VAART-bericht van: henriette <[email protected]>

2010/7/1 vaart <[email protected]>:
> VAART-bericht van: vaart <[email protected]>
>
> ZOTERMEER - Ook al heeft de Nederlandse transportsector het ergste achter de
> rug, de werkgelegenheid in de sector zal dit jaar nog met 3,25 procent
> dalen. Dat meldde onderzoeksbureau NEA donderdag.
>



Op zich is de algehele werkgelegenheid volgens mij belangrijk voor de
koopkracht. De grondstoffen daarvoor en de producten vervoert de
binnenvaart natuurlijk. Maar of het voor de ondernemers in de
binnenvaart slecht is als de werkgelegenheid in de sector daalt, dat
weet ik niet. Werkgelegenheid kan ook dalen doordat bedrijven hun
personeel beter gaan inplannen of doordat het personeel en de
werkgevers zich flexibeler tegenover elkaar opstellen of enz. of enz.
enz.
De vervoersvolumes stijgen wel, lees ik in je bericht. Daar hoort
normaal een toename van de werkgelegenheid bij. Ik lees eruit, dat de
efficiƫntie omhoog is gegaan. Dat betekent doorgaans dat de logistieke
sector sterker uit de crisis komt dan hij erin ging.


Henriette


* Wat doet de markt? www.vaart.nl/peiling
* Het adres voor reacties en nieuwe berichten: [email protected]
* Afmelden op: [email protected] met tekst: unsubscribe VAART-L


Antwoord per e-mail aan