VAART-bericht van: henriette <[email protected]> 2010/7/1 vaart <[email protected]>: > VAART-bericht van: vaart <[email protected]> > > ZOTERMEER - Ook al heeft de Nederlandse transportsector het ergste achter de > rug, de werkgelegenheid in de sector zal dit jaar nog met 3,25 procent > dalen. Dat meldde onderzoeksbureau NEA donderdag. >
Op zich is de algehele werkgelegenheid volgens mij belangrijk voor de koopkracht. De grondstoffen daarvoor en de producten vervoert de binnenvaart natuurlijk. Maar of het voor de ondernemers in de binnenvaart slecht is als de werkgelegenheid in de sector daalt, dat weet ik niet. Werkgelegenheid kan ook dalen doordat bedrijven hun personeel beter gaan inplannen of doordat het personeel en de werkgevers zich flexibeler tegenover elkaar opstellen of enz. of enz. enz. De vervoersvolumes stijgen wel, lees ik in je bericht. Daar hoort normaal een toename van de werkgelegenheid bij. Ik lees eruit, dat de efficiƫntie omhoog is gegaan. Dat betekent doorgaans dat de logistieke sector sterker uit de crisis komt dan hij erin ging. Henriette * Wat doet de markt? www.vaart.nl/peiling * Het adres voor reacties en nieuwe berichten: [email protected] * Afmelden op: [email protected] met tekst: unsubscribe VAART-L
