:) ikke, want Potlatch is het enige dat ik ken en voor mijn beperkte
gebruik voldoet dat prima; veel beter dan ID in alle geval.
Maar het ziet ernaar uit dat Flash ten dode is opgeschreven dus ik zal
wel moeten overstappen :(
KA
On 2020-05-13 08:22, wannes wrote:
Jaahaa, dat is met Flash,
I for one do not feel strongly motivated to support commercial offerers
of geographical information; given our goal and quest of providing it
all for free.
KA
On 2020-04-22 11:08, Adrian Budugan wrote:
Hi all,
I am Adrian and I am part of the Mapping Team at Telenav. Our team
started an
excuus voor de mierenneukerij, maar het is relevant, denk ik:
s/abandonned/abandoned/g
;)
On 2020-03-17 16:15, Lionel Giard wrote:
For abandonned (historic) military bunker, the correct mapping is :
- abandonned:building=bunker
- military=bunker
- bunker_type=* (most of them are pillbox for
Over de talenkwestie zeg ik maar niet teveel, enkel een "bravo" voor de
oproep tot objectiviteit.
Maar inhoudelijk heb ik wel zo mijn vragen: wij mappen toch "in
principe" enkel dingen die zichtbaar zijn in het landschap? Die antennes
van BIPT die hangen toch meestal op bestaande
Just for the fun of speculating: is way 225291488 named politically
correct, or not? ;)
KA
On 2020-03-03 19:30, Marc Gemis wrote:
Hello Seppe
thanks a lot for sharing this information.
I do like the project (despite my comments on obtaining the data
before the start) because:
- it uses my 2
Marc,
In zoverre ga ik wel graag met u mee, en dat schreef ik eigenlijk ook al:
Het inzamelen van data doen we sowieso al, en bij het filteren en
catalogeren van informatie zijn we graag van dienst. De interpretatie
die daar dan aan gegeven wordt is politiek, maar dat gaat ons niet meer
aan,
Seppe, en collega-mappers,
Neem me mijn scepsis niet kwalijk, maar ik vraag me toch af we hier als
mappers wel aan de kar moeten trekken. Voorzover ik zie is het onze taak
om onze database te onderhouden, en aan te passen aan de permanente
stroom van wijzigende informatie; en om uit te kijken
overrompelt wordt.
In Tielt-Winge is er vorig jaar ook één bijgekomen. Ik heb die wel op
Mapillary, maar blijkbaar heb ik 'm nog niet toegevoegd aan OSM.
Jo
On Sun, Dec 29, 2019 at 3:38 PM Karel Adams <mailto:fa348...@skynet.be>> wrote:
Na enige aarzeling heb ik, proberenderwijs, de pa
Mij lijkt dit enkel een kwestie van "minder-dan-perfecte" tagging: in
plaats van "name=HoutchiPloutch" hoort het voor mij te zijn
"name:land_register=..." of iets dergelijks.De tag "place=locality"
lijkt mij trouwens ook aanvechtbaar.
A mon avis, il suffit d'appliquer un tag plus correcte ou
Marc,
(parenthese over mijn conflict met DWG: ik besef dat ik niet altijd even
correct heb gehandeld. En ik had er ook niet zo uitvoerig over moeten
vertellen, alhier, inderdaad. Blijft de frustratie dat er op een
verzoenend bericht mijnerzijds niet werd ingegaan, er kwam zelfs geen
"neen",
Daarmee ga ik stevig akkoord, Denis. Ook graag akkoord dat een
gehandicaptenparkeerplaats er wel mag uitspringen, maar dat doet de
renderer dan weer niet, of toch niet op duidelijke wijze. Natuurlijk
moeten we niet mappen voor de renderer, maar zo lijkt het inderdaad
nergens op. Af en toe
cfr.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/06/19/nieuwe-fiets-en-voetgangerstunnel-in-ekeren-geopend/
Ofwel kijk ik op de verkeerde plaats, ofwel is deze tunnel nog helemaal
niet ingetekend in OSM? Wie wie wie?
___
Talk-be mailing list
niks, maar ik
weet zeker dat velen dat omgekeerd zien.
Uw humoristische verwoordingen werden hier erg op prijs gesteld! Monkel,
monkel :)
Karel ADAMS
On 5/27/19 6:57 PM, Stijn Rombauts via Talk-be wrote:
Hi,
1. This is a bridge: no doubt.
https://www.google.be/maps/@50.9628551,5.0810297,3a,7
Het mappen van stations en spoorwegen is helemaal niet mijn ding, maar
ik heb er me nu toch aan gewaagd.
* in het station van Leuven heb ik aan de diverse perrons een "name="
toegevoegd (C/B , A/1, 2/3 ) , is dat een correcte manier van werken?
Die perrons hadden al zo'n verwijzingen in een
Een typisch voorbeeld, dat me ergert omdat ik het niet begrijp:
Relation 3904284 is opgebouwd uit ways 293877809 en 293877845. Ik zie
tussen de beide ways geen verschil. Is er enige reden om dit zo te
behouden? Ik zou al de extra tags van de relatie overbrengen naar een
van de ways, en dan de
tie
wordt geupload. Blijkbaar bestaat de lobby voor het artikel o.a. uit
mediagroepen die nu politiekers al onder druk zetten mochten ze tegen
het voorstel.
[1] https://twitter.com/Senficon af en toe ook in het Engels.
On Thu, Mar 21, 2019 at 7:36 PM Karel Adams wrote:
Met enige verbazing
Met enige verbazing zag ik de aankondiging van manifestaties overmorgen
zaterdag, tegen een wetgevend initiatief op Europees niveau. Nog
verbazender dat ik er nog niet van hoorde langs enige andere weg, bv.
alhier.
https://savetheinternet.info/demos
Drie mogelijkheden:
* dit is niet ernstig
the moment (see here :
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/Street_area).
But it could in the future if the usage become more prevalent.
Le mar. 19 mars 2019 à 19:55, Karel Adams <mailto:fa348...@skynet.be>> a écrit :
For what it is worth (and I do not think much
For what it is worth (and I do not think much of that, myself!): the
landuse tag is one of the most confusing and most misused.
In my self-assigned job of mapping aerodromes, and improving on them, I
often see tags like
landuse=grass
and that seems incorrect to me, it ought to be
Technisch gezien lijkt me dit niet al te moeilijk.
Gebied selecteren, betreffende gegevens ophalen via bv. overpass,
postscriptje uit breien, ps2pdf en kees komt klaar :) En jawel, een
beetje tricky met name vs. name:nl vs.name:fr maar niet onoverkomelijk,
zolang ik er niet al te diep over
schien niet relevant in
Vlaanderen, maar in een gebied met lage bevolkingsdichtheid (Ik denk
bv. aan Zweden of Wales) wel. Dit is een probleem dat ze bij de
default kaartstijl op osm.org ook nog niet hebben kunnen oplossen.
m.
On Wed, Dec 26, 2018 at 6:31 AM Karel Adams wrote:
Europa.
Maar wat is daarva
Europa.
Maar wat is daarvan de relevantie?
KA
On 25/12/2018 21:52, joost schouppe wrote:
Wat is de scope van je project? Vlaanderen, België, de wereld?
Op ma 24 dec. 2018 11:52 schreef Karel Adams <mailto:fa348...@skynet.be>:
(ik denk dat ik dit punt reeds eerder aankaartte, ma
(ik denk dat ik dit punt reeds eerder aankaartte, maar heb nog steeds
geen oplossing, het blijft dus een probleem)
Voor een eigen "moving-map" applicatie (waarover verder geen discussie
aub, want daarover gaat het niet) wil ik graag een lijst van
steden/dorpen/gemeenten vanuit openstreetmap,
But - for as little as I am acquainted with this specific matter - I
should think language-related terms should never occur in a reference? I
would expect and indeed welcome them in a name tag, probably
language-specific like name:nl
KA
On 15/12/2018 14:13, Steven Clays wrote:
Indeed, that's
This matter is fully outside my are of competence, but the typo struck
my eye. Please consider
s/oficial/official/g
On 15/12/2018 11:32, Steven Clays wrote:
Hello,
I made a slight overhaul of the slow roads Belgium page, based on the
discussion of Friday December 14th. A new tagging
In the margin and without wishing to enter politics, allow me to insist
we should name the village by its primary and original name "Kraainem".
On 04/09/18 09:39, Marc Gemis wrote:
Here is the answer I gave on the note:
As you can see on the map, the boundary between Woluwe-Saint-Pierre
and
uld also remove the 'empty character' (Leerzeichen) here in Belgium.
In France it's consistently with a space, I guess they find it like
that on their signage.
Jo
Op za 11 aug. 2018 om 15:11 schreef Karel Adams <mailto:fa348...@skynet.be>>:
Excuse me for being pecky on language - for
Excuse me for being pecky on language - for this once I feel free
because language is (more or less) the subject matter anyway.
Where @jakka writes "space", and @ruben neatly follows suit, I think the
actual meaning is "blank".
nl "spatie" => en "blank"
en "space" => nl "ruimte"
Not
Nog al wat vragen terzake, want ik ben vooral bezig met vliegvelden en
aanverwante.
Op de locatie Noord 50.96277 Oost 4.62709 is er een overweg met
slagbomen. Deze is gemapt met twee nodes, een op elk spoor, met tag
railway=level_crossing.
* het zou mij correcter lijken om maar één overweg
In Boortmeerbeek is er een weg bijgelegd om industrieverkaveling
bereikbaar te maken, ik ben daar zojuist langs gereden om naar de Aldi
te gaan :) Er stond nog niks van op OSM dus ik heb er dat proberen bij
zetten, maar ik ben geen held in het mappen van wegen dus wil aub iemand
dat eens
n is member of the DWG.
On Sun, Apr 1, 2018 at 11:08 PM, Karel Adams <fa348...@skynet.be
<mailto:fa348...@skynet.be>> wrote:
> I am in a bitter dispute with a couple of mappers who absolutely
refuse to
> accept a "name=*" tag on an aerodrome because
hatever.
Regards
m.
p.s. @Pieter, SomeoneElse, who participates in the changeset
discussion is member of the DWG.
On Sun, Apr 1, 2018 at 11:08 PM, Karel Adams <fa348...@skynet.be> wrote:
I am in a bitter dispute with a couple of mappers who absolutely refuse to
accept a "name=*" ta
I am in a bitter dispute with a couple of mappers who absolutely refuse
to accept a "name=*" tag on an aerodrome because officially it has no
name - indeed it figures in no official document.
My point of view is that an "invented" name - which can be discussed, of
course - is better than no
ps
one will be perfect for you.
Don't stop mapping because of someone elses decision to represent a
feature in a way that doesn't appeal to you. It's the worst reason to
stop as that might just change in an instant.
Glenn
On 19-01-18 16:43, Karel Adams wrote:
When I first consulted maps - paper
, marc marc wrote:
Hello,
Le 19. 01. 18 à 16:43, Karel Adams a écrit :
distinct symbols for (bigger) airports,
(smaller) airfields, and glider fields
I found this old propal.
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/Aerodrome
I like importance=international/national/re
When I first consulted maps - paper-only, at that time, of course - the
famous Michelin 1:20 had distinct symbols for (bigger) airports,
(smaller) airfields, and glider fields. As of 2018, the generic map of
openstreetmap has only a single icon to represent anything mapped with
LiDAR is apparently a technique for gathering precise elevation data.
Such data is (AFAIU) collected for most of Western Europe, and other
places besides; and there is a tendency to make the data publicly
available, too.
How relevant is this for OSM? How accurate is our elevation data at
aanpassen he :)
Kaart moet ook nog gerenderd worden.
On 26 aug. 2017 13:09 +0200, Karel Adams <fa348...@skynet.be>, wrote:
... maar als ik onze kaart bekijk staat hij nog als "construction" ?
___
Talk-be mailing list
Talk-be@openstr
... maar als ik onze kaart bekijk staat hij nog als "construction" ?
___
Talk-be mailing list
Talk-be@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-be
Already for a couple of weeks, Potlatch crashes when I try to add a
"blank node" to serve as a beginning of a way.
For those who didn't yet know: I am almost exclusively into mapping
aerdromes, and prefer Potlatch. I can, and still do, add aerodromes by
dragging the relevant icon into map, no
On 26/03/17 19:10, Marc Gemis wrote:
here is another example I met today
location : http://osm.org/go/0ErT_~pXR-?m=
picture: https://xian.smugmug.com/OSM/OSM-2017/2017-03-26-Dessel/i-VvGqfPV/A
It's clear that the left part on the picture (north on the map) is
cultivated land, the grass is
voorbeeld
op https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Overpass_API/Language_Guide
Die zorgt ervoor dat de nodes van een way meekomen.
2017-03-22 19:53 GMT+01:00 Karel Adams <fa348...@skynet.be>:
Marc, dat is helemaal correct, mea culpa.
Vermits d
ijke query:
On 22/03/17 06:13, Marc Gemis wrote:
2017-03-22 6:46 GMT+01:00 Karel Adams <fa348...@skynet.be>:
Ik heb die query losgelaten op de buurt van luchthaven Deurne, echter het
resultaat heeft precies hetzelfde nadeel als wat ik zelf reeds voorhad: de
nodes zijn er netjes met
t;>;", <; zou betekent hebben
alle 'parents'.
mvg,
Jo
Op 19 maart 2017 om 08:22 schreef Karel Adams <fa348...@skynet.be
<mailto:fa348...@skynet.be>>:
Nog steeds knutsel ik met het query'en van overpass om
vliegveldinformatie te pakken te krijgen.
Huidige opgave:
What's urgent or important about this? Is vandalism an issue on OSM? A
problematic issue? I have as yet not seen any.
On 19/03/17 17:20, Ben Abelshausen wrote:
This is an excellent idea, perhaps we should discuss this the next
hackday? Or can someone try and set this up for Belgium?
Met
dat jouw query een recurse-from nodig had:
In die verkorte notatie wordt dat weergegeven als ">;", <; zou betekent hebben
alle 'parents'.
mvg,
Jo
Op 19 maart 2017 om 08:22 schreef Karel Adams <fa348...@skynet.be
<mailto:fa348...@skynet.b
Nog steeds knutsel ik met het query'en van overpass om
vliegveldinformatie te pakken te krijgen.
Huidige opgave: renderen van 1 luchtvaartterrein met alles erop en eraan.
De eerste stap is eenvoudig, en geeft reeds heel wat nuttigs. Dingen die
als node zijn gemapt krijg ik zondermeer in mijn
Ik heb recentelijks bij IMEC gesolliciteerd (weliswaar niet in een
opendata-context) en - beleefd blijvend - was de ontvangst daar niet van
zo'n aard dat ik in dat bedrijf verder nog interesse heb.
MIVB heeft mij bedankt, droogweg maar wel correct.
Meer algemeen: het lijkt me dat
Helemaal gelijk Glenn, ik zat ook al te broeden op een antwoord in die
zin maar ik zou het niet beter kunnen verwoorden.
Karel
On 17/02/17 11:52, Glenn Plas wrote:
Mr Casteleyn,
Dit is de 2de maal dat u iemand persoonlijk aanvalt, en 2 maal dezelfde
persoon over een paar notes die u niet
Stro,
Ook ik merk sedert een maand of twee dat de overpass servers in
Duitsland kreunt onder de belasting. Ik raadpleeg nu de Franse
mirrorserver en dat gaat véél beter.
Gebruik dus
http://api.openstreetmap.fr/oapi
in de plaats van
http://overpass-api.de/api
Karel
On 14/02/17 11:56,
On 06/02/17 08:04, joost schouppe wrote:
Gerard, ik ben niet bepaald katholiek, maar ik denk dat het woord kerk
in de naam wel degelijk betekenis heeft. Ik stel mij voor dat ze hier
systematisch het woord "kerk" gebruiken om aan te duiden dat het om
een "parochiekerk" gaat, en dus duidelijk
Not hindered by any expertise or authority, I feel tempted to reply: if,
in full foliage, they cast one continuous shadow, then it is a row; if
not, they are separate trees.
KA
On 02/02/17 10:42, Pieter Brusselman wrote:
Hi,
When do you decide that trees are closed enough into a line to
On 29/12/16 18:29, Marc Gemis wrote:
2016-12-29 12:58 GMT+01:00 Guy Vanvuchelen :
Een 'hangaar' waar bijvoorbeeld tractoren, vliegtuigen, auto's, landbouwmateriaal
onder bewaard wordt is toch geen 'part of a distribution sytem"???
voor vliegtuigen is het wel
Et pour les Flamands, la même chose?
On 08/12/16 18:20, Bessières, Marc wrote:
En Français + bas.
Hello,
I would like to organise another meeting in BXL at the beginning of
next year.
So I'd like to do it a day which would be the best for most people.
Here is a poll to help me decide
niet nodig Philippe, maar evenzeer bedankt ;) ).
Karel
On 08/12/16 17:22, Marc Gemis wrote:
2016-12-08 9:46 GMT+01:00 Karel Adams <fa348...@skynet.be>:
Overigens: hoe kan ik checken dat het correct is opgenomen? Is er een
renderer of routeplanner die met deze info rekening houd
56 schreef Karel Adams <fa348...@skynet.be
<mailto:fa348...@skynet.be>>:
De gemeente Haacht had een slim idee: er is een soort ringweg rond
de kern, omvattende Zoellaan, Jennekensstraat, Kloosterstraat,
Lombaarden. Daar mag er in twee richtingen gereden worden, echter
de
De gemeente Haacht had een slim idee: er is een soort ringweg rond de
kern, omvattende Zoellaan, Jennekensstraat, Kloosterstraat, Lombaarden.
Daar mag er in twee richtingen gereden worden, echter de bedoeling is
dat zwaar verkeer (+3,5 ton) enkel "tegen de richting van de zon" mag
rijden,
On 22/11/16 15:06, joost schouppe wrote:
ik heb al vaak de mening gezien dat als alle onderdelen van iets
binnen de omleiningen van het geheel liggen, er geen behoefte is aan
een relatie
Daarover wil ik bij gelegenheid wel eens een boompje opzetten, liefst
"inter poculam" ...
Of is er ergens
Allen,
Onderstaande lijken mij bijna zeker ten onrechte gemapt, ik wil ze graag
bijwerken (misschien, als ze toch reden van bestaan hebben) of
verwijderen (wat waarschijnlijker lijkt).
Maar ik slaag er maar niet in om ze nog maar te zien te krijgen, toch al
zeker niet in Potlatch, dat ik
Ik snap niet hoe iemand het heeft gepresteerd maar ergens in Frankrijk
vind ik twee "ways" gemapt die uit exact dezelfde waypoints bestaan. De
tweede zou wel eens uit een batch-import kunnen stammen. Van verwarrend
gesproken! Hoe zet je zoiets recht?
.
Daarnaast heb je ook nog de recurse up en down operaties ">" en "<",
die alle nodes van een weg kunnen vragen, of alle wegen van een node.
Jammer genoeg ken ik de equivalenten van deze commando's more in de
XML taal.
Op 5-sep.-2016 11:57 schreef "Karel Adams
Zoals sommigen wel weten haal ik periodiek uit overpass de data op van
de vliegvelden in Europa, om ze te vergelijken met andere publieke
informatiebronnen. Nu begin ik beter te begrijpen waar ik nog problemen
heb. Er zijn nl. twee manieren om een luchtvaartterein aan te geven:
ofwel als een
m
2016-08-21 19:47 GMT+02:00 Karel Adams <fa348...@skynet.be>:
Dankjewel Marc.
Intussen komt er een beetje leven in de boetiek, maar data krijg ik nog
niet. Mogelijks is de server terug helemaal op, maar nu stevig overbelast
door de vele wachtenden die al enkele etmalen aan het retry-e
t d'aucune capacité de gestion de cache en local sur le client
ou sur le serveur de l'appli, et qui raffraichissent trop souvent ou
entrent en boucle)
2016-08-21 16:12 GMT+02:00 Karel Adams <fa348...@skynet.be>:
De titel zegt het allemaal: ik kan niet meer connecteren naar
De titel zegt het allemaal: ik kan niet meer connecteren naar
overpass-api.de?
Onderhoudswerkzaamheden, misschien? Maar dan zou er toch een
"sorry"-pagina opstaan, zou ik verwachten?
wget "http://overpass-api.de/api/interpreter;
--2016-08-21 14:09:02-- http://overpass-api.de/api/interpreter
e ambitie te
krijgen in de richting van projectbegeleiding... ;)
Karel
On 28-07-16 20:25, Glenn Plas wrote:
On 28-07-16 22:16, Karel Adams wrote:
Wat ik in dit hele verhaal compleet niet snap:
Waarom is e nu klapsplots zoveel te doen over het mappen van 1 rivier
(en dan nog *)
Wat is uw definitie
Wat ik in dit hele verhaal compleet niet snap:
Waarom is e nu klapsplots zoveel te doen over het mappen van 1 rivier
(en dan nog *)
Waarom zou die Leie anders gemapt worden dan de Rijn of de Seine of de
Nete, Klein of Groot?
Verder bemoei ik me niet met de discussie, ze gaat duidelijk
ok, ik zal er zijn!
KA
On 13-07-16 10:04, joost schouppe wrote:
Die Hanekeef ziet er wel plezant uit, en lijkt rustiger dan de Bar
Popular. Dus wijzig uw agenda's, afspraak in de Hanekeef!
Keizerstraat 8
2800 Mechelen
19 uur, morgen donderdag.
___
zou ik daar men laptop niet echt meenemen/opengooien. Best wel
feesttent daar :)
On 12-07-16 13:41, Karel Adams wrote:
>
> De locatie is toch wel behoorlijk ongelukkig gekozen:
bereikbaarheid is
> beperkt, zowel per auto als per openbaar vervoer.
&
"terminal" op de Veemarkt)?
Maar oke, ik doe mijn best om erbij te zijn, op de Vismarkt dus. kZal
wel niet te lang blijven, ik ben nu eenmaal een ochtendtype. Ontmoeting
met de drinkwaterfonteintjesspecialist zal dus wellicht voor een
andere keer zijn ;)
Karel Adams
Haacht
On 1
Ik hoorde in het radionieuws een "mapathon" vernoemen, en het viel me
daarbij op dat er van openstreetmap geen sprake was. Nu gruwel ik nogal
van newspeak, dat is een van de redenen dat ik me verre houd van
"mapathons", maar een beetje objectiviteit wil ik ook ik toch wel zien
vanwege de
Is dat niet een bijzonder letterlijke vertaling van het Franse "foret
domaniale"? Als ik het goed begrijp duidt dat op een bos dat door de
overheid wordt beheerd, of eigendom is van de overheid. Misschien eens
vragen aan de overheid die deze naam heeft toegekend, wat er precies met
de term
Kijkende naar de IJzertoren (het eerste voorbeeld dat me inviel) zie ik
heritageyes
historicmemorial
memorialwar_memorial
De Leeuw van Waterlo heeft enkel
historicmemorial
Het beste voorbeeld leek me de Cromwell tank in 'tStad (grijns) maar die
lijkt helemaal niet te zijn
Allen,
Dit zijn duidelijkerwijs paardenoefenbanen, inderdaad. Er liggen er zo
heel heel veel in de landelijke gebieden van Vlaanderen. Vlieg maar eens
een toerke mee en ge zult het wel zien! ;)
Ik vraag me overigens af hoe relevant het is deze te mappen, ze liggen
immers per definitie op
Ruben heeft gelijk. Politiek is politiek. Dat is niet de bekommernis van
onze gemeenschappelijke zaak ("cause commune").
Et à vous André: il ne faut pas mettre en question, voire même valider,
l'opinion générale avant de l'avoir sollicitée.
Karel
On 14-11-15 17:07, André Pirard wrote:
On
Und für die Belgischen Deutschsprecher: la même chose? ;)
NB uw Imgurprentjes komen niet door in de de mail (Thunderbird op
Ubuntu), wel kan ik de links aanklikken om ze te bekijken. Eén grafiek
heeft een enkel datapunt voor 2013 en twee lijnen voor 2015 ?!
Tikfoutje, vermoedelijk.
NB ik
Voor eenmalig vertaalwerk naar het Frans mag men mij aanspreken.
On 03-11-15 04:47, Marc Gemis wrote:
On Mon, Nov 2, 2015 at 9:56 PM, joost schouppe
> wrote:
For the German speakers, yep, the same.
En als het over de
Jaja, maar ik zou het een vebetering vinden als de Duitse taal apart in
de statistieken vermeld werd, het is tenslotte de derde landstaal.
KA
On 03-11-15 04:46, Marc Gemis wrote:
On Mon, Nov 2, 2015 at 9:42 PM, Karel Adams <fa348...@skynet.be
<mailto:fa348...@skynet.be>> wrote:
Pfff. Vanavond eten we mosselen, ik zal foto's posten van de
overblijvende schelpen. Is dat dan ook "kunst" ?
Onverwachte/ongebruikelijke vormen kan men daar zeker ook in zien! Er
was een tijd dat een kunstenaar iemand was die een kunst beheerste...
Pfff.
On 29-09-15 14:02, Ben
mber that Jo (Polyglot) asked the same question on the
tagging mailing list awhile. Unfortunately I cannot find it back.
regards
m
On Wed, Sep 16, 2015 at 8:27 AM, Karel Adams <fa348...@skynet.be
<mailto:fa348...@skynet.be>> wrote:
Cfr. way 299082555 a
/Tag:sport%3Dmodel_aerodrome
Zoveel maal gebruikt
http://taginfo.openstreetmap.org/tags/?key=sport=model_aerodrome
Karel Adams schreef op 17/09/2015 om 18:37:
Hm, dankjewel, Jo en Marc, maar daar kan ik niet zoveel mee hoor...
Kan het iets concreter?
KA
On 17-09-15 16:01, Jo wrote:
I think
Cfr. way 299082555 at coordinates 49,72266 N / 6,17150 E
This is apparently a terrain for radio controlled airplanes, yet is
tagged as "aeroway=aerodrome".
I am finding this confusing, to say the least. Is there a canonical way
to map such places? There are quite a few of them, I should think
???
et pour les Flamands, la même chose?
Welkom in België!
On 15-09-15 18:55, althio wrote:
Bonjour,
Si vous voulez monter votre événement local dans le cadre du festival
Temps des Communs, c'est le moment pour chercher un lieu et des
co-organisateurs.
Ces événements, à l’initiative libre
Dankjewel!
On 28-06-15 06:20, Jo wrote:
Zo 't is gebeurd. Aangezien ik een validation error kreeg, heb 'k er
maar meteen een multipolygon van gemaakt. Ik vraag me wel af, of het
nodig is om daar een name op te zetten. Dat zal niet nieuw blijven en
gewoon Piétonnier - Voetgangerszone is eerder
Zou iemand zo vriendelijk (en politiek correct) willen zijn om er ook de
Nederlandse naam bij te zetten?
On 25-06-15 14:24, Jo wrote:
Cela me semble préférable à une nuit passé à resoudre des conflits...
2015-06-25 16:11 GMT+02:00 Matthieu Gaillet matth...@gaillet.be
Huh, ik dacht dat ik heel flink had gewerkt in Haacht, maar blijkbaar
komt het % hier nog maar amper boven de ruisdrempel? Frustratie! Ik
weet wel dat er nog heel wat te doen blijft, maar toch... Of is het
eigenlijk weinig zinnig om manueel huisnummers te mappen, omdat er vroeg
of laat toch
Jo, regular expressions zijn een erg krachtig mechanisme. Als ik zie hoe
weinig professionele informatici er meer dan de allereerste beginselen
van beheersen, dan denk ik dat je erg terughoudend moet zijn om ze te
propageren bij brave vrijwilligers die de informatica enkel als vehikel
Lang geleden dat ik zo'n belachelijk filmke had gezien. Als alle
Brusselse fietsers zo stom waren als hier wordt voorgesteld zou ik
voorstander zijn om fietsen in de stad absoluut en totaal te verbieden,
tot nut van 't gemeen. Gelukkig weet ik wel beter.
Wat denkt men toch te bereiken op deze
Op zijn minst bestaan er gereserveerde parkeerplaatsen.
Voorbeeld aan station Nekkerspoel (Ontvoeringsplein).
https://www.google.be/maps/@51.029946,4.489369,3a,30y,106.71h,86.96t/data=!3m4!1e1!3m2!1sJ2aKjl84Hyve3lEwG3UrVA!2e0?hl=nl
On 13-02-15 17:03, Jo wrote:
Do we have car sharing traffic
On 08-02-15 18:05, hvdb wrote:
Hallo, is er een mogelijkheid om nat,lager gelegen hooi- en/of
landbouwgrond (meestal tegen een rivier of water) te taggen met
'meers' of 'broek' , want er bestaat eigenlijk bij mijn weten zo geen
tag in OSM ?
zie ook :
plus deze dappere inboorling van Haacht die enige manuele effort inbrengt...
maar Glenn zijn werk zal allicht efficiënter zijn, jawel.
KA
On 06-02-15 15:04, Marc Gemis wrote:
Vlaams-Brabant - Glenn Plas using AGIV data.
:-)
On Fri, Feb 6, 2015 at 3:33 PM, Sander Deryckere sander...@gmail.com
On 22-01-15 22:03, Jo wrote:
Hallo,
Wie gaat er naar FOSDEM volgend weekend? We hebben er zelfs een
devroom dit jaar. Het is me niet helemaal duidelijk of we ook een
stand hebben. Ik zal wel wat proberen te helpen, maar er zijn ook wel
wat presentaties waar ik heen wil.
Op 6 october 2014
licht anarchistisch
Is er een verband met http://www.scouts.be/ ?
Zoniet, waarover gaat het eigenlijk?
/
On 15-01-15 17:09, Marc Gemis wrote:
Hallo,
Scout has released a service in which they publish the traffic signs
that are recognized by their navigation system. A presentation [1] was
On 02-12-14 12:37, Sander Deryckere wrote:
En in ieder geval gaan we nooit manueel gemapte adressen verwijderen
of aanpassen zonder controle.
Dat lees ik met het grootste genoegen! Want ik ben op het gemakske bezig
met al de huisnummers in mijn buurt te mappen, en begon me af te vragen
of
On 22-10-14 17:57, Jo wrote:
Klopt het dat je het niet echt over (intern) geheugen (RAM) hebt, maar
wel over schijfruimte? Je mag al die folders met nummertjes in je JOSM
folder regelmatig opruimen. Ik moet daar geregeld 50GB weghalen om
weer verder te kunnen werken.
Ik ga helemaal akkoord
On 06-10-14 09:01, Marc Gemis wrote:
Maybe it is interesting to let people know which skills are required
to take the table ?
Ja, dat zat ik me net te bedenken. Ik kan en wil me misschien wel
vrijmaken (al vind ik een hele dag wel erg lang) maar ik ben maar een
bescheiden mapper die hier en
Na enige stilte wegens andere prioriteiten heb ik dit netjes aan het
werk gekregen.
Als er nog eens een Linuxiaan zoiets wil doen, hier is mijn oplossing:
1) query om overpass aan te spreken:
osm-script
query type=node
has-kv k=place v=town/
bbox-query e=8 n=54 s=49 w=2 /
On 01-10-14 09:12, Glenn Plas wrote:
Ik krijg mooi 8 uit mechelen te zien: (bbox aangepast voor test)
Ja, het voorbeeld Mechelen was slecht gekozen. Staan wel degelijk met 0:
Vilvoorde, Tielt, de wereldstad (haha) Mortsel , Aalst, Aarschot... en
zelfs Zemst!
On 01-10-14 10:09, Marc Gemis wrote:
het is dus blijkbaar niet gelukt om de query zo te configureren dat
Overpass zelf al een csv file produceert ?
Huh, het was zelfs niet tot me doorgedrongen dat overpass zo'n
faciliteit aanbiedt.
Stoort me ook niet echt, ik houd nogal van ambachtelijke
On 01-10-14 10:25, Jo wrote:
Je kan aan Overpass API ook vertellen dat je liever een gezipte
OSM-file wenst.
wget --timeout 0 --header=accept-encoding: gzip -O PT.osm.zip
--post-file=PT.overpass http://overpass-api.de/api/interpreter;
10x minder data over de draad.
Dat had ik wel
1 - 100 of 134 matches
Mail list logo