2012/8/12 Leandro Regueiro <leandro.regue...@gmail.com>:

> [...]
> dinámica dispoñíbeis os dous en
> http://www.trasno.net/content/resultados-das-trasnadas
>
> Se te refires especificamente ao documento no que se foron anotando os
> acordos está en
> https://docs.google.com/document/d/1GPgi9VTsEqT2G5VeI0VLJO4xSBih1kUndyEEaqBeX5Y/edit?authkey=CPG9uaIG
>
> Por certo, xa incluín o que se vai discutir na seguinte Trasnada, que
> basicamente vén sendo o que non se discutiu na anterior. Se queredes
> engadir cousas para discutir só tedes que comentalo na rolda de correo
> (no seu propio fío de discusión, por favor).

Continúo coa revisión das regras. Intentarei rematar mañá.

Esta regra chámase "noPT-2012-expression_failed."

Esta regra parece non existir. Se lin ben parece estar integrada na
regra "PT-2012-expression_(there-was-an)-error(-while)-doing".

Esta regra chámase "PT-2012-expression_(there-was-an)-error(-while)-doing".

Hai que actualizar o hint da regra, quizais poñendo algo semellante ao
identificador da propia regra.

Ao probar esta regra atopei varios casos que se deberían considerar.

Caso 1: PRODUCIUSE UN ERRO + [(ADXECTIVO|DE + SUBSTANTIVO)] + AO + INFINITIVO

Hai veces nas que o erro aparece acompañado de algún modificador, que
na tradución aparecerá como un adxectivo ou como "de + substantivo":

gnome-desktop.master.gl.po:56(#4)
#: ../libgnome-desktop/gnome-rr.c:472
#, c-format
msgid "unhandled X error while getting the range of screen sizes"
msgstr "Produciuse un erro de X non manipulado ao obter o intervalo de
tamaños de pantalla"
[note] rule [id=PT-2012-expression_(there-was-an)-error(-while)-doing]
==> «There was an error occurred (while) verb_ing» -> «produciuse un
erro ao + infinitivo»
folks.master.gl.po:226(#34)
#. Translators: the first parameter is a non-human-readable
#. * property name and the second parameter is an error message.
#: ../backends/eds/lib/edsf-persona-store.vala:2254
#, c-format
msgid "Unknown error setting property ‘%s’: %s"
msgstr "Produciuse un erro descoñecido ao estabelecer a propiedade «%s»: %s"
[note] rule [id=PT-2012-expression_(there-was-an)-error(-while)-doing]
==> «There was an error occurred (while) verb_ing» -> «produciuse un
erro ao + infinitivo»
banshee.master.gl.po:6588(#1404)
#:
../src/Extensions/Banshee.Podcasting/Banshee.Podcasting.Data/PodcastSource.cs:159
#, csharp-format
msgid "Parsing error updating {0}"
msgstr "Produciuse un erro de análise ao actualizar {0}"
[note] rule [id=PT-2012-expression_(there-was-an)-error(-while)-doing]
==> «There was an error occurred (while) verb_ing» -> «produciuse un
erro ao + infinitivo»
banshee.master.gl.po:6593(#1405)
#:
../src/Extensions/Banshee.Podcasting/Banshee.Podcasting.Data/PodcastSource.cs:162
#, csharp-format
msgid "Authentication error updating {0}"
msgstr "Produciuse un erro de autenticación ao actualizar {0}"
[note] rule [id=PT-2012-expression_(there-was-an)-error(-while)-doing]
==> «There was an error occurred (while) verb_ing» -> «produciuse un
erro ao + infinitivo»
sabayon.master.gl.po:431(#85)
#: ../lib/protosession.py:476
#, python-format
msgid "There was a recoverable error while applying the user profile
from file '%s'."
msgstr "Produciuse un erro recuperábel ao aplicar o perfil de usuario
desde o ficheiro «%s»."
[note] rule [id=PT-2012-expression_(there-was-an)-error(-while)-doing]
==> «There was an error occurred (while) verb_ing» -> «produciuse un
erro ao + infinitivo»
sabayon.master.gl.po:443(#86)
#: ../lib/protosession.py:485
#, python-format
msgid "There was a fatal error while applying the user profile from '%s'."
msgstr "Produciuse un erro moi grave ao aplicar o perfil do usuario desde «%s»."
[note] rule [id=PT-2012-expression_(there-was-an)-error(-while)-doing]
==> «There was an error occurred (while) verb_ing» -> «produciuse un
erro ao + infinitivo»

Caso 2: ERROR DURING + SUBSTANTIVO (nota: non se deben traducir como
«produciuse un erro ao + infinitivo», pero as frases do estilo «Error
during + (verbo)ing + substantivo» como «Error during writing rgb
image» si que se deben traducir como «produciuse un erro ao +
infinitivo»)

jhbuild.master.gl.po:1047(#212)
#: ../jhbuild/frontends/gtkui.py:377 ../jhbuild/frontends/terminal.py:283
#, python-format
msgid "Error during phase %(phase)s of %(module)s"
msgstr "erro na fase %(phase)s de %(module)s"
[note] rule [id=PT-2012-expression_(there-was-an)-error(-while)-doing]
==> «There was an error occurred (while) verb_ing» -> «produciuse un
erro ao + infinitivo»
glib.master.gl.po:89(#11)
#: ../gio/gcharsetconverter.c:349 ../glib/gconvert.c:776
#: ../glib/gconvert.c:1085 ../glib/giochannel.c:1590 ../glib/giochannel.c:2480
#, c-format
msgid "Error during conversion: %s"
msgstr "Erro durante a conversión: %s"
[note] rule [id=PT-2012-expression_(there-was-an)-error(-while)-doing]
==> «There was an error occurred (while) verb_ing» -> «produciuse un
erro ao + infinitivo»

Caso 3: ALGO + (ENCOUNTERED|REPORTED|...) AN ERROR WHILE (nota: non se
debería traducir como «produciuse un erro ao + infinitivo»)

bug-buddy.master.gl.po:220(#36)
#: ../src/bug-buddy.c:605
msgid ""
"Bug Buddy encountered an error while submitting your report to the Bugzilla "
"server.  Details of the error are included below.\n"
msgstr ""
"O Bug Buddy encontrou un erro mentres se lle enviaba o seu informe de erros "
"ao servidor Bugzilla. Os detalles do erro están incluídos abaixo.\n"
[note] rule [id=PT-2012-expression_(there-was-an)-error(-while)-doing]
==> «There was an error occurred (while) verb_ing» -> «produciuse un
erro ao + infinitivo»
nautilus.master.gl.po:2857(#511)
#: ../src/nautilus-desktop-icon-view.c:785
msgid "The desktop view encountered an error while starting up."
msgstr "A visualización do escritorio encontrou un ero ao iniciarse."
[note] rule [id=PT-2012-expression_(there-was-an)-error(-while)-doing]
==> «There was an error occurred (while) verb_ing» -> «produciuse un
erro ao + infinitivo»
brasero.master.gl.po:3145(#589)
#: ../plugins/libburnia/burn-libisofs.c:782
#: ../plugins/libburnia/burn-libisofs.c:798
#, c-format
msgid "libisofs reported an error while adding file at path \"%s\""
msgstr "O libisofs informou dun erro ao engadir un ficheiro na ruta \"%s\""
[note] rule [id=PT-2012-expression_(there-was-an)-error(-while)-doing]
==> «There was an error occurred (while) verb_ing» -> «produciuse un
erro ao + infinitivo»

Estes tres casos haberá que debatelos, quizais na vindeira Trasnada,
pero creo que habería que engadilos á regra para evitar moitisimos
falsos positivos.

Esta regra dame varios falsos positivos.

Ademais hai outra regra "PT-2012-expression_cannot be " cun espazo ao
final do identificador o que me deu problemas ao intentar probala,
problemas que resolvín cambiándolle o identificador.

Comprobando esta regra descubrín que ademais de «é/foi» quizais haxa
na Trasnada, pero creo que non nos decatamos destes casos, polo que xa
o anotei para discutilo na vindeira Trasnada nada máis empezar. A
continuación están algunhas das cadeas que quizais requiran este
tratamento:

gtk+-properties.master.gl.po:1505(#330)
#: ../gtk/gtkcalendar.c:543
msgid "If TRUE, the selected month cannot be changed"
msgstr "Se é TRUE, non será posíbel cambiar o mes seleccionado"
[note] rule [id=PT-2012-expression_cannot be] ==> «can not be ed» ->
«Non é/foi posíbel infinitivo»
dia.master.gl.po:6364(#1267)
#: ../plug-ins/shape/shape-export.c:471
msgid "Shape files must end in .shape, or they cannot be loaded by Dia"
msgstr "Os ficheiros de formas deben terminar en .shape, ou non será
posíbel cargar no Dia"
[note] rule [id=PT-2012-expression_cannot be] ==> «can not be ed» ->
«Non é/foi posíbel infinitivo»
banshee.master.gl.po:2950(#608)
#:
../src/Core/Banshee.ThickClient/Banshee.Gui.Dialogs/ConfirmShutdownDialog.cs:53
msgid ""
"Closing Banshee now will cancel any currently running tasks. They cannot be "
"resumed automatically the next time Banshee is run."
msgstr ""
"Pechar Banshee agora anulará calquera tarefa que esté en execución. Non será "
"posíbel continualas automaticamente a próxima vez que Banshee se execute."
[note] rule [id=PT-2012-expression_cannot be] ==> «can not be ed» ->
«Non é/foi posíbel infinitivo»
evolution.master.gl.po:1795(#339)
#: ../calendar/calendar.error.xml.h:10
msgid "All information on this task will be deleted and can not be restored."
msgstr "Vaise eliminar toda a información desta tarefa e non será
posíbel restabelecela."
[note] rule [id=PT-2012-expression_cannot be] ==> «can not be ed» ->
«Non é/foi posíbel infinitivo»

anjuta.master.gl.po:9721(#1967)
#: ../src/anjuta-actions.h:52
msgid "Lock the current dock layout so that widgets cannot be moved"
msgstr "Rexistrar o deseño da acoraxe actual para que non sexa posíbel
mover os widgets"
[note] rule [id=PT-2012-expression_cannot be] ==> «can not be ed» ->
«Non é/foi posíbel infinitivo»
epiphany.master.gl.po:95(#14)
#: ../data/org.gnome.epiphany.gschema.xml.h:7
msgid "When files cannot be opened by the browser they are
automatically downloaded..."
msgstr "Cando non sexa posíbel abrir os ficheiros no navegador estes
descárganse automaticamente..."
[note] rule [id=PT-2012-expression_cannot be] ==> «can not be ed» ->
«Non é/foi posíbel infinitivo»
eog.master.gl.po:572(#112)
#: ../data/org.gnome.eog.gschema.xml.in.in.h:36
msgid ""
"If activated, Eye of GNOME won't ask for confirmation when moving images to "
"the trash. It will still ask if any of the files cannot be moved to the "
"trash and would be deleted instead."
msgstr ""
"Se está activado o Visor de imaxes non pedirá confirmación ao mover imaxes "
"ao lixo. Aínda así, preguntaralle en caso de que non sexa posíbel
mover ao lixo "
"calquera dos ficheiros e tivesen que ser eliminados."
[note] rule [id=PT-2012-expression_cannot be] ==> «can not be ed» ->
«Non é/foi posíbel infinitivo»

O identificador da regra é "PT-2012-expression_could infinitivo" o que
me fixo perder algo de tempo ao ila probar.

Esta regra dame moitisimos positivos con cadeas que aparentemente
están ben traducidas.  A continuación indico só parte destes falsos
positivos:

evolution.master.gl.po:20710(#4272)
#: ../widgets/misc/e-attachment-handler-image.c:99
msgid "Could not set as background"
msgstr "Non foi posíbel establecela como fondo"
[note] rule [id=PT-2012-expression_could infinitivo] ==> «Could not»
-> «Non é/foi posíbel infinitivo»
network-manager-pptp.master.gl.po:384(#73)
#: ../src/nm-pptp-service.c:982
msgid "Could not find the pppd binary."
msgstr "Non foi posíbel atopar o binario de pppd."
[note] rule [id=PT-2012-expression_could infinitivo] ==> «Could not»
-> «Non é/foi posíbel infinitivo»
balsa.master.gl.po:6925(#1446)
#: ../src/sendmsg-window.c:6203
msgid "Could not postpone message."
msgstr "Non foi posíbel pospor a mensaxe."
[note] rule [id=PT-2012-expression_could infinitivo] ==> «Could not»
-> «Non é/foi posíbel infinitivo»
moserial.master.gl.po:356(#76)
#: ../src/MainWindow.vala:636
#, c-format
msgid "Error: Could not open device"
msgstr "Erro: non foi posíbel abrir o dispositivo"
[note] rule [id=PT-2012-expression_could infinitivo] ==> «Could not»
-> «Non é/foi posíbel infinitivo»
gdm.master.gl.po:503(#92)
#: ../gui/simple-chooser/gdm-host-chooser-widget.c:215
msgid "XDMCP: Could not create XDMCP buffer!"
msgstr "XMCP: non foi posíbel crear o búfer XDMCP!"
[note] rule [id=PT-2012-expression_could infinitivo] ==> «Could not»
-> «Non é/foi posíbel infinitivo»
NetworkManager.master.gl.po:1786(#321)
#: ../cli/src/nmcli.c:257
msgid "Error: Could not create NMClient object."
msgstr "Erro: non é posíbel crear o obxecto NMClient."
[note] rule [id=PT-2012-expression_could infinitivo] ==> «Could not»
-> «Non é/foi posíbel infinitivo»

Ademais tamén hai outra regra "noPT-2012-expression_could not be", que
tamén probei.

Ademais os hints das regras "PT-2012-expression_cannot be",
"noPT-2012-expression_could not be" e "PT-2012-expression_could
infinitivo" indican que se debe traducir como «Non é/foi posíbel
infinitivo» cando a veces non é así. Poño un exemplo:

jhbuild.master.gl.po:1400(#284)
#: ../jhbuild/moduleset.py:34 ../jhbuild/utils/httpcache.py:46
msgid "Python xml packages are required but could not be found"
msgstr "Requírense os paquetes de xml de Python pero non se puideron atopar"
[note] rule [id=noPT-2012-expression_could not be] ==> «could not be»
-> «Non é/foi posíbel infinitivo»

deberiase traducir como «Requírense os paquetes de xml de Python pero
sexa mellor ter un hint como o seguinte:

[note] rule [id=noPT-2012-expression_could not be] ==> «could not be»
-> «Non é/foi posíbel + VERBO»

A veces "unable to" aparece polo medio da frase e a tradución "non
foi/é posíbel" non se adapta ben:

msgid "Temporarily unable to resolve '%s'"
msgid "GtkSpell was unable to initialize.\n"

a solución quizais sexa comprobar que «unable to» aparece ao comezo da
cadea, ou despois dun punto, ou de dous puntos, ou dunha coma, ou de
punto e coma.

Curiosamente esta regra tamén indicou como erróneas unha chea de
cadeas nas que aparecía traducido correctamente. Isto xa me pasou con
outras regras onte, quizais sexa debido a algún problema coa
codificación de caracteres ou eu que sei.

Respecto das regras "expression" diría que habería que distinguir entre as que:

* comproban que determinada expresión en inglés se traduce de
determinada forma en galego
* saltan se se emprega unha determinada expresión en galego

Así poderiase omitir a comprobación das segundas se é que non interesa
(a min moitas veces non me interesa), xa sexa porque só interesa
comprobar que un texto en inglés se traduciu de determinada maneira ou
para evitar que salten varias regras por un único fallo, quero dicir,
unha cadea en inglés "Failed to ..." que se traduciu como "Produciuse
un fallo ao ..." fai saltar as regras "PT-2012-expression_fallo ao" e
"PT-2012-expression_failed-to" cando con esta última xa sería máis que
suficiente.

Ademais hipoteticamente a aplicación do segundo grupo de regras
puidera ser que leve a realizar arranxos que despois fagan saltar
algunha das regras do primeiro grupo, quero dicir, puidera darse o
caso de que unha determinada cadea se traduza empregando "Houbo un..."
e se indique traducila como "Produciuse un erro ao..." cando igual
polo texto orixinal lle corresponda outra tradución ao galego, por
exemplo "Non foi posíbel...", e repito que isto é un caso hipotético.

Aínda así non nego a posible utilidade das regras do segundo grupo,
unha vez que se reduzan os erros que detectan as regras do primeiro
grupo. Solicito que o identificador dos dous grupos de regras sexa o
suficientemente diferente para pode seleccionar todas as regras dun
grupo mediante unha expresión regular con rulerx.

Ademais vin que varias regras de expresión teñen opcións diferentes
para KDE. A idea dunha terminoloxía común e dunhas regras de revisión
automática no Pology tamén comúns é que todos os proxectos que estamos
no Proxecto Trasno traduzamos cun estilo o máis semellante posíbel,
así que non entendo moi ben a que veñen esas diferenciacións. Entendo
que seguramente haxa que cambiar moitas traducións, pero poderiase ir
facendo aos poucos.

O identificador da regra é noPT-2012_boot start o que me fixo perder
algo de tempo (non moito) ao ila probar.

preferible que non o fixera, a ser posible.

Por certo, eu cambiaria o identificador por PT-2012_color

> O identificador da regra é noPT-2012_computer o que me fixo perder
> algo de tempo (non moito) ao ila probar.

> Deume como erróneas varias cadeas onde aparece «portátil» e iso que a
> regra creo que está ben.

Esta pasóuseme onte. Salta cando aparece «graphics tablet», pero iso é
outra cousa totalmente diferente.