Re: [Legacy-Nederlands] (no subject)

2017-01-22 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Is er een foutmelding? Start Legacy wel? Hoe wordt de stamboom geopend, vanuit Legacy of door te dubbelklikken op een bestandsnaam? Evert Op 22 januari 2017 om 09:22 schreef rita waelkens : > Beste ik heb een vraag weet u hoe het komt dat ik plots mijn stamboom niet >

Re: [Legacy-Nederlands] webpagina maken via Persoon.

2017-01-15 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
rijdag 13 januari 2017 21:12 > *Aan:* Dutch User List <legacy-nederlands@legacyusers.com> > *Onderwerp:* Re: [Legacy-Nederlands] webpagina maken via Persoon. > > > > Ontzettend bedankt allemaal. > > Antje, jou reactie ga ik eens uitproberen. > > Je hoort er nog van,

Re: [Legacy-Nederlands] webpagina maken

2017-01-13 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
erzonden vanaf mijn Samsung-apparaat > > > Oorspronkelijk bericht > Van: Evert van Dijken <evert...@gmail.com> > Datum: 13-01-2017 20:04 (GMT+01:00) > Aan: Dutch User List <legacy-nederlands@legacyusers.com> > Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] web

Re: [Legacy-Nederlands] webpagina maken

2017-01-13 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
; > > Met vriendelijke groet > Antje > > Genealogie Zaanstreek > WWW.Katerstede.nl > > > > > > Met vriendelijke groet > Antje > > Genealogie Zaanstreek > WWW.Katerstede.nl > > > > *Van:* Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@le

Re: [Legacy-Nederlands] webpagina maken via Persoon.

2017-01-13 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Legacy zo'n 300 namen ingevoerd, los van elkaar onder project > emigratie. > > Daarna heb ik in Legacy een webpagina aangemaakt en wil die namen daar op > invoeren. Nu wil ik in een keer die namen invoeren en niet een voor een. > > Een voor een kan maar de hele bubs lukt me nog niet. > &

Re: [Legacy-Nederlands] webpagina maken

2017-01-13 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
na heb ik in Legacy een webpagina aangemaakt en wil die namen daar op > invoeren. Nu wil ik in een keer die namen invoeren en niet een voor een. > Een voor een kan maar de hele bubs lukt me nog niet. > Wie weet de oplossing! > > > > Verzonden vanaf mijn Samsung-appar

Re: [Legacy-Nederlands] webpagina maken

2017-01-13 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
translate gebruikt wordt en allerlei > misverstanden ontstaan. > > > > Kees > > > > *Van:* Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] > *Namens *Evert van Dijken > *Verzonden:* vrijdag 13 januari 2017 17:18 > > *Aan:* Dutch User List <l

Re: [Legacy-Nederlands] webpagina maken

2017-01-13 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Ik zie geen project emigratie in Legacy. Het enige wat hierop lijkt is het migratierapport en dat is alleen te printen naar Scherm/Printer of pdf. Ik zie hier geen html of csv (excel) mogelijkheid. Evert Op vr 13 jan. 2017 om 16:48 schreef Irma Lommen - Salden > OK, maar

Re: [Legacy-Nederlands] Legacy Charting, geen foto's.

2017-01-08 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
egang <https://www.tabletsmagazine.nl/2015/01/geen-desktopomgeving-voor-kleine-windows-10-tablets/>* tot de desktopomgeving en moeten het dus doen met de apps uit de Windows Store. Hoe Windows 10 op je tablet of smartphone werkt is dus afhankelijk van de grootte. Op 8 januari 2017 om 20:17 schreef Evert

Re: [Legacy-Nederlands] Legacy Charting, geen foto's.

2017-01-08 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Nee, behalve dat je dan contact op zou kunnen nemen met support. http://www.legacyfamilytree.com/problems.asp Het liefst in het Engels, lukt dat niet dan gewoon in het Nederlands omdat ze er vaak via Google translate er wel uitkomen, anders vragen ze een Nederlandse vertaler om hulp. Evert Op 8

Re: [Legacy-Nederlands] Legacy Charting, geen foto's.

2017-01-08 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Nee, Legacy is windowsprogramma en die werken niet op een tablet. Er is wel een andere mogelijkheid: http://news.legacyfamilytree.com/legacy_news/2012/02/legacy-family-tree-on-your-phone-or-tablet.html Evert Op 8 januari 2017 om 15:03 schreef huiber : > Dag Legacy vrienden,

Re: [Legacy-Nederlands] afbeeeldingen meesturen met vraag

2016-12-13 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
De mail mag inclusief afbeeldingen maximaal 200 kb groot zijn. Op de facebookpagina is die beperking er niet. Evert Op di 13 dec. 2016 om 15:45 schreef Phia van Mil-Le Rûtte < phiavan...@home.nl> > Hoe kan ik afbeeldingen mee sturen? > > > -- > vriendelijke groeten > > Phia van Mil-Le Rûtte >

Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 8 met korting en later gratis upgrade naar versie 9

2016-12-06 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
k ook in aanmerking voor een gratis upgrade?" zullen rechtstreeks aan sa...@legacyfamilytree.com gesteld moeten worden onder vermelding van aankoopdatum en eventueel klantnummer en het e-mailadres waarmee besteld is. Evert Op 6 december 2016 15:51 schreef Evert van Dijken <evert...@gmail.com>

[Legacy-Nederlands] Looking for volunteers to help with Dutch translations

2016-12-02 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Hi, Some of the Dutch Translators will stop after the release of version 9, so we are looking for volunteers to help with translations of the Dutch version version of Legacy. If you are interested please email: kenmcgin...@legacyfamilytree.com Even een korte toelichting op dit bericht van Ken:

Re: [Legacy-Nederlands] Homo's en lesbiennes

2016-11-26 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Het enige wat ik nog wil toevoegen aan deze discussie: Legacy is niet alleen een genealogieprogramma, het is ook een programma voor familiegeschiedenis en dat gaat echt iets verder dan alleen genealogische gegevens bijhouden. Ik hoop dat deze discussie gesloten kan worden want we gaan echt niet

[Legacy-Nederlands] Oproep: Moderator, beheerder voor deze groep

2016-03-29 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Ken (programmeur) en Brian (support) hebben de vertalers gevraagd om moderator en beheerder te worden van deze groep. Geen van de vertalers is hiervoor beschikbaar. Hierbij dus de vraag of er iemand in de groep beschikbaar is voor deze vrijwilligersfunctie. Als niemand die taak op zich neemt dan

Re: [Legacy-Nederlands] Attachments bij mail

2016-03-29 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
.de>: > Hier is geen attachment aangekomen. > > Evert van Dijken wrote on 28.03.2016 23:31: > >> Jawel maar de mail mag maximaal 300 kb zijn geloof ik. >> Ik zal een screenshot meesturen om dit te testen. >> Evert >> >> >> Op maandag 28 maa

[Legacy-Nederlands] Attachments bij mail

2016-03-28 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Jawel maar de mail mag maximaal 300 kb zijn geloof ik. Ik zal een screenshot meesturen om dit te testen. Evert Op maandag 28 maart 2016 heeft Irma Lommen - Salden > het volgende geschreven: > Hallo, > > > > Is het nog

Re: [Legacy-Nederlands] kopieren

2016-03-21 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Dit staat beschreven in de Help. Zie screenshot. Evert Op 21 maart 2016 19:29 schreef Gerrit Knake : Beste allen, > > > > Hoe kan ik kopiëren van het ene familie bestand naar het ander. Ik heb > meerdere bestanden waar dezelfde persoon in voorkomt en wil ze graag gelijk > aan

[Legacy-Nederlands] 8.0.0.544 foto's

2016-03-18 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Na een update wil het weleens voorkomen dat een usr-file corrupt raakt. Dus het usr-bestand voor een nakomelingenregisterrapport wissen zou dit probleem kunnen oplossen (Descend.usr). Evert Op 17 maart 2016 15:39 schreef Han Beglinger

Re: [Legacy-Nederlands] Kwartierstaat

2016-03-10 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Volgens mij kan dat niet. Bovenaan elke pagina staat voor welke persoon dat blad is gemaakt. Als je dit graag zou willen kun je een verbeteringsvoorstel indienen via Suggesties voor nieuwe functies op de Legacy Basis Tab Evert Op 10 maart 2016 16:56 schreef C Wolthers : >

Re: [Legacy-Nederlands] Gegevens uit notities

2016-03-09 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Ja, via Zoeken > Zoek Vervang (als je alleen wilt zoeken dan vervang je natuurlijk niet) daar kies je het gewenste notitie veld achter Waar zoeken Evert Op woensdag 9 maart 2016 heeft Arie van den Bos het volgende geschreven: > Is er een mogelijkheid om in de tekst van

Re: [Legacy-Nederlands] Toolbar/werkbalk Engels - Nederlands

2016-03-07 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Dat ligt aan het aantal onderdelen dat op die werkbalk staan. Die kun je zelf aanpassen. Zie screenshot. Evert Op 7 maart 2016 13:44 schreef Irma Lommen - Salden : > Hallo, > > Ik heb een vraag i.v.m. de toolbar c.q. werkbalk. > > Begrijp niet waarom de toolbar in de Engelse

[Legacy-Nederlands] Privé mails naar mijn e-mailadres

2016-02-23 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Ik krijg steeds meer privé mails met opmerkingen over de nieuwe mailserver, daar wordt ik niet vrolijk van. Graag opmerkingen en scheldpartijen richten op diegenen die er echt iets aan kunnen doen (supp...@legacyfamilytree.com) en niet andere gebruikers hiermee lastig vallen. Dat ik anderen zo

Re: [Legacy-Nederlands] [Legacy-nederlands] test mailinglist

2016-02-23 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Het zijn vooral de mails van gebruikers die zich ooit hebben aangemeld en die nu klagen dat ze zoveel mails krijgen. Onderaan de mail staat een link (listinfo) waarmee je je af kunt melden. Als je daarop klikt kom je op een pagina met instructies waaronder een unsubscribe optie. Vergeet ook niet

[Legacy-nederlands] Een tweede test

2016-02-23 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Nog een test omdat ik na mijn eerste mail ook een vreemde reactie van gmail kreeg. Dus even testen of dat door het verzenden naar de legacy-nederlandsgroep kwam. Evert ___ Legacy-nederlands mailing list Legacy-nederlands@legacyusers.com

Re: [Legacy-nederlands] Test

2016-02-23 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
over de Legacy Nederlandsgroep, dus dat moeten we even in de gaten houden. Evert Op 23 februari 2016 08:06 schreef Evert van Dijken <evandij...@gmail.com>: > Even een test om te zien of deze groep nog werkt omdat er grote problemen > waren met andere legacygroe

[Legacy-nederlands] Test

2016-02-23 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Even een test om te zien of deze groep nog werkt omdat er grote problemen waren met andere legacygroepen. Evert ___ Legacy-nederlands mailing list Legacy-nederlands@legacyusers.com http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com

[Legacy-nederlands] Tweede test

2016-02-22 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Nog een keer een test omdat ik de eerste keer ook een reactie van gmail kreeg dat er iets fout was gegaan. Evert ___ Legacy-nederlands mailing list Legacy-nederlands@legacyusers.com

[Legacy-nederlands] Test

2016-02-22 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Test om te zien of deze groep goed werkt. Er waren problemen met andere groepen. Evert ___ Legacy-nederlands mailing list Legacy-nederlands@legacyusers.com http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com

Re: [Legacy-Nederlands] Re: Bevestig uw aanmelding bij Legacy-Nederlands

2016-02-16 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Als je de mail leest kun je zien dat er een link in staat waarop een nieuw lid van deze groep moet klikken om de inschrijving te bevestigen. In dit geval is die mail echter doorgestuurd naar de groep, dat is natuurlijk niet de bedoeling, vandaar mijn opmerking om deze mail te negeren. Ik ga niet

Re: [Legacy-Nederlands] fout in gedcom

2016-02-16 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Ik zou eerst controleren wat er in de death note staat bij Maria. Als er overlijdensgegevens ingevoerd worden dan ziet legacy dit blijkbaar bij de uitvoer naar gedcom als een overlijden. Of dat een bug is weet ik niet, misschien wel als er aangegeven is dat die persoon in leven is. Eventueel

[Legacy-Nederlands] Re: Bevestig uw aanmelding bij Legacy-Nederlands

2016-02-16 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Gewoon negeren. Het is niet de bedoeling dat een gebruiker dit naar de groep stuurt, maar ook in andere legacygroepen zie ik deze mails langskomen. Dus ga niet allemaal op dit soort mails reageren en klik zeker niet op de link, die is alleen bestemd voor nieuwe gebruikers van deze groep. Evert Op

Re: [Legacy-Nederlands] Afbeeldingen zichtbaar maken in "Nakomelingen verhalend"

2016-02-02 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
rten. > Het zou ook een uitdaging moeten zijn voor de programmeurs om het mogelijk > te maken om de afbeeldingen in publicaties naderhand te kunnen bijwerken. > Alle afbeeldingen even groot willen afbeelden geeft teveel nadelen. > > > > Danny > > > > > > *Van:* Ever

Re: [Legacy-Nederlands] Afbeeldingen zichtbaar maken in "Nakomelingen verhalend"

2016-02-02 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
en > plaats. Daar kun je een afbeelding aan koppelen die dan in rapporten > wordt meegenomen (als ten minste de juiste vinkjes zijn aangekruist). > Theo > > Op 1 februari 2016 17:31 schreef Evert van Dijken <evert...@gmail.com>: > > Legacy kan geen afbeeldingen plaatsen

Re: [Legacy-Nederlands] Afbeeldingen zichtbaar maken in "Nakomelingen verhalend"

2016-02-01 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Legacy kan geen afbeeldingen plaatsen bij de hoofdfeiten geboorte, doop etc. Volgens de programmeurs omdat ze niet weten hoe die op zo'n manier te plaatsen dat het er in het rapport nog acceptabel uitziet. De meeste gebruikers die afbeeldingen bij geboorte etc. willen opnemen doen dat d.m.v. een

Re: [Legacy-Nederlands] Niet herkende Gedcom tags

2015-12-24 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Het eenvoudigst lijkt mij om die tags in het gedcombestand te vervangen door niets in een teksteditor zoals kladblok (Zoek en Vervang en dan bijv. zoeken op _SIZE en dan het vervangen veld leeglaten). Volgens mij wordt dan die regel gewoon genegeerd tijdens de import, maar ik heb dit niet getest.

Re: [Legacy-Nederlands] Niet herkende Gedcom tags

2015-12-24 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Ja, dat kan ook maar volgens mij geldt dit dan voor alle tags en hier gaat het om twee tags en dat kan volgens mij het eenvoudigst via een zoek en vervang in het gedcombestand. Evert Op 24 december 2015 12:38 schreef Bert van Kootwijk : > Vinkje weghalen bij > Zet niet

Re: [Legacy-Nederlands] wat is wijsheid?

2015-12-23 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Ik ken dropbox niet, misschien is het mogelijk alleen leesrechten te geven? Dan kan niemand iets wijzigen aan de bestanden in dropbox. Ik heb even via google gezocht en vond dit: http://www.watisdropbox.nl/hoe-werkt-het/kan-ik-read-only-geven-aan-gebruikers-in-dropbox/ Evert Op 23 december 2015

Re: [Legacy-Nederlands] Update installeert niet

2015-12-14 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
In ieder geval kan legacy niet installeren i.v.m. te weinig rechten. Waar dat aan ligt kunnen andere gebruikers niet weten dat ligt aan een probleem op jouw computer. Installeer je naar de standaardlocatie? Wil je niet vanaf de site downloaden en opnieuw installeren, dan zul je contact op moeten

Re: [Legacy-Nederlands] De spatie op herhaling

2015-12-14 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Melden aan support via de optie Meld een fout op de Legacy Basis tab. Evert Op maandag 14 december 2015 heeft Han Beglinger > het volgende geschreven: > Het spatie "probleem " wordt door Legacy herkend. > > 1. Voer een man en

Re: [Legacy-Nederlands] Foutjes?

2015-12-12 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Om dit te testen in het Samplebestand moet je wel een paar afbeeldingen toevoegen aan de feiten van Asa Clark Brown (dat kunnen natuurlijk willekeurige afbeeldingen zijn die al in het samplebestand zijn opgenomen). Evert Op 12 december 2015 14:05 schreef Evert van Dijken <evert...@gmail.

Re: [Legacy-Nederlands] lijnen

2015-12-12 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
In een nakomelingenrapport zie ik helemaal geen lijnen (behalve bovenaan de pagina). Wat gebeurd er als je op Zet terug klikt en de opties opnieuw instelt? Evert Op 12 december 2015 15:36 schreef Han Beglinger : > helaas.zijn ze weer in - nakomelingen register

Re: [Legacy-Nederlands]

2015-12-12 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Het zijn mogelijke fouten en je kunt zelf aangeven dat het geen fout is. Legacy kan onmogelijk alle feiten herkennen. Wil je hier niet op gewezen worden dan kun je het aangeven van die mogelijke problemen uitzetten. Ik zit niet achter mijn laptop dus kan niet precies aangeven welke optie dat is.

Re: [Legacy-Nederlands] Verwijderen feitdefinities

2015-12-11 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Marjolijne, Zou je kort kunnen beschrijven wat je aan John hebt gestuurd? Misschien is dat ook interessant voor andere gebruikers (en natuurlijk voor het archief). Evert Op 11 december 2015 16:54 schreef Marjolijne : > John, > > > > Ik stuur je privé een bericht met prt

Re: [Legacy-Nederlands] Verwijderen feitdefinities

2015-12-11 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
> > > > Het is alleen veel duidelijker met print screens er bij. Mochten er > vragen zijn mail maar….. > > > > > > Marjolijne > > > > *Van:* Evert van Dijken [mailto:evert...@gmail.com] > *Verzonden:* vrijdag 11 december 2015 18:54 > *Aan:* Legacy

Re: [Legacy-Nederlands] data van 7 naar 8

2015-12-01 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Een normale gebruiker heeft in windows geen schrijfrechten in de map program files. Als je wijzigingen wil wegschrijven komen ze niet in die map maar in de verborgen map Virtual Store/program files en dat wil je echt niet omdat dit problemen kan geven en schept alleen maar verwarring omdat je dan

Re: [Legacy-Nederlands] Afbeeldingen toevoegen aan bronnen in rapporten

2015-11-17 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
t; er dan toch in moeten komen. > Overigens vind ik het koppelen van het al of niet toevoegen van media > aan "als een bron meerdere citaten heeft". een vreemd verband. > > Theo > > Op 16 november 2015 10:33 schreef Evert van Dijken <evert...@gmail.com>:

Re: [Legacy-Nederlands] rapporten in 8

2015-11-16 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
delijker zijn. Ik heb zo’n 5000 > bronnen waarvan er een aantal met afbeeldingen zijn. > > Marjolijne > > *Van:* Evert van Dijken [mailto:evert...@gmail.com <evert...@gmail.com>] > *Verzonden:* maandag 16 november 2015 10:19 > *Aan:* Legacy-Nederlands@LegacyUsers.com &

Re: [Legacy-Nederlands] rapporten in 8

2015-11-16 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Zou het helpen als we achter deze optie (N.B. geen afbeeldingen!) zetten. Meer is niet mogelijk i.v.m. de beperkte ruimte op dit scherm. Evert Op 16 november 2015 10:14 schreef Evert van Dijken <evert...@gmail.com>: > Zie screenshot. En de afbeelding die Irma eerder stuurde daar is

[Legacy-Nederlands] Afbeeldingen toevoegen aan bronnen in rapporten

2015-11-16 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Omdat er de laatste tijd een aantal vragen zijn geweest over het toevoegen van afbeeldingen aan bronnen in rapporten geef ik hier een korte uitleg waarom dit soms niet lukt (dit keer zonder afbeelding omdat mails met afbeelding niet in het archief komen). Als het in een rapport niet lukt om een

Re: [Legacy-Nederlands] Verifieer/Repareer

2015-11-12 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Dat is normaal, overbodige rommel wordt verwijderd. Evert Op donderdag 12 november 2015 heeft Willy Weckx het volgende geschreven: > Hallo allemaal, > > Ik heb vandaag op mijn bestand Verifieer/Repareer uitgevoerd. Voor het > uitvoeren was het bestand 33124 kB groot,

Re: [Legacy-Nederlands] updaten van 7 de luxe naar 8 de luxe

2015-11-11 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Nog iets: nooit je originele bestand van versie 7 openen in versie 8 want die is dan niet meer te openen in versie 7, gebruik een kopie. Evert Op woensdag 11 november 2015 heeft Evert van Dijken <evert...@gmail.com> het volgende geschreven: > Je haalt gewoon de gratis versie 8

Re: [Legacy-Nederlands] updaten van 7 de luxe naar 8 de luxe

2015-11-11 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Je haalt gewoon de gratis versie 8 van onze Nederlandse website: www.legacynederlands.com Versie 7 laat je nog even staan totdat je tevreden bent met versie 8. Dan bestel je de download only versie van de Amerikaanse website (boek of extra CD's heb je echt niet nodig). Je krijgt dan per mail een

Re: [Legacy-Nederlands] printen beeldscherm pagina

2015-11-09 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Bij de printopties van het voorbeeld van een gezinsblad zie ik Alle pagina's, Bereik en Deze pagina. Kies Deze pagina. Bij een kwartierstaat hetzelfde kies eerst voorbeeld en dan de printoptie. In combinatie met andere instellingen kun je de afdruk precies op je eigen behoefte afstemmen. Gewoon

Re: [Legacy-Nederlands]

2015-11-07 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Het is niet handig om meerdere bestanden te maken omdat je een wijziging dan in al die bestanden moet invoeren. Legacy kan heel grote bestanden aan en voor het delen met familieleden kun je met exporteeropties precies aangeven wat er geëxporteerd moet worden. Dus niet doen, het is echt niet

Re: [Legacy-Nederlands] geschiedenislijst

2015-11-01 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Helemaal rechtsonder op de Werkbalk zie je een piepklein icoontje als je daar op klikt dan kun je de werkbalk naar eigen wens aanpassen en dus ook de knop Geschiedenislijst toevoegen. Evert Op 1 november 2015 11:50 schreef Ziggo mail : > Lijstgenoten, > > > > Bij het werken in

Re: [Legacy-Nederlands] klik hier

2015-11-01 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Dat lijkt me niet mogelijk en ook niet wenselijk. Dan zou je immers ook de teksten van de knoppen in de menubalk weg kunnen halen op het moment dat je weet waar je moet klikken. Heb je een voorstel hoe de tekst wel zou moeten luiden? Evert Op 1 november 2015 11:53 schreef Ziggo mail

Re: [Legacy-Nederlands] Notities in rapport terugzien

2015-10-29 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Bij mij werkt dit zonder problemen. Als er iets anders bedoeld wordt geef dan even aan waar er precies iets gewijzigd is in het feit DOOP. Evert Op 29 oktober 2015 13:03 schreef Evert van Dijken <evert...@gmail.com>: > Ik heb dit ook uitgeprobeerd in het Samplebestand en een

Re: [Legacy-Nederlands] registratie van het uur van een event

2015-10-29 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Geboortenotitie of Overlijdensnotitie maken en het daarin opnemen. De testers hebben al vaak aangegeven dat het eigenlijk raar is dat bij de belangrijkste feiten niet apart aangegeven kan worden of de notitie wel of niet wordt opgenomen in een rapport. Je kunt dus alleen alle geboortenotities

Re: [Legacy-Nederlands] Persoonsgegevensblad

2015-10-29 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Een paar regels in het taalbestand zijn aangepast omdat Gedoopt op de Gezins tab in een klein venster soms niet past. Ik zal eens kijken of we daar een fout hebben gemaakt en een regel te veel hebben aangepast. Evert Op 29 oktober 2015 19:20 schreef Wim Foederer : > Op het

Re: [Legacy-Nederlands]

2015-10-28 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Als je het Helpbestand opent gaat één van de eerste onderwerpen in de Index over de symbolen op het Gezinsblad. Daar lees je dan: *Wat betekenen deze symbolen?* Soms ziet u kleine symbolen achter sommige namen in het Gezinsblad. De betekenis hiervan is als volgt: Een "*+*" aan het

Re: [Legacy-Nederlands] 8.0.0.524

2015-10-26 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Omdat er verder geen informatie gegeven wordt gaan bij mij alle signalen op rood. Niet op de link klikken omdat deze site gehackt kan zijn. Evert Op maandag 26 oktober 2015 heeft Bert van Kootwijk het volgende geschreven: > Wat is de bedoeling van deze mail? > > Bert > > >

Re: [Legacy-Nederlands] afbeeldingen bij bronnen

2015-10-25 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Even het vinkje weghalen bij "If an event has multiple..." Evert Op 25 oktober 2015 11:14 schreef Irma Lommen - Salden : > Je meent hier….. > > > Is bij mij dus ook geblurd!! > > Neem aan dat er dus geen mogelijkheid is om in rapporten afbeeldingen van > bronnen op te nemen!

Re: [Legacy-Nederlands] afbeeldingen bij bronnen

2015-10-25 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Op de Afbeeldingen tab even aanvinken welke afbeeldingen je wilt opnemen. Evert Op 25 oktober 2015 09:25 schreef Ziggo mail : > > > Lijstgenoten, > > > > Sinds het begin van L8 zit ik te stoeien met de afbeeldingen bij bronnen. > Bij

Re: [Legacy-Nederlands] 8.0.0.524

2015-10-25 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Ik denk dat dit een bug in het programma is. Het schermpje met "wat is nieuw" opent wel in een ander venster, maar je kunt er niet op klikken omdat er nog een venster actief is. Als je het actieve venster sluit dan sluit ook het andere venster. Ik ga dit melden. Evert Op 25 oktober 2015 14:02

Re: [Legacy-Nederlands] nog een vraag

2015-10-25 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Opties > Verander Kleuren > Rechtsklik op een dochter en verander de kleur Evert Op 25 oktober 2015 18:28 schreef Ziggo mail : > Lijstgenoten, > > > > Daar ben ik weer! Vanmiddag (tot nu toe) gezocht hoe ik de vrouwelijke > personen van kleur kan veranderen. In Legacy 7 had ik

Re: [Legacy-Nederlands] Betaling legacy 8 de luxe

2015-10-19 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Ik begrijp niet dat Martin een nieuwe thread begonnen is terwijl in de vorige al iemand bereid was om te helpen. Zie hieronder. Evert Willem van den Blink via gmail.com 17:24 (17 uur geleden) aan Legacy-Nederla. Ik wil je daar best mee

Re: [Legacy-Nederlands] Betaling legacy 8 de luxe

2015-10-18 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Legacy kan alleen gekocht worden met een creditcard zoals al eerder aangegeven. Zelf een creditcard aanschaffen, gebruik maken van een creditcard van een kennis of ingaan op het aanbod van iemand in deze groep. Er is geen andere oplossing via deze groep. Als dat geen oplossing voor jou is neem dan

Re: [Legacy-Nederlands] update

2015-10-17 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Je zult dan iemand in je omgeving moeten zoeken die wel een creditcard heeft. Met die creditcard kan dan de betaling gedaan worden terwijl je jouw e-mailadres opgeeft tijdens de bestelling. Evert Op zaterdag 17 oktober 2015 heeft Martin Schuman het volgende geschreven:

Re: [Legacy-Nederlands] Vertaling samenwonend in Engels

2015-10-14 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
> irmalom...@home.nl > www.limburgemigrant.nl > > Op 14 okt. 2015, om 16:06 heeft Evert van Dijken <evert...@gmail.com> het > volgende geschreven: > > Eén van de voorwaarden van common law marriage was cohabiting wat > samenwonen betekent. > Evert > > Op 14 o

Re: [Legacy-Nederlands] Vertaling samenwonend in Engels

2015-10-14 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Eén van de voorwaarden van common law marriage was cohabiting wat samenwonen betekent. Evert Op 14 oktober 2015 16:00 schreef Bert van Kootwijk : > In het woordenboek staat voor common law als voorbeeld genoemd: > "they are common law husband and wife" > met als verdere uitleg

Re: [Legacy-Nederlands]

2015-10-12 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
1. Ik neem aan dat het om "mogelijke" problemen gaat? Daar kun je per geval aangeven dat het geen probleem is. Als het irriteert kun je dit ook uitzetten. 2. Je bepaalt zelf hoe je hier mee omgaat. Als je doodgeboren als voornaam wilt gebruiken dan doe je dat toch gewoon? Er is ook een kindstatus

Re: [Legacy-Nederlands] foutmelding man/vrouw

2015-10-09 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Ik zou toch nog eens goed kijken, want via het instellen van een voorkeurshuwelijk wordt er niets met een huwelijkskoppeling gedaan. Alleen wordt een ander huwelijk als eerste getoond op het scherm. Dus kijk nog eens goed naar de MRINs en de RINs in de foutmeldingen die legacy geeft en controleer

Re: [Legacy-Nederlands] man/vrouw zelfde kleur

2015-10-08 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
De 91 huwelijken zoals MRIN 281 en 282 bekijken om te zien of één van de partners een verkeerd geslacht heeft. Als het om huwelijken van partners met hetzelfde geslacht gaat dan kun je deze foutmelding negeren, anders het geslacht aanpassen. Het lijkt me verstandig om ook een bestandscontrole uit

Re: [Legacy-Nederlands] man en vrouw zelfde kleur in indexbalk

2015-10-08 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
correct RIN 6 is male in the first MRIN and female in the second MRIN. So this RIN 6 is very special ;) Dus nu maar even afwachten of iemand een idee heeft wat hier aan de hand kan zijn. Evert Op 8 oktober 2015 15:49 schreef Evert van Dijken <evert...@gmail.com>: > Ik heb net even gete

Re: [Legacy-Nederlands] man en vrouw zelfde kleur in indexbalk

2015-10-08 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
2015 15:42 schreef Evert van Dijken <evert...@gmail.com>: > Het is wel duidelijk dat er iets fout is, maar wat heb je gedaan om die > fouten te vinden? > Legacy geeft aan waar er een fout is: > > Zie MRIN 281, RIN 6. Controleer/corrigeer het geslacht van de man. > RIN 6 is ook

Re: [Legacy-Nederlands] man en vrouw zelfde kleur in indexbalk

2015-10-08 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
usband and Wife*. You may need to do this twice in a row. If the couple has other marriages, unlink the marriage, next change the gender of the affected person and then recreate the marriage as the final step. Op 8 oktober 2015 16:09 schreef Evert van Dijken <evert...@gmail.com>: > Omdat ik het

[Legacy-Nederlands] Re: man en vrouw zelfde kleur in indexbalk

2015-10-08 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
en man cq vrouw laten trouwen met een > persoon van onbekend geslacht. Bij mij maakt Legacy van die persoon meteen > een vrouw. Ook als ik twee mannen koppel (homohuwelijk) vanuit een > ouderrelatie veranderd één man in een vrouw. > > > > Marjolijne > > > > *Van:* E

Re: [Legacy-Nederlands] foutmelding

2015-09-02 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Ja klopt, rechtsklikken op het Legacy icon en eigenschappen kiezen (zie screenshot) en op de Engelstalige website staat ook iets over windows 10 en Legacy: http://support.legacyfamilytree.com/article/AA-01021/12/Install-Uninstall/Windows-10-and-Legacy.html Evert Op 2 september 2015 17:48 schreef

Re: [Legacy-Nederlands] klantnummer

2015-08-12 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Bij het opnieuw installeren op dezelfde computer gaat het licentiebestand niet verloren, ik vermoed dus dat je ook de map Legacy hebt verwijderd of dat het programma op een andere laptop of computer is geïnstalleerd, in het laatste geval kun je het klantnummer opzoeken in de Legacymap in het

Re: [Legacy-Nederlands] Error melding onder Windows 10

2015-08-10 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
In de testgroep is dit probleem ook gemeld, omdat niet iedereen dit probleem ziet is het lastig om snel een oplossing te vinden. Het zal met rechten om te schrijven te maken hebben. Maar normaal gesproken schrijft legacy na de installatie alleen naar de documentenmap en daarvoor heb je geen

[Legacy-Nederlands] Test

2015-08-07 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Even een test voor mezelf, er hoeft niet op gereageerd te worden. Evert Nederlandse Legacy website: http://www.LegacyNederlands.com Downloadpagina (wachtwoord: legacy8): http://www.LegacyNederlands.com/download.html Om u af te melden van deze groep gaat u naar:

Re: [Legacy-Nederlands] Openen legacy

2015-08-03 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Na het openen van Legacy wordt er een bestand gemaakt met dezelfde naam als het familiebestand met de extensie .ldb dat vergrendeld is, dat vergrendelen lukt om de een of andere reden niet. Wat je kunt proberen: Sluit Legacy en je computer, start daarna je computer en open Legacy, misschien lukt

Re: [Legacy-Nederlands] Openen legacy

2015-08-03 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Op de legayfamilytree.com website staat dit: http://support.legacyfamilytree.com/article/AA-00343/11/Error-Messages-Problems/Cannot-lock-file.html Je kunt dus proberen om het familiebestand te verplaatsen om te zien of het dan wel opent. Soms kan Legacy namelijk niet schrijven naar een

Re: [Legacy-Nederlands] Versie 7.5: mogelijk probleem rapport datum ongeveer

2015-07-30 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
In de Help vind je hierover informatie. Zoek in de Helpindex op: Datums en kies dan Invoeren. Kijk ook eens bij Opties Aanpassen Datums 5.7 Evert Op 30 juli 2015 12:59 schreef Pieter van der Burg bur...@gmail.com: Dank Louise, Ik gebruik rond en wordt ook geaksepteerd. Alleen duikt het dan

Re: [Legacy-Nederlands] Nieuw bestand aanmaken

2015-07-05 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
www.limburgemigrant.nl Op 4 jul. 2015, om 21:01 heeft Evert van Dijken evert...@gmail.com het volgende geschreven: Dat lukt alleen als of alle personen voor 1811 een geboorte- of doopdatum hebben (wat niet waarschijnlijk is) of als alle personen geboren na 1811 een geboortedatum hebben (al iets

Re: [Legacy-Nederlands] Re: Nieuw bestand aanmaken

2015-07-05 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Er kan natuurlijk ook in één keer gezocht worden op dopen en geboorten door Of te gebruiken. Evert Op 5 juli 2015 15:03 schreef Evert van Dijken evert...@gmail.com: Er zou gezocht moeten worden op dopen en geboorten (dus de zoeklijst niet wissen als er gezocht word op geboorten) vanaf een

Re: [Legacy-Nederlands] Re: Nieuw bestand aanmaken

2015-07-05 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Ja, dat is bekend. Het staat iedereen vrij een andere startdatum te kiezen. Mijn antwoord gaf aan hoe te zoeken in Legacy uitgaande van een bepaalde datum. Evert Op 5 juli 2015 13:39 schreef Marc vanden Daele marc.vdda...@gmail.com: Ter info:In België werd de Burgerlijke Stand ingevoerd bij

Re: [Legacy-Nederlands] Re: Nieuw bestand aanmaken

2015-07-05 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Ja, dat is bekend en zo staat het ook in Wikipedia: De feitelijke invoering verschilt van plaats tot plaats. Ik begrijp niet goed waarom iederen zo uitgebreid ingaat op de invoering van de BS terwijl het in feite om het zoeken in Legacy gaat en daarop heb ik een antwoord gegeven. Als iemand een

Re: [Legacy-Nederlands] Re: Nieuw bestand aanmaken

2015-07-05 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Het gaat er toch om wat het meest juiste resultaat geeft bij een zoekactie in Legacy? Ik heb een gebruiker antwoord gegeven op een vraag en blijf erbij dat mijn antwoord correct is. Hier laat ik het verder bij. Evert Op 5 juli 2015 13:03 schreef Irma Lommen - Salden irmalom...@home.nl: En wat

Re: [Legacy-Nederlands] Nieuw bestand aanmaken

2015-07-04 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Dat lukt alleen als of alle personen voor 1811 een geboorte- of doopdatum hebben (wat niet waarschijnlijk is) of als alle personen geboren na 1811 een geboortedatum hebben (al iets waarschijnlijker). Wat je dan zou kunnen doen is te zoeken op die personen en ze labelen en dan of de gelabelde

Re: [Legacy-Nederlands] privé info niet exporteren naar gedcom file

2015-06-21 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Je zou Feiten Foto privé, Verhalen privé etc. kunnen maken en dan bij het maken van deze feiten aanvinken dat deze feiten privé zijn. Je kunt ook achteraf bij bepaalde feiten aangeven dat deze privé is door het vinkje te zetten, dan geldt dit alleen voor die ene aangevinkte feit niet voor alle

Re: [Legacy-Nederlands]

2015-06-19 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Het is beter om via legacynederlands.com het installatiebestand te downloaden, want dan krijg je ook het Nederlandstalige helpbestand. In beide gevallen heb je alle talen beschikbaar. Wel opletten bij het wisselen van taal omdat dan o.a. de standaardfeiten teruggezet worden naar de

[Legacy-Nederlands] Re: Legacy Charting

2015-06-13 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Er is een optie om een chart via e-mail te versturen maar bij mij werkt dat niet. Je zult dus eerst een pdf bestand moeten maken via publish of print (wel opletten dat je de chart op één pagina krijgt dus een pdf printformaat kiezen dat groot genoeg is (ik moest A0 kiezen om 6 generaties op 1

[Legacy-Nederlands] Re: Legacy Charting

2015-06-13 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Ja, die optie is er wel, maar het is mij nog nooit gelukt om een bruikbaar bestand te versturen. Het kan zijn dat dit aan mijn computers ligt als het anderen wel lukt. Evert Op zaterdag 13 juni 2015 heeft Irma Lommen - Salden irmalom...@home.nl javascript:_e(%7B%7D,'cvml','irmalom...@home.nl');

Re: [Legacy-Nederlands] uitprinten gezinsblad

2015-06-01 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Klik op Zet terug (rechtsonder op het Gezin tabblad) om te zien of de standaardinstellingen voor dit rapport het probleem oplossen. Evert Op maandag 1 juni 2015 heeft Frans Troch frans.tr...@skynet.be het volgende geschreven: Hallo, Als een gezinsblad wil uitprinten heb ik veel te veel marge

Re: [Legacy-Nederlands] Eigen feiten

2015-04-28 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
with the limitations Dave stated. Custom sentences in English were a mixture of swedish for field substitutions and English where the user wrote his custom sentence in English. Reporter advised and advised of the limitation in translation. Op 28 april 2015 12:11 schreef Evert van Dijken evert...@gmail.com

Re: [Legacy-Nederlands] Eigen feiten

2015-04-28 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Volgens mij is dit al ooit als bug doorgegeven want ik zie geen reden waarom hier de standaard ode niet naar het Nederlands vertaald zou kunnen worden. Ships name kan natuurlijk niet vertaald worden, maar daar gaat het hier niet om. Gewoon een bugrapport insturen om meer kans te maken om dit

Re: [Legacy-Nederlands] Media bestanden in Gedcom

2015-04-09 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Eén van de testers schreef dat legacy altijd de volledige link in het gedcom zet, dus ook in vorige versies. Hij schreef ook dat TNG (The Next Generation) van deze link alleen de bestandsnaam gebruikt. Kan het zijn dat er iets op de website is aangepast waardoor het nu niet meer goed gaat? Stuur

  1   2   3   >