VAART-bericht van: "Kingma Shiptrading" <[email protected]>
VAART-bericht van: "Hein Danser" <[email protected]> > Hallo, > >> <<Roelof schreef:Ik geloof in wonderen. Nu maar bidden dat daar één van in >> de Binnenvaart plaatsvindt. >> > > Wanneer ik naar het verleden kijk en ook in het "dikke boek" neus, slaan > mensen elkaar liever de hersens in dan dat ze samen werken. Of ben ik nu te > pessimistisch? Hoi Hein, Er bestaat een verschil tussen pessimist en realist. Als je naar het Oude Testament kijkt, ja, daar sloegen ze mekaar nog wel 'ns de hersens in. Maar meestal ging dat tussen verschillende volken. En zoals Cruiff ooit zei: Elk nadeel heeft z'n voordeel. De sterksten bleven namelijk over. Het Nieuwe Testament ziet er al een stuk vriendelijker uit en spreekt bijvoorbeeld van 'het toekeren van de linker- en de rechter wang', 'geen kwaad met kwaad vergelden', 'zoveel in u is (als mogelijk), houd vrede met alle mensen' en tot slot: 'Leert van Mij dat ik nederig ben en zachtmoedig van aard'. Als je al deze aanwijzingen opvolgt, dan ontstaat er volgens mij vanzelf een basis tot samenwerking. Hoewel ik realist ben, geloof ik hier toch in. Ja Hein, dit staat allemaal in datzelfde 'dikke boek' waar ik dagelijks graag in mag lezen en uit mag leren. Ik ben van mening dat je pas wat over dit 'dikke boek' mag zeggen, als je'm ook helemaal van voren tot achteren gelezen hebt ;-) Hartelijke groet en een fijne dag gewenst, Roelof * Wat doet de markt? www.vaart.nl/peiling * Het adres voor reacties en nieuwe berichten: [email protected] * Afmelden op: [email protected] met tekst: unsubscribe VAART-L
