que es mouen
amb fils. Deu ser una al·legoria al fet que, en realitat, les
persones som com aquests titelles, no controlem ni decidim res,
i són els Déus els que mouen els fils i ens fan fer el que
volen i se'n riuen de nosaltres. Francament, el pensament
racional es obsolet. L'unica manera de no tornar-se boig, es
fer-se el boig. Canvi.

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] barrets

2005-04-03 Conversa hrnzt
El divendres  1/04/05, a les 20:48 (+0200), Núria va escriure:
 no ho estan? jo he vist molta gent amb barret aquest hivern.
 personalment, a mi m'agraden molt i en solc dur a l'hivern, estiguin de
 moda o no.

No sé, jo em refereia a barrets d'aquest estil, per exemple:

http://www.hubich.com/swst_bild.jpg

(el de la dreta)

No a gorros de llana o del que siguin. Vull dir que, no sé
si estan de moda o no, només veig que quan era jove (per allà
els anys 1930) tothom en portava, i ara pràcticament ningú.

I em pregunto què deu ser que la gent abandoni aquest costum,
perquè m'agradaria que s'hagués mantingut ja que
m'estalviaria molts mals de cap, entre ells l'haver-me de
pentinar cada matí.

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] barrets

2005-04-03 Conversa hrnzt
El divendres  1/04/05, a les 21:38 (+0100), Albert va escriure:
 Aquesta setmana he rebut això:
 --8-
 Diumenge amb barret
 
 Des del Brossa Espai Escènic, us adjuntem aquesta proposta que ens 
 sembla molt atractiva i divertida! La Nina Pawlowsky, creadora del 
 vestuari de La Xarxa, ens ho acaba d'enviar amb prec de difusió!
 
 No és cap happening, es tracta simplement de trobar-nos el dia i hora 
 indicada amb els amics, la família, etc... i fer una passejada per la 
 Rambla... amb barret!!!

Ostia puta, si era avui el 3 d'abril.

De totes maneres no hi hauria anat.

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Cotxes de segona mà

2005-03-30 Conversa hrnzt
El dimecres 30/03/05, a les 10:11 (+0200), Fusté Sánchez, Cesar va escriure:
 Per un altre costat accepto qualsevol consell d'algú que hagi comprat
 cotxes de segona mà, establiments, models, etc...

No es que pugui donar masses consells. Basicament saber mes
o menys el tipus de cotxe que vols i llavors anar acumulant
tota la informacio que puguis. Et fas una llista ben ordenada
i ja es veu tot mes clar, de seguida notes els que es surten
de la linia de depreciacio que son els que interessen.
Sobretot pren-t'ho amb calma. Tot aixo es obvi, pero bueno.
Les matricules (les antigues) a Barcelona diria que van a un
any per lletra aprox. Les caracteristiques dels models
antics mai les he trobat, pero mes o menys et pots fer una
idea pel que diuen els anuncis.

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


[Internauta] barrets

2005-03-28 Conversa hrnzt
Algú entén perquè els barrets no estan de moda?

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] sugerencies si us plau

2005-03-22 Conversa hrnzt
El dilluns 21/03/05, a les 21:24 (-0600), bado va escriure:
 any anomenada Una finestra al mon (gent de diferents països, posen stand 
 per mostrar una mica als demès coses del seu país. Aquest any la meva 
 dona i jo, posarem un estand del nostre país.
 Una cosa senzilla, però volem que sigui digna i sobretot encertar en la 
 manera d'enfocar-ho.
 Voldria demanar-vos les 10 coses que no podem deixar de posar (encara 
 que parlo de Catalunya, també hi te cabuda els Paissos Catalans).

Si depengués de mi, posaria la Santa Espina (versió de Pascal Comelade)
a tot volum, perquè es comencin a familiaritzar amb els seus (futurs)
nous amos, o sigui: nosaltres, els catalans.


EL TOT PAGAT
FRANCESC PUJOLS

Tal vegada no ho veurem, perquè estarem morts i enterrats, però és segur
que els qui vindran després de nosaltres veuran els reis de la Terra posar-se
de genolls davant Catalunya. I serà aleshores quan els lectors del meu llibre,
si encara en queden alguns exemplars, sabran que tenia raó. Quan es miri els
catalans, serà com si es mirés la sang de la veritat; quan se'ls doni la mà,
serà com si es toqués la mà de la veritat.

Molts catalans es posaran a plorar d'alegria; se'ls haurà d'assecar les
llàgrimes amb un mocador. Perquè seran catalans, totes les seves despeses, on
vagin, els seran pagades. Seran tan nombrosos que la gent no podrà acollir-los
a tots com hostes de les seves vivendes, i els oferiran l'hotel, el més preuat
regal que se li pugui fer a un català quan viatja.

Al cap i a la fi, i pensant-hi bé, més valdrà ser català que milionari. 
Com
que les aparences enganyen, encara que un català sigui més ignorant que un ase,
els estrangers el prendran per un savi, que porta la veritat a la mà. Quan
Catalunya sigui reina i mestra del món, la nostra reputació serà tal, i
l'admiració que se'ns manifestarà arribarà a tals cimeres, que molts catalans
no gosaran dir el seu origen i es faran passar per estrangers.

Si algú es meravella de que Catalunya -que, en comparació amb altres
nacions, no té res i no representa res; que no té el més mínim, és a dir la
independència política; la decisió de la qual no pesa res als consells d'Estat-
estigui destinada a dominar el món, si algú es meravella d'això, nosaltres
respondrem això altre: Si haguessin dit als romans, quan volien dominar la
Judea, que els jueus els dominarien a ells, així com a tota Europa i Amèrica
-que encara no havia estat descoberta-, és segur que s'haurien posat a riure.

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] 1.111.111.111 segons des de l'1 de gener de 1970

2005-03-18 Conversa hrnzt
El divendres 18/03/05, a les 00:13 (+0100), xavier caballe va escriure:
 
 D'aquí a molt poca estona, concretament a les 02:58:31 d'avui, 18 de març,
 hauran transcorregut exactament 1.111.111.111 segons des de les 00.00 hores
 de l'1 de gener de 1970.
 
 És a dir, que executant l'ordre date +%s apareixerà això per pantalla:
 
 $ date +%s
 11

$ date +%s
143032

He arribat tard.

Com el dia aquell de l'eclipsi de sol. Ara hauré d'esperar
uns quants anys fins el 22...

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Si t'agrada fer cerques a internet :)

2005-03-11 Conversa hrnzt
El divendres 11/03/05, a les 10:31 (+0100), Miquel Pujol va escriure:

 I lo de Navàs com ho vas esbrinar??

http://www.google.com/search?q=bages%201960%20nomlr=filter=0

Resultat número 3.

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Si t'agrada fer cerques a internet :)

2005-03-10 Conversa hrnzt
El dijous 10/03/05, a les 17:58 (+0100), Erinska va escriure:
 El temps per participar al concurs ja s'ha acabat. Hi ha algun indret
 on poder trobar les respostes correctes? Algú les ha contestat totes i
 ens en pot fer cinc cèntims?

Suopso que les respostes correctes les publicaran a la mateixa
pàgina un dia d'aquests. Mentrestant et pots conformar amb les
meves:

País: Nouvelle-Calédonie
Metall: Níquel
Moneda: Euro
Futbolista: Christian Karembeu
Ciutat: Nantes
Escriptor: Jules Verne
Actor: Mario Moreno alias Cantinflas
Pel·lícula (1): Around the world in eighty days
Banda sonora: Victor Young
Director: Howard Hughes
Pel·lícula (2): The outlaw
Novel·la: De la Terre à la Lune
Ciutat: Louvain-la-Neuve
Personatge: Tintin
Aventura: On a marché sur la Lune
Museu: Centre Belge de la Bande Dessinée
Teatre: Theatre Royal de la Monnaie
Poble: Navàs

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] rebo paquets de noticies

2005-03-09 Conversa hrnzt
El dimarts  8/03/05, a les 15:12 (+0100), Josep Payo va escriure:
 I ja compta només aquells missatges a on es repeteixen capceleres, o els 
 compta tots? O:-D

En realitat compta el numero màxim de signatures en un mateix
missatge per persona. De moment el llindar està a 1 signatura
(o sigui tots), quan vagi més fi ja el pujaré. Una altra cosa
és que a partir de 5 o 6 signatures és probable que es
parteixin les línies, i ja són més difícils de detectar.

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] rebo paquets de noticies

2005-03-08 Conversa hrnzt
El dimarts  8/03/05, a les 07:26 (+0100), Benjamí Villoslada va escriure:
 El Dimarts 08 Març 2005 00:23, [EMAIL PROTECTED] va escriure:
  Et refereixes a un script com aquest?
 
 Em penso que en Sort guarda tots els missatges de la llista... i ho deu fer 
 en 
 algun format obert.  Així que es pot aplicar :)))

No, no, si ja s'està aplicant!

He posat una regla en el procmail

:0 c
* ^List.*internauta.net
| $HOME/bin/ranking-internauta

Ara només fan falta inputs.


 Classificació general

   N.B.: La classificació és provisional, a l'espera dels resultats del
   control antidoping.

PeusLlistaire

2   Xavi Batalla xbatalla at terra.es
2   Joan Lluís massana at telefonica.net
1   hrnzt at altern.org
1   Josep Payo josep at solucio.com
1   Ermengol Bota ermengol at gmail.com
1   benjami at bitassa.com

   Última actualització: Tue Mar 8 12:39:59 CET 2005


-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Si t'agrada fer cerques a internet :)

2005-03-08 Conversa hrnzt
El divendres  4/03/05, a les 09:06 (+0100), Miquel Pujol va escriure:
 Reconec que em vaig encallar aqui amb lo del museu pq. ja no ho veia segur.
 Quan puguis ja ens diras com ho has esbrinat, tinc curiositat perque em vaig
 sentir impotent ...

Home...

Quan tens el museu necessites l'adreça.

Quan tens l'adreça necessites 2 coses:

* Un mapa de Bruxelles
* Una llista de teatres de Bruxelles (amb adreces)

Busques el museu al mapa.

Mires els carrers del voltant.

Mires la llista de teatres i veus que hi ha un carrer que
et sona (l'has llegit fa 5 segons al mapa).

Ja tens el teatre.

El museu l'únic que té és que en el nom no surt la
paraula comic per enlloc, però és bastant fàcil de
trobar... NOMEN EST OMEN, com diuen alguns.

-- 
hrnzt

___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


[Internauta] llibre interessant

2005-03-06 Conversa hrnzt
Yonqui

La pseudo-auto-biografia de William S. Burroughs.

Ara hauria de fer un comentari.

Hauria... de fer...  un comentari.

-- 
hrnzt
___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] La historia l'escriu qui guanya

2005-02-16 Conversa hrnzt
On Tue, Feb 15, 2005 at 08:04:47PM +, [EMAIL PROTECTED] wrote:
 Article 22. El bombardeig aeri amb el fi d'aterrir la poblaci civil, o de
 destruir o malmetre la propietat privada sense carcter militar, o de ferir 
 els
 no combatents, s prohibit.
 Article 24, pargraf 1. El bombardeig aeri noms s legtim quan va adreat
 contra un objectiu militar, s a dir, un objectiu la destrucci total o 
 parcial
 del qual constituiria per al belligerant un avantatge militar clar.

Si vols que t'ho digui aquestes coses em fan una mica de
riure. Es com senyors, ara ens matarem els uns als altres,
pero cordialment, eh, sense perdre les formes i el bon gust.

Cony, que a les guerres es tracta de destruir l'enemic, no
siguem hipocrites home.

-- 
hrnzt
___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] conclusio

2005-01-12 Conversa hrnzt
On Tue, Jan 11, 2005 at 02:48:29PM +0100, Òscar Escuder wrote:
 He estat pensant i he arribat a aquesta conclusio:
 
 Si la resta d'espanyols no respecten la voluntat majoritaria del
 poble basc haurem de concloure que aquest Estat no es una unio
 voluntaria de pobles, sino una unio obligada contra la seva
 voluntat.
 
 i a algu aixo li ve de nou?

Home, no es que em vingui de nou, es com allo...

 no ho entenc, segurament ho veig malament, deu ser
 veritat si coincideixen l'Asnar i els diaris, i els
 noticiaris, i els columnistes, i onze ministres, i
 els tertulians...

que al final ja acabes dubtant de les coses mes obvies.

-- 
hrnzt
___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] pasar cd a mp3 amb linux mandrake???

2005-01-07 Conversa hrnzt
On Thu, Jan 06, 2005 at 06:26:39PM +0100, Benjamí Villoslada wrote:
 Tant abcde com Konqueror usen lame, és important tenir-lo.  No ve amb les 
 instal·lacions per defecte per problemes de patents i evitar plets amb Els 
 amos de la cosa a http://www.mp3licensing.com.  Tenint lame et sortiran MP3 a 
 molts més llocs, perquè aquí els programes no són productes engabiats o dins 
 quatre parets, tancats i barrats, sinó eines que treballen juntes, basta que 
 hi siguin.

Nomes afegir una cosa:

Per compilar el codi font (si no trobes RPMs o el que sigui)
normalment n'hi ha prou amb:

./configure
make
make install

(L'últim pas com a root.)

-- 
hrnzt
___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


[Internauta] moviment per l'extincio voluntaria de la raçahumana

2005-01-07 Conversa hrnzt

http://www.vhemt.org/


-- 
hrnzt
___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] llibres

2005-01-04 Conversa hrnzt
On Tue, Jan 04, 2005 at 02:38:12PM +0100, laura wrote:
 No se, si teniu un llibre q vos agrade molt podrieu aconsellar-me'l, a 
 vore si se m'ilumina la imaginació!

Jo no faria cas de les meves recomanacions, ni boig, pero
en tinc 3 de divertits, encara que poc adequats:

Així parlà Zaratustra (Friedrich Nietzsche)
La máquina blanda (William Burroughs)
Cola (Irvine Welsh)

En canvi aquest pot agradar a persones normals:

Sense novetat al front (E.M. Remarque)

Per cert, tots són noveles.

-- 
hrnzt
___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


[Internauta] Arafat on ice

2005-01-03 Conversa hrnzt

http://bperello.blogspot.com/2004/11/arafat-on-ice.html

El tal Biel Perelló (pseudònim de Gabriel Perelló) és un
autèntic fora de sèrie; si no mireu aquesta crònica del
Barça-Figueres (entre altres):

http://www.webpersonal.net/loavestruch/n01.htm

-- 
hrnzt
___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] impressores

2004-12-29 Conversa hrnzt
On Wed, Dec 29, 2004 at 12:48:46AM +0100, laura wrote:
 El que volem es que quan s'imprimisca un document que tinga pagines en 
 color i altres en blanc i negre, es distribuisquen entre les dos 
 impressores, de manera q les pagines b/n les faça la impressora b/n i 
 les de color la que te capacitat d'imprimir en color.
 
 La pregunta es ben senzilla de formular: hi ha algun driver o pegat que 
 faça que el procés de selecció de pagines de documents en postscripts 
 o/i pdf siga automatic tant per windows com per linux?

Que jo sapiga no... pero aixo no vol dir res :)

-- 
hrnzt
___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Ganivets bons de cuina

2004-12-27 Conversa hrnzt
On Mon, Dec 27, 2004 at 02:56:58PM +0100, Pol wrote:
 Estic pensant en comprar/regalar uns ganivets bons de cuina. Què 
 aconselleu? Botigues? Consells?

Precisament avui als encants n'hi havia un joc complet
que estava de puta mare: PROFESSIONAL Stainless-Rostfrei-Inox
Rockwell C 52/54, pero no cal que hi vagis que me'ls he endut.

-- 
hrnzt
___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Per 78 números!

2004-12-22 Conversa hrnzt
On Wed, Dec 22, 2004 at 01:38:02PM +0100, Toni Dalmau wrote:
 Què gent, us ha tocat la rifa?

Tu no saps que hi ha mes probabilitats que et caigui un llamp
que no que et toqui la loteria?

-- 
hrnzt
___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] virus??

2004-12-21 Conversa hrnzt
On Tue, Dec 21, 2004 at 04:04:58PM +0100, Miquel Pujol wrote:
 He rebut un missatge del qual us descric les característiques mes avall. A
 més portava un adjunt que es deia Garry.zip I el remitent constava
 Llista.
 
 Creieu que es un missatge maliciós? (jo crec que te tots els números

Creus be.

 Qué puc saber de la descripció des les característiques? Es pot saber d´on
 ve?
 
 Sempre he tingut curiositat per aquest munt d´informació que en gran part no
 sé interpretar.

Es increiblement senzill, nomes has de mirar l'ultima capçalera
Received (en aquest cas nomes n'hi ha una). Sempre tenen aquesta
forma:

 Received: from XXX by  with BLA BLA.

On  es la maquina que ha rebut el missatge i XXX la maquina
que l'ha enviat.

 Received: from serveresomo.org ([213.96.63.205]) by smtp01.retemail.es
(InterMail vM.6.01.03.05 201-2131-111-107-20040910) with SMTP
id [EMAIL PROTECTED]
for [EMAIL PROTECTED]; Tue, 21 Dec 2004 14:52:03 +0100

Per tant, en aquest cas l'han enviat des de l'ordinador 213.96.63.205
que es un ADSL de Telefonica. El nom (serveresomo.org) normalment es
fals, pero l'adreça IP no es pot falsificar.

Salut,

-- 
hrnzt
___
llista de correu de l'Internauta
Internauta@internauta.net
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Ordinador molt vell

2004-12-19 Conversa hrnzt
On Sat, Dec 18, 2004 at 06:29:17PM +0100, Benjamí Villoslada wrote:
 El Dissabte 18 Desembre 2004 15:49, [EMAIL PROTECTED] va escriure:
  On Sat, Dec 18, 2004 at 02:14:37PM +0100, Benjamí Villoslada wrote:
   Al contrari, si sobrecarregues l'X-Window no es podrien tenir coses tant
   lleugeres com alguns AF.
 
  No ho acabo de veure. El Window Maker que es un d'aquests AF
  lleugers de que parles, utilitza els seu propi widget set que
  no fa servir ningu mes. Si el widget set estigues integrat
  en el X-Window (i tothom fes servir el mateix) no s'hauria
  sobrecarregat res, mes aviat el contrari: t'hauries tret de
  sobre un munt de coses redundants i tot seria molt mes senzill
  i compatible i igual de lleuger.
 
 I si no t'agrada el widget set del Window Maker?

Suposo que aixo no es una decisio que es prengui individualment,
hi hauria d'haver una opinio majoritaria a favor d'un o altre
sistema, discutir-ho a nivell tecnic. Ja m'entens. Clar que sempre
hi haura algu que no li agradara, doncs aquest fara servir una
alernativa, mentre la majoria seguira l'estandard.

  Es que a mes a mes, el que tenim ara es un munt 
  d'aplicacions que estan fetes i pensades per que funcionin
  en un escriptori determinat, o sigui que de diversitat res.
 
 Quines aplicacions pots usar només a un lloc?  Molt poques.

Aixo ho contesto al final.

 La diversitat està bé _sempre_ i només es dona a llocs lliures.  No seria més 
 pràctic que tots parlessim un idioma?   Sí passés, en 10 anys ja n'hi hauria 
 varis milers derivats de l'únic inicial.  Bastaria l'adaptació de l'idioma 
 als gustos de cada col·lectiu.  Amb el programari lliure tot es pot modificar 
 i adaptar, també.  En un parell d'anys, acabaria divers un altre pic.

Un idioma es diferent per motius sentimentals. En canvi pensa
pensa en les mesures per exemple. Abans cada ciutat o poble tenia
les seves propies unitats. No veig que la diversitat beneficii a
ningu en aquests casos, quan hi han diversos sistemes que
serveixen pel mateix i cap d'ells te avantatges sobre els altres.
Es molt mes practic utilitzar-ne un i prou.

 La 
 única manera de mantenir l'uniformitat és no deixant que es modifiqui, això 
 és tancant, o aconseguint que la gent no en sabi.

Hi ha molts estandards que son acceptats universalment i no per la
força. ISO-*, ANSI-*, etc. I altres que son de facto, la força del
costum: una boto amb una X per tancar una finestra. Ningu t'obliga
a posar-la, podries posar un cercle.

  Has 
  de triar l'escriptori en funcio de quins programes t'agraden
  mes; pero potser t'agrada el reproductor de video del Gnome,
  pero en canvi el gestor de fitxers es millor el del KDE... o
  sigui un desastre.
 
 Cap problema, al KDE de tant en tant uso Totem.
 
 No uso gaire Gnome, no se quins programes més KDE no hi van --excepte el cas 
 del Kopete que deia dalt.

D'anar si que van. Jo no uso Gnome ni KDE, pero tinc l'Scribus que
va amb Qt i prou. Es l'unic programa que tinc que utilitza Qt.

D'entrada el look ja es diferent, els colors, les icones, els
diàlegs d'obrir fitxer. No nomes es per estetica, com que tot es
diferent tardes molt mes a situar-te. Per exemple, els botons
Acceptar i Cancel.lar estan intercanviats de lloc, o sigui que
es bastant facil equivocar-te si no t'hi fixes.

Les lletres dels menus son massa grans, per canviar-les haure de
configurar un altre cop i en un altre lloc la mida de la lletra.
Els tipus de lletra que tinc instal.lats via fontconfig no els
reconeix. El copiar i enganxar no funciona, exepte dins del mateix
programa. Quan minimitzo la finestra no surt el titol o sigui que
no es pot identificar.

De funcionar funciona, he fet un parell de portades[1] que no
estan malament del tot, pero te molts inconvenients (els que he
dit).

Aixo, es un exemple concret. Altres cops he provat
d'instal.lar algun programa de Gnome o KDE i et trobes amb
els mateixos problemes pero amplificats per mil.


[1] http://www.angelfire.com/un/honky-tonk/beatles.pdf

-- 
hrnzt
___
llista de correu de l'Internauta
[EMAIL PROTECTED]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Torna el Cirque du Soleil

2004-12-13 Conversa hrnzt
On Tue, Dec 14, 2004 at 09:50:45AM +0100, Ermengol Bota wrote:
 em pensava que els de Cirque du Soleil eren uns carerors, però
 comparats amb els preus del futbol, no em sabria tant greu pagar el
 preu.

Surten pallassos?

Es que a mi em fan por.

-- 
hrnzt
___
llista de correu de l'Internauta
[EMAIL PROTECTED]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] zona catastrofica

2004-12-09 Conversa hrnzt
On Thu, Dec 09, 2004 at 02:52:28AM +0100, Benjamí Villoslada wrote:
 El Dimecres 08 Desembre 2004 23:08, [EMAIL PROTECTED] va escriure:
  On Wed, Dec 08, 2004 at 08:24:12PM +0100, Benjamí Villoslada wrote:
   El Dimecres 08 Desembre 2004 20:13, [EMAIL PROTECTED] va escriure:
El pitjor desastre des de la filoxera
  
   ext2?  ReiserFS?
 
  ReiserFs...
 
 M'ho temia :(
 
 Mai el poso.  Ext3, també journalized, o XFS.  Del darrer mai he vist a cap 
 llista ningú que digués que li ha petat.  Es més, sovint s'ha comentat això 
 mateix i ningú diu mai a mi sí i s'aprofita per parlar-ne bé (excepte quan 
 és un portàtil perquè costa més aturar el disc i estalviar energia, però no 
 per petador).

En aquest cas ha sigut un error huma :)

 Reiser té que si peta un sector per problemes físics, tot el que penja d'ell 
 es pot perdre, perquè treballa embaulant un sector amb un altre.
 
 Això sí, és molt ràpid quan hi ha molts arxius petits i Ext3 és més ràpid amb 
 pocs arxius, més grans ... (o era a l'inrevés? :)

No ho sabia, segurament haure de reformatar i poso Ext3, pero em creia
que tenia un limit de la mida de la particio, son 50 Gb.

-- 
hrnzt
___
llista de correu de l'Internauta
[EMAIL PROTECTED]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] zona catastrofica

2004-12-09 Conversa hrnzt
On Wed, Dec 08, 2004 at 11:53:49PM +0100, laura wrote:
 
 es pot saber que ha passat amb el teu sistema??

Si, es molt facil. Tot va començar una plujosa tarda de Desembre.
Per matar l'avorriment havia estat escoltant un parell de pink
floyds, i despres vaig a anar a treballar amb la col.leccio de
mp3, posar etiquetes, i coses d'aquestes. I llavors va passar. Va
passar que vaig esborrar el directori que no tocava. Hauria
tardat una mitja hora a tornaro a tenir com abans, pero no...
se'm va ocorrer que hi hauria d'haver una manera mes rapida. Aixi
que vaig buscar una mica, i vaig trobar una pagina que explicava
un truc per recuperar fitxers esborrats en ReiserFS:

umount /home
reiserfsck --rebuild-tree -S /dev/hda9
mount /home

I llavors mirar al directori lost+found. Ho vaig fer, i al
principi semblava que havia funcionat! Pero despres en engegar el
mutt ja vaig veure algo raro: els colors canviats. Miro el muttrc
i estava tot ple de zeros. El WindowMaker tambe sortia amb el
tema per defecte que es horrible. Miro el fitxer de configuracio,
i veig que era mes gran del normal i estava ple de porqueria. En
resum, ara esta tot inservible, aparentment hi ha coses que s'han
conservat, pero es impossible comprovar-ho tot octet a octet, ja
que eren uns quants Gb.

 gràcies ;)

De res ;)

-- 
hrnzt
___
llista de correu de l'Internauta
[EMAIL PROTECTED]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


[Internauta] zona catastrofica

2004-12-08 Conversa hrnzt
$ file *.mp3
who - baba o'riley.mp3:   MP3 file with ID3 version 
2.3.0 tag
who - baby don't you do it.mp3:   data
who - bargain.mp3:MP3 file with ID3 version 
2.3.0 tag
who - behind blue eyes (alternative version).mp3: data
who - behind blue eyes.mp3:   data
who - getting in tune.mp3:MP3 file with ID3 version 
2.3.0 tag
who - going mobile.mp3:   data
who - i don't even know myself.mp3:   exported SGML document text
who - love ain't for keeping.mp3: MP3, 192 kBits, 44.1 kHz, 
Stereo
who - my wife.mp3:data
who - naked eye.mp3:  exported SGML document text
who - pure and easy.mp3:  MP3 file with ID3 version 
2.3.0 tag
who - the song is over.mp3:   data
who - too much of anything.mp3:   data
who - water.mp3:  data
who - won't get fooled again.mp3: MP3, 192 kBits, 44.1 kHz, 
Stereo


El pitjor desastre des de la filoxera

-- 
hrnzt
___
llista de correu de l'Internauta
[EMAIL PROTECTED]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] zona catastrofica

2004-12-08 Conversa hrnzt
On Wed, Dec 08, 2004 at 08:24:12PM +0100, Benjamí Villoslada wrote:
 El Dimecres 08 Desembre 2004 20:13, [EMAIL PROTECTED] va escriure:
  El pitjor desastre des de la filoxera
 
 ext2?  ReiserFS?

ReiserFs...

Nomes et dic una cosa, si veus un avis com aquest

   DO NOT USE THESE OPTIONS UNLESS YOU KNOW WHAT YOU ARE  DOING.
   WE  ARE NOT RESPONSIBLE IF YOU LOSE DATA AS A RESULT OF THESE
   OPTIONS.

pensa que l'han posat per alguna cosa. Crec que ho imprimire
i ho penjare a la paret.

-- 
hrnzt
___
llista de correu de l'Internauta
[EMAIL PROTECTED]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] cançons TV

2004-12-08 Conversa hrnzt
On Wed, Dec 08, 2004 at 09:27:52PM +0100, Ermengol Bota wrote:
   Llavors sortia una dona, treient mig cos i posant la ma al terra per
   repenjar-se. Curiosament la ma quedava damunt l'ombra del paio... i
   més curiosament a l'altura de la cintura.
  si...
  
  http://www.geocities.com/sdvphil/images/big_bottle-sex.jpg
 
 jo no hi sé veure res estrany en aquesta imatge de pecar d'inocent... :-/

Potser que et fixis en els glaçons.

  p.s. sabeu que es una corrupcio del sistema de fitxers? jo ho he
  apres avui per desgracia meva
 
 suposo que si ho comentes és pq. el terme copia de seguretat et
 sonava però no prou... com a molts :'(

Si :)

-- 
hrnzt
___
llista de correu de l'Internauta
[EMAIL PROTECTED]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


  1   2   >